mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu za apr 27, 2024 7:18 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jan 20, 2004 2:41 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
:hug: Het was weer een mooi spansbal! In het begin was ik even bang dat er te weinig mensen zouden komen (dertig), maar in de loop van de avond stroomde het toch nog vol tot volgens mij zo'n 80 mensen.
Helaas moest ik vrij vroeg weg, waardoor ik de slot-cercle heb gemist :crying:
Mijn introduc? (de wandelende microfoonstandaard :wink: ) vond het spansen ook een succes. Gelukkig maar, want ze kwam er speciaal voor op één avond uit Amsterdam. (vijf uur reizen voor drie uur spansen!)
Heeft er eigenlijk ook iemand foto's gemaakt? Ik zag geloof ik wel af en toe een flits.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jan 21, 2004 1:53 am 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
He Tour, wist jij dat je verhaal op folkforum stond? enigszins aangepast jier en daar..
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jan 21, 2004 10:16 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Cooper schreef:
enigszins aangepast jier en daar..

Naast de uitgebreide name-dropping, viel me vooral op dat Liro nu de mazurka niet 'verkrachtte' maar 'eigentijds behandelde' ;)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jan 21, 2004 10:31 am 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Ernie schreef:
Cooper schreef:
enigszins aangepast jier en daar..

Naast de uitgebreide name-dropping, viel me vooral op dat Liro nu de mazurka niet 'verkrachtte' maar 'eigentijds behandelde' ;)


:laughing: ja, dat was mij ook opgevallen :laughing:
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jan 21, 2004 10:47 am 
Offline
Star

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 8:23 pm
Berichten: 1231
Hebben ze Tour daar toestemming voor gevraagd? :raisedeyebrow: Helemaal als ze er vervolgens ook nog dingen in gaan veranderen.... Website redacteuren schijnen nogal vaak te denken dat als je iets op internet zet ze het gewoon mogen inpikken voor hun website.

_________________
"Elle les envoie autour du monde
Pour ramener la lune"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jan 21, 2004 12:36 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Fille schreef:
Website redacteuren schijnen nogal vaak te denken dat als je iets op internet zet ze het gewoon mogen inpikken voor hun website.

En deze website redacteur is ook nog eens journalist.. Erger kan haast niet :))


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jan 21, 2004 2:17 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 13, 2003 3:11 pm
Berichten: 199
Ik vind het nogal vervelend dat er een link naar dit forum bijstaat. Het is toch deels prive wat er hier gebeurt. :raisedeyebrow:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jan 21, 2004 3:29 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Tilia schreef:
Ik vind het nogal vervelend dat er een link naar dit forum bijstaat. Het is toch deels prive wat er hier gebeurt. :raisedeyebrow:


H? Tilia :hug:
Jammer dat we je moesten missen op het bal!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jan 21, 2004 3:46 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 13, 2003 3:11 pm
Berichten: 199
zeerover schreef:
Tilia schreef:
Ik vind het nogal vervelend dat er een link naar dit forum bijstaat. Het is toch deels prive wat er hier gebeurt. :raisedeyebrow:


H? Tilia :hug:
Jammer dat we je moesten missen op het bal!




:love:

Tilia


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jan 21, 2004 7:50 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 24, 2002 10:55 pm
Berichten: 1373
Woonplaats: utrecht
In de gezinsbode (huis aan huis blaadje van Groningen en omstreken) van vandaag stond het volgende artikel. Ik sta ervan versteld hoeveel 'fouten en onjuistheden' ze in een artikel hebben kunnen zetten maar goed. Aan jullie de eer om ze te vinden :) Verder wel leuk natuurlijk dat het zo onder de aandacht van Jan en alleman wordt gebracht :)

Gezinsbode woensdag 21 januari 2004 schreef:
SPANSBAL!
Het klinkt Iers, maar het is Nederlands en Vlaams. Het is wle volksmuziek en uitstekend geschikt om op te dansen. Volksdansen welteverstaan. Dat was ooit oubollig, maar het fenomeen is 'weer helemaal terug'. Sinds zaterdag ook in Groningen.
In Belgi? is het al twintig jaar een enorme rage en in de rest van Nederland wordt het op grote festivals eveneens met verve beoefend. Na het 'Spansbal' van dit weekeinde in de Muziekschool, kan he tniet anders of Groningen gaat ook voor de bijl.
Spansbal is een samenvoeging van spelen en dansen. Wie naar volksmuziek luistert, wil zich daarbij uiten en dit evenement is daar uitstekend voor geschikt. Verantwoordelijk voor het samenzijn van zaterdag waren Jantine, Auke en Marco. Muzikanten uit heel NEderland en vrienden die elkaar op festivals hebben leren kennen. Violiste Jantine komt uit de Martinistad en dus moest Spansbal ook maar deze kant op. Er waren al eerdere edities, maar het samenzijn in de Muziekschool was het eerste dat voor publiek toegankelijk was.
De organisatie had gerekend op zo'n zeventig mensen, maar met uiteindelijk ruim veertig enthousiastelingen was de grote zaal aardig gevuld. Veel meer hadden er op de dansvloer ook niet bij gekund.
Het programma omvatte twee delen. Een uur uitleg, waarbij het veertigtal deelnemers de beginselen van vijf dansen kregen onderwezen, waarna er optredens waren van de groepen 'Folkguerilla', 'Chardon', 'Lirio' en het Groningse 'Bru' en het geleerde in de praktijk kon worden gebracht. Dat ging allemaal erg goed, want de passencombinaties leken erg gemakkelijk.
Het ging van stap-stap-hop, draaien en vier passen vooruit, vier passen achteruit. In principe kon iedereen die tot vier kon tellen, meedoen. Het ging in paren, met de hele groep in een kring, dan weer in rijen en er was een bijzondere Bretonse dans. 'Een soort polonaise, maar dan voor krabben', legde dansmeester Marco uit.
Het spelen en dansen gebeurde louter op traditionele Nederlandse en Vlaamse muziek. Dat is minder vreemd dan het klinkt, want, zo legde Jantine uit, Nederland had ooit een rijke danscultuur, die helemaal verdwenen is.
Wat opviel waren het aantal jongeren en dat blijkt op de festivals in Belgi? en in de rest van Nederland niet anders. Het is inderdaad een ander soort jeugd dat naar dancefestivals, Simplon of Vera gaat, maar het is ook weer niet zo dat het allemaal wereldvreemde alternatievelingen betrof.


:) grappig he :)
PS. Dat van die krabben dat kwam natuurlijk niet uit mijn mond maar uit die van Tour. Ik heb die verslaggever niet eens gesproken.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jan 21, 2004 8:04 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
Erg grappig ja. Wat maakt het uit of Jantien uit Grunn komt of niet, als we maar positief in het nieuws komen!
Stonden er ook nog foto's bij Mota?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jan 21, 2004 8:20 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 24, 2002 10:55 pm
Berichten: 1373
Woonplaats: utrecht
Gromit schreef:
Erg grappig ja. Wat maakt het uit of Jantien uit Grunn komt of niet, als we maar positief in het nieuws komen!
Stonden er ook nog foto's bij Mota?
Ach dat Jantien niet uit Grunn komt is het minste. Dat van mij en die krabben is veel erger ;)
Er was een foto met express grote sluitertijd en daardoor niet echt helder.
Bij deze dan ook de foto AfbeeldingHij is niet slecht gescand. Gewoon niet zo helder in de krant.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jan 21, 2004 9:15 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
Cooper schreef:
He Tour, wist jij dat je verhaal op folkforum stond? enigszins aangepast jier en daar..
W



Ik heb het verhaal net gelezen en ik vind het hartstikke leuk.
Eindelijk wat meer PR!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jan 21, 2004 9:18 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
mota schreef:
Gromit schreef:
Erg grappig ja. Wat maakt het uit of Jantien uit Grunn komt of niet, als we maar positief in het nieuws komen!
Stonden er ook nog foto's bij Mota?
Ach dat Jantien niet uit Grunn komt is het minste. Dat van mij en die krabben is veel erger ;)
Er was een foto met express grote sluitertijd en daardoor niet echt helder.
Bij deze dan ook de foto AfbeeldingHij is niet slecht gescand. Gewoon niet zo helder in de krant.



Mooi foto, heeft wel iets mysterieus zo met die lange sluitertijd. Lijkt een schilderij uit het Impressionisme.

Ik kan alleen niet zien wie er op dat moment op het podium stond :biggrin:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jan 22, 2004 2:59 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Wat die foto betreft: ik vind hem erg origineel. Ik dacht eerst dat Chardon op het podium zat want ik meende Jonneke te herkennen (rood truitje) maar het zou ook Jantien kunnen zijn :raisedeyebrow: .

Bij de fotograaf heb ik om meer foto's gevraagd. Ik ben benieuwd of hij die gratis verstrekt.

Wat betreft Folkforum: Ik ben blij dat ze mijn stukje in een gekuiste versie geplaatst hebben. Daar heb ik ook toestemming voor gegeven.

De link naar dit forum is toch niet erg? Dit is toch een openbaar forum dat al op verschillende plaatsen vermeld stond?

(We moeten ons misschien gewoon even een tijdje gedeist houden qua intieme ontboezemingen. :blush: )

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 112 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling