mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu ma mei 13, 2024 11:29 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ik ga ook naar Gooikoorts!
Poll eindigt op za jul 10, 2004 10:12 pm
Maar natuurlijk! 50%  50%  [ 5 ]
Ik kijk wel beter uit! 10%  10%  [ 1 ]
Eerst aan mijn vriendinnetje vragen 0%  0%  [ 0 ]
Eerst aan mijn moeder vragen 0%  0%  [ 0 ]
Hangt van het weer af 0%  0%  [ 0 ]
Volgend jaar misschien 30%  30%  [ 3 ]
Hebben ze daar vegetarische onbespoten Steiner-verantwoorde Max Havelaar-linzen? 0%  0%  [ 0 ]
Mijn hond is ziek 10%  10%  [ 1 ]
Totaal aantal stemmen : 10
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jul 02, 2004 2:28 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 24, 2002 11:28 pm
Berichten: 158
Woonplaats: Arnhem
Sorry Ernie en Melkie, ik ga niet :crying: naar Gooik.
Het is effe net iets te veel, al veel weg geweest, net begrafenis achter de rug, en het wordt klote weer dit weekend. Ik kan jullie dus niet met een lift verblijden. Graag wil ik dit jaar nog wel naar een of ander festival toe! Is er niet iets in Groningen binnenkort ?
:luck:

_________________
ye yaille !


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jul 02, 2004 3:07 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: vr feb 13, 2004 10:36 am
Berichten: 1110
Citaat:
Ernie Posted: Thu Jul 01, 2004 11:29 am Post subject:

--------------------------------------------------------------------------------

Adri (Fratsen/Krang) uit Diepenheim gaat de drummer van We-Nun Henk weer vervangen op Gooik. Hij zoekt een lift naar Gooik, maar kan pas zaterdag vertrekken. Weet iemand nog wat? (is een bijzonder toffe gast en heeft geen drumstel mee ;)

Ik ga dus toch.
Zaterdag op de ochtend heen, zondag terug maar hoe laat daar heb ik nog geen idee van.
Nog geïnteresseerd in die lift? En misschien nog meer mensen? (Ernie, verse melk!). Ik weet nog niet of ik met de camper of met mijn eigen bus ga, maar 3 passagiers mag geen probleem zijn.
Let wel: de camper is een heel oude diesel, rijd traag en met veel herrie. Maar hij brengt me waar ik zijn wil.

_________________
ik dans dus ik besta


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jul 02, 2004 5:10 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 12:16 pm
Berichten: 176
Woonplaats: Tilburg
Belt u mij maar!

06-24938604

Ik ga graag mee héén. Terug (moet repeteren met boombalbombardement) ga ik pas maandagavond!

Heb je ook een PB gestuurd!

S

_________________
Keep the good stuff flowing!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 05, 2004 2:02 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: vr feb 13, 2004 10:36 am
Berichten: 1110
Gooikoorts
Mijn eerste festival, tenminste als publiek. Het was zeer geslaagd, ik heb nu nog meer zin in (mijn restje) St Chartier, en in Genettine natuurlijk. Als het weer daar niet slechter wordt teken ik ervoor :biggrin: .
We waren er even voor 4, net op tijd voor het optreden van wè-nun Henk. Ik vond het erg leuk, de zanger is erg prettig om naar te luisteren, zingt met veel gemak. Weinig instrumentalistische nummers en dat schijnt ook hun gewoonte te zijn. En aanzienlijk minder dialekt dan ik aan de hand van de naam verwacht had.
Tom Theuns en Soetkin Collier vond ik erg mooi, twee mooi harmoniërende stemmen, mooie (vooral) gitaarondersteuning van Tom. Zijn stemkunstje, heel erg laag zingen, is leuk, maar naar mijn smaak gebruikt hij het wat veel.
Helen Flaherty, vrolijk, maar toch niet helemaal mijn smaak geloof ik.
E Saquant Beyaus, de balband voor de avond. Een enorm groot repertoir, al speelde ze de mazurka vaak erg snel jammer genoeg.
En dan de vloer. Netjes uitgevlakt, dat was uitstekend. En natuurlijk heel erg vol. Ondanks de noodreparatie net voor het bal deinde hij heel erg mee op de maat van al die mensen. Tot hij het tijdens een polka begaf. Pauze. Die gebruikt werd voor een erg intiem bal (max 4 paren) begeleid door Folkie, Mota en Verse melk!. Zij gingen rustig door; na enige tijd ben ik weer naar binnen gegaan, wegens een tekort aan danspartners (en aan ruimte). Na afloop van het officiele bal waren ze nog steeds bezig, wel in andere bezetting (dank Cooper) waardoor ik lekker met Mota gedanst heb. Tegen 4 uur viel ik, ondanks de nog steeds heerlijke muziek, op een stoel bijna in slaap, dus ben ik maar afgetaaid.
De volgende ochtend opstaan, ontbijt, en weer meer feest. Een heerlijke jamsessie met als kern wè-nun Henk, natuurlijk met Verse melk!, Folkie en vele anderen.
Les Poules huppées, daar heb ik een tijd naar zitten luisteren om erachter te komen waarom het nou niet zo goed klonk. Ik had het idee dat er te veel solisten op het podium stonden, het klonk niet als een eenheid. Maar misschien hebben anderen meer tekst. Of een andere mening natuurlijk. dus lekker terug naar die sessie.
Ernie heeft nog een passagier terug voor mij geregeld, het werden er uiteindelijk drie, en na een gezellige en voorspoedige terugreis (geen enkel probleem bij Antwerpen) was ik even na 8 uur thuis.

_________________
ik dans dus ik besta


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 05, 2004 8:22 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Na een heet bad voel ik me nu wel enigszins in staat om een Gooikoorts impressie te geven...
Tot half zes in de ochtend spansen, dan na amper drie uur slaap wakker gemaakt worden door keiharde ochtendgymnastiek voor kleuters en vervolgens bijna zes uur achter het stuur zitten terug naar Groningen, gaat je niet in de koude kleren zitten. :sick:

Maar het was het meer dan waard! Ik heb een geweldig weekend gehad. Het was mijn eerste Gooikoorts-festival, en ik heb nu al zin in volgend jaar. De eerste avond moest ik nog wat wennen aan zo'n groot bal. Als groentje had ik alleen nog maar ervaring met onze zelf-georganiseerde spansballen. Nu stond ik opeens tussen allemaal vreemde Vlamingen :worried: Maar de tweede dag was ik er aan gewend. Het was af en toe wel erg vol op de dansvloer (vooral bij Jig en Cercle) maar heel erg leuk, zo'n bal met een hoog aandeel goede dansers en zo veel mensen die bal-folk het leukste feest vinden wat er is. :dancing: Tref zorgde er trouwens ook wel voor dat het een swingend feest werd (alleen de volumeknop mocht wel wat zachter..)

En dankzij dit bal ben ik eindelijk het walsen leuk gaan vinden! :happy: Het lag zeker aan de lucht, daar schijnen bacteriën in te zitten die bier spontaan doen gisten en zeerovers aan het walsen krijgen.
Toen de danstent dicht ging werd het feest buiten voortgezet met een paar uur zingen. Na een prachtig "ik heb mij moet moeite alleen gemaakt" van onze eigen folkie en twee heerlijke Johny Mitchell nummers (dacht ik) van onze eigen Tilia begonnen de vogels wel heel hard te fluiten en zochten Mota, Verse Melk, Cooper, Tilia en ik onze bedden op.
Waar we dus na amper drie uur uit trilden door een soort kinderhouse. Op het pleintje bij de camping kregen de Gooikse kleuters een vreemd en luidruchtig soort gymnastiekles... Misschien is dat de manier van Gooik om al die rare folkgangers een beetje te pesten...

Ik kan nog allerlei anekdotes opschrijven over strafkampen, spetters en de paasdagen en verklappen hoe je in balans kan raken, maar ik ga denk ik maar eens naar bed :sleep:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 06, 2004 8:17 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 20, 2003 9:39 pm
Berichten: 1232
Woonplaats: Wageningen
Effe vlug voordat ik echt aan het werk ga (nou ja, proberen dan):
- De sfeer was heerlijk intiem, ik schat dat er zo'n duizend man zijn geweest. Ik noemde het eerst 'Saint Chartier in het klein' maar dat is teveel eer - voor Saint Chartier. Het is ánders, juist door de kleine omvang. Dan gebeuren er hele mooie dingen om 4 uur 's nachts.
- Mijn verrassing: Tom Theuns en Soetkin Collier. Ik wist niet dat Tom echt kon zingen!
- Nog een verrassing: op het open podium speelden zondag om 19.00 uur twee Nederlanders met allemaal balmuziek en die waren erg goed! Weet iemand wie dat waren?
- Helen Flaherty speelde gewoon stevige energieke Ierse en Schotse folk. Mensen die daarvan houden (waaronder ik-zei-de-gek) hebben zich prima vermaakt. Wie daar niet van hield kon ruimschoots tevreden zijn met Helens vrolijke spontane uitstraling (dan ga je de muziek vanzelf leuk vinden!)
- Yuka helaas gemist, ik heb daar goede verhalen over gehoord.
- We Nun-Henk idem dito, maar daarvan heb ik zondag een herkansing gekregen op het terras bij De Cam waar ze spontaan stonden te jammen.
- treF was super! :cool: De heren hebben zich totaal kapot gespeeld en de zaal was, inclusief dansvloer, plat :biggrin: Ik heb nog nooit een balgroep met zoveel rauwe energie zien spelen, wat een spektakel.
- Ik moet wel zeggen dat ik de programmering op deze groepen na (en wat ik vergeten ben) wat aan de brave kant vond. Maar misschien hou je ook wel niet zoveel over...

_________________
"Guess you only get one chance in life to play a song that goes like... (insert silly noises)" (Frank Zappa)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 06, 2004 11:11 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 20, 2003 9:39 pm
Berichten: 1232
Woonplaats: Wageningen
Net nog even de beroemde rondeau van treF (Valhermeil) opgezet en ik krijg er gewoon kippevel van: die menselijke spaghetti die met een noodgang over de dansvloer slingerde terwijl de band badend in het zweet die krioelende massa opzweepte. Een moment dat me heel lang bij gaat blijven.

_________________
"Guess you only get one chance in life to play a song that goes like... (insert silly noises)" (Frank Zappa)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 06, 2004 2:36 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
folkie schreef:
Net nog even de beroemde rondeau van treF (Valhermeil) opgezet en ik krijg er gewoon kippevel van: die menselijke spaghetti die met een noodgang over de dansvloer slingerde terwijl de band badend in het zweet die krioelende massa opzweepte. Een moment dat me heel lang bij gaat blijven.


Volgens mij stond jij toen aan de kant te kijken (of niet?), het was namelijk wel levensgevaarlijk... Ik ben er halverwege uitgestapt om lijf en leden te beschemen. Er werd nog een meisje tegen een ijzeren paal aangetrokken in de bocht. Ging allemaal net goed.
Maar het had wel wat ja.... maar niet voor mij.

(doe mij maar Folkie die "ik heb mij met moeite alleen gemaakt" zingt, das een stuk subtieler! )


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 06, 2004 2:39 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Ik zat trouwens vanmiddag nagenietend op de fiets naar het station (was gelukkig 'sochtends nog vrij) en werd toen ingehaald door twee mensen die met veel plezier samen op de fiets zaten te zingen :love:

En net zat ik met een (voor mij wildvreemde) winkelier over Vlaamse volksmuziek en dansen te kletsen terwijl hij alleen belde voor het artikelnummer van roggebrood. :happy:

Oftewel: ik ben nog helemaal in de stemming!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 06, 2004 4:23 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
zeerover schreef:
Oftewel: ik ben nog helemaal in de stemming!

Moi aussi. Heb hier net nog zitten genieten van het restje Pyrenee geitenkaas uit de delicatesse zaak bij de bushalte (voorbereiding voor St. Chartier ;)

Wil nog even opmerken dat het afterbal op zondag geheel overeind gehouden is door de NL delegatie (half Lirio met mota en folkie). Dit overigens tot volle tevredenheid van de danslustige harde kern.

Aandachtspunten voor de volgende keer:

- Hoe kill je onopvallend een cajon als er een dronken speler zit? (die trui in het klankgat viel wat op ;)
- Eens wat nl teksten uit m'n hoofd leren (Fratsen, Kift, Maasakkers, ed)
- Betere oordopjes

:sick: Follow the leader, leader, leader follow the leader! <bang bang> :sick:
Ze schijnen die kleuterhouse op het zomerkamp (dat maandag begon) dagelijks zo knetter hard te draaien en niemand in Gooik klaagt er over..


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 06, 2004 6:33 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 13, 2003 3:11 pm
Berichten: 199
Ernie schreef:
Follow the leader, leader, leader follow the leader! <bang bang> :sick:


Don't follow leaders, watch the parkin' meters :rose: B. Dylan

maar goed dat is ook een beetje ouwe koek.

die kindertjes moesten in een rijtje opgesteld lopen, met z'n allen een touw vasthoudend, 't had iets achterhaalds..

Ik heb een erg fijn weekend gehad. Het leukst vond ik de informele, spontane momenten, zoals het buitenballetje op de zaterdagavond, de sessie van de Gallicieers/Vlamingen (en Verse Melk deed ook nog mee!) op de zondagmiddag, de zangsessie diep in de nacht/s'morgens vroeg.

Ik heb het erg leuk gehad met de verschillende forum mensen, fijn gereisd met Zeerover en Mota (dat was zeker geen strafkamp..)

Er staan trouwens foto's van het festival op de folkroddels site:

http://www.folkroddels.be/artikels/3714.html



Tiliaaaaaaa :rose:


zeerover schreef:
Na een prachtig "ik heb mij moet moeite alleen gemaakt" van onze eigen folkie en twee heerlijke Johny Mitchell nummers (dacht ik) van onze eigen Tilia


Dat waren 'Song to a seagull' van Joni Mitchell en 'A sailor's life' (traditional) :love:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 06, 2004 9:47 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 12:16 pm
Berichten: 176
Woonplaats: Tilburg
Allee!! Da was schoon eh! lek gespeeld, heerlijk gedanst, nog beter en heerlijker geluisterd naar tilia en folkie.

Enneh, trEf, da is echt vollem bak d'r in! Wat was dat goed! Wat was dat ooontzettend goed! Balbrozijn is naar 2 gezakt!

'K durf bijna niet meer te spelen na dat bal! Maar eigenlijk vond ik de chill-out daarna (met vooral goede danseressen) met folkie en mota op dansviool nog t lekkerst!

En dan nu, op naar SNT CHRTR!!!!

Holadiee danseeh!

_________________
Keep the good stuff flowing!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jul 07, 2004 9:56 am 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
ok, my view then:

Vrijdag samen met Folkie aangekomen in Gooik. Madingma speelde in het Droomschip (tent was nog dicht), maar de versterking liet wat te wensen over en er lag geen dansvloer. Maredsous 8 is lekker.

Zaterdag kwam de rest van het forum zo langzamerhand een beetje binnendruppelen. Ik ben niet bij Yuka wezen kijken. had ik geloof ik beter wel kunnen doen, moet wel goed geweest zijn. We-nun-henk speelde daarna (prettige lui trouwens) Klonk best goed. De zanger heeft een prettige stem vinnik. Wel was de muziek een beetje "70-er-jaren-oud" ofzo. te veel naar Rum geluisterd?

Dan Tom Theuns en Soetkin Collier.
Wow.

Helen Flaherty en band was niet mijn muziek, maar de lol die Helen had op het podium maakte dat meer dan goed. Het ene nummer (een wals) dat Munnely (de trekzakker) langzaam speelde vond ik ook erg mooi.

Het Bal was door een goede ouderwetse Waalse 3-oude-mannen-band. Danste best goed, klonk best goed.
Het slaapt heerlijk in bij het ontwaken van de vogels.

Zondag begon met Les Poules Huppees. ALs je dat kan ontwijken moet je dat doen. De muziek vond ik saai, maar dat was niet het ergste, ze hebben de rad-van-fortuin/<insert any bad gameshow here> presentator een gitaar in zijn handen geduwd en toen mocht hij ook op het podium "EN Dames en Heren wat hebben wij gewonnen: Jawel het si een wasmachine van het merk..." iiieeew.

Vervolgens speelde Amorroma. Een zooi goede muzikanten, muziek die goed in elkaar steekt, maar mij een beetje te zoetsappig, new age en muzak zaten niet ver uit de buurt. Er zaten wel mooi nummers tussen.

Balladeus heb ik niet helemaal gezien, maar de stukjes die ik gezien heb waren leuk. Rufijn de Decker met orkestje. Oude liederen gebracht zo als het hoort. Er zijn weinig mensen bij wie ik daar naar kan blijven luisteren, hij is daar een van.

Het JeanPiere v Hees kwartet speelde oude muziek. mooi, goed.

Een heerlijk bal met Tref. het publiek ging uit zjn dak, maar zelfs na een kwartier applaus kwamen ze niet meer terug. toch was het heerlijk...

folkie schreef:
- Nog een verrassing: op het open podium speelden zondag om 19.00 uur twee Nederlanders met allemaal balmuziek en die waren erg goed! Weet iemand wie dat waren?...


Nee, gemist, toen was ik net zelf ergens aan het spelen. Maar na het bal van Tref speelden er wel twee nederlandse violisten in de grote tent een heerlijk bal totdat de tent dicht moest. Waren dat dezelfde?

W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jul 07, 2004 10:16 am 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Oh, ik vergat nog een stuk.

Nadat de tent dichtging (en zelfs Zeerover er nog was! :hug: ) ging het feest nog door in het Droomschip, alwaar er nog tot vroeg in de ochtend gezongen werd door Rufijn, de mannen van wenunhenk, Folkie, en Tilia die nogal een goede indruk achterliet. Heerlijk onderuit gezakt zitten luisteren (en af en toe wat meebrommen).

En zondagochtend inderdaad wakker gemaakt door Samson en Gert en K3 en nog meer van dat soort zooi. ik sliep net een uur of 3 ggrrr.

Nou ja, ontbeten met NieuweBand brood en een heerlijke biologische tomaten smeerpasta iets en MangoAppelsap. Vervolgens douchen en daar tijdens het wachten hele langzame deunen geluisterd/gespeeld op mota's vergeten trekzak. nog tot ruim na het douchen daar gezeten, in alle rust, terwijl het festival werd afgebroken.

Toen Melk eindelijk wakker was (hoe kreeg hij het voormekaar om door die teringherrie heen te slapen) Hebben we nog een concert gegeven voor de kinderen van de speelplein vereniging, was erg leuk al die kinderen vlak om je heen heel aandachtig luisteren.

Daarna Diederik en Harald gevonden in de kroeg en met hun en Bert richting t Smiske om daar met een zooi goede muzikanten een orkest te vormen.

3 uur 's nachts thuis. doodop. Heerlijk weekend gehad.

W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jul 07, 2004 2:53 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Cooper schreef:
Oh, ik vergat nog een stuk.

Nadat de tent dichtging (en zelfs Zeerover er nog was! :hug: )

Ach ja, ik ben een ochtendmens en het was al bijna ochtend....


Citaat:
....Tilia die nogal een goede indruk achterliet.

Wat zei die ene zanger nou ook al weer toen ze uitgezongen was: "Godverdomme" of iets dergelijks. In elk geval was ie zwaar onder de indruk.

Citaat:
Vervolgens douchen en daar tijdens het wachten hele langzame deunen geluisterd/gespeeld op mota's vergeten trekzak. nog tot ruim na het douchen daar gezeten, in alle rust, terwijl het festival werd afgebroken.

Nou ja, alle rust...
Toen Mota als een gek cercles ging spelen IN de doucheruimtes was het een stuk minder rustig... (maar wel leuk)

Ik vond het trouwens ook erg leuk om herisson in levende lijve te ontmoeten! :hug:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 201 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling