mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu za apr 27, 2024 10:32 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 459 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 07, 2008 3:04 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 20, 2003 9:39 pm
Berichten: 1232
Woonplaats: Wageningen
Hans H schreef:
ik denk dat eelco schilder héél goed weet van het bestaan van balfolk.

alleen als je iets op de radio uit wilt zenden moet je wel over goede opnames beschikken, en daar is tot dusver enkel Lirio in geslaagd.


Dat weet Eelco zeker, hij heeft in de redactie van NFS gezeten en we hebben het er vaak zat over gehad.

Inderdaad: goede opnames van Nederlandse bal folk zijn schaars. Behalve Lirio zou ik nog wel Amerant en Madlot willen noemen, maar ik geef toe, het is ook een kwestie van smaak of je dat 'goede' opnames vindt.

_________________
"Guess you only get one chance in life to play a song that goes like... (insert silly noises)" (Frank Zappa)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 07, 2008 4:09 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma maart 14, 2005 8:55 am
Berichten: 1169
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
De demo van Orfeo nog niet gehoord? In april '07 uitgekomen :idea: Inhoudelijk ook aan smaak onderhevig (welke CD niet), maar de opname kwaliteit is prima. Als ik dat schaamteloos over m'n eigen groepje mag schrijven... :peace:

Met de komst van de 'nog naamloze' forum verzamel CD komt er ieder geval een heel arsenaal aan nieuw audio materiaal :idea:
Gonnagles presenteren 1 feb hun nieuwe CD, dus ik denk dat er binnenkort genoeg zendtijd gevuld kan worden.

_________________
¡Hell Yeah!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 07, 2008 8:56 pm 
Offline
Reserve
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 25, 2007 7:57 pm
Berichten: 79
Woonplaats: Amsterdam
Het gaat er misschien ook meer om ruimte te vragen voor het verschijnsel balfolk - en daarmee mogelijk een nieuw publiek aan te spreken - dan om 'audiofiele' opnames te kunnen laten horen in dit programma, hoewel het laatste het eerste mooi zou kunnen illustreren, of zie ik dat verkeerd?

_________________
that cloud looks like Ireland...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 07, 2008 9:37 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Losstaand van de kwaliteit van de Nederlandse bands vind ik dat nederfolk ook het Vlaamse deel van de lage landen beslaat. Dat maakt de vijver een stuk groter. Er bestaat ook iets als nederpop en daarbij zijn de Vlaamse bands ook included. Vlaamse bands treden hier vaak op, dus ze maken deel uit van de balfolkcultuur alhier.
Maak het jezelf toch niet zo moeilijk! :peace:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jan 20, 2008 11:42 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 16, 2004 8:03 pm
Berichten: 2209
Woonplaats: Den Haag
Ik hoorde vanmorgen op de radio dat volgende week bij Vroege Vogels Janos en Gilles te gast zijn om de muziek te verzorgen! :dancing: Dat wordt een hele fijne uitzending. :love: Kijken of ik er dan wel in slaag om om 8u al de radio aan te zetten. :blush: :)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 19, 2008 5:14 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 20, 2006 12:15 pm
Berichten: 203
Ha!

onze nieuwe CD bevat slechts een paar balfolk nummers, lang geleden opgenomen. Op onze myspace site hebben we echter een bourrée staan waar we zelf niet ontevreden over zijn :devilish:

En: we zijn druk bezig met het opnemen van een CD met enkel eigen balfolk nummers; voorproefjes zullen wel stukje bij beetje ook op de myspace site verschijnen.

:rose:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 08, 2008 8:14 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 20, 2003 9:39 pm
Berichten: 1232
Woonplaats: Wageningen
Voor liefhebbers van West-Afrikaanse blues, plat Haagse flamenco en de nieuwe Olla Vogala: de Concertzender heeft een erg leuke uitzending met al deze drie dingen:
http://www.concertzender.nl/programmagids.php?detail=28899&date=2008-05-02

De nieuwe Olla Vogala is mooi, maar ik moest vooral erg lachen om de flamenco met teksten in plat Haags...

_________________
"Guess you only get one chance in life to play a song that goes like... (insert silly noises)" (Frank Zappa)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 08, 2008 11:21 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma maart 14, 2005 8:55 am
Berichten: 1169
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
folkie schreef:
De nieuwe Olla Vogala is mooi, maar ik moest vooral erg lachen om de flamenco met teksten in plat Haags...

Hmmm... die zijn een paar weken terug toch bij de Wereld draait door geweest? Vond het niet zo fantastisch... beetje flauw en het spel van de zanger kwam niet zo goed over als de speler vooraf deed vermoede (haagse bluf?) Grappig, dat wel :)

_________________
¡Hell Yeah!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo dec 17, 2008 4:19 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 20, 2003 9:39 pm
Berichten: 1232
Woonplaats: Wageningen
Nu op de laatste aflevering van fRoots Radio: Mazurka Gazaoule en een fantastisch stukje balkanviool van een groep genaamd Luminescent Orchestrii (kent iemand ze?). Ik weet al welke cd ik van de Kerstman ga vragen nu Sinterklaas alweer naar huis is!

_________________
"Guess you only get one chance in life to play a song that goes like... (insert silly noises)" (Frank Zappa)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo dec 17, 2008 10:20 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
folkie schreef:
Nu op de laatste aflevering van fRoots Radio: Mazurka Gazaoule en een fantastisch stukje balkanviool van een groep genaamd Luminescent Orchestrii (kent iemand ze?). Ik weet al welke cd ik van de Kerstman ga vragen nu Sinterklaas alweer naar huis is!


Bedankt voor de tip. Leuke cordéon-muziek ook. :dancing:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Internet radio
BerichtGeplaatst: di jan 20, 2009 10:39 am 
Offline
Ballgirl
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do nov 02, 2006 11:08 pm
Berichten: 11
Woonplaats: Aalst
West Europese Folk, 24 uur per dag, zonder reclame of andere onderbrekingen vind je op www. tradcan.be. Er zijn bijna 3000 nummers te beluisteren via radionomy.com. Ze draaien geen hele schijven, maar een selectie uit de cd's die in de loop van vele jaren aangeboden zijn ter bespreking in hun programma. Kijk / luister via de link:
http://www.radionomy.com/tradcan.aspx#/ ... aspx?Dum=1

_________________
"Celui qui ne joue pas avec son instrument, ne joue pas de son instrument" (R. Schumann)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Internet radio
BerichtGeplaatst: di jan 20, 2009 11:24 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Wilco schreef:
West Europese Folk, 24 uur per dag, zonder reclame of andere onderbrekingen vind je op www. tradcan.be. Er zijn bijna 3000 nummers te beluisteren via radionomy.com. Ze draaien geen hele schijven, maar een selectie uit de cd's die in de loop van vele jaren aangeboden zijn ter bespreking in hun programma. Kijk / luister via de link:
http://www.radionomy.com/tradcan.aspx#/ ... aspx?Dum=1
Goeie tip. Bedankt Wilco. :applause:

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Internet radio
BerichtGeplaatst: di jan 20, 2009 8:21 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Wilco schreef:
http://www.radionomy.com/tradcan.aspx#/tradcan.aspx?Dum=1

Uitstekend station. Leuk voor op het werk om eens wat nieuws te horen :)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jan 23, 2009 7:46 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Peter, ik geniet herhaaldelijk van jouw huidige Radio 356 samenstelling. :applause:

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jan 24, 2009 5:05 pm 
Offline
Reserve
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 29, 2008 8:26 am
Berichten: 61
Woonplaats: Waalwijk/Tilburg/Etten-leur
na het intikken van folkradio op google kwam ik op de volgende site en kwam ik op de volgende link terecht. De muziek klinkt voor zover ik heb het kunnen horen super.

http://www.folkradio.co.uk/

ik weet nog niet of hij al eerder is genoemd, wel zag ik al eerder een post met folkradio.tk maar daar kreeg ik geen radio uit.
Je kunt hierbij kiezen tusen Irish/Celtish en Indi nog wat.

_________________
'There are three rules for writing a novel. Unfortunately no-one knows what they are..' Somerset Maugham


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 459 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 69 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling