mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu vr mei 10, 2024 10:52 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr okt 24, 2003 2:34 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
In Noorwegen waren we ook met auto. Parkeren en rondje van ruim een week lopen en dan naar het volgende gebied. Kan Finse aanraden, dagenlang geen mens tegengekomen. Hier nog 1 foto van Noorwegen en dan stop ik ermee. Kun je alvast in de stemming komen :). Was met de hittegolf van '97, maar er lag nog volop sneeuw. Dit gebied heeft Lucas gebruikt voor Star Wars opnamen van planeet Hoth. Stikte er trouwens van de muggen met extra lange snuit. Prikten door sokken, natte t-shirts en binnentent (!) heen. DEET 50% helpt, maar dan moet je je wel helemaal insmeren (ook onder dat horlogebandje met gaatjes <argh>).


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr okt 24, 2003 3:17 pm 
Offline
Pilot

Geregistreerd: di apr 01, 2003 8:42 pm
Berichten: 237
Woonplaats: Amersfoort
Leuke foto's heb jij eigenlijk!!! Ik heb 7 weken in Noorwegen (olso) gewerkt, maar echt ver buiten Oslo ben ik toen niet geweest. ik denk dat er nu wel wat meer sneeuw zal liggen en het niet zo warm is, maar ik ben erg benieuwd en heb er erg veel zin in. Ik denk trouwens dat alle muggen en andere prikbeesten het met -10 niet zo goed doen :biggrin:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr okt 24, 2003 8:59 pm 
Offline
Trainee
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 6:34 pm
Berichten: 27
Woonplaats: whole world
voor dat ik alles over dit topic ga lezen wil ik kwijt dat de ideale spansbrander de enige onvervalste PRIMUS is. zo'n koper geval (van een kwart liter t/m 2 liter) die je regelmatig aantreft op de rommelmarkt omdat zo'n onverlaat er lampenolie in doet ipv degelijk petroleum :devilish: . ze zijn snel aan (wel even voorverwarmen met spiritus) en dan zijn ze goed aan. het water kookt heeeeel erg snel. als je tentdoek bevroren is zet je dat even in je tent , het doet ontdooit sneller dan als je er een MSR brander onder zet ( in levende lijfe tijdens een winter kampeer weekend getest). en ze zijn niet stuk te krijgen (en dat kan je niet altijd zeggen van zo'n MSR brander of andere high tech benzine branders)
ik zweer bij een PRIMUS, die heerlijk herrie maakt zodat je de stilte na het koken nog meer waardeert (en je buren ook die wakker zijn geworden omdat je heel vroeg een tosti staat te bakken in je aluminium tosti ijzer die zo licht is dat ie altijs mee gaat in de rugzak....
afijn de PRIMUS is mijn leven :rose: :love: en mijn leven is PRIMUS :blush: :love:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 27, 2003 5:56 pm 
Offline
Pilot

Geregistreerd: di apr 01, 2003 8:42 pm
Berichten: 237
Woonplaats: Amersfoort
dussss, nu moet ik kiezen tussen zo'n primus of een benzinebrander. Hoe zwaar is een primus en moet ik dan altijd zowel spiritus als petrolium meenemen????


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 27, 2003 9:38 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Een primus is zo zwaar dat je er makkelijk elkaar de hersens mee in kan slaan in tijden van echtelijke onenigheid. En je moet inderdaad zowel petroleum als spiritus meenemen, het laatste is ook handig bij drankschaarste.

Ik zou dus maar kiezen voor the good old primus :devilish:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 27, 2003 9:46 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
tourdion schreef:
het laatste is ook handig bij drankschaarste.

Ik zou dus maar kiezen voor the good old primus :devilish:


In Utrecht hebben ze er om die reden ook een kroeg naar vernoemd :biggrin:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 27, 2003 9:49 pm 
Offline
Pilot

Geregistreerd: di apr 01, 2003 8:42 pm
Berichten: 237
Woonplaats: Amersfoort
tourdion schreef:
Een primus is zo zwaar dat je er makkelijk elkaar de hersens mee in kan slaan in tijden van echtelijke onenigheid.


Dat is niet van toepassing op de relatie die ik met mijn lieve vriendinnetje heb :liar: :love: En al was het wel van toepassing, ik kan het toch niet winnen van iemand met de bruine band in karate. Daarom probeer ik (als we het bij hoge uitzondering toch hebben) alleen echtelijke onenigheid over de telefoon te hebben. Lekker veilig :biggrin:

Citaat:
drankschaarste.


Daar hebben we wel last van, zeker als het koud is in een tentje! :hug:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 27, 2003 9:50 pm 
Offline
Pilot

Geregistreerd: di apr 01, 2003 8:42 pm
Berichten: 237
Woonplaats: Amersfoort
Maar toch bedankt voor je goede raad Tourke :kiss:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 28, 2003 12:03 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
deconcurrent schreef:
Citaat:
drankschaarste.
Daar hebben we wel last van, zeker als het koud is in een tentje!

Heb altijd wel een (lenzenvloestof)flesje Stroh bij me voor in de thee. Maar je weet wel dat alcohol avenrechts werkt in de kou, he? Van binnen heb je even een warm gevoel, maar ondertussen verwijden je bloedvaten waardoor je sneller afkoelt.. (die St. Bernard heeft ook echt geen alcohol in z'n vaatje zitten ;)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 316 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling