hihi, ja ik was inderdaad bang dat de klarinet teveel de standaard rol op zich zou nemen wat vaak gebeurd met klarinet en sopraansax, dat drukke aanwezige en veel kruisen en mollen en 'hoor mij toch eens ingewikkeld en swingend spelen...' Maar zo op gehoor was het exact het andere uiterste: bijna alles in het lage octaaf en niet echt vloeiend, alsof de klarinet een soort hoempa-bas rol op zich nam met standaard Am, G of F ladders... Was op deze manier lastig om een goede indruk van haar kwaliteiten te kunnen te krijgen.
Vond het heel apart om hun versie van Dix Marins te horen, ik ben dat zo gewend van Orfeo met Paul en Erica op zang, die mooie meditatieve hanterdro. En om dat dan ineens half vals gezongen op een scottish te horen was een rare gewaarwording (en dan kan men wel zeggen dat dat typisch bretonse zang is, maar plezant is anders)
Maar afgezien daarvan vond ik het eigenlijk wel leuk, meestal raak ik chagrijnig van heel traditionele balfolk maar ik kon het nu wel waarderen, heb voor mij doen juist redelijk veel gedanst. De mazurka was erg fijn om op te dansen, je kon er lekker ouderwets op in- en uitdraaien
de walsen vroegen ook om lekker groots door de zaal te tollen en de 'Zeg ken jij de mosselman'-polka was ook erg fijn, lekker op kunnen varieren.