mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu di mei 14, 2024 5:46 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 219 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 05, 2005 8:57 am 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
flimmie schreef:
.. Volgens mij heeft ZRS haar roetfiltervrije bus vooral aangeschaft om die gasfles een beetje fatsoenlijk te kunnen vervoeren.


ZRS heeft een 100 liter LPG tank in haar roetfiltervrije bus om op te koken, die gaat echt niet met zo'n kneuterig gasflesje rondrijden. :tongues:

Net terug van Gooik (en nu al wakker, jaja) en even aan het lezen wat jullie ondertussen op dit forum geschreven hebben. Een hele pagina over gasflessen :laughing:
De analyse van Tour en mij in de trein wordt weer volledig bevestigd.
Dit forum moet nu echt een andere naam krijgen, het gaat helemaal niet over Vlaamse en Franse Volksmuziek maar over eten, drinken, koken, en carpoolen. :~)

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jul 05, 2005 9:09 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
flimmie schreef:
Wacht liever tot je ze een andere keer gratis te zien kunt krijgen en betaal geen ? 22,- voor een koude douche.

Ernie schreef:
Oh, en Tri Yann op de eerste dag kan ik van harte afraden (besteed je Euri maar beter aan geitenkaas ofzo)

;) Ben op Dranouter een par jaar geleden hard weggelopen..


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 05, 2005 4:03 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
Over de Gentse feesten: Wirtex, Martijn en ik zijn het er dus mee eens, en niemand is nog tegen. Logistiek is het alleen nog niet helemaal rond: Willen we na het boombal terugrijden naar Nederland? Of blijven we slapen? Ik kan proberen of we ergens kunnen logeren, maar of dat met z'n 8-en op 1 plek lukt weet ik niet. Anders kunnen we nog een jeugdherberg proberen? Maar ik denk dat het verstandig is dat ook van te voren te regelen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 05, 2005 4:28 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Louise schreef:
Over de Gentse feesten:

Jeugdherberg is wel lekker in het centrum, maar hoogst waarschijnlijk al vol en best prijzig nog.. Er is een aardige camping in Gent (bij het roeikanaaltje en een rekreatieplas met standje enzo), maar daar moet je tijdens de Gentse feesten wel voor reserveren!

Voor eten kan ik de Sleepstraat aanraden, vol met goedkope restaurantjes en Turkse winkeltjes die laat open zijn.

Veel nuttige info en gratis internet toegang (voor je forum postings ;):

http://www.use-it.be/gent/ned/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 05, 2005 6:18 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 07, 2003 11:43 am
Berichten: 1079
Ernie schreef:
Louise schreef:
Over de Gentse feesten:

Jeugdherberg is wel lekker in het centrum, maar hoogst waarschijnlijk al vol en best prijzig nog.. Er is een aardige camping in Gent (bij het roeikanaaltje en een rekreatieplas met standje enzo), maar daar moet je tijdens de Gentse feesten wel voor reserveren!

Voor eten kan ik de Sleepstraat aanraden, vol met goedkope restaurantjes en Turkse winkeltjes die laat open zijn.

Veel nuttige info en gratis internet toegang (voor je forum postings ;):

http://www.use-it.be/gent/ned/


Het lijkt me dat we dan (maandagavond) niet door gaan rijden richting ned.
Ik weet in ieder geval zeker dat E. dat niet trekt.

Dus als het plan doorgaat (maar ik vindt wel dat iedereen die mee rijdt in de bus daar toestemming voor moet geven), wil iemand anders dan die camping reserveren? Ik heb het nogal druk enzo, dus heb daar niet echt tijd voor. Ik zal ff ee nw topic openen voor alle busdingen

_________________
humpa humpa humpapa humpa humpa


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 05, 2005 8:02 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 20, 2003 9:39 pm
Berichten: 1232
Woonplaats: Wageningen
Ho, wacht even. Boombal? Maandag? Ik ga liever maandag terug naar Nederland, mijn juliwerkmaand heeft nu al verdacht veel weg van een gatenkaas. Dinsdag ook nog vrij erbij nemen wordt me te gortig. Ook maandagnacht terug rijden is voor mij geen optie om dezelfde reden. Daar komt bij: na een weekend Saint Chartier ben je afgepeigerd, anders ik wel. En hoe druk denk je dat het op het Boombal wordt na Saint Chartier?

Ik wil ook weer geen spoilsport wezen, ik wil ook wel maandag met iemand anders mee terug rijden (als iemand een plekkie over heeft). Maar maandagavond nog Boomballen is voor mij echt geen optie.

_________________
"Guess you only get one chance in life to play a song that goes like... (insert silly noises)" (Frank Zappa)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 05, 2005 8:06 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
folkie schreef:
Ho, wacht even. Boombal? Maandag? Ik ga liever maandag terug naar Nederland, mijn juliwerkmaand heeft nu al verdacht veel weg van een gatenkaas. Dinsdag ook nog vrij erbij nemen wordt me te gortig. Ook maandagnacht terug rijden is voor mij geen optie om dezelfde reden. Daar komt bij: na een weekend Saint Chartier ben je afgepeigerd, anders ik wel. En hoe druk denk je dat het op het Boombal wordt na Saint Chartier?

Ik wil ook weer geen spoilsport wezen, ik wil ook wel maandag met iemand anders mee terug rijden (als iemand een plekkie over heeft). Maar maandagavond nog Boomballen is voor mij echt geen optie.


Ik weet niet hoe druk het zal zijn op een boombal tijdens de Gentse feesten. De keren dat ik daar geweest ben viel het wel mee, was het in ieder geval buiten, en iig veel kleinschaliger dan het grote Gentse Boombal,

W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jul 17, 2005 10:44 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 30, 2004 10:19 pm
Berichten: 846
Woonplaats: almere
H? h?. Weer thuis na een driedaags bad in muziek en instrumenten. Het was een prachtig st. chartier. Woensdag om half tien vertrokken. We hadden nog een dakkoffer gescoord, dus we konden alle instrumenten meenemen die we wilden: 1 draailier, 2 doedelzakken, 2 violen, 2 tinwhistles en een vliegenmepper in a-klein.
Na een uur of vier rijden maar eens wezen uitrusten op een parkeerplaats aan de snelweg iets voor Parijs en net een broodje ei op ons picknickkleedje aan het eten, of daar stopte een geel busje op 10 meter afstand met daarin allerlei gasten die in galop naar de wc renden. Bleek het de spansbus te zijn :hug: Over toeval gesproken.

De bus hebben we onderweg weer ingehaald en op st. chartier hebben we H?risson kunnen meedelen dat de bus nog ongeveer 2 uur nodig zou hebben om er te zijn en de door haar met gevaar voor eigen leven bezet gehouden ruimte op te vullen. Maar dat wist ze al omdat er driftig was gesmst.
Wij hebben onze tent strategisch op zo'n 40 meter afstand van de hollandse enclave gezet (op st. chartier is dat al snel 2 minuten lopen tussen alle tentjes door) omdat een voorgevoel zei dat wij vooral overdag leefden en de spansenclave vooral 's nachts. Dit bleek een misverstand. De spansenclave sliep vrijwel nooit.
Woensdagavond het dorp maar eens verkend. Het was als vanouds, behalve dat de concerten in een grote tent waren en niet meer op een podium tegen het kasteel. Vanaf het weggetje naar de tent toe nog wel ongeveer 10 minuten de wanprestatie van Tri Yann kunnen horen en vervolgens al wandelend terug naar de tent en heerlijk geslapen :sleep:

Donderdag een passepartout gekocht (het betaalde campinggeld van ? 5 p.p. kregen we weer terug) en het terrein opgestiefeld. 's Middags concert van La Machine en dat was simpelweg briljant. Waar ik hun cd nogal zwaar en donker vond, was dit optreden een geweldig vrolijk balfolk-concert van 4 uitstekende muzikanten. De doedelaar speelde ook gitaar en viool en deed dat allemaal prachtig. Hij danste af en toe ook als een derwish over het podium, maar daarin moest hij zijn meerdere erkennen in Ernie en een meisje die tijdens een langzame wals cheek to cheek minutenlang zweefden en spinden. Blijkbaar is een langzame wals moeilijk, want de andere dansers kwamen er niet echt uit en zaten een moeizame huppelwals te hompelen.
Na het concert weer het terrein op. Tot mijn verbijstering hoorde ik een gitaar en viool op het open podium een slotakkoord geven, waarna een bekende stem het publiek verwees naar de website van Lirio. Hebben verdulleme Melk en Squeek zitten te concerteren terwijl niemand daar wat vanaf wist :angry:
Op het terrein met Bert van Madlot studiehummeltjes bespeeld van een Engelse bouwer. Nadat bleek dat we best een aardig mopje konden spelen, mochten we ook de dure instrumentjes met drie bourdons vasthouden. Wat een heerlijk geluid. Ik was al van plan een hummeltje te kopen en moest me nog ori?nteren, maar de weg leek naar Engeland te leiden. Ook nog wat met Judica en Jacob (aanstormend Madlot) gespeeld.
Na een hapje eten, waarbij we het eerste avondconcert misten, dan toch maar de stoute schoenen aangetrokken voor Patrick Bouffard. Hij speelt leuk, maar het wil geen muziek worden, althans geen muziek die mijn hart raakt. Hij pleegt overigens geen wanprestatie zoals Tri Yann, maar ik vind er gewoon geen moer aan. Een kakefonie van virtuoze klanken in een ondefinieerbare stijl, waar geen transparantie in te vinden is. Halverwege maar weggegaan, want in het dorp is het dan gewoon veel leuker.

Donderdag was bijzonder warm, dus heel rustig aan gedaan en veel op het terrein bij de instrumentenbouwers gekeken, want daar is de meeste schaduw. Door het hartverwarmende hummelgeweld uit Engeland ook maar eens gekeken wat de Duitse bouwers (het is tenslotte een h?mmelchen) maakten. Ook daar zat een aardige bouwer bij, die een hummel in oude stemming in F-groot in de aanbieding had, maar ook een hummel in een blokfluitstemming in C-groot.
Weer even terug naar de Engelsman en diens hummeltje bleek in D te staan, maar met een hummeloneigenlijk mineur-duimgat (Dm) en met een vorkgreep. Dus speelbaar als een gewone doedelzak. Bij de tent maar eens lopen rekenen: drie bourdons in D A en d, een D-groot instument waarbij de fis een f kan worden door het duimgat en de b een bes door de vorkgreep. Dus speelbaar in D-groot en D-klein, in G (dan moet de A-bourdon uit), in F (dan moeten de D-bourdons uit) en C (alle bourdons uit). En spelen in F betekent dan bovendien dat de grondtoon op de oorspronkelijke hummelplek zit, zij het met het duimgat en de vorkgreep. Maar dat is geen probleem.
Direkt teruggegaan, het instrument nog eens bespeeld (allemachtig, wat speelde hij strak en zuiver) en dus meteen gekocht. Maar ik mocht hem nog niet mee, omdat er nog een nieuwe metalen ring om moest. Ik krijg hem dus pas na mijn vakantie :crying:

's Avonds bij de tent even wat muziek gemaakt met draailier en doedelzak. We hielden net op, toen een Franse jongen met in zijn rugzak een doedelzak aan kwam rennen. Hij wilde de deun leren die we hadden gespeeld (Dave van Red dog green dog). We speelden tot hij de deun kende (hij had een alt blokfluit, waardoor een mineurmelodie bijna dezelfde vingerzetting heeft als een doedelzak :idea: ). Na 10 minuten kon hij de deun spelen op doedelzak, waar ik weken op heb geoefend :angry: . Hij leerde ons een mooie deun die hij zelf had geschreven. Als ik het goed heb, luidt de titel in Nederland 'erger dan ergst', maar ik zeg erbij dat mijn Frans bereslecht is. Door het spelen waren we voor het avondconcert te laat en kregen we maar een klein staartje Mike Katz mee. Maar wel aardige momenten gehoord bij Ibon Koteron, oa. twee percussionisten met stokken op houten planken.

Zaterdagochtend voor de 2e keer wezen buurten bij de spansenclave (de 1e keer toonde Kikker haar gamba) en gefiedelt met Folkie en Kikker. Wij kwamen tot de conclusie dat de Koddedans (vooral die) met de Colonne een geheide fiedeljighit kan gaat worden op de nederlandse balfolks.

Verder weer over het terrein geslenterd, en een elektrisch doedelzakje bij Frans Hattink geprobeerd. Echt waanzinnig leuk! Een klein plastic pijpje met electronica, met een plugje waar je koptelefoon in kan. Vervolgens spelen maar!
Ook gehoord dat Marc Perrone en zijn accordeonmakker inderdaad weer foute boel was geweest met meer uitleg over zijn leven (hoe hij van wieg tot rolstoel kwam) dan muziek en de muziek die er wel was was weer van het te verwachten niveau.

En vandaag dan weer rap terug. kwart over tien vertrokken, vijf over zes weer thuis. Dus best even tijd om dit episteltje te schrijven voor de ongelukkigen die niet naar st. chartier konden :kiss:

_________________
Novo: nenhuma barbante uniram


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jul 17, 2005 10:47 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 30, 2004 10:19 pm
Berichten: 846
Woonplaats: almere
Ah. Nog vergeten te vertellen dat Louise een prachtig trekzakje heeft weten te bemachtigen. Het merk weet ik niet meer, maar het is een prachtig meubeltje met gedraaide pootjes zoals de commode bij mijn oma vroeger. En het geluid is super!

_________________
Novo: nenhuma barbante uniram


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 18, 2005 6:32 am 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
flimmie schreef:
En vandaag dan weer rap terug. kwart over tien vertrokken, vijf over zes weer thuis. Dus best even tijd om dit episteltje te schrijven voor de ongelukkigen die niet naar st. chartier konden :kiss:


Dank voor dit fraaie episteltje :hug:

Dat was een leuk verhaal om de dag mee te beginnen :~)

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 18, 2005 5:21 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
klinkt goed allemaal. Ik vond ook La Machine een stuk aantrekkelijker dan op de cd.

Is de rest nog niet terug?
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 18, 2005 11:07 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 10, 2003 6:48 pm
Berichten: 965
Woonplaats: Twin Peaks
flimmie schreef:
Ah. Nog vergeten te vertellen dat Louise een prachtig trekzakje heeft weten te bemachtigen. Het merk weet ik niet meer, maar het is een prachtig meubeltje met gedraaide pootjes zoals de commode bij mijn oma vroeger. En het geluid is super!


Vergeet je niet nog iets? Nou ja, ik zal morgen na wat slapen wat schrijven.

O ja over dat vergeten!!!!

Ik wil Puck nogmaals feliciteren met het winnen van de doedelzak concours. Echt een top prestatie. Simpelweg prachtig gespeeld. Hier gaan we in de toekomst nog meer van horen. :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :hug: :hug: :hug: :rose: :rose:

Nou alleen nog de draailier titel naar Nederland :biggrin:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 19, 2005 11:38 am 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
H? zeg, snurkkabouters!
Gaan jullie M?chant en Flimmie nog ondersteunen met smeu?ge verhalen en flitsende foto's, of hoe zit dat...
:raisedeyebrow:

Nieuwtjes, foto's, roddels (in kleine lettertjes), kookverslagen, omwaaiende party-tenten-epistels...
We wachten met smart!

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 19, 2005 1:22 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 10, 2003 6:48 pm
Berichten: 965
Woonplaats: Twin Peaks
Nou volgens mij liggen ze nog te pitten.

Het was als vanouds gezellig. Vlakbij St-Chartier eerst even wijn ingeslagen bij een zogenaamde "cave". Hier koop je z??r goede wijn voor weinig, en het is lokale wijn. :hug:

Toen maar eens op naar het dorp. Hoop bekende gezien, en het was op de vooravond nog lekker rustig.

La machine was wel aardig. Hun cd is in ieder geval slechter. Phillippe Bruneau was simpelweg fantastisch :hug: .

Ze kwamen op een gegeven moment maar vragen of hij nog lang door gind(de leiding van St-Chartier) want ze moesten het podia klaar maken voor het avond concert. Nou, Bruneau vroeg nog 5 minuten, en speelde er 10 :biggrin: . Leuke bezetting ook met oa Yann Dour.

Mike Katz (doedelaar van de Battlefield band) vond ik mooi. Knap hoor zo in je eentje op het podium. :applause:

Transept was ook leuk. Wat kan die Anne-lisse Foy zingen en spelen zeg. :love:

De ierse groep kon mischien goed spelen, maar die piano en vooral drumtoestel maakte het tot een verschikkelijk geheel. Wat is er mis met een bodran :angry: .

De basque groep vond ik ook leuk. Hier zal een alboka speler bij. Dit is een soort hoorn die klinkt als een doedelzak. Het schijnt zo zwaar te spelen als een bombarde en deze man paste op het instrument ook nog circular breathing toe!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



De leukste dingen zie je naar mijn mening altijd in het park. Zo heb ik St?phane Milleret & Norbert Pignol eens live kunnen horen.

Dat klonk ongeveer zo:
http://home.ripway.com/2004-12/229945/mp3/Delirium.mp3
(Rechter muis en opslaan als)

En de draailier speler van Djal was goed om te horen.

En natuurlijk de concours :hug: :hug: :hug: :applause: :applause: :applause:

Zeer geslaagd festival dus. Hier volgen nog wat impressies:
http://home.ripway.com/2004-12/229945/index.html


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 19, 2005 1:22 pm 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 24, 2005 2:02 pm
Berichten: 485
Woonplaats: wageningen
zeerover schreef:
H? zeg, snurkkabouters!
Gaan jullie M?chant en Flimmie nog ondersteunen met smeu?ge verhalen en flitsende foto's, of hoe zit dat...
:raisedeyebrow:

Nieuwtjes, foto's, roddels (in kleine lettertjes), kookverslagen, omwaaiende party-tenten-epistels...
We wachten met smart!


oke oke. ik ben weer thuis + wakker. Als eerste van de busgangers wat niet heel vreemd is aangezien een deel nog in Frankrijk rondhangt/rondspanst, Lou en Wirtex de gentse feesten onveilig maken en de rest pas vandaag in groningen aankomt.
Maar goed hier dus een klein verslagje van mij. Het was mijn eerste keer Saint Chartier en ik was ondanks alle verhalen nogal overdonderd... zoveel leuke mensen :hug: zoveel mooie muziek :love: zoveel dronken djembe spelers :sick: zoveel nieuwe indrukken, teveel zon maar gelukkig heerlijk koude douches en te weinig slaap... ik moet nog een beetje bijkomen voor ik hier is begrijpelijks kan neerztten.... een paar losse flarden dan maar.

overdag overal muziek, spontane sessies en af en toe (in de schaduw) een voorzichtig dansje. :happy:
bij concerten heerlijk dansen, veel goede muziek en lekker de ruimte :dancing: tussendoor (met kleren en al) onder de koude douche op de bandjescamping om op temperatuur te blijven
bij rustige concerten pitheuvelen met Bailerino, Wirtex en Lou :hug:
hele mooie bulgaarse doeldel + tapan :love:
snachts dansen op soms geweldige muziek, soms alleen muziek van een andere dansvloer en het gestamp van de mensen om je heen als aanknopingspunt voor het juiste ritme :worried: :dancing:
veel leuke nieuwe dansen/boureevariaties gezien :idea:
slapen onder party tent :sleep: , onbijt op bed en lekker rustig op gang komen, met koffie/thee van Ton en Anita :hug:
s'avonds samen eten met iedere dag twee andere, ook weer geweldige koks :applause: zo fijn om steeds goed te kunnen eten
met het Grote Gele Gevaar manouvreren door het centrum van la Chatre :biggrin:
etc
etc
etc
zeker voor herhaling vatbaar maar dan wel ook naar Genetines :dancing: :dancing: :dancing:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 219 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 190 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling