mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu za apr 27, 2024 9:39 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 1029 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 69  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jan 23, 2004 3:22 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Cooper schreef:
En de melodiën kende ik wel voor het grootste gedeelte.

Ja, erg origineel was het niet.. 1 van de aanhang merkte op dat ze het vreemd vond om dit genre op cd te luisteren. Heb het nog met haar over gehad dat ze wel erg straight ten bal spelen en dat het ook anders kan met swing en improvisatie enzo.. Dat kende ze niet. De dansinstructeur was ook erg strak in de leer ;) (en zeer gewiekst in het doorpraten en overpakken van de mic tijdens een demo). Hoorde wel van beginners dat het ze veel te snel ging (hij heeft zelfs de Vlaamse en Franse mazurka behandeld)

Ik had trouwens geen last van de rook als ik maar uit de buurt van de bar bleef, maar achteraf was ik dus wel helemaal doorrookt.. Grappig trouwens die L-vormige dansvloer. Je kreeg zo aparte 2 dans groepjes.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jan 23, 2004 4:06 pm 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo apr 02, 2003 11:10 am
Berichten: 681
Woonplaats: Utrecht
Ernie schreef:
Cooper schreef:
En de melodiën kende ik wel voor het grootste gedeelte.

Ja, erg origineel was het niet.. 1 van de aanhang merkte op dat ze het vreemd vond om dit genre op cd te luisteren. Heb het nog met haar over gehad dat ze wel erg straight ten bal spelen en dat het ook anders kan met swing en improvisatie enzo..

.


Tja, indhoven uit - altijd moeilijk

Scordatura

_________________
Wer tanzt hat bloss kein Geld zum Saufen - oud Schwaebisch spreekwoord


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jan 23, 2004 4:21 pm 
Offline
Reserve
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 07, 2003 8:03 am
Berichten: 98
Woonplaats: Son
Ernie schreef:
De dansinstructeur was ook erg strak in de leer ;) (en zeer gewiekst in het doorpraten en overpakken van de mic tijdens een demo). Hoorde wel van beginners dat het ze veel te snel ging (hij heeft zelfs de Vlaamse en Franse mazurka behandeld)


Weet je misschien wie de instructeur was (of hoe hij eruit zag; misschien een foto). Gewoon nieuwsgierig ;-)

Groetjes
Roland

_________________
--
http://www.inner-strength.nl/ World Folk from the Netherlands


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jan 23, 2004 4:30 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
DidgeWeb schreef:
Weet je misschien wie de instructeur was (of hoe hij eruit zag; misschien een foto). Gewoon nieuwsgierig ;-)


Chris en Mieke Geris, maken ook poppen en instrumentjes (en originele kleren)
(ouders van Olle, doedelzakbouwer/ERGgoededoedelakspeelster.)

W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jan 23, 2004 5:32 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 8:23 pm
Berichten: 1231
Cooper schreef:
Ja die bas was nog wel lekker. Volgens mij waren ze hier ook met 5. Misschien gewoon niet helemaal mijn stijl...
W


Volgens mij heeft Cooper gewoon een stijl probleem! :biggrin: We moeten 'm toch nog eens een keer proberen te hersenspoelen....

Waarschijnlijk zou ik Musac het einde vinden al ik dit zo hoor :laughing:

_________________
"Elle les envoie autour du monde
Pour ramener la lune"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jan 24, 2004 3:25 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Fille schreef:
Cooper schreef:
Ja die bas was nog wel lekker. Volgens mij waren ze hier ook met 5. Misschien gewoon niet helemaal mijn stijl...
W


Volgens mij heeft Cooper gewoon een stijl probleem! :biggrin: We moeten 'm toch nog eens een keer proberen te hersenspoelen....

Waarschijnlijk zou ik Musac het einde vinden al ik dit zo hoor :laughing:


Met mijn kennis van jouw smaak ed durf ik te zeggen dat jij het ook niet bijzonder zou hebben gevonden. Misschien was de stijl wel meer jouw richting, maar de uitvoering niet. Hoe heet die groep die jij zo goed vond in Gooik ook weer? Die was absoluut niet mijn stijl, maar wel een stuk beter uitgevoerd dan dit.
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jan 24, 2004 6:06 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 8:23 pm
Berichten: 1231
Cooper schreef:
Met mijn kennis van jouw smaak ed durf ik te zeggen dat jij het ook niet bijzonder zou hebben gevonden. Misschien was de stijl wel meer jouw richting, maar de uitvoering niet. Hoe heet die groep die jij zo goed vond in Gooik ook weer? Die was absoluut niet mijn stijl, maar wel een stuk beter uitgevoerd dan dit.
W


??? Ik vond BUB erg goed uitgevoerd terwijl het helemaal niet mijn stijl is. Bedoel je dat? Ik heb ook enorm gelachen op het bal met Jan Smed, maar ik denk niet dat je dat bedoelt. (Daar zou ik trouwens ook niet dagen achter elkaar op CD naar moeten luisteren hoor...)

Rue de Village vind ik bijvoorbeeld ook heerlijk om op te dansen. Ik zou verwachten dat het daar een beetje op lijkt. Of niet? Zijn het afzonderlijk een beetje goede muzikanten?

_________________
"Elle les envoie autour du monde
Pour ramener la lune"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jan 25, 2004 5:12 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Fille schreef:
Cooper schreef:
Met mijn kennis van jouw smaak ed durf ik te zeggen dat jij het ook niet bijzonder zou hebben gevonden. Misschien was de stijl wel meer jouw richting, maar de uitvoering niet. Hoe heet die groep die jij zo goed vond in Gooik ook weer? Die was absoluut niet mijn stijl, maar wel een stuk beter uitgevoerd dan dit.
W


??? Ik vond BUB erg goed uitgevoerd terwijl het helemaal niet mijn stijl is. Bedoel je dat? Ik heb ook enorm gelachen op het bal met Jan Smed, maar ik denk niet dat je dat bedoelt. (Daar zou ik trouwens ook niet dagen achter elkaar op CD naar moeten luisteren hoor...)

Rue de Village vind ik bijvoorbeeld ook heerlijk om op te dansen. Ik zou verwachten dat het daar een beetje op lijkt. Of niet? Zijn het afzonderlijk een beetje goede muzikanten?


Ik bedoelde Jan Smed. Ze speelden veel melodiën die Jan Smed ook speelt (zou kunnen spelen) maar niet zo strak.
En over de muzikanten een uitspraak van iemand anders: "nou ja,...samen kunnen ze best spelen"
Ik vond ze niet slecht, maar ook niemand die ik dacht van, nou dat is goed...

(wat was Rue de Village ook weer?)
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jan 25, 2004 5:26 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 8:23 pm
Berichten: 1231
Cooper schreef:
Ik bedoelde Jan Smed. Ze speelden veel melodiën die Jan Smed ook speelt (zou kunnen spelen) maar niet zo strak.


Ik snap het. Dat is natuurlijk wel belangrijk.

Citaat:
(wat was Rue de Village ook weer?)


De eerste Waalse revivalists verantwoordelijk voor het periodieke "p'tit bal du samedi soir" in Ottignies (aanrader!). Met Yvo (Lemathieu??Vioolleraar van de Gooikse stage) op viool, Bernard Vanderheijden op contrabas, tegenwoordig ook Maud Vanderheijden op viool/altviool en de onovertreffelijke Louis Spagna op (eigen ontwikkelde, vierkante) trekzak en knopaccordeon.

De Waalse jeugd schijnt ze te ouderwets te vinden, maar ik vind ze ronduit geweldig. Beetje klassieke klank misschien, eigen aan het Waalse repertoire en de bezetting met viool en contrabas, maar absoluut super om op te dansen. Naar 't schijnt hebben ze echter wel betere en mindere periodes gekend...

(Op een van de twee p'tit bals waar ik ben geweest ontmoette ik trouwens de moeder van een vriendin van de vrienden bij wie ik logeerde en het bleek dat Rue de Village min of meer in haar huiskamer was ontstaan, waar ze daarna ook repeteerden. :laughing: )

_________________
"Elle les envoie autour du monde
Pour ramener la lune"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za feb 14, 2004 7:29 am 
Offline
Reserve
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 07, 2003 8:03 am
Berichten: 98
Woonplaats: Son
Over een paar dagen is er weer een FolkBal :dancing: in Eindhoven. Of zoals Tinus het mailde (eerste deel van zijn mailtje:)
Citaat:
Hoi
a.s. donderdagavond, 19 februari voor de 3e keer FOLKBAL, deze keer met TANTRA (Be).
20.00 uur, Cafe Wilhelmina, Wilhelminaplein te Eindhoven.

Kijk op www.folkbal.nl


Entree is geloof ik 5 Euro. Als geen echt gekke dingen gebeuren ga ik ernaar toe (wil eindelijk wel weer een collega band met didge zien :cool: ). Ik neem in ieder geval mijn eigen didge mee, voor als Thim wilde ideeen krijgt :sick:

(En als er hier trouwens nog mensen uit het Zuid-Oosten zitten. Wij spelen vanavond, Valentijnsdag :love: , in Veldhoven)

Groetjes
Roland

_________________
--
http://www.inner-strength.nl/ World Folk from the Netherlands


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za feb 14, 2004 11:17 am 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
en het programma voor Folkwoods is uitgebreid met Slag en de Stoot.
Wat vinden jullie daarvan?
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za feb 14, 2004 11:32 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Cooper schreef:
en het programma voor Folkwoods is uitgebreid met Slag en de Stoot

Euh, moet ik dat kennen? Hij heeft Croque Mule ook net geboekt en dat vind ik natuurlijk erg leuk (zie m'n posting in het zigeunerweekend topic). Jammer dat de folkclub dan vakantie heeft..


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do feb 19, 2004 10:26 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
'K ga vanavond toch naar Eindhoven. Ben ook wel benieuwd naar de nieuwe bezetting van Tantra en of ze inderdaad geinvesteerd hebben in een balprogramma. Op doorreis naar Belgie natuurlijk (vrijdag Brussel met Twalseree en een Waalse balgroep)

Als er iemand vanavond nog een slaapplek weet, hou ik me aanbevolen (heb matje en slaapzak, anders is er een hotel om de hoek)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do feb 19, 2004 1:32 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 8:23 pm
Berichten: 1231
Ernie schreef:
Op doorreis naar Belgie natuurlijk (vrijdag Brussel met Twalseree en een Waalse balgroep)


Zeg Ernie, hoe doe je dat toch allemaal? Volgens mij is er geen bal in Belgie of jij gaat er naar toe. (Denk dat ik je tijdens mijn periode in Louvain-l-N maar ga inhuren als koerier!)

_________________
"Elle les envoie autour du monde
Pour ramener la lune"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do feb 19, 2004 2:24 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Fille schreef:
Zeg Ernie, hoe doe je dat toch allemaal? Volgens mij is er geen bal in Belgie of jij gaat er naar toe.

;) Ik kom er graag, maar alle bals pakken heb ik al lang opgegeven hoor. Dat zijn er tegenwoordig, alleen al in Vlaanderen, zoveel.. Het Boombal dinsdag a.s. met Jeff de Belle et les Flamands Rouges moet ik ook overslaan ivm m'n werk en deadlines enzo.. :(

Vrijdag speelt E Saquant Beyaus in Brussel. Kent iemand die? Spelen al 25 jaar bal (hmm).

Ik heb trouwens nog een tip voor jouw en Melk: Pot, van Lienen en Baumgarten op za 28 feb. in Klein Koninkrijk - huiskamerpodium in Olst.
http://www.kleinkoninkrijk.nl/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 1029 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 69  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 58 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling