mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu wo mei 15, 2024 4:21 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di maart 02, 2004 4:34 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 20, 2003 9:39 pm
Berichten: 1232
Woonplaats: Wageningen
Want dan verdedigt Ir. R.A. Groeneveld om 13.30 uur in de aula van Wageningen Universiteit zijn proefschrift getiteld "Biodiversity conservation in agricultural landscapes: a spatially explicit economic analysis", inclusief stellingen, tegen de bedenkingen van de daartoe benoemde promotiecommissie.

Oftewel:
folkie boekie blabla en daarna gaat ie spansen en zuipen.

Dus als je zin hebt in een hoop geleuter over agrarisch natuurbeheer kun je om half twee naar de aula komen

Als je gewoon zin hebt in een feestje met heel veel muziek kun je ook 's avonds naar Unitas komen. Muzikanten zijn nadrukkelijk uitgenodigd!

Je kan ook allebei doen natuurlijk (wel zo gesjellig)

_________________
"Guess you only get one chance in life to play a song that goes like... (insert silly noises)" (Frank Zappa)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di maart 02, 2004 5:11 pm 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo apr 02, 2003 11:10 am
Berichten: 681
Woonplaats: Utrecht
folkie schreef:
Want dan verdedigt Ir. R.A. Groeneveld om 13.30 uur in de aula van Wageningen Universiteit zijn proefschrift getiteld "Biodiversity conservation in agricultural landscapes: a spatially explicit economic analysis", inclusief stellingen, tegen de bedenkingen van de daartoe benoemde promotiecommissie.

Oftewel:
folkie boekie blabla en daarna gaat ie spansen en zuipen.

Dus als je zin hebt in een hoop geleuter over agrarisch natuurbeheer kun je om half twee naar de aula komen

Als je gewoon zin hebt in een feestje met heel veel muziek kun je ook 's avonds naar Unitas komen. Muzikanten zijn nadrukkelijk uitgenodigd!

Je kan ook allebei doen natuurlijk (wel zo gesjellig)


Gromit en ik zijn dan net terug van vakantie, maar we zullen hard proberen er bij te zijn, vooral ook omdat het publiek ook vragen mag stellen - toch ? Ik zat zelf te denken aan iets over de korenwolf of de toepassing van stobbewallen - ik bedenk wel iets leuks, tenzij de promovendus hier bezwaar tegen heeft. Heb je nog leuke stellingen bedacht voor bij je proefschrift ?

Scordatura

_________________
Wer tanzt hat bloss kein Geld zum Saufen - oud Schwaebisch spreekwoord


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 02, 2004 5:13 pm 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo apr 02, 2003 11:10 am
Berichten: 681
Woonplaats: Utrecht
Overigens. om 13:30 ben je nog geen Ir. maar promovendus - dat Ir komt pas als je 's avonds dronken op het biljart gaat dansen.

Scordatura

_________________
Wer tanzt hat bloss kein Geld zum Saufen - oud Schwaebisch spreekwoord


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 02, 2004 9:05 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 20, 2003 9:39 pm
Berichten: 1232
Woonplaats: Wageningen
Om 13.30 ben ik wel Ir, sterker nog, ik ben het nu al. Dat is nou eenmaal de titel die je krijgt als je afstudeert aan de voormalige Landbouwhogeschool.

En helaas (voor jou): het is in Wageningen niet gebruikelijk dat het publiek vragen stelt aan de promovendus - dat laten we graag aan de promotiecommissie over. Maar "biertje?" mag altijd.

Er staat wel een biljart op Unitas, maar die sectie is alleen voor leden. Ik wil er wel op dansen, maar dan moet ik wel vragen of jij getuige mag zijn... Ik denk niet dat ze de moeite doen het ding naar beneden te verplaatsen (volgens mij kan dat niet eens meer na de laatste verbouwing).

_________________
"Guess you only get one chance in life to play a song that goes like... (insert silly noises)" (Frank Zappa)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 02, 2004 9:53 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
folkie schreef:
Om 13.30 ben ik wel Ir, sterker nog, ik ben het nu al. Dat is nou eenmaal de titel die je krijgt als je afstudeert aan de voormalige Landbouwhogeschool.

En helaas (voor jou): het is in Wageningen niet gebruikelijk dat het publiek vragen stelt aan de promovendus - dat laten we graag aan de promotiecommissie over. Maar "biertje?" mag altijd.

Er staat wel een biljart op Unitas, maar die sectie is alleen voor leden. Ik wil er wel op dansen, maar dan moet ik wel vragen of jij getuige mag zijn... Ik denk niet dat ze de moeite doen het ding naar beneden te verplaatsen (volgens mij kan dat niet eens meer na de laatste verbouwing).


maar er staat toch wel een plantenbak waar onze kersverse doctor ingenieur tijdens het spansfeest in mag kotsen? :sick:

(hij kon namelijk geen nee zeggen tegen de vraag "biertje?" die onophoudelijk door bepaalde personen uit het publiek werd gesteld)
:biggrin:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 06, 2004 10:06 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 20, 2003 9:39 pm
Berichten: 1232
Woonplaats: Wageningen
Effe de berichies op hun rechtmatige topic voortgezet.

Gromit schreef:
Maar Gromit en Scorda zijn er wel!
Net een paar uur terug uit Istanbul, een jetlag van hier tot Tokyo, maar nu alweer paraat om te spelen.
Dus Tour niet zeuren en komen.

Folkie heb je er zin in morgen?
Gromit


Tja, wat zal ik zeggen? Ik ben geneigd om antwoorden te geven als "zou een varken op weg naar de slachtbank er zin in hebben?" maar zo erg is het nou ook weer niet. Ik sta stijf van de zenuwen en ik moet nog gaan slapen, aaarggh... Maar het enge stuk duurt maar drie kwartier, daarna komen de leuke dingen en die duren veel langer. Gelukkig. Leuk dat jullie komen! Spansen, spuipen en speten, daar heb ik zin in. En een peuk, maar ik heb al drie jaar niet meer gerookt, dus laat ik daar maar niet aan beginnen. Vuurtje, iemand?

_________________
"Guess you only get one chance in life to play a song that goes like... (insert silly noises)" (Frank Zappa)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 06, 2004 10:15 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 24, 2002 10:55 pm
Berichten: 1373
Woonplaats: utrecht
folkie schreef:
"zou een varken op weg naar de slachtbank er zin in hebben?"
Zo kan alleen maar een slagersjong spreken.

folkie schreef:
En een peuk, maar ik heb al drie jaar niet meer gerookt, dus laat ik daar maar niet aan beginnen. Vuurtje, iemand?
Zeg uh, niet om het een of ander he, maar dat bal morgenavond is toch wel rookvrij h? :D:D:D

Folkie we slepen je er wel doorheen. Gewoon zometeen met een haagse harrie (is een bittertje waar ouwe rutte een puntje aan zou kunnen zuigen) lekker je bed inspansen.
Moet/Mag je morgen in het Engels verdedigen?
Sterkte en veel ontspanning toe gewenst (gaat morgen na 14:15 wel lukken :D)
Marco

PS. Wist je dat trekzak spelen heel ontspannend is. Daar heb je op zich nu even niet zoveel aan maar misschien voor een volgende keer.
De avond voor je inauguratierede als Hoogleraar "Behoud van Nederlands cultuurgoed".
PS2. Paps, je kunt het! ;)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 06, 2004 10:29 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 8:23 pm
Berichten: 1231
Folkie, ge kunt 't!!! :applause: :applause: :applause:

_________________
"Elle les envoie autour du monde
Pour ramener la lune"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr mei 07, 2004 9:09 am 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
:applause: HUP FOLKIE!!!! :hug:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr mei 07, 2004 10:34 am 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Volgens mij heeft ie helemaal geen aanmoedigingen nodig, het zal zonder ook prima gaan!

Succes Folkie!















ik was echt van plan om 's middags te komen, maar het komt toch erg niet uit...jammer...

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr mei 07, 2004 11:03 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
De folkclub heeft eindelijk een broodnodig uitverkocht concert en ik kan niet gemist worden (en nog een band te scouten ook).

Ik lees 'm dan maar online:

http://library.wur.nl/wda/instructions_to_authors.html


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr mei 07, 2004 11:05 am 
Offline
Star

Geregistreerd: vr feb 13, 2004 10:36 am
Berichten: 1110
H? Folkie,
Met al die aanmoedigingen is die van mij waarschijnlijk overbodig, daarom wat anders: geniet er van.
En daarna natuurlijk lekker feesten!

_________________
ik dans dus ik besta


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 08, 2004 11:08 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
Scorda en Gromit zijn inmiddels ontwaakt, onze kersverse doctor Rolf ligt zeer waarschijnlijk nog op één oor. Zeer begrijpelijk want hij zag er vannacht om 2 uur wat witjes uit en moest ondersteund worden door zijn geliefde. Maar hij heeft het gehaald!!!! :applause: We zijn trots op je folkie! :cool:
Het was een leuk feest waar prima muziek gemaakt werd in een ad hoc samenstelling. Madlot speelde al volop toen wij binnenkwamen en net toen Mota en ik een dansje wilde maken hielden ze ermee op. Niet getreurd want even later mochten we zelf spelen en nog weer later konden we naar hartelust dansen. En nog weer veel later waren we weer aan het spelen. Spansen zoals het hoort, in een intieme sfeer.
Tot zover de korte impressie van de utrechtse folkfederatie.
Verder verslag van de dag en avond mag onze weledelgeleerde zelf vertellen.

Gromit


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 12, 2004 10:53 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Title: Biodiversity conservation in agricultural landscapes : a spatially explicit economic analysis
Author: R.A. Groeneveld
Date: 7 May, 2004
Keywords: Biodiversity conservation; Land use modeling; Metapopulations; Spatial economics; Spatial ecology.

In the Netherlands as well as on a global scale, land use change is one of the major drivers of global biodiversity loss. In the Netherlands, urbanization and agricultural intensification have contributed to biodiversity loss as much habitat disappeared (habitat loss) and remaining habitat became more isolated (habitat fragmentation). Therefore, conservation policy should aim at restoring habitat area as well as habitat connectivity to be effective. Improving habitat connectivity, however, may be costly as the spatial configuration of land use, and hence also that of remaining habitat patches, is generally driven by economic factors. Therefore, tools are needed that can provide insight in the spatial economic and spatial ecological aspects of biodiversity conservation in agricultural areas. These tools could then be used to develop cost-effective spatial conservation strategies, to analyze the trade-off between biodiversity conservation and agriculture, and to assess the cost-effectiveness of existing habitat allocation procedures.

This thesis aims to develop a spatially explicit, integrated modeling framework to analyze the trade-off between biodiversity conservation and agricultural land use and the cost-effectiveness of current spatial habitat allocation schemes. The research questions are addressed by gradually developing an integrated model of biodiversity conservation and agriculture in four different versions of increasing complexity. The models range from a non-spatial analytical model to a spatially explicit model that integrates an economic land use model and an applied metapopulation model.

The results indicate that considerable gains in cost-effectiveness of biodiversity conservation can be achieved if the spatial economic and spatial ecological aspects, such as transport costs and habitat connectivity, are explicitly taken into consideration in conservation policy. Furthermore, these aspects should ideally be considered in an integrated interdisciplinary context.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 12, 2004 3:12 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: vr feb 13, 2004 10:36 am
Berichten: 1110
H? Folkie, waar blijft je eigen impressie van de dag en van de avond? Ernie doet wel heel wijs met jouw tekst, maar wat vond je er zelf van?
Of ben je nog steeds niet op kleur??? :worried:

_________________
ik dans dus ik besta


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 144 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling