mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu za mei 11, 2024 7:55 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 16, 2004 4:06 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Fille, had jij die boterkoeken meegenomen die we de volgende ochtend soldaat gemaakt hebben? Die met walnoten leek erg op m'n Engadiner Nusstorte recept (dat ik zelden maak omdat het zo'n werk is).. Waar had je die vandaan?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 16, 2004 5:41 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 8:23 pm
Berichten: 1231
Ernie schreef:
Fille, had jij die boterkoeken meegenomen die we de volgende ochtend soldaat gemaakt hebben? Die met walnoten leek erg op m'n Engadiner Nusstorte recept (dat ik zelden maak omdat het zo'n werk is).. Waar had je die vandaan?


Ja, dat was ik. Uhm.... aldi wij zijn er bij ons thuis ook dol op, vandaar.

_________________
"Elle les envoie autour du monde
Pour ramener la lune"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 16, 2004 6:26 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
Fille schreef:
Ja, ik moet Verse Melk toch ook nog even een complimentje maken wat het eten betreft! Was heerlijk. :kiss:

Het mannenoverschot op het bal beviel mij ook wel... :biggrin:


mij ook :biggrin: :biggrin:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 16, 2004 9:37 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 10, 2003 6:48 pm
Berichten: 965
Woonplaats: Twin Peaks
Was er geen vrouwen tekort :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 17, 2004 9:54 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
m?chant schreef:
Was er geen vrouwen tekort :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin:


De verhouding mannen/vrouwen was ongeveer fifty/fifty wat aanvoelde als een vrouwentekort.

Ik heb dan ook aanmerkelijk minder gespanst dan de bedoeling was. Viel me wel een beetje tegen van V. Melk dattie niet wat meer spansvrouwen had kunnen regelen.

En dan nog even over die Bruschetta-mix van de Xenos, dat is echt verschrikkelijk spul :sick: .

Ik heb het nu ook in de keuken staan en ervoer hetzelfde effect als in Deventer.

Ervan etende is het inderdaad erg smakelijk maar je houdt er naderhand nog minstens één dag een vreselijke droge bek aan over en je kunt de hele nacht niet slapen van de dorst :crying: .

Een afschuwelijk mengsel van knoflookpoeder, zout en salpeterzuur. En volgens mij nog radio-aktief ook. Puur chemisch afval waar ze op deze manier ook nog geld mee proberen te verdienen :angry: .

Hoe kom ik er vanaf? :raisedeyebrow:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 17, 2004 10:21 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 24, 2002 10:55 pm
Berichten: 1373
Woonplaats: utrecht
tourdion schreef:
Hoe kom ik er vanaf? :raisedeyebrow:
Na wat je hierboven er allemaal over schreef maak je het wel spannend of je er ?berhaupt ooit nog vanaf komt. Het leek mij wel wat maar die beschrijving van je is zo plastisch dat ik me toch maar bedacht heb.
PS. In mijn gedachten was het helemaal niet zo erg. Het was juist lekker, iedereen was er laaiend enthousiast over! Maar ik vond het ook wel vreemd dat ik elke dans aan de (water)fles moest en wel in zulke grote mate dat na 4 dansen de literfles leeg was.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo feb 18, 2004 4:15 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
tourdion, waar ik nog even op moet reageren schreef:
op de voorste rij plaatsnemen zodat ik de instrumenten direkt onversterkt kon horen. Het was gewoon decadent.

Decadent? Nee joh, dat is de folk club experience.. Nouja niet helemaal, want er was te weinig interactie tussen Galliano en ons. Ze zaten daarvoor ook te diep op het podium, maar dat was waarschijnlijk expres gedaan, zodat er geen tijdverschil was tussen het versterkte en onversterkte geluid voor de 1e rij-ers..

Nee, dan Lakatos onversterkt laatst in de concertzaal van Enschede.. We zijn na de pauze als enige helemaal vooraan gaan zitten, omdat de galm in de zaal iets teveel van het goede was (vooral voor de de snelle cymbaal). En dat kon Robby en band wel waarderen. Het kan verbeelding zijn, maar ik hou het er op dat ze na de pauze voor ons speelden. Heb het laatste nummer met een toestemmend knikje van de 2e violist ook nog durven opnemen ;)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo feb 18, 2004 6:28 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
tourdion schreef:
m?chant schreef:
Was er geen vrouwen tekort :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin:


De verhouding mannen/vrouwen was ongeveer fifty/fifty wat aanvoelde als een vrouwentekort.

Ik heb dan ook aanmerkelijk minder gespanst dan de bedoeling was. Viel me wel een beetje tegen van V. Melk dattie niet wat meer spansvrouwen had kunnen regelen.

En dan nog even over die Bruschetta-mix van de Xenos, dat is echt verschrikkelijk spul :sick: .

Ik heb het nu ook in de keuken staan en ervoer hetzelfde effect als in Deventer.

Ervan etende is het inderdaad erg smakelijk maar je houdt er naderhand nog minstens één dag een vreselijke droge bek aan over en je kunt de hele nacht niet slapen van de dorst :crying: .

Een afschuwelijk mengsel van knoflookpoeder, zout en salpeterzuur. En volgens mij nog radio-aktief ook. Puur chemisch afval waar ze op deze manier ook nog geld mee proberen te verdienen :angry: .

Hoe kom ik er vanaf? :raisedeyebrow:


Ik heb in Italie geleerd hoe je echte bruschetta maakt: met verse tomaat, verse knoflooktenen en olie. Beetje peper en zout naar smaak en that's it.
Als je dat eenmaal hebt gegeten bedenk je je wel 10 keer voor je naar de Xenos gaat. :raisedeyebrow:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo feb 18, 2004 9:21 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Gromit schreef:
met verse tomaat, verse knoflooktenen en olie. Beetje peper en zout naar smaak en that's it.

Goh, da's de basis voor m'n tagiatelle saus.. 2 blikken van die gehakte ital.tom, veel knoflook, halve kop olijfolie, zout , peper en daar dan een bos verse, in stukjes gescheurde, bassilicum doorheen roeren. Tijdje laten staan en gewoon koud door de net afgegoten tagiatelle roeren.. Parmesaan niet nodig (zeker zo'n zakje poeier uit de supermarkt niet).

Door die Bruschetta van de Xenos zitten trouwens ook kruiden.. Misschien ook wel smaakversterker, maar salpeterzuur? ;)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo feb 18, 2004 11:34 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 24, 2002 10:55 pm
Berichten: 1373
Woonplaats: utrecht
Zegguh, dit is een muziekforum...



Grapje :D dit is ons forum :)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo feb 18, 2004 11:47 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Wim zit niet al een tijdje niet meer in Deventer ;)

Als ik tijd heb tiep ik ook even m'n Engadiner nusstorte in nu het weer een beetje winter wordt, want de Aldi koek valt toch een beetje tegen.. Vind die zonder walnoot met amandelspijs lekkerder eigenlijk, maar er gaat niks boven de Engadiner (met walnoot/honing/slagroom/caramel vulling)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do feb 19, 2004 9:01 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 20, 2003 9:39 pm
Berichten: 1232
Woonplaats: Wageningen
Misschien wordt het tijd voor een nieuw draadje over eten (mijn andere hobby)

_________________
"Guess you only get one chance in life to play a song that goes like... (insert silly noises)" (Frank Zappa)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do feb 19, 2004 8:17 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Ernie schreef:
Wim zit niet al een tijdje niet meer in Deventer ;)

Als ik tijd heb tiep ik ook even m'n Engadiner nusstorte in nu het weer een beetje winter wordt, want de Aldi koek valt toch een beetje tegen.. Vind die zonder walnoot met amandelspijs lekkerder eigenlijk, maar er gaat niks boven de Engadiner (met walnoot/honing/slagroom/caramel vulling)


Wat? was die boterkoek van Fille gewoon bij de Aldi te scoren? Klopt dat.
Prima ontbijtje leverde het op.

Maar ik ben ook erg benieuwd naar de Engadiner Nusstorte. De laatste keer dat ik (midden juli) in het Engadin kampeerde vroor het elke nacht een graad of 5 en hadden we wel wat stevige zetmeelkost kunnen gebruiken.

Zal ik mijn recept voor Groningse Grutjes plaatsen? :love:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 157 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling