mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu za mei 11, 2024 12:07 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: voor de Gitaristen
BerichtGeplaatst: zo apr 11, 2004 6:30 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Cursussen op de stage in Gooik...kweenie of dat iets voor iemand is?
(ikzelf heb me weer ingeschreven voor Wim Claeys cursus)
W

Gitaar gevorderden (max 10 deelnemers) ^
Maarten Decombel, Meidoornlaan 1, 8450 Bredene. +32 472 69 02 83

Vereisten: enige gitaarervaring is nodig.
Inhoud: De prille DADGAD-leek wordt wegwijs gemaakt in de wondere wereld van de open tuning
en wordt ondergedompeld in een borrelend bourdongitaarbad. Er wordt stilgestaan bij houding, linkerhand, rechterhand, klankvorming, plectrumtechniek en nog veel meer van dit lekkers.
We vertrekken vanuit een stevige basis voor het begeleiden in DADGAD en vandaaruit zoomen we in op ritmes, akkoorden, melodie?n, ...
Benodigdheden: een stel goed gesmeerde oren, gitaar (liefst folkgitaar, d.w.z. metalen snaren), plectrums, capo (!), reservesnaren, ev. draagriem of voetbankje, muziekpapier, schrijfgerief. Opnamemateriaal (cassette, minidisc, protools) kan altijd handig zijn.

Gitaar vergevorderden (max. 12 deelnemers)
Bert Van Reeth, Kerkstraat 94, 9150 Bazel. +32 3 877 06 16

Vereisten: Vertrouwd zijn met DADGAD stemming, kennis hebben van basisakkoorden en noten of tabulatuur kunnen lezen.
Inhoud: Spelen en versieren van traditionele en hedendaagse folkmelodie?n. Onderzoeken van gepaste harmonisatie en ritmes. Verschillende begeleidingspatronen met plectrum en vingers. Tokkelarrangementen maken voor de liefhebbers.
Benodigdheden: Capodaster, plectrums, reservesnaren, schrijfgerief en eventueel cassettespeler of minidisc.

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 13, 2004 10:55 am 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo apr 02, 2003 11:10 am
Berichten: 681
Woonplaats: Utrecht
Bedankt voor de tip - ik heb al een tijdje het plan me eens te verdiepen in DAGDAD, maar de laatste tijd heb ik het te druk om er nog veel nieuwe dingen bj te doen. Ik hou het in mijn achterhoofd en hoop na 15 mei iets meer ruimte te hebben om dan misschien in het najaar een dergelijke workshop te doen.

Als je nog meer van dit soort workshop tips hebt hou ik me aanbevolen

Scordatura

_________________
Wer tanzt hat bloss kein Geld zum Saufen - oud Schwaebisch spreekwoord


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 168 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling