mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu za apr 27, 2024 9:15 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 1029 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 69  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 11, 2003 1:29 pm 
Offline
Reserve
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 07, 2003 8:03 am
Berichten: 98
Woonplaats: Son
In het Eindhovens Dagblad (geschreven door de webmaster van FolkForum):

http://www.eindhovensdagblad.nl/

EINDHOVEN Eén keer per maand dansen op live muziek
Folkbal in Eindhoven
Door HENK HOOGENSTRAATEN

Dinsdag 11 november, INDHOVEN - Eindhoven krijgt een maandelijks 'folkbal'. Het initiatief komt van Folkwoods-organisator Tinus Kanters. In café Wilhelmina kan elke voorlaatste donderdag van de maand gedanst worden op live gespeelde, traditionele volksmuziek. Het eerste folkbal is donderdag 18 december.

* Tinus Kanters, initiatiefnemer van het maandelijks folkbal
(Archieffoto)

Folk-dansen is onder de jeugd in België al langer populair en lijkt langzaam over te waaien naar ons land. Op het afgelopen Folkwoods Festival werd er al volop gedanst voor de podia, met name op traditionele muziek uit Frankrijk, België en Nederland.
Dansjes als bourrée, andro, scottish, polka, wals en horlepiep zijn nog hetzelfde als vroeger, maar in de Folkbal-formule gestript van elke folklore. Er komt geen klederdracht of iets dergelijks meer aan te pas.
In Gent is een maandelijks folkbal onder de noemer Boombal in drie jaar tijd uitgegroeid tot een hit. Het trekt niet één specifieke doelgroep, maar jongeren van verscheiden pluimage, naast oudere dansers. Alto's en rockers dansen er probleemloos samen, begeleid door jeugdige folkmuzikanten en dansinstructie. Inmiddels trekt het als Boombal Op Voyage her en der in België volle zalen en zijn er plannen om met het Boombal ook Nederland aan te doen.
Lees morgen meer

Zie ook
Website van Folkwoods


Overigens (voor Tilia) begreep ik van Tinus dat er voorlopig geen rookverbod komt in Wilhelmina tijdens de bals, maar dat er wel een goede afzuiging is.
Ik hoop dat die afzuiging inderdaad goed is, en dat de bezoekers een beetje respect willen tonen voor de mensen die zich zo inspannen... :luck:

Roland

_________________
--
http://www.inner-strength.nl/ World Folk from the Netherlands


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Met Musac en Tantra
BerichtGeplaatst: do nov 20, 2003 10:24 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Voor wie Folkforum.nl nog niet heeft gezien:

Muzac en Tantra begeleiders Folkbal in Eindhoven

De Folkbals die vanaf komende maand elke voorlaatste donderdag in café Wilhelmina in Eindhoven worden gehouden krijgen steeds meer vorm. De data liggen vast, de lokatie en dan nu de eerste namen van de begeleiders. Op donderdag 22 januari komt Muzac uit Limburg, op donderdag 19 februari Tantra uit Belgie. Wie op de eerste avond de begeleiding verzorgt wordt nog deze week beslist.
De site van Folkwoods (www.folkwoods.nl), het festival dat ook de organisatie van de Folkbals doet, is tijdelijk uit de lucht. Via www.folkwoods.com zijn ze wel te bekijken. Folkwoods hoopt voor 1 december alles weer op de rit te hebben. Ook www.folkbal.nl is voorlopig alleen via www.folkwoods.com te bereiken! Mailen naar info@folkwoods.com!

Tantra is goed, maar staat niet bekend om hun dansbare muziek (trance invloeden). Musac natuurlijk wel. Er is wel het nodige veranderd aan de Tantra samenstelling, dus ben benieuwd. Dit eerste Eindhovense bal ben ik dus zeker niet van plan te missen (is wel de laatse als ik er doorrookt vandaan kom).


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do nov 20, 2003 11:24 am 
Offline
Reserve
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 07, 2003 8:03 am
Berichten: 98
Woonplaats: Son
Hoi Ernie,

Ik weet niet of je het bericht nou helemaal begrijpt (resp. of ik jou nou goed begrijp :biggrin: ). Het is nog niet duidelijk wie er op het eerste bal speelt. Tenminste, zo lees ik het :peace:
Muzac speelt in Januari
Tantra in Februari

Als er inderdaad (te)veel gerookt wordt, moeten we denk ik bij Tinuske aan de bel trekken. En dan niet alleen jij en ik, maar iedereen die er last van heeft :devilish:

Ik probeer in December te komen (al zal het pas later opde avond zijn).

Groetjes
ROland

_________________
--
http://www.inner-strength.nl/ World Folk from the Netherlands


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do nov 20, 2003 1:43 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
DidgeWeb schreef:
Ik weet niet of je het bericht nou helemaal begrijpt

Had het inderdaad veel te vluchtig gelezen (ben eigenlijk aan het werk ;)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 24, 2003 6:18 am 
Offline
Reserve
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 07, 2003 8:03 am
Berichten: 98
Woonplaats: Son
Voor de mota lezers die naar Eindhoven willen komen: het eerste bal is een dag vervroegd (volgens FolkForum). Op het eerste bal speelt Tantra:


Het eerste FOLKBAL (op WOENSDAG!, dus één dag vervroegd) 17 december heeft TANTRA als band staan. Het tweede FOLKBAL (op de voorlaatste donderdag van de maand, en dat blijft dan verder zo!) heeft MUSAC uit Limburg op het programma. Entree steeds 5 euro aanvang 20.00 einde 24.00 . Mensen met eigen instrumenten zijn zeer welkom! Dansinstruktie steeds aanwezig, evenals (folk) dj's! Steeds in Cafee Wilhelmina, Wilhelminaplein te Eindhoven.


Groetjes
ROland

_________________
--
http://www.inner-strength.nl/ World Folk from the Netherlands


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 24, 2003 1:37 pm 
Offline
Reserve
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 07, 2003 8:03 am
Berichten: 98
Woonplaats: Son
Hoor net van Thim (de didge speler van Tantra), dat ze de 17e toch niet kunnen.

Ben benieuwd wie er nu wanneer op het eerste Eindhovense folkbal speelt :raisedeyebrow:

Wordt vervolgd (denk ik :biggrin: :luck: )

Roland

_________________
--
http://www.inner-strength.nl/ World Folk from the Netherlands


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 24, 2003 3:22 pm 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo apr 02, 2003 11:10 am
Berichten: 681
Woonplaats: Utrecht
DidgeWeb schreef:
Hoor net van Thim (de didge speler van Tantra), dat ze de 17e toch niet kunnen.

Ben benieuwd wie er nu wanneer op het eerste Eindhovense folkbal speelt :raisedeyebrow:

Wordt vervolgd (denk ik :biggrin: :luck: )

Roland


Folkguerrilla - Folkguerrilla -Folkguerrilla
:devilish: :devilish:

_________________
Wer tanzt hat bloss kein Geld zum Saufen - oud Schwaebisch spreekwoord


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 24, 2003 4:39 pm 
Offline
Reserve
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 07, 2003 8:03 am
Berichten: 98
Woonplaats: Son
Stuur een mail naar Tinuske zou'k zeggen :cool:

_________________
--
http://www.inner-strength.nl/ World Folk from the Netherlands


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 25, 2003 1:43 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Voor wie niet op Tinus z'n mailinglijst zit:
-------------------------
na een dansbaar Folkwoods 2003 gaan we van start met FOLKBAL.

Op woensdag 17 december a.s. is er de FOLKBAL pre-show, gratis entree, met Madingma (de broertjes Stefan en Diederik Timmermans!) uit Belgie. verder zal er vooral ook dansbare muziek gedraaid worden. Vanaf januari zitten we vervolgens op onze vaste avond, steeds de voorlaatste donderdag van de maand, dus 22 jan. (met Muzac uit Limburg, gratis entree), 19 feb. (met Tantra uit Belgie, 5,- entree) en daarna op 18 maart (nog in te vullen) en 22 april (Papaver uit Belgie, ? 5,- entree) kijk op www.folkwoods.nl voor nadere info. Aan/afmelden voor deze nieusbrief op folkbal@hotmail.com, ook voor alle andere vragen. De avonden zijn steeds van 20.00-24.00 uur in Cafe Wilhelmina, op het Wilhelminaplein te
Eindhoven, vlak bij het centrum/psv-stadion, op 7 minuten lopen vanaf het station.
-------------------------
Dat wordt leuk, maar nu het opeens verplaatst is naar de 17e weet ik niet of ik wel van de partij zal zijn..


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 25, 2003 5:52 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 12:16 pm
Berichten: 176
Woonplaats: Tilburg
:biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin:

Zouden ze nu wel komen?

Ik ga nu in ieder geval héél hard proberen om te gaan, want dit wil ik eigenlijk wel meemaken!

Wouter, zou ik evt bij jou kunnen slapen? laatste mogelijkheid om 23.37...

_________________
Keep the good stuff flowing!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 26, 2003 10:44 am 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Verse Melk! schreef:
:
Cooper, zou ik evt bij jou kunnen slapen? laatste mogelijkheid om 23.37...


Zal geen probleem zijn denk ik,
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr dec 05, 2003 9:12 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 12:16 pm
Berichten: 176
Woonplaats: Tilburg
Oke!

:biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin:

Na wat publicitaire opstartonduidelijkheden heeft Tinus de boel weer op de rails...

DANSEEH! tourneeh! met Lirio!

op 22 april 2004 op Folkbal Eindhoven!

:cow: :cow: :cow: :cow: :cow: :cow: :cow: :cow: :cow:

_________________
Keep the good stuff flowing!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Van Tinus
BerichtGeplaatst: za dec 13, 2003 10:23 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Voor wie deze nog niet gezien had. Hier weer een mailtje van Tinus:

Op woensdag 17 dec. 2003 vindt in Café Wilhelmina, Wilhelminaplein 6, in Eindhoven het eerste FOLKBAL plaats. Aanvang 20.00 einde 24.00, entree gratis. Met DJ, en livemuziek door Madingma uit België (Diederik Timmermans: diatonische accordeon, Stefan -ex Fluxus- Timmermans: blokfluiten, doedelzak en gaita gallega) www.madingma.be

Wat is dat? FOLKBAL?
Reeds enige jaren zijn er in België (onder de naam Boombal, zie www.boombal.be ) en in Nederland (Onder meer onder de naam Folkguerilla en Dansehhh enz.) dansavonden met live muziek, dj's en dansinstructie. Denk nu niet aan oersaaie, geitenwollesokkendansen in ouderwetse klederdrachten, maar aan lekker dansen in je eigen kloffie met veel, vooral jongere, gelijkgestemden. Dansen als Andro's, Bourees, Mazurka's, Polka's, maar ook Jigs en Tovercirkels trekken tientallen (bij de Boombals zelfs honderden) jongeren en iets minder jong, naar de muziekzalen. Dit prachtige initiatief, waarmee Wim Claeys in België begonnen is, spreidt zich nu als een olievlek uit, ook over Nederland. In de regio Eindhoven wordt nu, onder auspiciën van de organisatoren van het Folkwoods festival, begonnen met een reeks FOLKBALS.

Na de eerste testavond, op woensdag 17 december dus, is er vanaf januari, steeds op de voorlaatste donderdag van de maand FOLKBAL, steeds met DJ, dansinitiatie en livemuziek, steeds van 20.00-24.00. Instrumenten graag meenemen voor sessies en dansmuziek.

Donderdag 22 januari met Musac (NL) gratis entree, www.musac.nl
Donderdag 19 februari met Tantra (België) 5 euro entree, www.tantra.tk
Donderdag 18 maart met Papaver (België) 5 euro entree, www.papaver.tk
Donderdag 22 april met Lirio (NL) 5 euro entree, www.lirio.tk
en er volgt meer....

FOLKBAL:
www.folkbal.nl
folkbal@hotmail.com
Tel: 040-2432394
Fax: 040-2932397

Café Wilhelmina:
Wilhelminaplein 6
5611 HE, indhoven
tel: (040) 244 72 86
fax: (040) 243 06 16
http://www.cafewilhelmina.nl
info@cafewilhelmina.nl

Eten:
Op het Wilhelminaplein zijn een 5 tal eetgelegenheden, van een broodjesbar, eetcafés tot een luxer restaurant. Ook veel vegetarisch aanbod in de eetcafés.

Openbaar vervoer: (o.m. bus vanuit Valkenswaard, Nuenen, Veldhoven etc.): www.92920v.nl (typ als bestemming Wilhelminaplein Eindhoven in)

Looproute vanaf station Eindhoven: Verlaat het Station aan de Centrumzijde. Steek rechtdoor over naar het Stationsplein (met links en rechts cafés) Ga na circa 50 meter (links voor je zie je Pathe bioscoop) rechtsaf en steek bij de stoplichten de Vestdijk over. Je komt nu in de Nieuwstraat , loop rechtdoor, voorbij de Markt, rechtdoor, langs de Ven D (Vrijstraat) rechtdoor tot aan de stoplichten op de hoek Vrijstraat/Keizersgracht. Steek bij deze stoplichten over en ga meteen rechtsaf de Willemstraat op. Na 180 meter ligt links het Wilhelminaplein. Totaal 7 minuten lopen vanaf het station.

Met de auto: Het Wilhelminaplein bevindt zich tussen het centrum van Eindhoven en het Philipsstadion, aan de Willemstraat. Volg de randweg rondom Eindhoven tot aan de zuidkant van Eindhoven. Bij afslag 33 (Centrum/Stratum/Valkenswaard) snelweg verlaten en onderaan richting centrum volgen. Dit is de Aalsterweg. Aan je linkerhand zie je Motel Eindhoven, sportvelden en het Indoor Sportcentrum. Rij de Aalsterweg helemaal af richting centrum (circa 2,7 km) Na een bocht naar links in de Aalsterweg, kom je op een kruispunt met links de Stadsschouwburg en rechts de Joriskerk. Volg daar linksaf de borden Stadion. (deze straat heet Elzentlaan). Volg de slingerende weg 2 km, totdat je bij de 3e kruising cq
4e stoplicht, aan je rechterhand een moskee ziet (recht voor je zie je verderop al het Philipsstadion). Ga hier rechtsaf de Willemstraat in. Na circa 100 meter is aan je rechterhand het Wilhelminaplein. Je kunt (betaald!!, tot 21.00 uur) parkeren meteen vooraan op het plein. Verderop is uitsluitend belanghebbendenparkeren, daar mag je niet staan!!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za dec 13, 2003 10:56 am 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Ik was erg van plan te gaan, maar ik heb donderdag nu een erg belangrijke presentatie te geven, dus het kan zijn dat ik toch niet ga...
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 18, 2003 8:45 am 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Hoe was het wie zijn er geweest?
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 1029 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 69  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 57 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling