mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu wo mei 15, 2024 4:25 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jun 18, 2004 6:59 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 13, 2003 3:11 pm
Berichten: 199
Ik zou eventueel komen, maar ben wat moe en ga even uitrusten in Grunn.. :hug:

Heel veel plezier allemaal!

Tilia :rose:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jun 18, 2004 7:01 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Tilia schreef:
Ik zou eventueel komen, maar ben wat moe en ga even uitrusten in Grunn.. :hug:

Heel veel plezier allemaal!

Tilia :rose:


jammer, maar tot de volgende ...iets..dan maar
:-)
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jun 18, 2004 9:36 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 13, 2003 3:11 pm
Berichten: 199
Cooper schreef:
Tilia schreef:
Ik zou eventueel komen, maar ben wat moe en ga even uitrusten in Grunn.. :hug:

Heel veel plezier allemaal!

Tilia :rose:


jammer, maar tot de volgende ...iets..dan maar
:-)
W


Gooik!! :rose:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jun 19, 2004 12:40 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Tilia schreef:
Gooik!!

Tip: Zaterdag en zondag Gooik, maar vrijdag Na Fir Bolg. Want dan hebben ze ook bal met o.a. Bruno le Tron! Ik heb al een lift, maar er zijn er vast nog veel meer die dat zo doen.. Even een bord met Gooik erop meebrengen en zaterdagochtend bij de uitgang gaan staan ;) (ga ik ook doen met Gennetines en St. Chartier)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jun 19, 2004 8:00 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Had 't niet gedacht, maar m'n moeder wil ook mee.. Dus ik kom met de auto en overnacht niet daar. Dat komt mooi uit, want de weerprofeten zijn het er over eens dat er behoorlijk wat regen, onweer en hagel aan komt.. Hagel stel ik mijn fijne trekkers tentje graag niet teveel aan bloot.

Er kunnen dus mensen mee terug rijden om in Loosdrecht te overnachten als het after-spansen op de camping in 't water dreigt te vallen. Het is een groot vrijstaand huis, iedereen kan daar wel terecht en er kan tot diep in de nacht gespanst worden (bij de open haard).

Is maar een idee.. (en wie leest dit nu nog ;)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jun 20, 2004 8:33 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
Gromit is ontwaakt na de langste nag en de langste dag.

Mensen wat was het weer gezellig! :hug:
De langste nacht begon vrijdagavond en duurde tot zonsopgang. Tot die tijd werd er gezongen als nooit tevoren. Compleet met kampvuur, wijn en de camper van Herisson. Enkele die-hards gingen om half 5 de zon begroeten, vervolgens sliep de rest uit tot de zon te warm werd en de geur van verse spanskoffie over de Paardenburg waaierde. Uitgebreid ontbeten in het gezelschap van een complete boerendierentuin. (Chicken Run Part II verschijnt binnenkort in de bioscoop :wink: )
Daarna naar de Wierickerschans, waar het nog redelijk rustig was. Iedereen was workshop aan het volgen en de markt was al in volle gang. Nadat we de spullen van D&D hadden geinstalleerd hoorden we aan de overkant van het plein de Russische Scottish, waarop we ogenblikkelijk wegrenden om mee te doen en de kraam de kraam lieten. Na afloop van deze spontane set vroeg een mevrouw wie wij nu waren, waarop Tour verklapte dat wij nou "die Folkguerilla zijn waar u al zo veel van hebt gehoord", waarop het arme mens haar handen ten hemel hief en gillend wegrende. :sick:
De dag was lang en zo ontzettend leuk dat ik niet weet wat ik moet vertellen. Dat het weer fantastisch werd maar dat het trui aan trui uit was, dat ik aan het begin van de dag al verbrand was van de zon en de harde wind, dat er 's ochtends een man van de pers met micorfoon op mij afkwam en mij een interview afnam" kunt u iets vertellen over "die bijzondere instrumenten daar, vooral die draailier en die doedelzak, net terwijl ik een boterham met kaas naar binnen werkte " mmja die mbourdon mdat is mdie mtoon die je steeds hoort grmm smak, waarna die man het interview afsloot met "eet smakelijk", dat de generale repetitie van de folkguerilla werd aangezien als officieel optreden en aldus binnen een mum van tijd 50 man publiek trok, dat het eten lekker was, het bal ontzettend leuk was -dank aan Schraapstaal, Chardon, Puck en de IJS-begeleidingsband! dat ik een paar fijne walsen en bourrees met Cooper en Mota heb gedanst en een polka met mijn vader, dat we 20 minuten in de wind en miezerregen moesten wachten tot die zon onderging en toen ging ie niet, dat we daarna langzaam allemaal huiswaarts gingen, dat we in de camper nog een slaapmutsje dronken :sleep: en dat vanmorgen helaas alweer iedereen weg moest, dat het afscheid zwaar was :crying: maar dat we elkaar weer gauw zullen zien :happy:.
Kortom ik ben helemaal klaar voor ST Chartier. :dancing:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jun 20, 2004 10:32 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 24, 2002 10:55 pm
Berichten: 1373
Woonplaats: utrecht
Na deze mooie beschrijving van Gromit zal ik het even kort houden. Ook omdat ik graag, erg graag m'n nest in duik zodat deze nag gauw mag beginnen.
Ik heb me erg vermaakt. Gezongen op vrijdag zodat m'n stem weer aan het kraken is geslagen. Getrokken aan m'n trekzak (ik moet hem nog controleren op blijvende (psychologische) beschadigingen en lekker gedanst en vooral een hele dag buiten geweest.
Festival Mundial (waar ik net nog ben geweest (ik lijk Ernie wel met zo'n druk programma) was ook leuk. Alleen te hard versterkte muziek. Verder grappig om te zien wat voor publiek erop afkomt. Zoals festivals als Gooik en De langste dag bepaalde mensen trekt (wat voor soort mensen??) zo kwam er bij festival mundial vooral veel alto's en Afrikaminnend publiek. Ik heb ook nog even lekker gesalsad.
Het was een superweekend vind ik nu, ik hoop dat ik er morgen wanneer de slaapkater het hardst toeslaat nog zo over denk maar ik denk het wel.
Bedankt allemaal dat jullie er waren.
:) Marco


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jun 21, 2004 10:26 am 
Offline
Star

Geregistreerd: vr feb 13, 2004 10:36 am
Berichten: 1110
Heb ik hier nog iets aan toe te voegen??
OK, een paar opmerkingen dan
* Dat het geweldig was om met jullie samen te zingen.
* Dat de Scrick der Zee er een erg leuke zangworkshop van gemaakt had, wat klinkt dat zeg, een koor van zo'n 50 mensen.
* Dat we, in tegenstelling tot in de tekst van ons lied, heerlijk hebben gegeten.
* Dat we nog heerlijk gedanst hebben.
* En natuurlijk dat het meemaken van een zonsopkomst en een (nep)zonsondergang op de (bijna) langste dag toch wel een unieke ervaring is.

Bedankt allemaal :kiss:

_________________
ik dans dus ik besta


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jun 21, 2004 12:51 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Heerlijk inderdaad, vrijdagavond de hele tijd gezellig zingen met z'n allen...nog net niet de zon gezien, en dan lekker uitslapen...(ik althans)

zaterdag zelf was ook erg lekker. perfect weer, de hele dag om lekker een beetje rond te lummelen en overal en nergens een beetje te kletsen, te luisteren en te spelen. Repetitie met de Folkguerilla was inderdaad erg gezellig, en grappig dat iedereen kwam kijken, naar hoe wij afspraken aan het maken waren.
De dansbegeleiding was even onduidelijk wie er nou mee ging spelen, ik dacht eerst alleen Grom en ik, maar uiteindelijk stond er een redelijk complete band incluis Tour op Percussie! en de bassist van Schraapstaal. en heel Schraepstael (hoe schrijf je dat?) bij de willowtree erbij.
Lekkere dansmuziek (ik miste Bram wel een beetje bij Chardon)
De avond rustig afgesloten en naar verhouding vroeg naar bed...

Tilia schreef:
Gooik!! :rose:

Inderdaad!

heb er nu al weer zin in,
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 22, 2004 10:02 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
De langste dag was eigenlijk een lang weekend. Vrijdagochtend vertrokken Gitana en ik al met de trein vanuit het hoge Noorden naar Utrecht.

Coopers nieuwe optrekje bewonderd met de EK-oranje deurposten en een speciaal hok voor de doedelzakken en fluiten. Gerepeteerd voor het middeleeuwse optreden van a.s. woensdag. Coopers' fluitjes leukten het geheel aardig op en bij 'Jan kom kietel mij' kon zelfs een doedelzaksolo ingepast worden. Cooper zelf was de avond ervoor zwaar doorgezakt en menig lied was meer dan ooit op hem van toepassing op dat moment: 'Luiaardsgild', "Luilak", 'De Morgen', "H? kapitein we nemen nog een borrel', 'De Fles', 'de Dronken Zeeman', 'Tourdion' en ga zo maar door. Hij was aardig in de stemming dus.

Tegen etenstijd vertrokken naar Zeist om Mota op te halen en zijn royale nieuwe flatwoning te bezichtigen. Nou: de man woont nu op stand hoor! (Maar dat mag ook wel als je 80% van je dikke IT-inkomen moet afdragen aan de huurbaas). Ligbad met spiegels, manjetron, afwasmachine, eierkoker, automatische zonwering op het balkon etc. etc. de luxe droop er van af. Midden in de kamer op een pilaartje stond de nieuwe Castagnari onder een glazen stolp. Het was gewoon decadent.

Goddank was hij in zijn voedselbereiding de oude gebleven. Een zeer eenvoudige rimmelrijst met fijngeprakte appels en banaan. De darmen juichten bij deze hernieuwde kennismaking met Mota's kookkunst.
(Er kwam wel een abjecte viennetta ijsschotel achteraan maar ? la).

Terug naar de muziek nu: Om half negen 's avonds kwamen wij aan op boerencamping 'de Paardenburg' te Bodegraven. Iris en Ab waren er al. Dus we konden meteen los met een paar Georgische Jammerzangen. Even later arriveerden ook Gromit, Scorda, Cooper en H?risson. Toen de zon onderging hadden we al een vuurkorfje aan het branden en stonden Mota en ik onze eerste WillowTree van het weekend al te spelen. Een trekzak duet van Mota en Cooper maakte veel indruk. Wonderkind Mota speelde als een jonge god. 't Is ongelofelijk zo snel als die knaap het trekzakspelen opgepakt heeft, wel jammer dat de heupbewegingen uit zijn begintijd ingeleverd zijn maar een mens kan niet alles hebben.

Een plots losbarstende regenbui dreef ons de bus van H?risson in. Die bleek een uitstekende akoestiek te hebben voor a capella zangwerk. We hebben alle liedjes gezongen die we maar konden bedenken. En de wijn vloeide rijkelijk. Mota ontpopte zich als een rauwe soulzanger van James Brown achtige proporties, hij ging helemaal los met ad lib scat solo's en dook daarbij met zijn blonde wapperende haardos woest naar voren. Ach ja, op viool is hij een meester en op trekzak een virtuoos maar zijn vocale kwaliteiten die zijn toch het meest van al te prijzen. Dat machtige stemgeluid, die bronzen klok, dat heerlijke timbre, mensen, je moet het meegemaakt hebben.

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 22, 2004 10:49 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Dag 2 van de langste dag:

Chicken Run ll. Veel koffie om bij te komen van de heftige zangnacht en toen naar Het Fort.

In tegenstelling tot de weersvoorspellingen: heerlijk zonnig weer met een briesje en af en toe een hollandse wolk.

De sfeer op het binnenplein van het Fort was prettig en gemoedelijk en met een draailierspeelster bijna Gooik-achtig. De workshops waren nog bezig dus het was niet erg druk.

Aan het begin van de middag een setje gedaan met Tonny Holsbergen op draailier en Gitana op viool. Dat was echt genieten. Tonny leverde een paar leuke nieuwe deunen aan. Zij speelt zo heerlijk ritmisch. Het swingt alle kanten op. (Maar het zwabbert natuurlijk niet).
Bij de Scottish Russe kwamen andere leden van de Folk Guerilla ook uit de bosjes springen. Ik heb het allemaal op MD staan en klinkt erg leuk. Steeds komt er weer een instrument bij totdat er een vol orkest staat.
(Ook de uitspraak:"wij zijn nu die Folk Guerilla waar u al zoveel over gehoord hebt" is vast gelegd.)

Er heerste een prettig sfeertje op het terrein. Het was allemaal wel wat hollandser (wat stijver) dan Gooik en ook lag de gemiddelde leeftijd wat hoger dan bij onze zuiderburen maar het bruiste wel van binnen. De hele middag was er ook wel wat te doen.

Er waren ook mensen die balkan speelden, bij de stand van Carel van der Leeuw, die trouwens een fantastische klank in z'n monika's heeft zitten.

Eind van de middag even getukt in het struweel. Alwaar een egel en een rat voorbij kwamen benevens hele kolonies vlinders en kevers.

Daarna met z'n allen gegeten. Was erg gezellig. "Nee joh we klagen niet, we hebben toch te vreten" gezongen en de hele lange tafel zong mee.

Met Mota een demonstratie "Cool Trekzakspelen" gegeven midden op het plein. Maar Mota (ooit kampioen Lucht Trekzakspelen) vond mijn heupbewegingen toch iets te onbeschaamd zodat het maar een beetje een slappe vertoning werd. Zo van 'lafjes er tegen aan gehangen'.

Bij de dansuitleg stond het hele plein vol dansers. De muziek kwam bijna volume tekort. Zodat ik maar percussie ging doen. Eerst op een emmer en al snel op een Djemb? die ik in handen kreeg gedrukt van de bassist van Schraapstaal. Dat was wel even zweten want op een dergelijk luidruchtig instrument hoor je elk misslag. Dus ik beperkte mij tot de meer primairdere ritmiek met af een toe een roffeltje. Heerlijk om te doen trouwens, vooral als je tegen twee doedelzakken op moet boksen. Ik weet nu wat het ultieme 'Rob de Rammer' gevoel is. Voortaan speel ik alleen nog maar djemb? bij de Folk Guerilla.

Na de dansuitleg 'Schraapstaal'. Die speelden inderdaad goed. Iets minder modern in de harmonie?n dan Lirio maar wel goed dansant. Wat mij betreft mogen ze in de categorie Jong en Fris. Zij het nipt.

Tijdens het optreden van Chardon, wat zonder Bram op percussie veel inleverde aan slagkracht, begon het te regenen en werden we naar een donkere loods verplaatst. Daar werd nog wel wat gedanst op de muziek van Puck en van Chardon maar een echt bal kwam niet meer van de grond. En na het aanschouwen van een zonsondergang zonder zon was het helemaal gebeurt met de spansdrift. Behalve bij Cooper, Gromit en Scorda want die gingen buiten bij de tap nog even door.

GertJan Kamphorst speelde nog een mooie wals voor mij op zijn limburgse trekzak en toen was het mooi geweest.

Terug naar het tentje in Bodegraven en proberen te slapen na de drukke spansdag. De regen mitrailleerde urenlang op het tentdoek. Maar op zondagochtend was het redelijk droog. Iedereen stond vroeg op. We kregen een lekker gebakken eitje van H?risson en toen moesten we ervandoor. Ik had 's middags nog een Akoestini's optreden in Sittard.

Dat was trouwens erg leuk. De limbo's zijn leuk publiek. Vrolijk, wellevend en muzikaal vooral. Ze konden onze muziek goed waarderen. Ook de wat verfijndere musette en chansons waar de Groninger niet zo'n acht op slaat vielen echt in de smaak. 'le port d'amsterdam' werd zelfs met gejuich begroet.

Om negen uur 's avonds zat het er op en begon een lange rit door de regen van Sittard naar Groningen. Wat is Nederland dan ineens toch groot. Bij Zwolle denk je "nu hebben wet het toch wel gehad, wat moet een mens nu nog verder". Dat er dan ruim 100 kilometer verderop nog een groepje koppige boeren in een flinke stad woont is zeer merkwaardig. Wat is daar dan te doen op tussen die vlakke weilanden?

Ik bekeek Groningen even vanuit het perspektief van een Midden Nederlander en ik voelde dat het een eer was om daar in die verre stad in het Noorden te wonen. Nee, ik ga hier niet weg. Hoeveel leuke spansers er ook in en rond Utrecht wonen.

De "Spanscel Noord" zal stand houden!! :applause: :applause: :applause:

Broeva! Harrooooh!!!

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 22, 2004 4:11 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 16, 2004 8:03 pm
Berichten: 2209
Woonplaats: Den Haag
Ook ik ben bij de viering van de Langste dag geweest en ik vond 't geweldig! Aan het begin van de dag meegedaan met een Klezmer workshop onder deskundige leiding van Sake Kuipers, waarbij in sneltreinvaart een aantal hoofdstromingen uit de Klezmer (spreek uit Kl?zmer) langskwamen. We speelden 5 verschillende dansen, waarvan sommige behoorlijk pittig, maar erg mooi! Na afloop van de workshop gaven we een korte presentatie op het plein, waarbij natuurlijk van alles mis ging, maar dat hoort erbij. :blush:

Vervolgens vond ik mijn vrienden uit Averechts en vond ik het erg leuk om mee te spelen met de repetitie van de Folk Guerilla.

Na een lekkere maaltijd begonnen we met een iets te volle maag met dansen. Gelukkig kende ik een aantal dansen al, althans ik wist wat de bedoeling was, maar om het allemaal goed uit te voeren... Gelukkig was de groep erg groot. :)

Ik maakte kennis met Ernie, waarmee ik naar St Chartier ga reizen en hij leerde me meteen wat dansen aan! Ik hoop dat ik ze in Frankrijk nog weet.

Na het gedag zeggen van de zon, die er niet was en waarbij er iets te veel regen op mijn viool kwam naar mijn zin, gingen we nog even door met spelen. Helaas ging iedereen vrij snel weg. Samen met H?risson fietste ik gezellig terug naar Bodegraven.

Het was een geweldige dag!

P.S. Mota, hoe kan ik mijn nickname veranderen? :blush:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 22, 2004 4:19 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
Hester, welkom op ons forum! :hug:

Gromit
(Dimitra)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 22, 2004 4:23 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 16, 2004 8:03 pm
Berichten: 2209
Woonplaats: Den Haag
Gromit schreef:
Hester, welkom op ons forum! :hug:

Gromit
(Dimitra)


Dankjewel! :)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 22, 2004 6:42 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
Ik zit eens even het boekje van de Langste Dag door te lezen en wat zie ik daar onderaan pagina 34 staan???
De website van folkie! :cool:

En wat staat er boven?
Het Juttertje! :battingeyelashes:

En waar was real-life guerillist folkie himself eigenlijk op de langste dag?
Nou? :raisedeyebrow:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 196 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling