mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu za apr 27, 2024 6:55 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 19, 2004 9:39 am 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 28, 2003 11:50 am
Berichten: 645
Woonplaats: De Bilt
Uit de berichten begrijp ik dat het geweldig geweest is. Leuk hoor!
Hoe zat het nou met de verwachte invasie van "volksdansers"? Als ze er waren, hoe was de reactie?

groetjes
Peter


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 19, 2004 12:25 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Peter schreef:
Uit de berichten begrijp ik dat het geweldig geweest is. Leuk hoor!
Hoe zat het nou met de verwachte invasie van "volksdansers"? Als ze er waren, hoe was de reactie?

groetjes
Peter


Ik weet niet precies hoeveel er waren, man of 10 ofzo. Volgens mij vonden de meesten het leuk, enkelen bleven tot het eind.
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 19, 2004 12:37 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Gromit schreef:
(noot: Cooper pleitte nog voor het versterken van de doedelzakken :devilish:)

Ja, als ej gaat versterken moet je eigenlijk alles versterken, ook een Souffle, heel erg bedankt dat je helemaal uit Den haag naar het noorden bent gekomen om voor ons te spelen.
doedelzak moet uit de speakers komen, anders gaat het gek klinken.


Gromit schreef:
(
Ontdekking van de avond: Souffle die in zijn eentje een paar prachtige scottischen, walsen en mazurka's speelde. Fantastisch om naar te luisteren en heerlijk om op te dansen :hug:
tourdion schreef:
Souffle, heel erg bedankt dat je helemaal uit Den haag naar het noorden bent gekomen om voor ons te spelen.


Dat kan ik alleen maar onderschrijven. heerlijk. vaker! :biggrin:


tourdion schreef:
Het duo Lirio trakteerde ons op heerlijk swingende bourr?es en scottischen en zelfs een cercle.
Wat opviel was dat de gitaar doordat ze versterkt was fungeerde als bas, drumstel en accoordinstrument in één. Petje af voor Verse Melk, het was af en toe net RocknRoll. De lange improvisaties van Cooper op doedelzak en trekzak vormden een fraai staaltje van ?instant-composing?. Echt een bal-machine die twee.
Terwijl Lirio een Mazurka verkrachtte .....

.


Ja, het was wel grappig, een beetje slordig allemaal, maar wel leuk om te doen in ieder geval.
Het laatste nummer was mijn doedel zichzelf aan het ontkoppelen, dus ik was eigenlijk helemaal niet bezig met wat ik aan het spelen was, maar meer met zorgen dat het buisje niet helemaal eruit schoot :laughing:
Uiteindelijk sprong hij er toch uit,... :cow:

tourdion schreef:
was ik druk doende om de trekharmonica-legende Frans Tromp die beneden een sigaretje zat te roken over te halen om ook wat te gaan spelen. Hij vroeg zich af of zijn scandinavisch en hollandse ge?rienteerde spel wel paste in de avond. Als wij er een jig, wals of scottisch op kunnen dansen is het goed hield ik hem voor en hij ging overstag. Zijn solo-act voegde echt wat toe aan het programma van deze avond. Mooie stukken en even een heel ander trekzakgeluid dan we tot dusver gehoord hadden. Een mooi moment van rust na het dolle Lirio en heerlijk om op te dansen.
.


Ja, ik vond het ook leuk en mooi wat en dat hij speelde. Ik heb niet alles meegekregen vanwege een ingelaste Lirio repetitie in de verdieping beneden, maar wat ik hoorde was en paste goed!
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 19, 2004 12:39 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Cooper schreef:
Gromit schreef:
(noot: Cooper pleitte nog voor het versterken van de doedelzakken :devilish:)

Ja, als ej gaat versterken moet je eigenlijk alles versterken, ook een Souffle, heel erg bedankt dat je helemaal uit Den haag naar het noorden bent gekomen om voor ons te spelen.
doedelzak moet uit de speakers komen, anders gaat het gek klinken.


huh?

dat moet zijn:
Ja, als ej gaat versterken moet je eigenlijk alles versterken, ook een doedelzak moet uit de speakers komen, anders gaat het gek klinken.
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 19, 2004 1:49 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
cooper schreef:
Het laatste nummer was mijn doedel zichzelf aan het ontkoppelen, dus ik was eigenlijk helemaal niet bezig met wat ik aan het spelen was, maar meer met zorgen dat het buisje niet helemaal eruit schoot :laughing:
Uiteindelijk sprong hij er toch uit,... :cow:


het zijn ook levengevaarlijke instrumenten.. :devilish: maar van achter (wij zaten achter het podium) was er trouwens niets te zien van zichzelfontkoppelende :sick: doedels. (een normaal mens wil helemaal niet weten wat dat precies inhoudt!)
Kwa muziek werd er wel een en ander ontkoppeld: het leek meer op free jazz dan op folk wat jullie deden :biggrin:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 19, 2004 1:58 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Gromit schreef:
het leek meer op free jazz dan op folk wat jullie deden

Gages in de jazzwereld liggen een stuk hoger.. (straks krijgt Tour nog een navordering ;)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 19, 2004 2:16 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 20, 2003 9:39 pm
Berichten: 1232
Woonplaats: Wageningen
Ernie schreef:
Gromit schreef:
het leek meer op free jazz dan op folk wat jullie deden

Gages in de jazzwereld liggen een stuk hoger.. (straks krijgt Tour nog een navordering ;)


Of nog erger, hij gaat zelf meer eisen!

_________________
"Guess you only get one chance in life to play a song that goes like... (insert silly noises)" (Frank Zappa)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 19, 2004 2:33 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Gromit schreef:
Kwa muziek werd er wel een en ander ontkoppeld: het leek meer op free jazz dan op folk wat jullie deden :biggrin:


Dat neem ik maar als compliment op :biggrin:
:-)
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 19, 2004 2:34 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
De verwachte invasie van volksdansers bleef uit. Van de ongeveer 80 dansers waren er misschien een stuk of 20 van de volksdansclub, te herkennen aan grijze haren, buiken, jogging-schoenen en voetbal-shirts :sick: . We bleken behoorlijk in staat om het 'jonge honden'-sfeertje vast te houden.

De volksdansers die ik sprak waren erg enthousiast over het bal. Ik denk dat ons succes o.a. zit in het feit dat je het gevoel hebt op een feestje te zijn.

Ik sprak ook een aantal twintigers die al eerder met het spansen kennis hadden gemaakt tijdens het Noorderzonbal. Zij waren wederom enthousiast en wilden ook graag op de hoogte gehouden worden van aankomende bals :dancing: .

Het blijkt dus dat het mengen van volksdansers en jongeren best samengaat mits in de goede verhoudingen (1 : 3). Er waren trouwens ook een paar jonge volksdansers: (2 dochters van een dansjuf + Gitana :biggrin: ).

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 19, 2004 4:29 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
tourdion schreef:
De verwachte invasie van volksdansers bleef uit. Van de ongeveer 80 dansers waren er misschien een stuk of 20 van de volksdansclub, te herkennen aan grijze haren, buiken, jogging-schoenen en voetbal-shirts :sick:


Ik moet zeggen dat ik het wel grappig vond dat ze op joggingschoenen en in voetbalshirts kwamen...het zijn in ieder geval geen klompen en kostuums.
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 19, 2004 4:31 pm 
Offline
Reserve

Geregistreerd: di dec 10, 2002 9:14 pm
Berichten: 62
Lekker gedanst ja zaterdagavond. Leuk ook om eens wat nieuwe
(of varianten op) de cirkeldans te doen. Bepaalde mannelijke dansers van Chardon bakken het wel bruin trouwens met spinnen met als gevolg dat hun danspartners dizzie ter aarde storten en met suikerklontjes, water en lollies weer op de been gebracht moeten worden.

PLIEN :luck: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 19, 2004 11:06 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Cooper schreef:
tourdion schreef:
De verwachte invasie van volksdansers bleef uit. Van de ongeveer 80 dansers waren er misschien een stuk of 20 van de volksdansclub, te herkennen aan grijze haren, buiken, jogging-schoenen en voetbal-shirts :sick:


Ik moet zeggen dat ik het wel grappig vond dat ze op joggingschoenen en in voetbalshirts kwamen...het zijn in ieder geval geen klompen en kostuums.
W


Nou maar dit was wel weer het andere uiterste. Je krijgt dus of een kudde boeren of een kudde voetballiefhebbers over je heen.

Is er ook iets tussenin mogelijk. Een beetje eleganter? :raisedeyebrow:

Ach, ik vond het ook wel grappig hoor. Ik heb wel gelachen. En dan die koppen. Zo weggelopen van een schilderij van Jeroen Bosch. Echte volkse middeleeuwers als het ware. En dan zijn we dus precies waar we wezen moeten. Maar dan in een eigentijdse outfit.

Toch mooi dat al die verschillende mensen, jong en oud, daar samen een leuke avond hadden met onze muziek. :love:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jan 20, 2004 8:30 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
ik heb geloof ik iets gemist..hadden "die volksdansers" dan bordjes op hun rug met: ik ben nou zo'n volksdanser?

Ik heb 1 man gezien die voldoet aan de beschrijving en die man danste fantastisch :dancing:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jan 20, 2004 11:47 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Gromit schreef:

Ik heb 1 man gezien die voldoet aan de beschrijving en die man danste fantastisch :dancing:


Dan was het een sportdanser.

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jan 20, 2004 1:07 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
tourdion schreef:
Gromit schreef:

Ik heb 1 man gezien die voldoet aan de beschrijving en die man danste fantastisch :dancing:


Dan was het een sportdanser.


aha.. :idea: die zijn dus weer anders dan eh gelegenheidsdansers, liefdadigheidsdansers, gezelligheidsdansers, werkgelegenheidsdansers, spansdansers, springdansers, doedansers, sjansdansers, tweedekansdansers en randgroepdansers? :biggrin:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 108 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling