mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu di mei 14, 2024 1:46 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma maart 29, 2004 8:53 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 20, 2003 9:39 pm
Berichten: 1232
Woonplaats: Wageningen
Ik ga een artikel schrijven voor de NewFolkSounds over de spansrage waarin ik wil ingaan op hoe de bals in hun huidige vorm Nederland zijn binnengewaaid en vooral hoe geweldig leuk het allemaal is. Het idee is dat het artikel in het nummer van augustus/september (het blad verschijnt tweemaandelijks) verschijnt, zodat het op Folkwoods en Dranouter in de stands kan liggen. In het algemeen wou ik de Folkguerilla uitnodigen tips en gedachten en zo te spuien, maar ik wou voor de gelegenheid nou ook eindelijk eens naar het folkbal in Eindhoven en het Boombal gaan: eens kijken of ik met iemand van de organisatie kan kletsen, leuk foto's kan (laten) maken, etc. Laat nou net 22 april folkbal zijn, en 24 april Boombalmarathon! Wie gaat er naartoe, zou ik mee kunnen rijden en zijn er ook mensen die in Eindhoven cq Gent overnachten (m.a.w. heeft iemand ergens nog een bed voor me)? Wellicht komt er ook een fotograaf mee, die zou ook ergens neergelegd moeten worden.

_________________
"Guess you only get one chance in life to play a song that goes like... (insert silly noises)" (Frank Zappa)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma maart 29, 2004 11:25 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Ik ga in ieder geval naar de Boombal marathon met Vlaamse vrienden. Hopelijk pak ik ook Eindhoven mee, maar er is tijdens het Feest van de Folk in heel Vlaanderen nogal wat te beleven (Heksenketel bijvoorbeeld en wat te denken van de CD presentatie van Follia!)

Vorig jaar hebben ik met de nodige Lirio's gewoon acheraf op de dansvloer geslapen. In slaap gespeelt door akoestische live lounch muziek ;) Kan ik iedereen aanraden, tenzij je van uitslapen houdt..

(ben trouwens net terug van het Vlaams Cultuurhuis: De Brakke Grond in Amsterdam voor een mooi optreden van Absinthe Minded. Aanrader al is het geen folk.. wel wat invloeden en origineel).


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 30, 2004 5:42 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
Goed plan folkie. Ik denk dat we even een avondje moeten spansstormen om al onze gedachten gestructureerd op papier te krijgen. Scorda heeft onlangs een en ander op papier gezet. Wanneer is de deadline?
Kwa folkbal: 22 april is nog net voor onze vakantie en ik heb wel plannen om te gaan. Dan vermoedelijk wel met het OV omdat ik sinds gister echt autoloos ben (kreeg bij de sloper nog 25 euro en de autoradio mee :crying:).


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo apr 21, 2004 9:53 am 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
wie gaat er allemaal morgenavond? Lijkt me gezellig als er veel bekenden zijn
:-)
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo apr 21, 2004 10:07 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Cooper schreef:
wie gaat er allemaal morgenavond

Ik ben er bij. En dan de volgende dag naar Follia cd presentatie. Zaterdag Boombal marathon en zondagochtend Klakkebusse in Antwerpen en/of een fado groep scouten in Nijmegen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo apr 21, 2004 11:52 am 
Offline
Star

Geregistreerd: vr feb 13, 2004 10:36 am
Berichten: 1110
Natuurlijk ben ik er, ik zou het niet willen missen. :kiss:

_________________
ik dans dus ik besta


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr apr 23, 2004 10:26 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 24, 2002 10:55 pm
Berichten: 1373
Woonplaats: utrecht
Hoe was het?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr apr 23, 2004 12:39 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: vr feb 13, 2004 10:36 am
Berichten: 1110
H? Mota, was jij niet de purist die alle draadjes op zijn plek wilde houden? Waar wil je mijn verslag?? Toch maar hier dan.

Ik heb opnieuw een prima avond gehad. Tegen negen uur aanwezig vielen we midden in de uitgebreide dansuitleg, zelfs de mazurka (Vlaamse versie) kwam aan bod. Het duurde jammer genoeg nog al aan, dus pas tegen kwart voor tien begon het bal.
Lirio moest er een beetje inkomen, en opnieuw dus geen glansrol voor de techniek. Nadat Ernie zich ermee ging bemoeien was iig alles hoorbaar en kwam Lirio steeds meer op dreef.
In de kort bedoelde pauze pleegde de huisband een coupe, en mocht Lirio wat langer pauzeren. En heb ik dus even mijn kans waargenomen om een Mazurka met Cooper te dansen.
Eigenlijk het enige minpuntje in het tweede deel was de eigenaardige neiging van de niet-dansende aanwezigen midden op de dansvloer te gaan staan (of zitten) luisteren. Natuurlijk vooral tijdens de wat minder bekende dansen. En dat stuurt voor de man best lastig, gelukkig hoef ik alleen maar te dansen.
Met ook nog een wals in vijven was aan al mijn wensen voor een lekker bal voldaan.

_________________
ik dans dus ik besta


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo apr 25, 2004 8:54 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Omdat Egel d'r eigen superieure danspartner had meegenomen bleven er voor mij voornamelijk kaduuk-dansters over die nu allemaal een beetje gerepareerd zijn ;) Dankbare taak, maar de volgende ochtend wel spierpijn al helpt die stroeve vloer ook niet erg. Zullen we de volgende keer allemaal een handje zand meenemen voor op de houten vloer?

Heb me weer prima vermaakt, alleen wel vervelend dat alles weer helemaal doorrookt was. Op het de Boombal Marathon mocht trouwens ook gerookt worden, maar daar had ik veel minder last van omdat die Turbine-zaal enorm hoog is en er natuurlijk weinig rokers waren.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo apr 25, 2004 10:13 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Zijn er nog andere forumleden op de BB-marathon geweest?

Hoe was het?

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo apr 25, 2004 10:29 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
BB was weer erg leuk. Embrun is een fatastische, zeer dansbare, band en die Fransen waren ook geweldig. Alleen de geluidstechniek viel tegen en verpeste ook de eerste 3 nummers van de Fransen. Het had ook allemaal iets zachter gekund. De opkomst was zeker niet de verwachtte 500, maar wel erg druk met een flinke delegatie NL-ers (vooral omgeving Eindhoven). Ondanks de betonnen vloer was het toch fijn dansen en de nacht eindigde na 4-en met een akoestisch lounch concert voor een dansvloer bezaaid met nadampende balfokies in slaapzakken. Met Remi Deckers op low whistle en doedel, ex-tantra Tim op viool en zelfgebouwde hardanger en een fijne gitarist. Ze deden hun best om subtiel te spelen en dat is ze bijzonder goed gelukt. Ontroerend mooi en ik sliep dan uiteindelijk ook in als een gelukkig mens, ondanks dat ik wist 2 uur later weer gewekt te worden..


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 27, 2004 10:13 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 20, 2003 9:39 pm
Berichten: 1232
Woonplaats: Wageningen
Hallo??? Echo???

Ik ben lekker bezig met het stukkie, en ik vind dat daar ook veel websites bij moeten waar de lezertjes verder kunnen zoeken als ze ook willen gaan dansen. Ik wou eigenlijk het forum een beetje uit de luwte houden, dus dat niet in NFS vermelden, maar als jullie denken: ben je gek!!! dan hoor ik dat graag. Ook als je geweldige folkgroep een website heeft, meld het even. Ik kan niet garanderen dat alles erin kan komen te staan, maar je weet maar nooit.

_________________
"Guess you only get one chance in life to play a song that goes like... (insert silly noises)" (Frank Zappa)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo apr 28, 2004 8:52 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Hallo daar ......!!!

Er wordt gewerkt aan een website van de folkguerilla.

Een linkje naar de spanssite: http://volksbal.dk3.com is natuurlijk wel leuk.

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo apr 28, 2004 9:02 am 
Offline
Star

Geregistreerd: vr feb 13, 2004 10:36 am
Berichten: 1110
Citaat:
Een linkje naar de spanssite: http://volksbal.dk3.com is natuurlijk wel leuk.

Daarin staat het forum natuurlijk wel vermeld! :devilish:
Persoonlijk heb ik er geen mening over of dat wel of niet gewenst is.

_________________
ik dans dus ik besta


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo apr 28, 2004 10:44 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 20, 2003 9:39 pm
Berichten: 1232
Woonplaats: Wageningen
tourdion schreef:
Er wordt gewerkt aan een website van de folkguerilla.


Leuk, maar misschien moeten we daar toch eens ernstig over praten. Ten eerste ben ik er niet helemaal gelukkig mee dat een term die ik destijds verzonnen heb voor de Wageningse introductiedagen min of meer gekaapt is en een totaal andere invulling heeft gekregen. Ten tweede: wat is de folkguerilla nu? Ik neem aan dat ik dat nu beter aan jou kan vragen aangezien jij de term nu overal gebruikt. Aanvankelijk leek het mij leuker als de folkguerilla iets geheimzinnigs was geweest waarvan niemand precies weet wat of wie het is, die zomaar ergens opduikt. Nu staat er een foto van 'de folkguerilla' op je site en vroeg Henk van Folkforum aan mij: 'zit je ook in de folkguerilla?' Ik bedoel, het guerilla-achtige is er dan wel af dunkt me.

Nieuwe naam: Al-Spansda? (Ik kreeg trouwens de halve NFS-redactie over me heen dat ze vooral niets moeten hebben van het woord spansen...)

_________________
"Guess you only get one chance in life to play a song that goes like... (insert silly noises)" (Frank Zappa)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 179 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling