mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu wo mei 08, 2024 11:43 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 1029 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 69  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr maart 19, 2004 3:13 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: vr feb 13, 2004 10:36 am
Berichten: 1110
Dit was dus mijn derde bal in Eindhoven.
Tot nu toe zonder meer de beste muziek, en ook het meest dansbaar.
Ik wist al dat er heel veel verschil in doedelzakspelers was, maar wat Wim Poezen uit zijn doedelzak kreeg klonk geweldig. Ook speelde hij zeer verdienstelijk op diverse fluiten. Verder heeft papaver een erg goede bassist, en in totaal een heerlijk geluid. De diverse koperblazers in een aantal nummers vond ik een leuke variatie in de muziek geven. Het was duidelijk dat ze zelf veel lol hadden in bal spelen.
Erg jammer dat de versterking niet altijd goed ging: vooral in het begin van de avond kwam de sax er erg slecht uit. En soms werd het ritmisch iets minder duidelijk.
Volgende keer Lirio, ik ben benieuwd.

_________________
ik dans dus ik besta


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr maart 26, 2004 2:31 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
hérisson schreef:
Dit was dus mijn derde bal in Eindhoven.
Tot nu toe zonder meer de beste muziek, en ook het meest dansbaar.
Ik wist al dat er heel veel verschil in doedelzakspelers was, maar wat Wim Poezen uit zijn doedelzak kreeg klonk geweldig. Ook speelde hij zeer verdienstelijk op diverse fluiten. Verder heeft papaver een erg goede bassist, en in totaal een heerlijk geluid. De diverse koperblazers in een aantal nummers vond ik een leuke variatie in de muziek geven. Het was duidelijk dat ze zelf veel lol hadden in bal spelen.
Erg jammer dat de versterking niet altijd goed ging: vooral in het begin van de avond kwam de sax er erg slecht uit. En soms werd het ritmisch iets minder duidelijk.
Volgende keer Lirio, ik ben benieuwd.


Ik zag dat ik het bal daar nog niet "recenseerde", dus bij deze:
Was inderdaad de beste balband tot nu toe in Eindhoven. Wim Poezen is natuurlijk erg goed op doedelzak (beetje (te?) Keltisch soms, maar goed) en altijd swingend. Ik miste toch Picard wel een beetje, ik vond de gitarist niet heel erg sterk spelen. De bassist speelde simpel en effectief (en van papier).
Ik heb zeker erg lekker gedanst die avond,
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 19, 2004 1:08 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Zo, en gaan we morgen allemaal naar de folkbal-marathon in Eindhoven? Komen ook wel een stel leuke Belgische groepen en het weer zit ook niet tegen..

http://www.folkbal.nl/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 19, 2004 1:32 pm 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo apr 02, 2003 11:10 am
Berichten: 681
Woonplaats: Utrecht
Gromit en ik zijn van de partij - Gromit moet als bestuurslid van Stichting Draalier & Doedelzak, belast met de PR - de hele middag in een stand staan , naast de stand van Drans Hattink (als een soort mentale voorbereiding op St. Chartier)

We nemen de instrumenten natuurlijk mee, dus als de rest van het forum dat nu ook doet kunnen we een leuke sessie houden.

We moeten daar al aan het begin van de middag zijn en gaan met de wagen, vanwege al het foldermateriaal.

Scordatura

_________________
Wer tanzt hat bloss kein Geld zum Saufen - oud Schwaebisch spreekwoord


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 19, 2004 1:34 pm 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo apr 02, 2003 11:10 am
Berichten: 681
Woonplaats: Utrecht
Scordatura schreef:
Gromit en ik zijn van de partij - Gromit moet als bestuurslid van Stichting Draalier & Doedelzak, belast met de PR, de hele middag in een stand staan , naast de stand van Drans Hattink (als een soort mentale voorbereiding op St. Chartier)

Scordatura



Ik bedoel natuurlijk Frans Hattink

Scordatura

_________________
Wer tanzt hat bloss kein Geld zum Saufen - oud Schwaebisch spreekwoord


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 19, 2004 2:52 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Scordatura schreef:
Scordatura schreef:
Gromit en ik zijn van de partij - Gromit moet als bestuurslid van Stichting Draalier & Doedelzak, belast met de PR, de hele middag in een stand staan , naast de stand van Drans Hattink (als een soort mentale voorbereiding op St. Chartier)

Scordatura



Ik bedoel natuurlijk Frans Hattink

Scordatura


O, ik dacht dat je Spans Hattink bedoelde....

Nou in dat geval moet ik er nog even over denken..... :biggrin:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 19, 2004 3:22 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Wegens verven moet ik zeer waarschijnlijk verstek laten gaan deze keer...
jammer...

W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 19, 2004 7:18 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 12:16 pm
Berichten: 176
Woonplaats: Tilburg
Als ik je nou vrijdag help met verven, kom je dan toch wel??

_________________
Keep the good stuff flowing!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 19, 2004 10:51 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Verse Melk! schreef:
Als ik je nou vrijdag help met verven, kom je dan toch wel??


Nee, sorry, zit er echt niet in, moet erg veel gebeuren.
:crying: ik was er graag geweest, al was het maar om ergens nog wat bal te spelen
:-)

Maar verhuizen is ook erg leuk.
:biggrin:
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 20, 2004 4:53 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
zo, ff pauze, is het gezellig daar?
:-)
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 20, 2004 6:22 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Cooper schreef:
zo, ff pauze, is het gezellig daar?
:-)
W


Nou, hier is het eigenlijk net als anders...... :sleep:

Maar hoe is het bij jullie? Wordt het al gezellig of stinkt het alleen nog maar naar verf?

Snelle actie die verhuizing! :applause:

Je bent Mota nog voor. Mooi dat je er qua ruimte op vooruit gaat. Da's wel zo handig met dansen en met logées.

Volgens Gitana is er niets zo lekker als in je ondergoed staan verven. :sick:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr mei 21, 2004 9:39 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
Zo, Gromit is wakker en zit aan de kofiie met de cd van Aedo op de achtergrond. Een verslagje van FBMBB.

Om kwart voor 12 reden we richting Eindhoven, alwaar we pas om 2 uur aankwamen vanwege ellenlange files :sick: . Als er iets is wat je met Hemelvaart NIET moet doen is in de auto zitten. Maar met drie instrumenten, een koffer vol folders en ander PR materiaal, een grote portfoliomap en flessen water om het hoofd koel te houden zat er niet veel anders op.
Aangekomen op het WIihelminaplein zag het er al heel gezellig uit. Er was 1 podium met daar om heen een terras waar bier en saté in overvloed was. Daarachter stond in een cirkelvorm een tiental kraampjes met o.a. Frans Hattink, een draailierbouwer uit Vlaanderen wiens naam ik niet weet maar die wel van gezicht ken, de groepen Carpe Diem en Halwyn, een platenwinkel, een kraam met kleren en sieraden, en natuurlijk De Stichting Draailer en Doedelzak. :biggrin: Wij deelden onze kraam met Stichting Artiesten Belangen, waarvan wij dachten dat het hele rustige mensen waren die vast geen doedelzak als buurman wilden hebben, maar het tegendeel bleek waar. Ze waren wel rustig, maar heel geinteresseerd. Daarnaast stond Carpe Diem, dat zijn vier dames die gekleed in lange jurekn en met bloemen in het haar die op vier schalmeien middeleeuwse muziek speelden, versterkt. :sick: Maar ze trokken meteen publiek, volgens een mannelijke insider wiens naam ik niet zal noemen komt dat doordat vooral doordat ze er zo vrouwelijk uitzagen en mannen dat nu eenmaal heel leuk vinden. (dus dames, lange jurk aan en bloemen, dat is het geheim). Grappig was dat ze na afloop in hun gewone kleren rondliepen sigaretten rokend en mobiel telefonerend.
Halwyn was ook gekleed in middeleeuwse stijl, compleet met manden met brood, en wolfskoppen en andere oer-dingen. Leuke mensen die ook even bij ons kwamen buurten en vertelden dat ze normaal in het Archeon spelen. Vandaar.
Het was niet heel erg druk, maar het liep zeker smiddags lekker door. Vooral als we gingen spelen stonden er meteen mensen bij de kraam. Handig was de samenwerking met Frans, mensen die wilden leren doedelzakspelen konden we meteen naar elkaar doorverwijzen.
Van de optredens op het podium heb ik niet veel gezien smiddags, wel gehoord, en dat klonk lekker. Er waren drie Nederlandse bands: Folkcorn, De Zoete Inval en Marius en Ruud. Verder allemaal belgen, waarvan ik het Narragonia Kwartet echt een ontdekking vond. Aedo vond ik wat 's avonds minder, maar nu ik de cd op heb staan toch wel erg leuk.
In de auto naar huis nog over gehad waarom er geenjongen nederlandse groepen waren. Lirio had hier zeker moeten staan (Verse Melk was wel de hele dag dansend en grijnzend aanwezig, in het kielzog van die andere dance-addict Ernie. :dancing:) Het nederlandse aandeel van groepen was wat wat minder dynamich dan het belgische. De folkguerilla had er ook prima kunnen spelen. In elk geval was het een geslaagd festival, volgend jaar weer! Bij mij zit de sfeer van Gooik en St Chartier en al die andere leuke festivals er helemaal in.

Gromit


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr mei 21, 2004 1:59 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 12:16 pm
Berichten: 176
Woonplaats: Tilburg
Het was wél druk. Ik heb in Nederland nog nooit zoveel mensen zien dansen en zien beginnen met dansen! Een heel behoorlijk podium, hoewel er soms wel een piep was, was de geluidskwaliteit hee acceptabel, veel eetstands, veel bier (alleen alles uit plastic) profi aangepakt! Hulde Tinus!

Persoonlijk hoogtepunt was wel het concert van Naragonia Quartet. Prachtige muziek, mooi gearrangeerd en geschreven en zeer dansbaar!

Maar Ik snap Tinus programmatisch niet helemaal, hij zet een folkbal meets boombal op, maar vult het programma met juist die nederlandse groepen die weinig tot nooit bal spelen (en ook nooit op folkbal hebben gespeeld) terwijl de belgische afvaardiging uit de creme de la creme van de boombal-dans-scene bestond. Wat moeten die belgen wel hebben gedacht! En voor het nederlandse publiek was t ook niet bepaald overtuigend!

Tijdens Folkcorn heb ik dan ook maar met Diederik (timmermans/madingma) en jonas (demeester/aedo) in het cafe gejammed. Toen ik terugkwam van een werkelijk geniale prachtige set van Naragonia Quartet bleek heel aedo daar al akoustisch aan de gang te zijn gegaan. En waar aedo is, daar zijn de meisjes (sja). Ben daar maar gebleven, na kort bij Lutgerink en Van den berg te zijn wezen luisteren om er achter te komen dat dat gewoon mijn smaak níet is.

Aedo is trouwens ook niet echt mijn smaak, mij wat te folkrockerig, maar ze hebben twee voordelen: t swingt als een gek en stampt goed door en er zijn altijd leuke meisjes op de vloer om mee te dansen!

En om 23.00 uur was het afgelopen... De belgen waren platgespeeld, de geluidsverserking moest uit. Er had nog best akoustisch iets gespeeld kunnen worden, maar ja, cooper was in utrecht aan het verven... :devilish:

_________________
Keep the good stuff flowing!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr mei 21, 2004 2:55 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
het was op het plein bij het podium inderdaad lekker druk. Maar bij de kramen, waar ik het grootste deel van de dag stond, was het rustiger.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 22, 2004 9:10 am 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 12:16 pm
Berichten: 176
Woonplaats: Tilburg
ajajaj, heeft die martijn net terwijl ik een broodje was gaan halen de fotos gemaakt van de sessie int cafe...

das toch wel jammer...

_________________
Keep the good stuff flowing!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 1029 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 69  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 231 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling