mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu za mei 11, 2024 8:52 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di apr 13, 2004 3:25 pm 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo apr 02, 2003 11:10 am
Berichten: 681
Woonplaats: Utrecht
Persbericht (dat ook in de programmabladen zal verschijnen) van de Concertzender

Beste folk geinteresseerden,

Het radioprogramma Editie Unisono bij de Concertzender gaat op zaterdag 1 mei (11.00 - 12.00 uur) over folkbals.

Dans jij een hele dag in mei? Daar is deze maand ruimschoots elegenheid voor tijdens de verschillende folkbals die in Nederland en Belgi? worden georganiseerd. En weet u nog niet wat dat is een folkbal? Dan bent u niet meer helemaal bij de tijd. In de aflevering Volksmuziek van Editie Unisono aandacht voor dit nieuwe fenomeen. Een rage die is komen overwaaien uit Belgi?. De folkbals worden inmiddels ook meer en meer populair in Nederland. De muziek op de folkbals is in principe akoestisch en wordt alleen versterkt als de ruimte te groot is of bij buiten optredens. U hoort muziek van het Brabants Volksorkest dat traditionals speelt op authentieke instrumenten en de Nederlandse wereldmuziekgroep Madlot.

In het programma is te horen:
Traditional. Polka, West-Vlaanderen.
Scottish, Wezembeek. Kaloem, Massenhoven. Krebbel, Hulshout. 3
Contradansen, Gent. Narrendans, Mater. Wals, Kortenberg. Scottish,
Elewijt. Contradans & matelot. Contradans, Brussel. Het Brabants Volksorkest.
Traditional. Mazurka. Bom Bom Baaiere / Horlepiep. Dueringer Boerendans. Zweedse Polka. Rozendanslied.
Madlot: Judica Lookman, trekharmonica's; Marianne Heselmans, viool; Peter Koene, gitaren; Bert Lotz, doedelzakken.

Luisteren dus - is er iemand die het voor me wil opnemen ? Gromit en ik zijn dan op vakantie


Scordatura

_________________
Wer tanzt hat bloss kein Geld zum Saufen - oud Schwaebisch spreekwoord


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di apr 13, 2004 4:03 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Scordatura schreef:
U hoort muziek van het Brabants Volksorkest dat traditionals speelt op authentieke instrumenten en de Nederlandse wereldmuziekgroep Madlot.

Toch jammer dat er niet ook wat moderner geluid te horen is,...maar tis wel mooi dat er iets naar voren komt.
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 13, 2004 5:50 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
Hier ligt dus bij uitstek een kans voor groepen als Chardon en Lirio om zich te profileren als eigentijdse folkbal/balfolk muzikanten!

Kwestie van even bij Scorda informeren voor de juiste contactpersonen en dan gewoon opnames opsturen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo apr 14, 2004 11:05 am 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo apr 02, 2003 11:10 am
Berichten: 681
Woonplaats: Utrecht
Cooper schreef:
Scordatura schreef:
U hoort muziek van het Brabants Volksorkest dat traditionals speelt op authentieke instrumenten en de Nederlandse wereldmuziekgroep Madlot.

Toch jammer dat er niet ook wat moderner geluid te horen is,...maar tis wel mooi dat er iets naar voren komt.
W


Tja, ik zou ook liever wat meer jonge groepen en/of geluiden van dit moment horen. Ik denk dat ik maar eens een verzamel-CD ga branden voor Katrijn van de Concertzender met opnames van de groepen die ik ken en de moeite waard zijn om uitgezonden te worden

Hoe dan ook, het blijft altijd een kwestie van persoonlijke smaak en voorkeur. Het meest belangrijke op dit moment is toch dat de muziek ergens op de radio te horen is, de volgende stap is om de radiomakers kennis te laten maken met nog leukere muziek.

_________________
Wer tanzt hat bloss kein Geld zum Saufen - oud Schwaebisch spreekwoord


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo apr 14, 2004 12:46 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Scordatura schreef:
Het meest belangrijke op dit moment is toch dat de muziek ergens op de radio te horen is,.


Dat is zeker waar, no argument there. Het is inderdaad hartstikke mooi dat er aandacht voor is/komt.

Scordatura schreef:
Tja, ik zou ook liever wat meer jonge groepen en/of geluiden van dit moment horen. Ik denk dat ik maar eens een verzamel-CD ga branden voor Katrijn van de Concertzender met opnames van de groepen die ik ken en de moeite waard zijn om uitgezonden te worden .


Dat vind ik wel een goed idee...als je nog materiaal van ons nodig hebt (van ons demootje bv.) dan hoor ik het wel.

Scordatura schreef:
... de volgende stap is om de radiomakers kennis te laten maken met nog leukere muziek.


Klopt, het enige waar ik me een beetje zorgen over maak is dat ze meteen afknappen als ze niks horen van de nieuwe volksmuziek (alleen maar oude (oubollige?)). Maar ik heb geen flauw idee wat en hoe ze denken dus misschien is dat onzin...
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo apr 14, 2004 1:27 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 20, 2003 9:39 pm
Berichten: 1232
Woonplaats: Wageningen
Cooper schreef:
Klopt, het enige waar ik me een beetje zorgen over maak is dat ze meteen afknappen als ze niks horen van de nieuwe volksmuziek (alleen maar oude (oubollige?)). Maar ik heb geen flauw idee wat en hoe ze denken dus misschien is dat onzin...
W


Laten we wel wezen: we hebben het hier wel over de concertzender.

Wat is er trouwens mis met Madlot?!?! :biggrin:

_________________
"Guess you only get one chance in life to play a song that goes like... (insert silly noises)" (Frank Zappa)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo apr 14, 2004 1:35 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Behalve Liro denk ik bijvoorbeeld aan Ambrozijn (Indische bourree's van hun debut?), Tref (Walsque?), 't Smidje van Lais (prima gigue), Fluxus swingt ook de pan uit (Cellopok Jig?), lfenbal van Follia? (lekkere climax-wals in 5), een heftige scottish van Skolvan? (beetje lang misschien voor de radio)..

Zonder 'new folk' was er geen balfolk revival geweest lijkt me..


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo apr 14, 2004 1:36 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
folkie schreef:
Cooper schreef:
Klopt, het enige waar ik me een beetje zorgen over maak is dat ze meteen afknappen als ze niks horen van de nieuwe volksmuziek (alleen maar oude (oubollige?)). Maar ik heb geen flauw idee wat en hoe ze denken dus misschien is dat onzin...
W


Laten we wel wezen: we hebben het hier wel over de concertzender.

Wat is er trouwens mis met Madlot?!?! :biggrin:


ik had het over het brabants volksorkest natuurlijk. :biggrin:
Ja, ik bedacht me ook al dat het niet 538 is...daarom had ik ook geen flauw idee hoe ze denken...
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 189 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling