mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu za apr 27, 2024 5:01 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 1029 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jun 16, 2011 10:52 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 12, 2006 8:06 am
Berichten: 1195
Woonplaats: Utrecht
..hoe was het..? Ik was toch iets te gaar om langs te komen helaas, maar mijn nu opgespaarde energie zal zaterdag de zaal uit zijn voegen doen barsten!

_________________
don't hurry, be hippie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jun 16, 2011 11:19 am 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Inderdaad verstandig om wat te schrijven over het bal, zeker omdat er geen foto's komen. De fotograaf had de voorkeur gegeven aan het bijwonen van een ander optreden.

Het bal werd binnen gehouden. Waarschijnlijk had het wisselvallige weer van overdag ervoor gezorgd dat er geen podium lag. Alleen in de pauze speelde Travak een paar nummertjes op het plein buiten, gewoon op de stenen.

De muziek was grotendeels geimproviseerd gelardeerd met gedichten van Moes. Ikzelf weet niet of ik de combinatie van muziek met gedichten in een rumoerig café nou zo'n fijne combinatie vind. De teksten gaan door het gesproken woord grotendeels verloren. Bij muziek is het al lastig op de zang te letten, maar als woorden niet gezongen, maar gesproken worden, is het nog lastiger te volgen als je aan het dansen bent. Ik had het over rumoer, maar de mensen die normaal aan de bar hangen, zaten nu op het volle terras, dus dat reduceerde de geluidsproductie wel enigszins.

Tja, wat vond ik van de muziek van William's Project.
Ik vond de muziek wat minder gevarieerd overkomen. Ik weet niet of dat bewust zo was om de gedichten goed uit te doen komen, maar ik miste daardoor de emotionele beleving tijdens het dansen. Die haal ik niet uit dichterlijke teksten, maar uit muziek. Af en toe waren stukken behoorlijk up tempo. Zo werd er een scottisch impair aangekondigd en die zijn normaliter wat rustig en dromerig. In dit geval had ik moeite de snelheid bij te houden en daardoor ging de essentie van de dans verloren vond ik.

Na de pauze had ik het gevoel dat het wat beter liep allemaal. Uiteindelijk kregen ze een 'alles opnieuw'applaus. Moes zei dat dat voor een geimproviseerd bal toch wat moeilijk was om alles te herhalen wat die avond gespeeld had.

Het aantal mensen: het was best een gezellige club met mensen, niet overdreven vol, maar ook zeker niet rustig.

Zag het eruit als een speciaal feestbal vanwege het 7.5 jarig bestaan?
Nee, eigenlijk niet.

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jun 16, 2011 2:03 pm 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 04, 2006 3:53 pm
Berichten: 642
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Kees schreef:
... niet overdreven vol ...

Ik heb horen zeggen dat er ongeveer 80 man was. Normaal is 30 à 40 (schatting mijnerzijds).
Dus het was best behoorlijk voller dan "normaal", dacht ik.

_________________
Beginning dancer: Knows nothing.
Intermediate dancer: Knows everything, but is too good to dance with beginners.
Hotshot dancer: Too good to dance with anyone.
Advanced dancer: Dances everything, especially with beginners.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jun 16, 2011 4:40 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
saghws schreef:
Ik heb horen zeggen dat er ongeveer 80 man was. Normaal is 30 à 40 (schatting mijnerzijds).
Dus het was best behoorlijk voller dan "normaal", dacht ik.


Neehoor, 50 is een lage opkomst en 100 een hele hoge in eindhoven. Dus 80 is net boven gemiddeld.

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jun 16, 2011 4:45 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Toch foto's van het bal:
https://www.facebook.com/#!/media/set/? ... .566914599
(wat het forum met mijn link doet, weet ik niet, maar dat gaat niet helemaal goed. Link maar kopiëren in een nieuw venster)

Die 80 is natuurlijk uiterst arbitrair:
- het is een schatting, normaal moeten mensen betalen en krijg je een veel betrouwbaarder beeld dan bij een gratis bal.
- er zaten wel heel veel mensen op het terras, waarvan zeker de nodige mensen geen stap op de dansvloer hebben gezet en niet zouden betalen als er geld werd gevraagd.
- op en om de dansvloer heb ik nooit meer dan 30/35 man gezien. Er was volop ruimte om te dansen, iets wat andere keren veel lastiger is.

Ik heb het zeker niet als twee keer zo druk ervaren op de dansvloer, en dat is bij een folkbal een logischer criterium 'dan een getal horen zeggen.

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jun 17, 2011 9:17 am 
Offline
Pro

Geregistreerd: za sep 01, 2007 6:03 pm
Berichten: 430
Woonplaats: Den Bosch
Iemand heeft in Eindhoven een bibliotheekboek uit Alphen aan de Rijn laten liggen. Ik vermoed Anne (met de fred) of Saghws (familie van)... Ik neem hem morgen mee naar de Musketon.


De paar nummers die ik binnen heb staan luisteren vond ik erg leuk en mooi. Inderdaad niet veel meegekregen van de teksten, maar als je de stem ook als een instrument ziet maakt dat helemaal niet uit en klinkt het gewoon als een mooie tweede stem (no pun intended...)
Concept van Williams Project (of in dit geval Wilhelmina's project ;) ) ligt mij wel. :D

Verder de hele avond buiten gezeten aangezien Eindhoven mijn standaard bijklets bal is, dus eigenlijk niet gedanst.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jun 17, 2011 9:37 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 13, 2009 11:35 am
Berichten: 390
Woonplaats: Leiden
Ik ben niet naar het bal geweest, ben er nog maar 1 keer geweest, want Leiden-Eindhoven-Leiden op een doordeweekse dag is niet zo handig. Bovendien heb ik op woensdag balfolkles. Maar na de zomer hoop ik wat vaker te komen, aangezien ik dan een stuk dichterbij woon (Utrecht) en dan ook op woensdag geen les meer heb.

Williams Project heb ik 1 keer eerder in Leiden mogen meemaken, en ik vond het eigenlijk heel leuk. Het concept is gewoon goed, alleen is het inderdaad soms jammer als Moes er niet goed bovenuit komt. Maar ach, je kunt het net zoals Iertje zegt, haar stem als instrument zien (horen), en dan is het een goede en originele toevoeging.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr okt 07, 2011 9:35 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: vr feb 13, 2004 10:36 am
Berichten: 1110
Aanstaande woensdag al weer de eerste keer Folkbal dit seizoen!
Met het Naragonia Quartet
Ter introductie:
Het Naragonia Quartet brengt eigenzinnige, acoustische balfolkmuziek met een verfijnde stevige energie.
Pascale Rubens, Toon Van Mierlo, Maarten Decombel en Wouter Vandenabeele gaan op zoek naar de ultieme swing in combinatie met eigen melodieën.
De muziek die in de eerste plaats uiterst dansbaar is, wandelt dan ook op de rand tussen luister- en dansmuziek.
Ze presenteren hun eerste CD, ik ben benieuwd.

_________________
ik dans dus ik besta


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za okt 08, 2011 9:15 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
yes! Ik ga er heen! Met een logeetje dat nog nooit heeft gedanst. Leuk.

Is er iemand met wie we mee kunnen rijden?

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za okt 08, 2011 11:05 am 
Offline
Rookie

Geregistreerd: za jun 21, 2008 10:54 am
Berichten: 152
Hoewel ik me voorgenomen had meer in Eindhoven te zijn zit ik as woensdag in Disney ivm vakantie dus mis ik gelijk het eerste bal... lol. Ik ben er in november zoals het er nu uitziet wel bij ;)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo okt 09, 2011 9:39 pm 
Offline
Ballgirl

Geregistreerd: zo maart 13, 2011 6:34 pm
Berichten: 14
Woonplaats: Leeuwarden
Ik ben er mogelijk ook bij dit keer. Eerste keer in Eindhoven :P
Kan iemand mij vertellen hoe laat het normaal ongeveer is afgelopen?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo okt 09, 2011 9:49 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: za sep 01, 2007 6:03 pm
Berichten: 430
Woonplaats: Den Bosch
Anouck schreef:
Ik ben er mogelijk ook bij dit keer. Eerste keer in Eindhoven :P
Kan iemand mij vertellen hoe laat het normaal ongeveer is afgelopen?


qua band meestal rond 23.00 of eerder, daarna neemt Travak het altijd over. Qua bezoekers is het meestal na 23.00 steeds rustiger aan het worden omdat mensen dan de trein naar utrecht (23.30 ) willen hebben.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo okt 09, 2011 9:50 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 10, 2009 8:16 am
Berichten: 171
Woonplaats: Utrecht
Ik ben van plan te komen! Is er iemand met een plekje in de auto vanuit Utrecht? Ik rij graag mee!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo okt 09, 2011 9:56 pm 
Offline
Ballgirl

Geregistreerd: zo maart 13, 2011 6:34 pm
Berichten: 14
Woonplaats: Leeuwarden
Iertje schreef:
Anouck schreef:
Ik ben er mogelijk ook bij dit keer. Eerste keer in Eindhoven :P
Kan iemand mij vertellen hoe laat het normaal ongeveer is afgelopen?


qua band meestal rond 23.00 of eerder, daarna neemt Travak het altijd over. Qua bezoekers is het meestal na 23.00 steeds rustiger aan het worden omdat mensen dan de trein naar utrecht (23.30 ) willen hebben.



Haha, dat zal bij mij dan ook het geval worden xD
Bedankt voor de info ^^


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo okt 09, 2011 11:48 pm 
Offline
Rookie

Geregistreerd: ma sep 21, 2009 8:44 pm
Berichten: 143
Woonplaats: Utrecht
Ik wil ook meerijden vanuit Utrecht of terug vanuit Eindhoven of beide!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 1029 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 91 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling