mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu do mei 09, 2024 11:50 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 20, 2003 9:05 pm 
Offline
Pilot

Geregistreerd: di apr 01, 2003 8:42 pm
Berichten: 237
Woonplaats: Amersfoort
Sorry, even voor de duidelijkheid. Jonneke en ik hebben weer toegegeven aan onze wandelverslaving. We hebben weer een deel van het pieterpad gelopen (met tentje :crying: :crying: was erg koud en vroeg donker. Het was zelfs zo erg dat het water dat Jonneke wou koken harder afkoelde dan het brandertje het warm maakte :raisedeyebrow: ). maar ja het was wel leuk en overdag mooi weer :cool:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 20, 2003 9:56 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 24, 2002 10:55 pm
Berichten: 1373
Woonplaats: utrecht
deconcurrent schreef:
Het was zelfs zo erg dat het water dat Jonneke wou koken harder afkoelde dan het brandertje het warm maakte :raisedeyebrow: ) :cool:
Volgens mij is dit eerder iets voor gezellig gelul. Maar ik ben benieuwd naar je type en merk brandertje :D


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 21, 2003 8:18 am 
Offline
Pilot

Geregistreerd: di apr 01, 2003 8:42 pm
Berichten: 237
Woonplaats: Amersfoort
Ik ga gelukkig altijd naar het Noorden. Roosendaal is altijd een probleemlijn, geloof ik. Ach, ik heb nog wel meer verhalen over de NS, maar daar is niemand in geinteresseerd. (wist je dat de treinen sinds kort ook in de file staan? Moet je rond Utrecht maar eens opletten hoelang je soms staat te wachten voordat je naar binnen mag)

Dat brandertje is gewoon zo'n blauwe. Die gebruiken ik al zolang als ik kampeer (een jaar of 18, maar in het begin kookte ik nog niet zelf :raisedeyebrow: ). Het waaide nogal en de wind was goed koud. Zo'n alluminium pannetje koelt snel af en als de temperatuur dan rond het vriespunt zit krijg je dit soort dingen :biggrin: . Ik kon er wel om lachen, want na 20 min. kon ik mijn vinger gewoon nog in het water steken (geen thee dus). Maar dit past niet bij Bal Harlingen, dus ik stop maar eens :dancing:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 21, 2003 11:29 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
deconcurrent schreef:
Dat brandertje is gewoon zo'n blauwe.


Wordt een beetje erg off-topic, maar diie campingaz dingen zijn inderdaad niet best. Ik zweerde altijd bij m'n benzinebrander (nouja multi-fuel), tot ik een testje las van die MSR pocketrocket. Laatst uitgeprobeerd in de Ardennen en uitstekend bevallen. Vrijwel net zo veel vermogen en lekker licht en compact. Ideaal voor de paar dagen tochten. Btw. als het waait kook ik gewoon in m'n tent (wel ventileren). Dat zou ik alleen afraden met zo'n steekvalm gevoelige MSR WhisperLite type ;)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 21, 2003 3:05 pm 
Offline
Pilot

Geregistreerd: di apr 01, 2003 8:42 pm
Berichten: 237
Woonplaats: Amersfoort
Nog ff doorgaan op het brandertje:

Hoe zwaar is zo'n bezinebrander dan? Ik moet er wel mee lopen en alles dat zwaarder is dan echt nodig neem ik niet mee. Kook jij trouwens echt in je tent?? Wij hebben zo'n koepel/lichtgewicht/enkelwandig ding. Die schijnen ontzettend brandgevaarlijk te zijn. Met een vonk van een sigaret heb je er zo een gat in!

Ik zit net ff op die site te kijken, maar zo'n dinge weegt maar 86 gram!!! Hij kost dan ook 40 dollar! Ik moet er even over nadenken. Zijn die dingen ook in Nederland verkrijgbaar?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 21, 2003 6:33 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 24, 2002 10:55 pm
Berichten: 1373
Woonplaats: utrecht
Ernie schreef:
Wordt een beetje erg off-topic,
... Zoo is het weer on-topic :D


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 21, 2003 7:54 pm 
Offline
Pilot

Geregistreerd: di apr 01, 2003 8:42 pm
Berichten: 237
Woonplaats: Amersfoort
Bedankt mota,

Ik heb nu alle informatie al van Ernie gehad en ga binnenkort maar eens kijken hoe duur alles is.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 23, 2003 12:15 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Nu het niet meer off-topic is, kan m'n PMetje naar concurrent er ook wel bij ;)

Die MSR spullen verkopen ze in elke buitensportzaak en is inderdaad niet goedkoop. Wel opletten dat je pannetje er stevig op staat. Ik heb een nieuw setje gekocht met een ringpatroon in de bodem. http://www.msrcorp.com/cookware/duralite_mini.asp Was een impulsaankoop, maar heb er geen spijt van. Ideaal spul van gehard aluminium met teflon laag (ook lekker aan de prijs ;). Het brandertje past er in, met houten spateltje en de specerijenvoorraad ;). Als ik weken onderweg ben, neem ik nog wel m'n benzinebrander mee, omdat je dan onderweg kunt bijtanken (die us schroeftankjes voor de pocketrocket kun je in het buitenland ook niet overal krijgen). Ook met grotere hike-groep natuurlijk benzine..

Ik weet dat koken in je tent een taboe is, maar als het rotweer is doe ik het toch. Ik heb ook een klein trekkerstentje en die leufel heb ik weinig aan. Ik hou de maaltijd wel simpel en gebruik niet-plasic kleding als ondergrond... Altijd goed gegaan (effe afkloppen ;)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 23, 2003 11:00 am 
Offline
Pilot

Geregistreerd: di apr 01, 2003 8:42 pm
Berichten: 237
Woonplaats: Amersfoort
Citaat:
Was een impulsaankoop


Tsja, wij als studenten kunnen ons geen impulsaankopen permiteren. Zeker niet met deze economische recessie :biggrin: :blush:

Als het rotweer is kook ik gewoon bij de douches en wc's. Vaak hebben campings wel ergens een afdakje waar je onder kan zitten zonder het gevaar van een afgebrande tent. Voordeel van in de tent koken is wel dat het meteen lekker warm is in je tentje. Veel gemakkelijker is het om iedere avond uit eten te gaan :hug: :hug:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 23, 2003 12:20 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
deconcurrent schreef:
Vaak hebben campings wel ergens een afdakje

Camping? Daar heb ik niet zo'n klein, laag, donkergroen, 4 haringen tentje voor.. ;)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 23, 2003 7:19 pm 
Offline
Pilot

Geregistreerd: di apr 01, 2003 8:42 pm
Berichten: 237
Woonplaats: Amersfoort
Ik kan moeilijk 480 km gaan lopen met een sleurhut in mijn rugzak :raisedeyebrow: Hij is trouwens wel wat groter dan zo'n 4 haringententje, want zo'n 4 haringententje is (natuurlijk!) vrij duur en erg klein om met 2 personen en bagage in te liggen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 23, 2003 10:53 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Leuk zo'n prive hoekje, hoeven we niet eens te quoten ;)

Dat tentje viel destijds wel mee, was een macpac in de uitverkoop en had eigenlijk niet gedacht dat ie zo lang mee zou gaan (ook zonder UV coating). Bagage is inderdaad wel een probleem met z'n 2-en. Ik stort de rugzakken gewoon leeg in de tent (meeste zit toch in zakken) en de lege rugzakken passen nog wel aan weerzijde onder de luifels. Voordeel is ook dat ik maar een klein vlak stukje nodig heb. Zie hier aan het Caledonian Canal (rechts onderin, de helling is net zo stijl als aan de overkant). Ok, iets duidelijkere foto dan op een zadelpunt in Slovenie.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr okt 24, 2003 8:32 am 
Offline
Pilot

Geregistreerd: di apr 01, 2003 8:42 pm
Berichten: 237
Woonplaats: Amersfoort
Citaat:
Leuk zo'n prive hoekje, hoeven we niet eens te quoten ;)


Grappig he?

Jeetje, het sneeuwt heel hard hier. Vorige week was ik om deze tijd aan het kamperen. Hebben we het toch nog getroffen :peace:

Mooie foto's! Daar kan je dus gewoon je tent neerzetten waar het uitkomt?!? Dat gaat in Nederland (helaas) niet. Ik wil ook wel op zo'n mooi stukje natuur staan!! Fantastisch

De bagage laat ik altijd zoveel mogelijk ingepakt. Wij hebben een enkelwanding tentje. Dit heeft als (heeel) groot nadeel dat je ontzettende condensvorming krijgt en dus alle spullen nat (kunnen) worden. Zeker met slecht weer is een natte slaapzak en natte kleding niet erg makkelijk. De tassen hebben regenhoezen en zijn dus waterdicht. Ik heb niet alles in hoezen of zakken. 1 paar kleren gaat altijd in een plastictas in de rugzak.
Het tentje dat wij nu hebben weegt slecht 2,5 kg. Ik heb gekeken naar een echt lichtgewicht tentje, maar de meeste (goedkopere) tentjes wegen wel zoiets. Dan heb je wel een dubbelwandige trouwens. Als je in de prijsklasse van 700 euro gaat kijken heb je echt lichte tentjes, maar zoveel geld heb ik er niet echt voorover. :blush:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr okt 24, 2003 10:28 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Brrr, ik baal al als de buitentent niet droog opgerold kan worden ;) De macpac weegt 2,7. Niet echt licht (wel met degelijk grondzeil, extra rotspennen en stormvast ).

In dat toeristische gebied van Slovenie (bij de Alpen), is het niet de bedoeling dat je wild kampeert. Er zijn daar campings, maar die waren toen nog niet open ;). In Schotland wel even checken van wie het land is. Noorwegen was tot nu toe het makkelijkst, maar dat was dan ook in de middle of nowhere. Ierland is super tolerant en hebben vaker live muziek in de pubs (toch nog een beetje on-topic :). Midden in het dorp (naast het stroompje of bij de pub), ze vinden het allemaal goed. Ik vroeg altijd wel eerst een local, en dan wisten ze vaak wel een beter plekje ;). Heb in het donker in Nenagh m'n tent per ongeluk midden in een woonwijk opgezet, bleek de volgende ochtend. Kwam er een vrouwtje aanlopen, dus ik denk die gaat er wat van zeggen.. maar nee, uitnodiging voor een stevig ontbijt, want "dat kon ik wel gebruiken" :). Als ik daar een dorpje binnen kwam fietsen had ik ook altijd wel aanspraak. Moet snel weer eens terug..

Btw. In Slovenie is het heel goed liften. Dat is daar traditie en vaak sneller dan het openbaar vervoer. Restaurantjes zijn lekker goedkoop en niet vies van knoflook en slivovic. De oudere generatie kan Duits, de jongere uitstekend Engels. Wel altijd in het Engels beginnen, Duitsers zijn niet bij iedereen populair. Moet nog eens later in het seizoen gaan, dan kan hun hoogste Alp: Triglav beklommen worden (en daar hoef je geen bergbeklimmer voor te zijn).


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr okt 24, 2003 12:09 pm 
Offline
Pilot

Geregistreerd: di apr 01, 2003 8:42 pm
Berichten: 237
Woonplaats: Amersfoort
Dat is nog eens reizen!! Ik ga binnenkort naar Noorwegen, maar ik denk dat ik de tent maar thuis laat. het is nu al -10 in Oslo dus over 3 weken sneeuwt en vriest het daar. Schotland wil ik ook graag nog eens heen, maar dan ga ik met een auto (lekker door Engeland en Schotsland crossen) en ik wil graag een keer naar italie (Rome e.d.), maar dat komt allemaal nog wel, ik ben nog jong :biggrin:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 277 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling