mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu do mei 09, 2024 10:44 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: L?nasa in Utrecht
BerichtGeplaatst: zo okt 24, 2004 6:40 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
Uit de agenda van folkforum en Vredenburg!
Wie gaat er mee?


Do 18 november Vredenburg 20.15 uur grote zaal:

L?NASA
Sean Smyth (fiddle)
Kevin Crawford (fluiten)
Trevor Hutchinson (contrabas)
Donogh Hennessy (gitaar)
Cillian Vallely (uillean pipes)

Serie Ireland’s Music
i.s.m. Wim Wigt Productions

kaarten:
€ 22,50

CJP € 7,-
U-pas € 7,-


kaarten bestellen via www.vredenburg.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo okt 24, 2004 6:48 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 20, 2003 9:39 pm
Berichten: 1232
Woonplaats: Wageningen
Amai, Lunasa is wel errug leuk. Ik kijk effe wat ik die dag te doen heb.

_________________
"Guess you only get one chance in life to play a song that goes like... (insert silly noises)" (Frank Zappa)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo okt 24, 2004 11:29 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Fantastische muziek, ik ga ze vr 25 feb zien in Enschede..

Met alle respect voor de Vredenburg programmering, maar ik zou uitwijken naar bijvoorbeeld Amsterdam. Want ze gaan het natuurlijk versterken en dat is een ramp in de grote zaal. Dat ding heeft een galm van een seconde (of meer). Fantastisch voor klassiek, maar heb er nog nooit een goed versterkt concert gehoord..

http://www.lunasa.ie/lunasa.php?mp=34


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 25, 2004 12:59 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
ze zijn de hele maand november in Nederland dus ik zou zeggen: zoek de dichtsbijzijnde plek waar ze spelen :idea:

zie folkforum voor de agenda.

maar het is natuurlijk wel gezellig als folkie en andere locals naar Utrecht komen :hug:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za nov 20, 2004 2:17 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
Okee, folkie, Scorda en ik zijn dus naar Lunasa geweest.
Ze speelden in de grote zaal, die voor de gelegenheid met een gordijn was afgesloten. Ik had de groep nog nooit gezien, ik kende alleen hun cd Merry sisters of fate die ik weer van Scorda die hem weer van folkie had gekopieerd. :battingeyelashes:
Lunasa bestaat uit een bas, gitaar, violist, doedelzak en fluit. Maar de violist en doedelzak spelen ook fluit, en de violist ook nog bodrahn (of hoe schrijf je dat)
Het was een relaxed concert vond ik. Een hele avond Iers kan gaan vervelen, maar dat was niet het geval. De violist legde het ritmische verschil tussen een reel en een jig als volgt uit: bij een jig denk je aan Amsterdam en bij een reel aan Kopenhagen. Wat in de pauze een fundamentele discussie tussen mij en folkie opleverde omdat Kopenhagen het accent op de 3e lettergreep heeft terwijl een reel op de 1 en de 3 is. (De rest van het concert hebben we alternatieven bedacht, maar die zal ik hier niet herhalen. Pannekoeken is nog de meest onschuldige variant :biggrin: )
Anyhow, lekkere muziek, maar het geluid van de verschillende instrumenten was niet helemaal optimaal versterkt: de doedelzak was niet te horen, want hij werd overstemd door de het geluid van viool en tin whistles. (hoe is dat in godsnaam mogelijk? :worried: ).
Nu is een uillean pipe natuurlijk veel zachter dan een franse of vlaamse doedel, maar jammer was het wel. De tin whistles waren ook niet altijd afzonderlijk te horen. Aan de andere kant was het nu vooral een totaal geluid waar je in kon opgaan. De gitarist deed hele leuke ritmische dingen, waar Scorda overigens nog steeds niet over uitgepraat is. Dat was vooral mogelijk omdat de bas heel steady doorspeelde.
Maar los van de versterking: goeie muzikanten die erg op elkaar ingespeeld zijn en een typisch Iers gevoel voor humor hebben.
En nu eens niet een groep die traditioneel Iers speelt zoals -ik noem maar wat- The Dubliners, maar een eigen stijl hebben.
Na afloop de laatste cd The Kinnity Sessions gekocht, opgenomen in een kasteel waar ze gewoon drie dagen zijn gaan spelen zonder publiek.
Hier komt de uillean pipe gelukkig wel goed tot zijn recht. :happy:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 302 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling