mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu do maart 28, 2024 2:26 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 1029 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 65, 66, 67, 68, 69  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do maart 15, 2012 7:20 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Dat kan niet, he, geen bericht over Violet.
En dat terwijl ze speciaal voor dit optreden nog zo hard gezwoegd hadden op een folky versie van Nothing else matters. Dat was een tegenprestatie tegenover de reclame die ze voor het bal maakten in de facebookgroep 'foute balfolkmuziek'.
Het was weer erg gezellig!

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do maart 15, 2012 11:50 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr feb 12, 2010 1:27 pm
Berichten: 101
Woonplaats: Eindhoven
Kees schreef:
Dat kan niet, he, geen bericht over Violet.

Euh ... wat heb ik daarnet dan gelezen? :-)

[ok, die is errug flauw]

De Nothing Else Matters was grandioos! Mooie Mazurka's ook, en een paar mooie walsem kunnen draaien. Al met al een leuke avond gehad, ondanks (of misschien zelfs dankzij) de vele hoofdbrekers en leermomenten. Volgende keer beter.

_________________
"These feet are made for dancing, and that's just what they'll do / one of these days these feet are gonna dance all night with you" (vrij naar Nancy Sinatra)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di mei 08, 2012 9:09 am 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Vorige maand helemaal iets vergeten te posten over het bal in Eindhoven.
Ik weet niet of het daaraan lag, maar het was behoorlijk rustig bij Orfeo.
Dit keer mogen we weer wat Belgen verwelkomen: Trio Dhoore.
Ik heb ze al eens gehoord, en ze klonken aangenaam.
Dus het wordt morgenavond weer een gezellig feestje.

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 12, 2012 11:33 pm 
Offline
Trainee

Geregistreerd: zo dec 25, 2011 5:33 pm
Berichten: 33
Woonplaats: Tilburg
Woensdag 20 juni is er weer 'n bal in Eindhoven, deze keer met Té!
't Is maar dat jullie 't weten...

_________________
En van je falderiedadeliediedelomdadeliefalderiediedelomdada


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jun 21, 2012 9:07 am 
Offline
Trainee
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 23, 2011 11:29 am
Berichten: 45
Hoe was het bal??
Ik had helaas geen vervoer dus dat werd hem even niet.:S

_________________
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jun 21, 2012 12:29 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr feb 12, 2010 1:27 pm
Berichten: 101
Woonplaats: Eindhoven
Zeer geslaagd (en warm). De sfeer was goed, de opkomst groot, de muziek variërend van ingetogen tot uitbundig. Zwoele Mazurka's (zelf in 5) naast Scottisches met Salsa en Lindy hop invloeden.

Daarnaast demonstreerde Niek onder luid gejuich de eerste cd van Té!

_________________
"These feet are made for dancing, and that's just what they'll do / one of these days these feet are gonna dance all night with you" (vrij naar Nancy Sinatra)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jun 21, 2012 1:17 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
JustFeet schreef:

Daarnaast demonstreerde Niek onder luid gejuich de eerste cd van Té!


ToF!

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jun 21, 2012 4:27 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Cooper, dat was een geintje van Justfeet,
Net zoals Niek ook een geintje maakte.
Want hoewel hij zijn hand hield alsof er een CD in zat, was die hand nog leeg.
De geplande premiere van de CD is op Folkwoods.

De toegift was zeer bijzonder. Tijdens het nummer liet Sander een loopstation het werk doen, terwijl de bandleden zelf gingen dansen. En daarna zetten ze de loopstation uit, waarna ze zelf acapella doorzongen. Dat ging ook steeds zachter met de duidelijke bijbedoeling dat de aanwezigen het zingend zouden overnemen. Dat was een erg mooi slot van hun optreden.

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jun 21, 2012 4:35 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 12, 2006 8:06 am
Berichten: 1195
Woonplaats: Utrecht
Kees schreef:
Dat ging ook steeds zachter met de duidelijke bijbedoeling dat de aanwezigen het zingend zouden overnemen.
Leuk! Lukte dat ook..?
Doet me terugdenken aan Damada met de Gonnagles een paar jaar geleden, dat was mooi! :love:

_________________
don't hurry, be hippie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jun 21, 2012 5:20 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Het kon beter.

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jun 23, 2012 9:18 am 
Offline
Pilot

Geregistreerd: di jul 01, 2008 11:41 pm
Berichten: 369
Jammer dat ik de afsluiting heb moeten missen :(


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo nov 11, 2012 12:37 am 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Ik ben echt heel erg benieuwd hoe de combinatie GLOW-folkbal in Wilhelmina gaat werken. Café Wilhelmina ligt namelijk op de route van GLOW dit jaar en het was er vanavond erg druk binnen. Zullen er veel GLOW-bezoekers een dansje komen wagen?

Voor de niet-weters: GLOW is een lichtfestival in Eindhoven, dat duurt van deze zaterdag t/m volgende week zaterdag. Het publiek wordt via een route door de binnenstad langs allerlei lichtobjecten geleid. Een ervan staat op het Wilhelminaplein zelf. Het kunstwerk geeft wel een huiselijke sfeer.

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 19, 2013 11:30 pm 
Offline
Reserve

Geregistreerd: vr okt 16, 2009 7:35 am
Berichten: 73
Woonplaats: Utrecht
Ik denk erover morgenavond vanuit Utrecht met OV naar het bal te komen. Wordt mijn eerste keer in Wilhelmina. Tot hoe laat spelen de bands meestal? Laatste trein naar Ut CS gaat om 23:32 en het lijkt 10 min lopen naar station. Maar ik wil natuurlijk niets missen van de muziek en het dansen :-)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 25, 2013 9:52 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Dit topic gaat natuurlijk eigenlijk altijd over de bals in café Wilhelmina, maar gezien de titel van dit topic kan ik het ook hebben over het bal van afgelopen vrijdagavond in gemeenschapshuis Genderdal.
Daar vond na het oefenbal van afgelopen juli een eerste echt bal plaats met opnieuw Qui Vive en ook nog Violet.
De zaal zelf is super, mooi ruim met een gladde vloer. De locatie is wel een beetje een nadeel, vooral voor mensen die met het OV van ver komen en geen overnachtingsplek hebben geregeld.
Dit keer was meteen vanaf het begin de sfeerverlichting in de vorm van spotjes aan. Er warn ook lampen achter de muzikanten gezet en die waren in eerste instantie niet bepaald een succes. Het is namelijk niet fijn dat je bij binnentreding van de zaal meteen verblind wordt. Ik zag dan ook geen mensen, maar schimmen op me aflopen om me te begroeten en ik liep ook bijna de kassa voorbij. Gelukkig werd het licht bijgesteld.
Ook het geluid was aan het begin aan de harde kant, maar ook dit werd verholpen.

Ook de bands speelden best leuk. Wat me het meest is bijgebleven, was de country-achtige jig, die door Qui Vive gespeeld werd. Met bijpassende westernhoeden was de act compleet geweest.
En van Violet weten we dat ze een lekker stukje muziek kunnen voorschotelen.

Na de bands ging de geluidsspeler aan en kon me losgaan op 'foute balfolkmuziek', Niet alleen popliedjes kwamen voorbij, maar ik hoorde ook Pipi Langkous en Nils Hiolgersson voorbijkomen.
Er werd zelfs na afloop nog sessie gespeeld, wat het een lekker lange avond ervan maakte.

Op basis van de geluiden om me heen schat ik in dat het zeker niet het laatste bal in Genderdal was, deus ik ben benieuwd wat de organisatie nog meer in petto heeft.

Tot slot de foto's:
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 068&type=3

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 08, 2013 6:03 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Het is een enorme tijd geleden dat hier een bericht geplaatst is. En dat terwijl de bals gewoon blijven doorgaan. En hoe! De programmering van de komende maanden is top!
Ten eerste Trio d'Hoore. Het is al hun tweede keer in de Wilhelmina. Hun eerste keer was ook in de Wilhelmina en daarna hebben ze de grens al een behoorlijk aantal overgestoken. En het is de vierde keer binnen een ruime maand.
De volgende twee maanden komen de bands ook uit België. In november komt Compagnie d'Elias, voor mij persoonlijk de grootste verrassing van Boombalfestival 2013 en het is de eerste keer dat ze in Nederland optreden. Iemand vergeleek het met een mini- Arasta Bazar en dat was niets teveel gezegd.
In december komt ook nog eens Peut-être Demain. Deze band heeft al twee keer eerder in Nederland opgetreden, maar is nog niet verder dan Brabant gekomen. De eerste keer was al 5 jaar geleden op het ter ziele gegane Fers Folk in 2008 en de tweede keer op Folkwoods in 2010. Het is dus alweer een tijd geleden dat ze in ons land hebben opgetreden.
Het is duidelijk dat het 10-jarig bestaan van het bal in de Wilhelmina in Eindhoven (dec. 2003 was het eerste bal - zie begin van deze draaad) groots gevierd wordt.
Enig minpuntje: morgen ben ik er niet bij, maar de andere twee keren hoop ik er wel bij te zijn.

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 1029 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 65, 66, 67, 68, 69  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling