mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu do mei 09, 2024 8:23 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Balfolk Venlo 12 juni
BerichtGeplaatst: vr jun 03, 2005 1:53 pm 
Offline
Pilot

Geregistreerd: di apr 12, 2005 2:57 pm
Berichten: 384
Woonplaats: Rotterdam
Wie gaat er mee?

Geen idee of het daar leuk is, ik ben er nog nooit geweest, maar t is overdag, en er is vantevoren les in vreemde bourrees, en t is de dag na utrecht, dus kan je t dansen rustig afbouwen (mijn voeten willen de dag na een leuk bal in ieder geval nooit zomaar stoppen met dansen)

Genoeg reden om te gaan niet waar?

_________________
Balfolkjunkie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jun 03, 2005 1:55 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Fynn'ya schreef:
Genoeg reden om te gaan niet waar?

Sure, maar het is nogal uit de buurt en Deventer is op weg naar huis ;)
(en ik hoor liever Lirio ;)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jun 03, 2005 3:28 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Voor mij is over Deventer reizen niet echt om op weg naar Gr?nn, maar over Venlo volgens mij wel....

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jun 03, 2005 8:49 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 04, 2004 9:20 pm
Berichten: 1214
Woonplaats: Nijmegen
ik ben ook van plan om naar deventer te gaan, niet omdat dat op de weg naar nijmegen is....maargoed :biggrin:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 08, 2005 8:26 pm 
Offline
Reserve

Geregistreerd: do apr 21, 2005 10:59 pm
Berichten: 92
nou dat word gezellig in Venlo :biggrin:

_________________
Afklikken: afkicken van een computerverslaving.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 08, 2005 8:55 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Bloem schreef:
nou dat word gezellig in Venlo

Gelukkig hebben ze daar een eigen scene en een grote Duitse stadt net over de grens (ik wou dat ik dat had)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jun 13, 2005 12:44 am 
Offline
Reserve

Geregistreerd: do apr 21, 2005 10:59 pm
Berichten: 92
Ernie schreef:
Bloem schreef:
nou dat word gezellig in Venlo

Gelukkig hebben ze daar een eigen scene en een grote Duitse stadt net over de grens (ik wou dat ik dat had)


nou ik zou liever wat leuke mensen hebben om mee te dansen

alhoewel daar wel een stel was (duits natuurlijk, uit die grote duitse stad net over de grens) die waanzinnig prachtig konden dansen.

maar nee, toch liever leuke mensen dan die venloose eigen scene en grote duitse stad net over de grens :P

_________________
Afklikken: afkicken van een computerverslaving.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jun 13, 2005 8:33 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Bloem schreef:
nou ik zou liever wat leuke mensen hebben om mee te dansen..

Geen fotoreportage Bloem? (als engie forumer in den vreemde). Was wel benieuwd hoe die mensen er dan uit zien ;)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jun 13, 2005 9:14 am 
Offline
Reserve

Geregistreerd: do apr 21, 2005 10:59 pm
Berichten: 92
Ernie schreef:
Bloem schreef:
nou ik zou liever wat leuke mensen hebben om mee te dansen..

Geen fotoreportage Bloem? (als engie forumer in den vreemde). Was wel benieuwd hoe die mensen er dan uit zien ;)


enige forummer in den vreemde? als in: de enige waarvan niemand weet wie ze is of als in: de enige in het vreemde Venlo.

Beide is niet waar trouwens, maar goed

Nee geen foto reportage, al werd er wel voordurend door 2 camera's gefilmd en werden er foto's gemaaktdoor verschillende mensen. Ook door de lui van travak trouwens.

_________________
Afklikken: afkicken van een computerverslaving.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 14, 2005 2:40 pm 
Offline
Pilot

Geregistreerd: di apr 12, 2005 2:57 pm
Berichten: 384
Woonplaats: Rotterdam
Nou ik heb het toch enorm naar mn zin gehad!

Na een veel te korte nacht slaap erg vroeg opgestaan om samen met wouter richting venlo te gaan,
maar door langzaam ontbijten en slechte planning (treinen die maar 1 keer per uur gaan... wie verzint dat :angry: ) hebben we nog de 'les' gemist
dat was wel jammer, want ze deden wel allemaal bijzondere dansen leren, niet de standaard-balfolk-dansinstructies

dus wij kwamen er aan toen de uitleg bijna afgelopen was, waarna er een uur ofzo pauze was :sad::

En het was inderdaad, zoals verwacht, meer een groepje mensen daar uit de buurt die volksdansen doen dan een balfolk. wat wil zeggen weinig mensen, oude mensen, wat stijver en minder uitbundig,
maar later die middag kwamen bloem en allebei mijn ouders ( :hug: ) ook nog
en toen was t toch wel erg leuk :D

ja de mensen waren over t algemeen niet zo springerig-blij als op een gemiddeld balfolk (op 1 ontzettend leuke engelsman na, die was echt te vrolijk voor woorden:D), en er waren helemaal geen jongeren, maar ze deden wel een heleboel andere dansen
dus ik heb minstens 10 nieuwe dansen geleerd! Dat is wel heel leuk!
Wel allemaal met moeilijke en lange franse namen :sick: , die ik uiteraard weer allemaal vergeten ben, Celestine (de danslerares) begon meteen enthousiast te vertellen waar de dansen vandaan kwamen als ik vroeg hoe ze heetten,
maar t enige dat ik me nog herinner is dat er iets was met een madeleine en iets met bladiebla m?son/maison ofzo
maar als ik de namen hoor, herken ik ze vast wel

En Travak bleek te spelen (tja dat kan je verwachten in venlo)
niet de meest swingende band uit het balfolkwereldje, maar toch altijd fijn, en ze hebben een aantal heel mooie nummers,
dus dat was ook leuk

En toen ik een rondo leidde, en de stoep buiten maar even tot extra balzaal promoveerde (t was zo'n klein zaaltje...en als er geen trappen zijn om overheen te dansen, is door de deur naar buiten dansen toch wel een must :P) kwamen er wel wat verbaasde geluiden van de andere dansers, maar werd ik zelf weer erg verrast door de band (niet travak) die ons vrolijk spelend achterna liep naar buiten :D
Dus zo suf waren de mensen ook weer niet :laughing:

Al met al heb ik er enorm van genoten van t bal in venlo
Maar dat lag vooral aan dat ik een paar leuke mensen mee had :hug:
en ik raad t niemand aan om in zn eentje te gaan, maar met een groepje balfolkmensen samen, is t zeker wel geschikt :peace:

_________________
Balfolkjunkie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 14, 2005 3:37 pm 
Offline
Reserve

Geregistreerd: do apr 21, 2005 10:59 pm
Berichten: 92
Fynn'ya schreef:


maar t enige dat ik me nog herinner is dat er iets was met een madeleine en iets met bladiebla m?son/maison ofzo
maar als ik de namen hoor, herken ik ze vast wel


hahahhahaa zo'n duf ding zonder muziek met alleen maar zang "chang? tu madeliene madeleine change tu madeliene madelein". whaahhahaha hoe ontzettend stom, ook stom dansje trouwens, vreemd huppelding..

en dan die vage "bourre voor beginners' waarin je moet lopen alsof je een of andere boer bent met 2 houten benen.. :biggrin: :crying: :biggrin:

Citaat:
En Travak bleek te spelen (tja dat kan je verwachten in venlo)
niet de meest swingende band uit het balfolkwereldje, maar toch altijd fijn, en ze hebben een aantal heel mooie nummers,
dus dat was ook leuk


mazurka augurka bedoel je :P

_________________
Afklikken: afkicken van een computerverslaving.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 14, 2005 4:26 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Bloem schreef:
hahahhahaa zo'n duf ding zonder muziek met alleen maar zang "chang? tu madeliene madeleine change tu madeliene madelein". whaahhahaha hoe ontzettend stom, ook stom dansje trouwens, vreemd huppelding..


'k was er niet bij in Venlo, en een boel mensen niet, maar is dat wat Cajonneke ook wel eens doet tijdens een bal?
(M?chant, misschien weet jij dat?)

Dat vind ik altijd erg leuk, de dans weet ik niet precies meer, maar ik vind het zingen een leuke afwisseling.
(en erg stoer van Cajonneke :cool: )

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 14, 2005 6:08 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 10, 2003 6:48 pm
Berichten: 965
Woonplaats: Twin Peaks
Citaat:
hahahhahaa zo'n duf ding zonder muziek met alleen maar zang "chang? tu madeliene madeleine change tu madeliene madelein". whaahhahaha hoe ontzettend stom, ook stom dansje trouwens, vreemd huppelding..


Stom,,,,goed, je bent duidelijk geen Bretonse dans liefhebber. (tenminste ik denk dat het bretons was.

Citaat:
'k was er niet bij in Venlo, en een boel mensen niet, maar is dat wat Cajonneke ook wel eens doet tijdens een bal?
(M?chant, misschien weet jij dat?)


Volgens mij doet ze een gezongen Andro of hanterdro, maar kan me vergissen, verder zou het een "Kost er Huit - ik weet niet of je deze ook zingt????)" - "Rond de St-Vincent - of soms een rondeau kunnen zijn". Als het erg huppelig was en ook erg moeilijk dan was het waarschijnlijk een Kost er Huit(kost er c'hout).

Mischien kan Fille je verder helpen. :peace:

Ben zelf trouwens gek op gezongen en gespeeld bretons, dus bij deze hulde aan Distel, voor de cursus in Oktober :hug:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 14, 2005 7:25 pm 
Offline
Reserve

Geregistreerd: do apr 21, 2005 10:59 pm
Berichten: 92
ik vodn vooral de tekst erg stom (wat ik er dan van begreep) en het dansje was ook maar wazig, een kringdans was het met een of andere bourreeachtige variant erin

het zinnentje waar madeleine in vorkomt is refreinding met bourree endat andere is een soort van kringandro ofzo
\ik weet het ook niet

_________________
Afklikken: afkicken van een computerverslaving.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 14, 2005 8:36 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Bloem schreef:
het zinnentje waar madeleine in vorkomt is refreinding met bourree endat andere is een soort van kringandro ofzo

An Dro Retourn?e? Heb het hier op een cd van de Duitse La Marmotte. Het dansje doe je in een kring en bij het refrein laat je los, gaat naar binnen en buiten waarbij je op de keerpunten in je handen klapt. Oh, en het refrein bevat: Changes-tu, Madeleine, Madeleine / Changes-tu, Madeleine dors-tu? :biggrin:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 119 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling