mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu zo mei 12, 2024 2:48 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jun 24, 2004 10:37 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
En ik heb 'm gemaild dat ze de folk clubs vergeten zijn ;)
(met een link naar BalFolk@Enschede natuurlijk)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jun 25, 2004 8:54 am 
Offline
Star

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 8:23 pm
Berichten: 1231
Scordatura schreef:
Verder vinden de Vlamingen ons Nederlanders te serieus en missen ze de kermis-sfeer die er bijvoorbeeld tijdens stages in Gooik hangt.
Scordatura


Grappig, je zou denken dat wij betere muzikanten voort zouden moeten brengen als we serieuzer zijn...

Ik persoonlijk houd wel van serieus. :biggrin:

_________________
"Elle les envoie autour du monde
Pour ramener la lune"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jun 25, 2004 11:25 am 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo apr 02, 2003 11:10 am
Berichten: 681
Woonplaats: Utrecht
Ook het tweede uur was het luisteren waard; een leuk interview met o.a. Paul Rans en vooral een goed verhaal van Peter Het programma eindigt gelukkig met de hoopvolle verwachting dat er nog veel moois gaat komen.

Toch is het jammer dat er niet gekozen is voor een aanpak waarbij gekeken wordt naar wat er hier gebeurt, maar in plaats daarvan voor een vergelijking met de situatie in Belgi?. Natuurlijk is het in Belgi? en Frankrijk beter en lopen we hier achter, maar om nu steeds vanuit de negativiteit te redeneren lost ook niets op.

Ook de nadruk op het verleden en de gemiddelde leeftijd van de mensen (waren er vroeger geen vrouwen in de volksmuziek ?) die ge?nterviewd werden vond ik wel jammer; het duwt de discussie een bepaalde kant op.

Een bevredigend antwoord op de vraag waar het verschil vandaan komt heeft het programma niet opgeleverd, wel een paar interessante theorie?n. Zo noemde Peter het verdwijnen van parochiezaaltjes en andere kleine podia als knelpunt voor het onder de aandacht brengen van volksmuziek - de stap naar een podium als Tivoli is te groot voor de meeste beginnende (bal)folkbands.

Er is op dit forum een tijd geleden gediscussieerd over de vraag hoe je de volksmuziek levend houdt en hoe je het onder de aandacht van een groter publiek brengt. Misschien dat die discussie weer nieuw leven moet worden ingeblazen ?

Scorcatura

_________________
Wer tanzt hat bloss kein Geld zum Saufen - oud Schwaebisch spreekwoord


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jun 25, 2004 11:35 am 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Verse Melk! schreef:
t was wel een zielig verhaal

heb de arme man gelijk een mail gestuurd dat ie t de volgende keer maar over folkbals moet hebben.


Peter noemde ze nog wel, dat is al wat
:-)

Ernie schreef:
En Peter heeft z'n plicht gedaan, Lirio is genoemd ;)


Jippie
:-)
Onze naam is al op de radio geweest, nou de muziek nog, :biggrin:

W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jun 25, 2004 11:39 am 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo apr 02, 2003 11:10 am
Berichten: 681
Woonplaats: Utrecht
Cooper schreef:
Onze naam is al op de radio geweest, nou de muziek nog, :biggrin:
W


We mogen inderdaad ook wel hand in eigen boezem steken: we moeten onszelf meer promoten en dus ook publiciteit zoeken buiten het bekende wereldje, want je krijgt de muziek niet op de radio als je de CD's niet bij de juiste mensen krijgt.

Scordatura

(heeft Katrijn de demo van Lirio al ?)

_________________
Wer tanzt hat bloss kein Geld zum Saufen - oud Schwaebisch spreekwoord


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jun 25, 2004 11:52 am 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Scordatura schreef:
Cooper schreef:
Onze naam is al op de radio geweest, nou de muziek nog, :biggrin:
W


We mogen inderdaad ook wel hand in eigen boezem steken: we moeten onszelf meer promoten en dus ook publiciteit zoeken buiten het bekende wereldje, want je krijgt de muziek niet op de radio als je de CD's niet bij de juiste mensen krijgt.

Scordatura

(heeft Katrijn de demo van Lirio al ?)


Niet van mij in ieder geval...ja klopt ik ben niet erg sterk in dat soort promo-dingen...ik hoop altijd dat het vanzelf gaat
:-)

W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jun 25, 2004 5:00 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 12:16 pm
Berichten: 176
Woonplaats: Tilburg
antwoord van Bart Vonk:

Beste Sander,

leuk dat je hebt geluisterd & dank daarvoor.

Maar... Ik heb wel degelijk Nederlandse artiesten gedraaid. Wat dacht je
van Wenun-Henk, Fred Piek, Wolverlei, verschillende tracks van de cd De
Kist van Pierlala, Draailierspeler Rene Meeuws. Dus wat dat betreft viel
het wel mee met die prakizerende Nederlanders. Toegegeven, gedurende de interviews kwam ik erachter dat er meer was dan ik vermoedde. Maar in dat stadium was het nog lastig om geluidsmateriaal te verkrijgen, mede
dankzij het feit dat er zo weinig van de nieuwe groepen op cd is
uitgebracht. By the way, kreeg op de valreep nog wel een cdtje met
demo's waarop ook Lirio! Die heb ik de dag erna bij de Concertzender
gedraaid!!!

Kortom, jippieaiee en holadiee met Lirio Danseeh!

_________________
Keep the good stuff flowing!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jun 26, 2004 2:55 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Over de Belgische media aandacht gesproken: ik zat hier in Belgie net te lunchen met radio 1, kom ik een foto van Wouter tegen met een volle pagina over zijn Hadjidakis project in de cultuurbijlage van de Standaard, terwijl een nieuwe van Ambrozijn op de radio langs komt..


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jul 28, 2004 7:14 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 16, 2004 8:03 pm
Berichten: 2209
Woonplaats: Den Haag
Afgelopen nacht werd bij Grensverkeer (radio 1 van 2u tot 4u) een voorbeschouwing gegeven op Folkfestival Dranouter. Toen ik om ongeveer 2.30 bijna in slaap gevallen was, hoorde ik wel heel bekende muziek langskomen: ze draaiden een nummer van Lirio!! :biggrin: Was dit nu jullie debuut op de Nederlandse radio??
Heb uiteindelijk tot 4u liggen luisteren en vond dat er behoorlijk veel leuke muziek langs kwam! Wie gaat er eigenlijk naar Dranouter? Hebben ze daar ook bals zoals 's nachts in St Chartier? Hoorde op een gegeven moment iets langs komen over DJ's die House en Folk gingen mixen om op te dansen :battingeyelashes: vond ik weer iets minder aantrekkelijk klinken.... :) Maar misschien wil ik er wel heen. Kan ik met iemand mee reizen? (Heb evt. een go-pass in de aanbieding en door Nederland mag er gratis iemand met me meereizen).


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jul 28, 2004 9:05 am 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Kikker schreef:
Afgelopen nacht werd bij Grensverkeer (radio 1 van 2u tot 4u) een voorbeschouwing gegeven op Folkfestival Dranouter. Toen ik om ongeveer 2.30 bijna in slaap gevallen was, hoorde ik wel heel bekende muziek langskomen: ze draaiden een nummer van Lirio!! :biggrin: Was dit nu jullie debuut op de Nederlandse radio??]


Als ik het goed begrepen had niet (zie mailtje van verse melk hier boven), maar toch leuk!

Kikker schreef:
Heb uiteindelijk tot 4u liggen luisteren en vond dat er behoorlijk veel leuke muziek langs kwam! Wie gaat er eigenlijk naar Dranouter? Hebben ze daar ook bals zoals 's nachts in St Chartier? Hoorde op een gegeven moment iets langs komen over DJ's die House en Folk gingen mixen om op te dansen :battingeyelashes: vond ik weer iets minder aantrekkelijk klinken.... :) Maar misschien wil ik er wel heen. Kan ik met iemand mee reizen? (Heb evt. een go-pass in de aanbieding en door Nederland mag er gratis iemand met me meereizen).


Wij gaan wel natuurlijk, maar hoe wat en wanneer weet ik nog niet,
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jul 28, 2004 11:46 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 16, 2004 8:03 pm
Berichten: 2209
Woonplaats: Den Haag
Cooper schreef:
Wij gaan wel natuurlijk, maar hoe wat en wanneer weet ik nog niet,
W


Wil je 't me laten weten als je meer weet? Wil wel mee!

H.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jul 28, 2004 3:14 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Kikker schreef:
Afgelopen nacht werd bij Grensverkeer (radio 1 van 2u tot 4u) een voorbeschouwing gegeven op Folkfestival Dranouter. Toen ik om ongeveer 2.30 bijna in slaap gevallen was, hoorde ik wel heel bekende muziek langskomen: ze draaiden een nummer van Lirio!!


Welk nummer was het eigenlijk?
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jul 28, 2004 4:22 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 16, 2004 8:03 pm
Berichten: 2209
Woonplaats: Den Haag
Cooper schreef:
Welk nummer was het eigenlijk?
W


Aaah

Er werd nog een verwijzing gemaakt naar die vorige uitzending over Nederlandse en Vlaamse folk. Dat daarin naar voren was gekomen dat we in Nederland een achterstand hebben ten opzichte van Belgi?, maar dat we die hard aan het inhalen zijn met groepen als Dubius, Tjane, We-nun Henk en Lirio.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 155 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling