mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu wo mei 15, 2024 5:42 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 459 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 31  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jul 21, 2004 7:43 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 20, 2003 9:39 pm
Berichten: 1232
Woonplaats: Wageningen
Ik heb net even het programma van de Concertzender bekeken en dat ziet er wel leuk uit: o.a. uitzending van het concert van Helen Flaherty ergens in April, een voorbeschouwing op Dranouter, maar de allermooiste vind ik dit:

[quote="De agenda van de concertzender"]In Duitsland vindt men bij lokale VVV’s vaak cdtjes met koren of bandjes die de loftrompet zingen over de schoonheid van het eigen dorp of de landstreek.
De vaak door amateurs uitgevoerde liederen zijn van aandoenlijk tot tenenkrommend, van traditioneel tot pop, maar in ieder geval wordt het gevoel van het eigen “heimâ€

_________________
"Guess you only get one chance in life to play a song that goes like... (insert silly noises)" (Frank Zappa)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jul 21, 2004 8:09 pm 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 28, 2003 11:50 am
Berichten: 645
Woonplaats: De Bilt
Hee folkie, niet te snel oordelen!! Paezens en Moddergat wordt 5 x per week uitgezonden, op een onmogelijk vroeg tijdstip, maar.... elke avond tussen 23.00 en 24.00 uur herhaald op radio 747 (wat mindere kwaliteit als jet 't zou willen opnemen, maar goed te beluisteren). De inhoud is werkelijk dagelijks verschillend en steeds weer een verassing / verassend. Wim (Bloemendaal) werkt heel associatief, springt dus van het een naar het ander. Maar heel veel volks- en wereldmuziek, en ook heel regelmatig aandacht voor de lage landen traditie, en keltisch e.d. (Wim is een Shetlands-fan). Blijf een poosje luisteren, en je gaat het programma vast waarderen!

groet
Peter


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jul 21, 2004 8:13 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 20, 2003 9:39 pm
Berichten: 1232
Woonplaats: Wageningen
Peter schreef:
Hee folkie, niet te snel oordelen!!


Heb ik vaker last van, dus ik zal het eens vaker proberen...

_________________
"Guess you only get one chance in life to play a song that goes like... (insert silly noises)" (Frank Zappa)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jul 22, 2004 6:54 am 
Offline
Reserve
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 07, 2003 8:03 am
Berichten: 98
Woonplaats: Son
Cooper schreef:
DidgeWeb schreef:
http://www.folkradio.tk/

Elke week is er een nieuwe uitzending van ca. 1 uur te beluisteren. Geen CD kwaliteit (eerder middengolf ;-) ), maar wel leuk.

Groetjes
Roland


Is het altijd zo keltisch gericht als deze keer?
W


Wat vind je Keltisch. Deze week o.a. ook Mercedes Peon (Spanje), Bots (NL), Ambrozijn, Kadril, e.v.a. ;-)

Groetjes
Roland

_________________
--
http://www.inner-strength.nl/ World Folk from the Netherlands


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jul 22, 2004 8:41 am 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
DidgeWeb schreef:
Cooper schreef:
DidgeWeb schreef:
http://www.folkradio.tk/

Elke week is er een nieuwe uitzending van ca. 1 uur te beluisteren. Geen CD kwaliteit (eerder middengolf ;-) ), maar wel leuk.

Groetjes
Roland


Is het altijd zo keltisch gericht als deze keer?
W


Wat vind je Keltisch. Deze week o.a. ook Mercedes Peon (Spanje), Bots (NL), Ambrozijn, Kadril, e.v.a. ;-)

Groetjes
Roland


De nieuwe Ambrozijn is Keltisch, maar verder, ja kweenie, ik heb het hele programma geluisterd en vond er erg veel keltisch tussen zitten...maar ach..
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jul 22, 2004 9:14 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 20, 2003 9:39 pm
Berichten: 1232
Woonplaats: Wageningen
Cooper schreef:
DidgeWeb schreef:
Cooper schreef:
keltisch? W

Wat vind je Keltisch. Mercedes Peon (Spanje), Bots (NL), Ambrozijn, Kadril


nieuwe Ambrozijn is Keltisch


Mercedes Peon strikt gezien ook... (Galicië)

_________________
"Guess you only get one chance in life to play a song that goes like... (insert silly noises)" (Frank Zappa)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jul 22, 2004 2:08 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 20, 2003 9:39 pm
Berichten: 1232
Woonplaats: Wageningen
Peter schreef:
Paezens en Moddergat ... De inhoud is werkelijk dagelijks verschillend en steeds weer een verassing / verassend.


Ik heb er nu een paar beluisterd en het is inderdaad wel erg grappig. Hij presteert het bijvoorbeeld om drie nummers van Tom Waits achter elkaar te draaien, of in één uitzending nogal platvloerse dialechtzangers (LOL! dat is internettaal voor "laughing out loud") en daarna renaissance-muziek op draailier en doedelzak (Kikker: beluister eens de uitzending van vrijdag 16 juli!). Verder mooie samenwerking tussen bluesmuzikanten en Malinese kora-spelers gehoord, prachtig! Mooi voorbeeld van tradities die heel goed bij elkaar passen (zullen wel verwant zijn).

_________________
"Guess you only get one chance in life to play a song that goes like... (insert silly noises)" (Frank Zappa)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jul 22, 2004 3:34 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 16, 2004 8:03 pm
Berichten: 2209
Woonplaats: Den Haag
Ik was vanmorgen wakker tussen 6 en 7. Heb 't aangezet maar kon er niet zoveel mee, ben weer in slaap gevallen :) (gelukkig :wink: ) Maar zal eens luisteren naar die uitzending van de 16e. Bedankt voor de tip!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jul 28, 2004 8:13 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 20, 2003 9:39 pm
Berichten: 1232
Woonplaats: Wageningen
Ik vergat Grensverkeer te noemen, die de geweldige special over Nederlandse volksmuziek hebben gehad. Ze hebben nu weer een leuke over Nederlandse volksmuziek gemaakt.

_________________
"Guess you only get one chance in life to play a song that goes like... (insert silly noises)" (Frank Zappa)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jul 28, 2004 8:59 am 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Op de een of andere manier krijg ik dat niet afgeluisterd op mijn pc. javascript? zegt ie, en dan hij de pagina niet vinden...heb ik iets nodig wat er op mijn compu niet zit?
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jul 28, 2004 7:26 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
Ik zit nu naar Grensverkeer te luisteren van 21 juli.
Heerlijk....


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jul 28, 2004 9:45 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Gromit schreef:
Ik zit nu naar Grensverkeer te luisteren van 21 juli.
Heerlijk....


Lig er nu ook naar te luisteren, erg fijn.
(alleen die beat en synthesizergekweel onder "Kinderen der Fabriek" had van mij niet gehoeven..)
Verder erg mooi. :love:

Ik kende dat radioprogramma trouwens niet, maar ja, je kan waarschijnlijk niet én Vroege Vogels kennen én VPRO's nachtleven....


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo aug 08, 2004 6:25 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
Zondagochtend 15 augustus tussen 11 en 12 Gromit en Cooper live op StadsRadio Utrecht!
Thema: draailier en doedelzak. (of course :biggrin: ) Het programma waarin we te gast zijn heet Utrecht Klassiek maar we gaan van alles laten horen. Van klassiek tot modern, van jazz naar folk, van valse doedelzakken tot iets minder valse :battingeyelashes:

http://www.rtvutrecht.nl/index.php?page ... ag=0#66806

Ik heb even op de website zitten kijken maar ik vrees dat het niet live te horen is via internet. Maar als het goed is krijgen we na afloop de uitzending op minidisc mee.

Voor de locals onder ons: wekker zetten en meeluisteren!
(wie wil er nou NIET gewekt worden door een doedelzak? :devilish: )


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo aug 08, 2004 6:30 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
Gromit schreef:
Zondagochtend 15 augustus tussen 11 en 12 Gromit en Cooper live op StadsRadio Utrecht!
Thema: draailier en doedelzak. (of course :biggrin: ) Het programma waarin we te gast zijn heet Utrecht Klassiek


Rectificatie: het programma heet Klassiek Recept.
(sorry, komt door de warmte)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma aug 09, 2004 5:34 am 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Gromit schreef:
Zondagochtend 15 augustus tussen 11 en 12 Gromit en Cooper live op StadsRadio Utrecht!
Thema: draailier en doedelzak. (of course :biggrin: ) ...we gaan van alles laten horen. Van klassiek tot modern, van jazz naar folk, van valse doedelzakken tot iets minder valse :battingeyelashes:


Leuk zeg! Komt die minidisc dan ook op het web?

Citaat:
Voor de locals onder ons: wekker zetten en meeluisteren!

Wekker zetten voor iets dat om 11.00 begint? :raisedeyebrow: Rare types die nachtmensen...

:wink:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 459 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 31  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 189 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling