mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu vr mei 17, 2024 3:56 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 162 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 09, 2010 11:38 am 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
tourdion vroeg in de morgen schreef:
Het wordt wel tijd dat er ook eens normale mensen aan balfolk gaan doen. Misschien moet dat centraal staan in de vraagstelling van dit topic. :idea:


tourdion rond het middaguur schreef:
Van mij hoeft het trouwens niet hoor! Ik heb het wel een beetje gehad met dit topic.


Ik vind dit niet helemaal normaal. :biggrin:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 09, 2010 12:35 pm 
Offline
Reserve

Geregistreerd: di dec 15, 2009 5:03 pm
Berichten: 90
Hm, moet zeggen dat ik toch wel een beetje schrik van de stelling 'normale mensen naar balfolk'... Ik ben er zelf via een stel vriendinnen bij gekomen (heb weinig met de EFF/omnia etc.) - maar ik draag inderdaad wel graag zwarte kleding (wijde broek, zwart shirt) en zie er dus niet normaal uit.
Ik had er nooit bij stil gestaan dat mensen het als vervelend konden ervaren, juist niet bij balfolk... Niet omdat het allemaal 'alternatief volk' zou zijn maar inderdaad, omdat men wel tolerant leek in dat opzicht. Normaal gezien draag ik wel 'normale' kleding ivm studie (professionalisering, blablablabla) maar een gelegenheid als een bal is voor mij een reden om me te kleden 'waar ik me prettig bij voel' omdat ik onder de vooronderstelling verkeerde dat ik daar niet op mijn kleding afgerekend zou worden. Nu heb ik toevalligerwijs in Gent hele leuke (kleurige :P) danskleding gevonden dus ik zal niet vaak meer in stuka + zwart shirt komen dansen, maar - ik heb geen idee hoe ik het moet verwoorden, maar ik had echt niet verwacht dat bij balfolk mijn kledingstijl voor sommige mensen vervelend zou zijn...

Maar, uiteraard is het logisch dat 'balfolk' niet met zwart gekleed langharig volk geassocieerd moet worden omdat dat geen recht doet aan wat balfolk is. Ik heb afgelopen bal ook een paar (volstrekt normale) mensen meegesleept en ook verteld, de meerderheid bestaat uit normale dingen, het is geen alto-ding etc. etc.

Dus het is een goede zet dat er voor normale mensen is gekozen om 'ons' evt. te vertegenwoordigen in zo'n programma - de wat alternatievere mensen vinden de balfolk toch wel (en face it, onder die groep zijn gewoon veel folk liefhebbers... (Ik houd dus wel van folk, maar niet van de paganfolk)) -- en hoe meer mensen, hoe beter.

Zolang we elkaar maar wel blijven tolereren...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 09, 2010 1:31 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 07, 2003 11:43 am
Berichten: 1079
tourdion schreef:
Leon schreef:
In Nederland is die link er met zwart-gekleed langharig volk, via castle fest, de fantasy fair etc, maar in Vlaanderen veel minder. Dat is wel een opvallend verschil.


Het wordt wel tijd dat er ook eens normale mensen aan balfolk gaan doen. Misschien moet dat centraal staan in de vraagstelling van dit topic. :idea:


Ach. Als je met 'normaal' 'gemiddelde nederlander' (*) bedoelt dan hoeft dat van mij niet zo hoor. Ik heb zelf niet zoveel met dat pagan-gedoe, maar iedereen is welkom wat mij betreft en als mensen graag als zwart elfje willen komen vind ik dat ook best. Om te voorkomen dat ik me een buitenbeentje ga voelen moet ik gewoon meer van mijn eigen vrienden meeslepen :laughing: :biggrin: .

(*) Scottishen op Jan Smit , zwijmelmazurka's op een ballad van Gordon.

_________________
humpa humpa humpapa humpa humpa


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 09, 2010 1:46 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
ChingChuan schreef:
Ik had er nooit bij stil gestaan dat mensen het als vervelend konden ervaren, juist niet bij balfolk...

..... ik heb geen idee hoe ik het moet verwoorden, maar ik had echt niet verwacht dat bij balfolk mijn kledingstijl voor sommige mensen vervelend zou zijn....


Er is niemand hier op het forum die dat gezegd heeft! :crying:

voel je alsjeblieft niet aangevallen op je kledingstijl.

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 09, 2010 1:49 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
tourdion schreef:
ChingChuan schreef:
Ik had er nooit bij stil gestaan dat mensen het als vervelend konden ervaren, juist niet bij balfolk...

..... ik heb geen idee hoe ik het moet verwoorden, maar ik had echt niet verwacht dat bij balfolk mijn kledingstijl voor sommige mensen vervelend zou zijn....


Er is niemand hier op het forum die dat gezegd heeft! :crying:

voel je alsjeblieft niet aangevallen op je kledingstijl.


Rectificatie: Er is 1 iemand (lijntje) die er niet helemaal positief tegenover staat.

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 09, 2010 1:58 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Kees schreef:
tourdion vroeg in de morgen schreef:
Het wordt wel tijd dat er ook eens normale mensen aan balfolk gaan doen. Misschien moet dat centraal staan in de vraagstelling van dit topic. :idea:


tourdion rond het middaguur schreef:
Van mij hoeft het trouwens niet hoor! Ik heb het wel een beetje gehad met dit topic.


Ik vind dit niet helemaal normaal. :biggrin:


Het 1 sluit het ander niet uit dunkt me. Ik kan nog best een bijdrage aan dit topic leveren hoewel de hele vraagstelling me eigenlijk de neus uitkomt. :blush:

Ik heb het gehad met dit topic omdat ik vind dat:
1. het goed genoeg gaat met de aanwas van nieuwe mensen die met balfolk in aanraking komen.
2. het goed gaat met het aantal en de kwaliteit van de balfolkbandjes.
3. er een 'evangelisatie'-associatie bij me opgeroepen wordt door de titel van dit topic en daar ben ik toch wat huiverachtig voor. :raisedeyebrow:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 09, 2010 1:58 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Brenda schreef:
En wat is 'normaal'?

Dat lijkt me de grootste groep. En in die definitie is het strategisch om daar op te focussen, want daar zijn er gewoon meer van ;) (en niet trend/tijd gebonden)

Verder maakt het mij niet uit hoe m'n danspartner er uit ziet als ze maar lekker kan dansen.
('vleermeisjes' hebben wel vaak een andere dansstijl dan ik heb)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 09, 2010 2:46 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 12, 2006 8:06 am
Berichten: 1195
Woonplaats: Utrecht
tourdion schreef:
Rectificatie: Er is 1 iemand (lijntje) die er niet helemaal positief tegenover staat.

Hoho, niet uit de context halen! Alleen in combinatie met "groeiend balfolk" heb ik het vermoeden dat teveel mensen die een bepaalde stijl uitdragen belemmerend kunnen zijn voor de meer algemene groei van de scene, en (in dit kader) met name de aanwas van "normale" mensen. Het zijn nogal wat beladen termijn bij elkaar in 1 zin, vat het allemaal niet te zwaar op! Als het merendeel van de mensen bij wijze van spreken in een schotse rok zou lopen, zou ik hetzelfde zeggen. Of als iedereen net als ik een oranje jaren-70 broek aan doet. "Overdaad schaadt" denk ik in dit geval.
Zo, dat is de context die op mijn bericht van toepassing is. Dus kom vooral in je zwarte shirt naar het bal als je dat wil; dan zorg ik met mijn oranje broek wel voor wat tegengas, en hoop ik nog wat "normale" vrienden mee te krijgen in spijkerbroek en Hema-shirt.

_________________
don't hurry, be hippie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 09, 2010 3:17 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Lijntje schreef:
Alleen in combinatie met "groeiend balfolk" heb ik het vermoeden dat teveel mensen die een bepaalde stijl uitdragen belemmerend kunnen zijn voor de meer algemene groei van de scene, en (in dit kader) met name de aanwas van "normale" mensen.

Helemaal mee eens. (heb ik trouwens ook met leeftijd)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 09, 2010 4:12 pm 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 29, 2008 9:35 am
Berichten: 416
Woonplaats: Delft
Wat ik trouwens in Vlaanderen ook merkte, is dat veel volk aanspreken niet betekent dat het veel toegankelijker wordt (tegenstrijdig, ik leg het uit) Hiermee bedoel ik dat het op kleinere bals, zoals in Nederland, het voor nieuwelingen makkelijker is snel mensen te leren kennen en de dansen op te pikken. Hier ligt het niveau van de gemiddelde danser daardoor ook weleens wat hoger.

En al is er dan in Nederland wat meer link met zwarte gekleed langharig volk (niet vervelend bedoeld, meer globale aanduiding), balfolk trekt ook in Vlaanderen wel een bepaald type mensen. Ik heb mijn broertje ooit eens meegenomen en die kon niet tegen de hoeveelheid te vrolijke, te lieve mensen.

Nu voel ik me hier zelf prima op mijn gemak en denk ik dat het allemaal wel aardig groeit zo, zeker met danslessen in verschillende steden.

_________________
Music is my favourite drug.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 09, 2010 4:15 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Robz schreef:
Maarreh...Cooper,

Ben je nu al deze draden over groter groeien op een hoop aan het vegen om zeer binnenkort ons allen te verrassen met een propagandamasterplan? Of verwacht je nieuwe inzichten van ons?


Niks van dat al. Het was een paar keer ter sprake gekomen met de hoop dat de oude topics weer terug zouden komen. Ter voorkoming van herhaling van zetten en dergelijke.

Maar nieuwe inzichten zijn altijd welkom natuurlijk
:-)
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 09, 2010 4:24 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
tourdion schreef:
Van mij hoeft het trouwens niet hoor! Ik heb het wel een beetje gehad met dit topic. Het is Cooper zijn broodwinning en dat zal wel de reden zijn dat hij het weer eens naar boven heeft gebumpt :biggrin: :peace:

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er me de laatste tijd helemaal niet zo veel meer mee heb bezig gehouden. Ik ben eigenlijk wel tevreden met hoe het momenteel gaat. (waarschijnlijk ook omdat ik toch niet veel tijd heb om meer te doen dan nu)

W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 09, 2010 5:20 pm 
Offline
Rookie

Geregistreerd: za jun 21, 2008 10:54 am
Berichten: 152
Ondanks dat Omnia voor mij de wereld betekent en ik regelmatig op fantasy beurzen sta, ben ik absoluut geen 'vleermeisje' en draag ik naast alternatief ook gewone rokken of jurken of een spijkerbroek. :P

Ik vind balfolk juist leuk omdat iedereen, alternatief of niet, er goed tussenpast. Jammer dat het blijkbaar mensen afschrikt.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 09, 2010 6:22 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 07, 2003 11:43 am
Berichten: 1079
Darkfairy schreef:
Ik vind balfolk juist leuk omdat iedereen, alternatief of niet, er goed tussenpast. Jammer dat het blijkbaar mensen afschrikt.


Het is niet zozeer dat jouw kleding mensen afschrikt. Het is ook niet zozeer zo dat er teveel 'vleermeisjes' zijn, eerder te weinig anderen ;-). Oftewel de 'darkfairies' doen het goed, nu de rest nog. :biggrin:

Er is echter wel een beetje een scheefgroei ontstaan (ik zie het liever als 'te weinig anderen' dan als 'te veel vleermuizen', hoe meer zielen hoe meer vreugd) en die scheefgroei kan er voor zorgen dat nieuwelingen denken dat balfolk een verkeerd beeld krijgen. Ik sprak een kennis die op het laatste bal in zwolle voor het eerst was (dankzij de workshops vooraf geloof ik) en die had wat moeite om haar vriendinnen ervan te overtuigen mee te gaan, omdat ze aan de hand van wat googlen geconcludeerd hadden dat het niks voor hun was omdat ze niks met 'LARP enzo' hadden.

Eigenlijk komen we in hetzelfde imagoprobleem terecht als het aloude volksdansen, alleen dan met andere pakjes :devilish:

_________________
humpa humpa humpapa humpa humpa


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 09, 2010 8:06 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 27, 2006 11:14 am
Berichten: 856
Woonplaats: Nijmegen
Darkfairy schreef:
(...) ben ik absoluut geen 'vleermeisje' (...)


Met een nickname als de jouwe lijkt me dat toch een discutabele uitspraak :cool:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 162 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 176 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling