mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu do mei 09, 2024 8:35 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 1029 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 69  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 22, 2004 2:02 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
http://www.folkroddels.be/artikels/2896.html

lees en huiver...ik heb Oude Muziek Brabant al gemaild met de vraag waarom al onze balgroepen ontbraken.

Volgend jaar nemen we revanche :devilish:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 22, 2004 2:14 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
http://www.folkforum.nl/a%20folkbal%200 ... ouwing.htm


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo mei 23, 2004 1:25 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Prikkelende nabeschouwingen.

De nederlandse scene afschilderd als oubollig en folkloristisch.

Hadden ze Lirio maar op het podium moeten zetten, dan waren die kritieken heel anders geweest, denk ik.

Het is goed dat dit soort initiatieven van de grond komt in Nederland. Het is een impuls voor potentiële dansers en muzikanten om zich op het spansen te richten.

Ik hoop dat we hier ooit zo swingend en geïnspireerd gaan spelen als in België.

Het is mijn doel om in Groningen een swingende spansband met een stevig geluid van de grond te krijgen. Nu Mota hier is vertrokken ligt de weg daartoe open. (Mota heeft zich nl. altijd fel gekant tegen het gebruik van bassen, percussie en gitaren. En dat is in mijn ogen essentieel voor een modern balgeluid).

In september of oktober hopelijk weer een groot bal in de Muziekschool en nu misschien ook een uitnodiging voor Emmen. :dancing:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di mei 25, 2004 10:01 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: vr feb 13, 2004 10:36 am
Berichten: 1110
Tja, wat heb ik hier nog aan toe te voegen. Eigenlijk alleen dat ze in Eindhoven eindelijk eens iets moeten doen aan de geluidstechniek. De geluidstechnicus/DJ kende volgens mij maar een richting per knop: hard en nog harder.
Maar ik heb wel genoten.
Als afwijkende mening: ik vond Folkorn een leuk geheel, prettig om naar te luisteren, soms lekker om op te dansen; zeker geen echte balband. Lutgerink & Van den Berg zijn en blijven wel lekker om op te dansen.
De Vlaamse bands kwamen duidelijk beter uit de verf, vooral het Naragonia Quartet klonk heerlijk.
Een geslaagde dag!

_________________
ik dans dus ik besta


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jun 21, 2004 8:55 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 20, 2003 9:39 pm
Berichten: 1232
Woonplaats: Wageningen
Er staan foto's op het web van het folkbal waar Lirio op speelde, in mei of april geloof ik. Kijk op http://aragorn.student.utwente.nl/~finn/digitaal.php?event=Folkbal.

_________________
"Guess you only get one chance in life to play a song that goes like... (insert silly noises)" (Frank Zappa)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 22, 2004 7:21 am 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
folkie schreef:
Er staan foto's op het web van het folkbal waar Lirio op speelde, in mei of april geloof ik. Kijk op http://aragorn.student.utwente.nl/~finn/digitaal.php?event=Folkbal.


Leuk!
Is jouw verhaaltje nog wat geworden eigenlijk?
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 20, 2004 8:44 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Tinus schreef:
Na een fijn Folkwoods festival in augustus jongstleden gaan we ons weer opmaken voor de donkere dagen. Geen nood! FOLKBAL begint weer!

Dit seizoen elke eerste woensdag van de maand, weer in Cafe Wilhelmina, weer van 20.00 tot 24.00, weer slechts 5 euro entree, weer met Wilco en Yvonne als dansinstrukteurs en weer met Travak als huisband.

Voor de eerste 2 avonden is het programma al bekend:

op woensdag 3 november starten we met een van de beste Balgroepen uit
Nederl= and: Lirio! (zie http://www.lirio.nl).

op woensdag 1 december hebben we een nieuwe Vlaamse ontdekking: Amorroma (http://www.amorroma.be), aanbevolen door Wim Claes, uitvinder van Boombal, himself!!

We hopen jullie allemaal te zien op 3 november en/of een van de andere
FOLKBAL avonden!

Het Folkbal en Folkwoods team.

(zie ook http://www.folkbal.nl voor route etc., aanmelden of afmelden voor de nieuwsbrief? info@folkbal.nl)

Niet verkeerd, Lirio en Amorroma. Van de laatste heb ik de harpspeelster uit Zuid-Duitsland nog een opfriscursus dans gegeven op St. Chartier ;) Maar normaal spelen ze niet echt dansbaar, terwijl de bandleider (Rowan: doedel/fluit) dat wel kan. Zal een aangepast programma worden lijkt me..

Tja, wel heel erg onhandig zo'n dag in de week.. Jammer, denk niet dat ik er nog vaak te zien zal zijn (heb nog een baan enzo ;)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 20, 2004 9:59 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 20, 2003 9:39 pm
Berichten: 1232
Woonplaats: Wageningen
Ik vond Amorroma niet bepaald dansbaar op Gooikoorts. Een beetje belegen eigenlijk.

_________________
"Guess you only get one chance in life to play a song that goes like... (insert silly noises)" (Frank Zappa)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 21, 2004 8:10 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
folkie schreef:
Ik vond Amorroma niet bepaald dansbaar op Gooikoorts. Een beetje belegen eigenlijk.

Minder swing dan wij gewend zijn, maar om het nou belegen te noemen..

Ik vond het wel mooi (beetje te netjes..). Maar Gooik was natuurlijk concert programma (de dansvloer stond vol stoelen).


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr okt 22, 2004 5:25 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
folkie schreef:
Ik vond Amorroma niet bepaald dansbaar op Gooikoorts. Een beetje belegen eigenlijk.


Mee eens, helemaal niet dansbaar. Maar zoals al opgemerkt was dat ook niet bedoeld om te dansen...ik hoop dat ze anders spelen op het bal. Wat ik in Gooik zag vond ik erg..uhm...new-ageachtig..ofzo...
wel knap natuurlijk, maar niet echt mijn stijl..
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 29, 2004 1:58 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Van Jowan: we komen naar eindhoven met 3 muzikanten (zie www.amorroma.be, nl. bert, vincent en ikzelf ) en spelen louter ten dans (bal ), 't is dus zeker geen regulier optreden.

Da's goed nieuws dus voor aanstaande woensdag (weet dat Jowan zelf ook niet onaardig danst).


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 29, 2004 3:57 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 20, 2003 8:28 pm
Berichten: 115
Woonplaats: Zoelen
Aanstaande woensdag bal in Eindhoven????


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr dec 03, 2004 2:51 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Ernie schreef:
Van Jowan: we komen naar eindhoven met 3 muzikanten (zie www.amorroma.be, nl. bert, vincent en ikzelf ) en spelen louter ten dans (bal ), 't is dus zeker geen regulier optreden.

Da's goed nieuws dus voor aanstaande woensdag (weet dat Jowan zelf ook niet onaardig danst).


de muziek zoals verwacht erg virtuoos, maar qua dansbaarheid kon er nog zeker erg aan geschaafd worden. Scottishes die soort van reels zijn, reels die als scottish aangekondigd worden, bourree's die meer op een langzame scottish lijken...om te luisteren erg mooi, om te dansen mwoah...
En het gitaarspel van v Reeth is waarschijnlijk erg goed maar kan mij maar weinig bekoren, alhoewel bij sommige andro's hanterdro's het wel weer erg mooi was.

W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo dec 05, 2004 10:48 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Cooper schreef:
de muziek zoals verwacht erg virtuoos, maar qua dansbaarheid kon er nog zeker erg aan geschaafd worden.

Goed ten bal spelen blijft toch een (onderschatte) kunst ;)

Was het druk?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma dec 06, 2004 7:48 am 
Offline
Star

Geregistreerd: vr feb 13, 2004 10:36 am
Berichten: 1110
Ernie schreef:
Cooper schreef:
de muziek zoals verwacht erg virtuoos, maar qua dansbaarheid kon er nog zeker erg aan geschaafd worden.

Goed ten bal spelen blijft toch een (onderschatte) kunst ;)

Was het druk?


Duidelijk minder druk dan de donderdagen die ik geweest ben.
De mensen die er waren, kwamen wel voor het grootste deel om te dansen. Minder 'gewone' café bezoekers. Dat was in ieder geval mijn indruk.
Eigenlijk ben ik wel benieuwd hoe druk de donderdagen nu zijn? Ik vind die andere dag nog steeds jammer.

_________________
ik dans dus ik besta


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 1029 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 69  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 279 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling