mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu wo mei 08, 2024 9:33 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo jan 11, 2004 3:59 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 10, 2003 6:48 pm
Berichten: 965
Woonplaats: Twin Peaks
1. In februari komt de eerste van mischien een reeks programma's over folksmuziek op de Concertzender. Preciese data en tijden zal ik nog posten zodra deze bekent zijn. Het programma gaat over wat er zo'n beetje speelt. Waarschijnlijk veel doedelzak en draailier maar ook andere instrumenten.

2. op 19 februari 2004 "De doedelzak" als onderwerp in het klokhuis op ned 3


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jan 11, 2004 5:58 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 8:23 pm
Berichten: 1231
m?chant schreef:
1. In februari komt de eerste van mischien een reeks programma's over folksmuziek op de Concertzender. Preciese data en tijden zal ik nog posten zodra deze bekent zijn. Het programma gaat over wat er zo'n beetje speelt. Waarschijnlijk veel doedelzak en draailier maar ook andere instrumenten.


Wie gaat het presenteren?

(Mijn droom is om een programma van Willem S. op de radio te krijgen! Die kan uren vertellen en heeft een enorme, geweldig interessante platen collectie!!! :love: )

_________________
"Elle les envoie autour du monde
Pour ramener la lune"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jan 11, 2004 9:40 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 10, 2003 6:48 pm
Berichten: 965
Woonplaats: Twin Peaks
Citaat:
(Mijn droom is om een programma van Willem S. op de radio te krijgen! Die kan uren vertellen en heeft een enorme, geweldig interessante platen collectie!!! )


Kan inderdaad lekker vertellen. Vraag je wat,. sta je vervolgens uren te praten. Echt een wandelende volksmuziekencyclopedie

Wie het presenteert zie PM


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jan 11, 2004 9:56 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 10, 2003 6:48 pm
Berichten: 965
Woonplaats: Twin Peaks
aanstaande maandag 12 januari en 18 januari, om 17u op de concertzender.

Gaat het over de Cantigas Santa Maria van Alfonso X El Sabio. Voor wie dit niet kent (schaam je, de volksmuziek is hiervan afgeleid) dit is zeer interessant voor volksliefhebbers, en naar mijn mening zeer mooi.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jan 11, 2004 10:01 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
m?chant schreef:
aanstaande maandag 12 januari en 18 januari, om 17u op de concertzender.

Gaat het over de Cantigas Santa Maria van Alfonso X El Sabio. Voor wie dit niet kent (schaam je, de volksmuziek is hiervan afgeleid) dit is zeer interessant voor volksliefhebbers, en naar mijn mening zeer mooi.


Bedankt voor de tip M?chant! Scorda en ik zijn twee (of alweer drie?) jaar geleden naar een concert geweest van de Cantigas op het festival Oude Muziek hier in Utrecht. Prachtige muziek, en de uitvoering was extra leuk vanwege de combinatie van westerse en arabische instrumenten en toonsoorten.
Scorda heeft de cd dus als je interesse hebt...

By the way, hoe kom je aan al deze info?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 12, 2004 4:35 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 10, 2003 6:48 pm
Berichten: 965
Woonplaats: Twin Peaks
Graag gedaan,

Het programma van D&D is op:

21 Februari om 10u op de concertzender.

Voor kabelfrequenties zie:
www.concertzender.nl (tabje ontvangst)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 12, 2004 8:06 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
Dat de concertzender ook aan volksmuziek deed weet ik pas sinds wij bij Zimihc, cultuurcentrum in Utrecht, binnen kwamen lopen met ons idee over Dansen bij Janssen. We spraken daar met Katrijn, zij is programma maker voor de concertzender en zij vertelde dat ze eens in de maand wereldmuziek hadden waaronder ook volksmuziek.
Op 3 januari zaten Scorda en ik dan ook aan de radio gekluisterd want om 10 uur stonden Dames Dubbel op het programma met hun nieuwe cd over liederen door het jaar heen. Erg leuk, omdat wij net in de afgelopen dagen in Ommen hun versie van het lied Luilak tot in den treure toe hadden gezongen. :sleep:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 12, 2004 9:44 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Gromit schreef:
.......Op 3 januari zaten Scorda en ik dan ook aan de radio gekluisterd want om 10 uur stonden Dames Dubbel op het programma met hun nieuwe cd over liederen door het jaar heen. Erg leuk, omdat wij net in de afgelopen dagen in Ommen hun versie van het lied Luilak tot in den treure toe hadden gezongen. :sleep:


Wat??!!

Is luilak op de radio geweest????


En ik lag natuurlijk weer te slapen :crying: :crying:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo feb 08, 2004 11:12 am 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 10, 2003 6:48 pm
Berichten: 965
Woonplaats: Twin Peaks
Programma bekend:

zaterdag 21 februari 2004

10:00 Het Instrument
Bourdoninstrumenten: de draailier en de doedelzak in de hoofdrol.
Bourdonmuziek is muziek waarbij continu de grondtoon klinkt. Bourdon instrumenten treft men in heel Europa aan. De draailier kent een duizendjarige historie en de principes van de doedelzak zijn ook al vele eeuwen langer bekend.

1. Blanchard. La crabe noir. La Grande bande des Cornemuses olv. Jean Blanchard.
2. trad. Auvergne/Y. Becouze. Mazurka ? Rigal-Mazurka-Valse les 3 mineaux. La compagnie du Boeuf noir.
3. Traditioneel Bulgarije. Gankino Horo. Rapha?l Thierry, cornemuse.
4. Willem Breuker. Parabasis. Viellistic Orchestra olv Pascal Lefeuvre.
5. Prieur. l?Adieu / l?Italienne. Philippe Prieur, doedelzak.
6. Chabenat. Le tour de la terre. Gilles Chabenat, draailier. Alain Bonin, piano.
7. Trad. Logau Jean-Pascal Leriche, Boha.
8. Trad. Auvergne. Leu n'ai cinc sos-Cr?ve de s?t-P?rta Chopina. Ann Lyse Foy, draailier/zang. Dominique Paris, Cabrette. Herv? Capel, accordeon.
9. Jean Fran?ois ?Maxou? Heintzen. L'oubli. Manu Paris, Cornemuse.
10. Loibner. Mazurka for you Matthias Loibner, draailier.
11. Blanc. Montez-y / Vauvarnier. Fr?d?ric Paris, Willy Soulette, Jean Claude Blanc, cornemuses.
12. trad. Ch?abi. Patrick Bouffard, draailier.
13. Trad. Limousin. Borr?io del Trech/ Borr?io Tu la li. Eric Montbel, Chabrette du Limousin.
14. Clastrier/ Riessler. Organistrum . Valentin Clastrier, Draailier electro-acoustique.
15. Marichez. Triangles rouges / La Gou?re. Pierre Sac?p?, Draailier. Olivier Marichez, Doedelzak.
16. Prieur. Marguerite (mazurka). Philippe Prieur, doedelzak.


Samenstelling: Cor Westbroek


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 245 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling