mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu wo mei 15, 2024 12:17 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Ik ga ook naar Gooikoorts!
Poll eindigt op za jul 10, 2004 10:12 pm
Maar natuurlijk! 50%  50%  [ 5 ]
Ik kijk wel beter uit! 10%  10%  [ 1 ]
Eerst aan mijn vriendinnetje vragen 0%  0%  [ 0 ]
Eerst aan mijn moeder vragen 0%  0%  [ 0 ]
Hangt van het weer af 0%  0%  [ 0 ]
Volgend jaar misschien 30%  30%  [ 3 ]
Hebben ze daar vegetarische onbespoten Steiner-verantwoorde Max Havelaar-linzen? 0%  0%  [ 0 ]
Mijn hond is ziek 10%  10%  [ 1 ]
Totaal aantal stemmen : 10
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr aug 27, 2004 9:47 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Ik heb me (zoals altijd in Gooik) weer prima vermaakt natuurlijk. Maar ik wordt wel ouder geloof ik, ik heb 2 maal gezondigd (of om in de sfeer van in het kerkje te blijven, de Heer verloochend (schrijf je dat zo? staat raar..)) En ben na het eten even een paar uur gaan slapen.
Laat naar bed, dan vroeg weer op en proberen op te nemen wat er gezegd en gespeeld wordt en dan ook nog te reproduceren binnen korte tijd terwijl er constant door 11 andere trekzakkisten lawaai je oor in wordt gestuurd is...nou ja laten we het vermoeiend noemen. 5 dagen lang.
Met Wim is het wel altijd gezellig natuurlijk, veel gelachen enzo...dat scheelt.

Het avond programma:


Cooper schreef:
Maar even onder deze vlag:

21 augustus vanaf 20 u.
- Jean-Pierre van Hees Barokmusette
- Bernard Vanderheijden en Ivo Lemahieu, muziek met en rond mondharp
- Bal van de Meesters


De concerten had ik geen zin, bij mondharp val ik altijd in slaap, en JP is niet mijn favoriet, noch musette...dus ik heb heerlijk gedronken en wat bijgekletst met mensen. Bal van de meesters was saai als altijd.


Cooper schreef:
22 augustus vanaf 20 u.
- Winnaar Bourdonwedstrijd: duo Maarten Decombel en Remi Decker
- Katalin Klopp uit Hongarije op de hommel
- Concert en bal met A Contrabanda op o.a. gaïta
- Bal met Madingma


Ik ben intussen wel fan van zowel Maarten als Remi, prachtige muziek, mooi gespeeld. Ik ga zeker de cd van Griff kopen als die er ooit komt.
Katalin Klopp...men vond het prachtig...ik vond het wel aardig, deed me niet zo veel. A Contrbanda was een samenspeelgroep voor de lol...en zo klonk het ook, gezellig, maar Gaita;s maken te veel herrie om gezellig te zijn, en muzikaal niet interessant. Duurde veel te lang. Madingma viel me wat tegen, heb ik veel beter hehoord in ieder geval, maar nog steeds wel dansbaar natuurlijk.
(voor het optreden de semireligie waar Fille het ook al over had, met als hoogtepunt "de Heer is waarlijk opgestaan, Halleluja" toen Herman opkwam voor de aankondigingen. Moet je bijgeweest zijn waarschijnlijk)

Cooper schreef:
23 augustus vanaf 20 u.
- Voorstelling boek Filosofen van de Straat van Roger Hessel
- Keukkojoen met een speciaal bourdonprogramma
- Les pieds sur la braise-quartet: traditionele muziek uit Poitou
- Bal met Les pieds sur la braise-quartet


Om 1900 even "een uurtje" gaan liggen, zo tegen het eind van Guerbigny was ik weer wakker (zo tegen half 10). Dat was genoeg om te zien dat ik daar echt wel wat aan gemist had. (had ik kunnen weten, Fille is al jaren fan). De melodien zijn vaak niet erg interessant, maar het is zo goed gebracht dat het eigenlijk weer mooi wordt. Voor bal was het zonder twijfel de beste avond, heerlijk swingende trage scottiches, leuke bourrées, immens irritante en avant deux, door dat stopje erin, maar daardoor ook wel weer hgrappige momenten. Toen ze klaar waren ging Marinette tot diep in de nacht nog door (ik had bardienst tot 4)


Cooper schreef:
24 augustus vanaf 20 u.
- Rosita Tahon en Herman Dewit met muziek van't grof huisvuil
- Didier François en Gilles Chabenat met nyckelharpa en draailier
- Bal met Klakkebusse


Rosita en Herman waren erg leuk, cabaretesk eigenlijk, met nog aardige muziek af en toe. Leuke vondsten.
Didier en Gilles waren voor mij het hoogtepunt qua concerten, man wat kunnen die spelen. AvantGardistisch soms, soms klassiek, soms volks, soms modern, maar heel erg op klank en samenklank, prachtig.
Klakkebusse viel me weer wat tegen, Iep kan goed en lekker spelen, die doedelzakker is ook niet slecht, maar het is allemaal niet veel bijzonders, en dat terwijl het zo'n oude groep is met veel ervaring. Niks geen arrangemten, maar gewwon saai met z'n allen de bekende saaie deunen spelen...en het danste eigenlijk ook niet lekker (maar misschien lag dat aan het feit dat ik de muziek niet leuk vond.)


Cooper schreef:
25 augustus vanaf 21.30 u.
- Bal met Twalseree
W


Twalseree vind ik altijd wel goed, goede sfeer, leuke arrangementen af en toe, aardige melodiën. Niet alle muzikanten zijn even goed denk ik, maar ach, het klinkt toch wel prettig. Wel veel te veel volk op de dansvloer. Na Twalseree gingen de Gaitas weer spelen, en die hebben gespeeld tot ik ging slapen (uur of 5?) Erg jammer, want al die dansen ken ik niet. Zou ik binnenkort eens moeten leren, want het ziet er best aardig uit, zo'n Muniera bijvoorbeeld. Maar wel erg veel alleen ipv in paren. MAAR beneden in de Refter kon er prima gedanst worden, gewoon onversterkt, goede muzikanten, niet te veel volk...

de volgende dag terug gereden met Karin van het Sterrefestival...wie komt er daarheen eigenlijk allemaal?

W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za aug 28, 2004 10:02 am 
Offline
Star

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 8:23 pm
Berichten: 1231
Niet te geloven dat ik Marinette heb gemist! :cow: Na het bal met Les Pieds sur la Braise (nog nooit zulke slechte geluidsversterking gehoord!!! Die arme gitarist rende voortdurend heen en weer tussen de technicus en het podium om te redden wat er te redden viel en kwam amper aan spelen toe) klom Wim Claeys met een stel op het podium en die waren nog aan het spelen toen ik rond 3 uur naar bed ging. Marinette was op dat moment zoek. Had ik geweten dat ze nog zou spelen had ik het nog wel even vol gehouden. Maar ja, dat had ze misschien zelf ook niet kunnen voorspellen.

Gille Chabenat en Didier Francois: voor mij speelt de laatste viool op een nickelharpa i.p.v. nickelharpa op een nickelharpa. Ik vroeg me af waarom hij niet gewoon een viool of altviool bespeelde. De zo karakteristieke nickelharpastreek paste hij helemaal niet toe, en dat is wat voor mij dat instrument zo mooi maakt. Jammer dus. Verder vond ik het bijna trancemuziek en ik heb best wel genoten van met gesloten ogen daar in de kerk te zitten en dat klankbad over me heen te laten komen. Ik denk ook dat dit soort muziek het beste werkt zo bijna aan het eind van een stage als je al erg moe bent, want dat werkt zowiezo al trance versterkend.

_________________
"Elle les envoie autour du monde
Pour ramener la lune"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo aug 29, 2004 9:41 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Vraagje aan Cooper:

Heb je bij W.C. nou zo'n beetje opgestoken waarop je hoopte? :biggrin:

Ik bedoel een beetje ritmisch begeleiden met power-chords etc.??

En hoe was de verhouding 2 cq 3-rijers in de groep? :raisedeyebrow:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma aug 30, 2004 10:18 am 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
tourdion schreef:
Vraagje aan Cooper:

Heb je bij W.C. nou zo'n beetje opgestoken waarop je hoopte? :biggrin:

Ik bedoel een beetje ritmisch begeleiden met power-chords etc.??:


Een beetje, bij een van de 13 nummers zijn we daarmee bezig geweest, voornamelijk veel gelet op versieringen en dergelijke.

tourdion schreef:
En hoe was de verhouding 2 cq 3-rijers in de groep? :raisedeyebrow:


1:1 ongeveer denk ik. We hebben een nummer moeten veranderen van Dm naar Am omdat het niet op alle kastjes te spelen was anders.

W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 203 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling