mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu di mei 14, 2024 3:27 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 26, 2004 9:58 am 
Offline
Star

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 8:23 pm
Berichten: 1231
Tsja, zo af en toe schiet er mij toch nog iets te binnen dat de moeite waard is om te vermelden.

Interessant detail voor de horlepiepliefhebbers: Brian Peters vertelde dat de engelse 'hornpipe' helemaal niet één bepaald soort dans is! Het woord 'hornpipe' werd gebruikt voor alles muziekjes die traditioneel gezien op doedelzak werden gespeeld! Daar viel dus een heel scala aan dansen onder.

_________________
"Elle les envoie autour du monde
Pour ramener la lune"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 26, 2004 10:13 am 
Offline
Star

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 8:23 pm
Berichten: 1231
Citaat:
Het concert van Orchestra vrijdagavond was voor mij te veel van hetzelfde, ze kende erg veel erg virtuose variaties op een in mijn oren wat beperkt thema, leuk, maar in de pauze had ik echt: wanneer gaan we dansen? Maar ieder zijn smaak!


Ik dacht hetzelfde. Knappe muzikanten hoor! maar het raakte mij totaal niet.

Citaat:
Het bal met Daniel Vacharesse et les Folkrobates was heerlijk.


Hier moet ik toch wat toevoegen. De avond dat H?rison er was speelde les Folkrobates bal met alle docenten die zin hadden. Ze speelden dus niet echt zelf bal, maar begeleidden. Dat was hardstikke tof, dat deden ze namelijk leuk, en het was geweldig om eindelijk de docenten wat te kunnen horen doen, want die kwamen het weekend nauwelijks op het podium. (Ik mis in Groesmegen echt de docentenconcerten!) Het was een chaos (arme Kees!) omdat niemand precies wist hoe het nou zou lopen, maar daardoor des te leuker.

De avond daarvoor, donderdag, hadden de Folkrobates ook al bal gespeeld. Dat begon wel aardig. Gewoon, bal groepje: walsjes, schottish, etc. Aleen veel te laat --door zoals gewoonlijk nogal vol programma--, waardoor er nog maar erg weinig dansers waren. Maar hoe later werd, des te meer dacht de draailierspeler/animator dat hij moest animeren! Het werd een soort van bejaarden soos waarbij hij ondanks mijn veelvuldig herhaalde uitleg over wat de mensen hier al dan niet kunnen dansen, bleef denken dansen zoals jig en cercle circassien uit te leggen! :sick: Vervolgens mixte hij er nog line-dansen en balkan doorheen en om 2 uur ben ik maar afgetaaid. De sfeer was zoek en ik had het helemaal gehad! Gelukkig werd er dus vrijdagavond besloten om de leraren om de beurt door de band te laten begeleiden, waardoor er vanaf begin af aan een hele leuke sfeer was en ik heel veel mensen heel veel lol heb zien hebben.

Citaat:
Het concert van Daniel Vacharesse et les Folkrobates was erg goed, alleen zo raar dat iedereen maar blijft zitten: op zulke dansbare muziek moet je toch gewoon lekker dansen!!


Ik vond er helemaal niets aan.

Citaat:
Daarna opnieuw bal. Ik snap eindelijk waarom Fille zo enthousiast is over Christian D'Huyvetter.


:dancing: :dancing: :dancing: Christian ROCKS :dancing: :dancing: :dancing:

_________________
"Elle les envoie autour du monde
Pour ramener la lune"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 26, 2004 4:04 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 10, 2003 6:48 pm
Berichten: 965
Woonplaats: Twin Peaks
Citaat:
Daarna opnieuw bal. Ik snap eindelijk waarom Fille zo enthousiast is over Christian D'Huyvetter.


Niet alleen Fille. Geweldig!!!!!!!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 26, 2004 10:20 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 24, 2002 11:28 pm
Berichten: 158
Woonplaats: Arnhem
Fille schreef:
:dancing: :dancing: :dancing: Christian ROCKS :dancing: :dancing: :dancing:

Fille haar mening over de optredens deel ik compleet ende geheel.

Orchestra: mwah
dansen op muziek van de docenten en folkrobats: leuk!
dansen op muziekfolkrobats: mwah
Christian: Yeah yeah :biggrin: wat speelt die vent strak zeg :applause:
en optreden band Wim Nachtegaal: bravo !! :applause: :applause: :applause:
en je had ook nog dat optreden van die jodeltypes op de Steirische (?) accordeon. Dat vond Wietse-Pieter natuurlijk helemaal het einde :raisedeyebrow:

_________________
ye yaille !


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 27, 2004 7:41 am 
Offline
Star

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 8:23 pm
Berichten: 1231
Citaat:
en je had ook nog dat optreden van die jodeltypes op de Steirische (?) accordeon. Dat vond Wietse-Pieter natuurlijk helemaal het einde :raisedeyebrow:


Ik heb het niet helemaal gezien, omdat ik bij Olav aan het kijken was hoe hij een harmonica stemde, maar het stukje dat ik zag van Susan en Gertjan vond ik erg goed. Het is misschien niet mijn stijl muziek, maar ze produceerden een goed verzorgd concert (spel zo strak gelijk dat je zou denken dat ze er een militaire training voor hebben doorlopen!) en ze zijn echt een leuk duo op het podium wat uitstraling betreft. Dit concert vond ik een van de grootste meevallers van het weekend.

Zo, heb ik nou weer een boel mensen verbaasd? :cool:

_________________
"Elle les envoie autour du monde
Pour ramener la lune"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 27, 2004 10:47 am 
Offline
Star

Geregistreerd: vr feb 13, 2004 10:36 am
Berichten: 1110
Citaat:
Hier moet ik toch wat toevoegen. De avond dat H?rison er was speelde les Folkrobates bal met alle docenten die zin hadden. Ze speelden dus niet echt zelf bal, maar begeleidden. Dat was hardstikke tof, dat deden ze namelijk leuk, en het was geweldig om eindelijk de docenten wat te kunnen horen doen, want die kwamen het weekend nauwelijks op het podium.


Dank je voor je toevoeging Fille; ik moet toch eens beter op namen en gezichten gaan letten. :blush:

_________________
ik dans dus ik besta


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 27, 2004 3:14 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 8:23 pm
Berichten: 1231
Verder moet ik natuurlijk nog vertellen hoe de uiterst sympathieke noorse harmonica-dokter Olav het niet goed afsluitende register van mijn mengascini heeft repareert, de band waar je linker hand doorzit heeft ingkort zodat ik niet meer met een vatelapje hoef te klooien, de tongen van mijn hohnertje van roest heeft ontdaan en gestemd en ze er met nieuwe was weer ingezet en de tong van een halve toon heeft omgedraait. Mijn kastjes zijn dus weer als nieuw. :love: Zo heeft Olav zich het hele weekend uit de naad gewerkt, want er waren me rijen mensen die wat wilden laten herstellen, stemmen, of omdraaien!!!

Het was ook erg leuk om een kijkje in de 'keuken' te kunnen nemen. Hij heeft me met veel geduld uitgelegd hoe stemmen in zijn werk gaat, waar je op moet letten als bouwer, etc, etc. En zijn eigen instrumenten spelen GEWELDIG! Wat een mechaniek!!! :kiss:

_________________
"Elle les envoie autour du monde
Pour ramener la lune"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 29, 2004 11:49 am 
Offline
Star

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 8:23 pm
Berichten: 1231
De foto serie op http://www.harmonicahoek.nl groeit nog steeds gestaag (link blijft het zelfde, maar er worden telkens nieuwe foto's tussen gezet) en er zitten ook al een handvol videofragmenten tussen. Af en toe een kijkje waard!

_________________
"Elle les envoie autour du monde
Pour ramener la lune"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 29, 2004 3:32 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
Ziet er leuk uit fille! Vooral die foto van de drie cracks :cool:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 29, 2004 4:07 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 8:23 pm
Berichten: 1231
Gromit schreef:
Ziet er leuk uit fille! Vooral die foto van de drie cracks :cool:


Ik hoop dat er ook nog een foto van 'mijn' band bij komt. :cool:

_________________
"Elle les envoie autour du monde
Pour ramener la lune"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 42 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling