mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu vr mei 10, 2024 7:58 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Radiostilte?
BerichtGeplaatst: di jan 06, 2004 7:11 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
Gister met Cooper over gehad: het is wat stil op het forum de laatste tijd. Ook ik betrap me op een writersblock en kom niet verder dan korte reacties en mededelingen.

Komt het door de donkere dagen in deze tijd van het jaar dat we weinig energie hebben om te discussieren of zijn we uitgepraat? :sick:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jan 06, 2004 9:43 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Ik ervaar het zelfde als jullie. Bij mij heeft het te maken met de drukte van de feestdagen (veel optredens) maar ik bemerk ook dat het enthousiasme van de eerste weken/maanden een beetje eraf is.

We hebben natuurlijk ook al veel onderwerpen bediscussieerd. We weten wel ongeveer wat de anderen er van vinden.

Tja, het nieuwtje is er wel een beetje af. :crying:

Maar ik kijk elke dag nog wel een paar keer.

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jan 06, 2004 10:18 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 24, 2002 10:55 pm
Berichten: 1373
Woonplaats: utrecht
Grappig dat jullie het hier net over hebben.
Het forum gaat nu uit. 't Is maar voor een nacht maar ik wil even rust. Even geen gezoem in huis..
Ik hoop dat jullie dat begrijpen.
mota


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jan 06, 2004 11:50 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
dan duurt jouw nacht wel erg kort Mota. Het is nu kwart voor 12 en hij doet het alweer...toch te stil in huis??

in elk geval, slaap lekker. :kiss:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jan 07, 2004 12:18 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 20, 2003 9:39 pm
Berichten: 1232
Woonplaats: Wageningen
tourdion schreef:
Ik ervaar het zelfde als jullie. Bij mij heeft het te maken met de drukte van de feestdagen (veel optredens) maar ik bemerk ook dat het enthousiasme van de eerste weken/maanden een beetje eraf is.

We hebben natuurlijk ook al veel onderwerpen bediscussieerd. We weten wel ongeveer wat de anderen er van vinden.

Tja, het nieuwtje is er wel een beetje af. :crying:

Maar ik kijk elke dag nog wel een paar keer.


Voor mij geldt hetzelfde. Gewoon erg druk gehad, en de bekende discussies hebben we wel zo'n beetje gehad. Niet dat we het met elkaar eens zijn, maar we weten wel zo'n beetje wat ieders standpunt is.

Ik hoop wel, dat we het spanstousiasme niet kwijt raken!! Op het forum gebeurt niet zoveel meer, maar ik zou het toch zonde vinden als dat momentum dat de hele zooi even leek te hebben zomaar kwijt zou zijn. La Folkguerilla no esta lograr la objeto todavia, wat ik je brom! Nou ja, dat lijkt gezien het aantal bals ook wel weer goed te zitten.

Gaan er nog mensen naar Folkwoods dit jaar? Ging Didgeweb niet? Staat me iets van bij... Hij moest spelen of zo geloof ik.

Over guerilla's gesproken, iemand nog een brief van Squeek gekregen? :devilish:

_________________
"Guess you only get one chance in life to play a song that goes like... (insert silly noises)" (Frank Zappa)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jan 07, 2004 9:37 am 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo apr 02, 2003 11:10 am
Berichten: 681
Woonplaats: Utrecht
Dat het even iets rustiger is op het forum heeft volgens mij te maken met de wintermaanden, de overvolle persoonlijke agenda's, maar vooral ook met de veranderde rol van het forum. In eerste instantie was het forum de plek waar je al die leuke mensen kon spreken met wie je muziek had gemaakt en met wie je had gedanst. Dit alles werd natuurlijk ook aangevuld met een behoorlijke portie nieuwsgierigheid naar elkaar.

Ik denk dat het forum vooral als katalysator heeft gewerkt en voor veel mensen op het forum, maar ook daar buiten, een stimulans is geweest; het heeft sessies en bals opgeleverd, zelfs relaties ! Maar al deze activiteiten leiden er wel toe dat er minder aandacht en tijd is voor het forum zelf. Ik zie het forum nu als een prikbord waar ik informatie kan vinden en delen - en ja, af en toe is er een onderwerp waarover je van gedachten kunt wisselen. Daarnaast is het denk ik ook goed dat al die woorden af en toe in daden worden omgezet en dat het niet bij hersenspinsel & rhetorica blijft.

Ik merk dat er nog steeds een groot enthousiasme is bij muzikanten en dansers (bijna 40 aanmeldingen voor Dansen met Mevrouw Janssen bijv.) en dat er buiten het bekende volksmuziekwereldje ook interesse is. we moeten dus niet denken dat het allemaal om het forum draait. Ik verwacht dat de behoefte om te discussi?ren na verloop van tijd wel weer zal toenemen, omdat iedereen dingen meemaakt waarover je een mening vormt die je wilt toetsen aan de opvattingen van anderen of praktische zaken tegenkomt waar je in je eentje niet helemaal uitkomt.

Ook het idee dat we alles al besproken hebben vind ik iets voorbarig. Een paar ideetjes:

1) Welke muziek speel of speelde je nog meer behalve volksmuziek en
hoe be?nvloed dat je stijl - probeer je de stijlen te combineren ?
2) Het stage seizoen begint weer - welk aanbod buiten de stages van de
SVN, Draailier & Doedelzak is nog meer interessant ?
3) Sluit het aanbod van de stages aan bij jouw behoefte ? Hoe ziet jouw
ideale workshop er uit ?
4) Spelen voor geld, reiskosten, onkosten - de zakelijke kant van het
muziek maken
5) Moeten stichtingen als SVN en Draailier & Doedelzak meer doen met
het spans-fenomeen ? Hoeveel organisatie heb je nodig in de volks-
muziek ?


Zo, nu moet er weer gewerkt worden - ben benieuwd naar jullie reacties


Scordatura

_________________
Wer tanzt hat bloss kein Geld zum Saufen - oud Schwaebisch spreekwoord


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jan 07, 2004 4:51 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 10, 2003 6:48 pm
Berichten: 965
Woonplaats: Twin Peaks
Ja, gewoon te druk met oefenen, en in Februari een stage van Mr. Chabenat himself :hug: :hug: :hug:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jan 07, 2004 4:52 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 10, 2003 6:48 pm
Berichten: 965
Woonplaats: Twin Peaks
Oh ja, De onderwerpen van Scordatura (zoals wat speel je nog meer en probeer je te combineren) klinken wel interessant. :applause:

Aan Scordatura de eer,,,,,open de eerste zou ik zo zeggen :biggrin:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jan 07, 2004 11:05 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 24, 2002 10:55 pm
Berichten: 1373
Woonplaats: utrecht
Gromit schreef:
dan duurt jouw nacht wel erg kort Mota. Het is nu kwart voor 12 en hij doet het alweer...toch te stil in huis??

in elk geval, slaap lekker. :kiss:
Na een heerlijke anderhalf uur rust in huis waarin ik kon genieten van de piep in m'n oor en het prille soetgevooisde geluid van m'n plastic-string gitaar heb ik in alle rust m'n tanden gepoetst met m'n elektrische tandenborstel en heb ik de computer aangezet en ben met oren dicht naar m'n slaapkamer gerend om de rust niet te verliezen die het rusteloze gezoem opwekt.
'k Wordt er af en toe echt gek van. Nergens rust. Overdag op m'n werk zoemende apparaten, zoemende auto's buiten in de stad en op de rondweg en thuis een ronkende forumcomputer...
Maar goed tijd voor kreatieve oplossingen :)

Verder Scorda, leuke voorstellen voor nieuwe onderwerpen. Ik denk dat het ook wel weer komt. Het is ook fijn dat het af en toe wat minder is, kan het weer meer worden :)
't Is toch een fijne cyber-ontmoetingsplek hier. :D

Groetjes,
mota


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jan 08, 2004 2:52 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Zoals Grom al zei, ik vond al dat er erg weinig zinnigs gebeurde hier, behalve het een beetje op de hoogte houden van activiteiten en soms wat gezellig gelul. De Discussies waren een beetje geweest, ook omdat je vaak al wist wat iedereen zo'n beetje ging zeggen...

Maar ik ga maar eens wat onderwerpen van Scorda openen, wie weet...
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jan 08, 2004 6:28 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
mota schreef:
'k Wordt er af en toe echt gek van. Nergens rust. Overdag op m'n werk zoemende apparaten, zoemende auto's buiten in de stad en op de rondweg en thuis een ronkende forumcomputer...
Maar goed tijd voor kreatieve oplossingen :)


Grappig, het viel mij afgelopen zondag echt heel erg op, dat gezoem bij jou. Ik dacht nog, wat lijkt me dat vervelend, nooit stil.
Maar ik zei maar niks, omdat ik je er niet op wilde wijzen.

Je moet er maar een geluidsdichte kist omheen timmeren. :applause:

ZRS


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jan 08, 2004 8:55 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
Cooper schreef:
Zoals Grom al zei, ik vond al dat er erg weinig zinnigs gebeurde hier, behalve het een beetje op de hoogte houden van activiteiten en soms wat gezellig gelul. De Discussies waren een beetje geweest, ook omdat je vaak al wist wat iedereen zo'n beetje ging zeggen...

Maar ik ga maar eens wat onderwerpen van Scorda openen, wie weet...
W


Nou het heeft effect gehad. Ik zette vanavond mijn pc aan en zie meteen tien nieuwe onderwerpen.. met reacties :wink:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 269 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling