mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu di mei 14, 2024 4:59 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 484 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 19, 2007 6:43 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 20, 2005 1:33 pm
Berichten: 2217
Woonplaats: Utrecht
Maar we houden juist van uniformiteit en kliekjes!!!
:battingeyelashes: :battingeyelashes: :battingeyelashes:

niet te vergeten: we houden erg van kopen...vooral leuke t-shirts!

_________________
"I love playing guitar pieces on the harp: it combines the beauty of the guitar and the non-transportability of the harp." (Park Stickney)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 19, 2007 9:10 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 18, 2005 11:00 pm
Berichten: 1372
Woonplaats: Noordeloos
telenn gwad schreef:
Maar we houden juist van uniformiteit en kliekjes!!!
:battingeyelashes: :battingeyelashes: :battingeyelashes:

niet te vergeten: we houden erg van kopen...vooral leuke t-shirts!


Ik stel voor: Het UU-baluniform :biggrin:

(gaat gelijk de kliekjes mentaliteit tegen)

_________________
Als de nood hoog is, kun je best een vierkwartsmazurka dansen!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 19, 2007 9:22 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 16, 2004 8:03 pm
Berichten: 2209
Woonplaats: Den Haag
Repelsteeltje schreef:
telenn gwad schreef:
Maar we houden juist van uniformiteit en kliekjes!!!
:battingeyelashes: :battingeyelashes: :battingeyelashes:

niet te vergeten: we houden erg van kopen...vooral leuke t-shirts!


Ik stel voor: Het UU-baluniform :biggrin:

(gaat gelijk de kliekjes mentaliteit tegen)

En wat moet UU dan aan?? :battingeyelashes:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za sep 29, 2007 1:48 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
Jullie komen toch wel allemaal naar mijn bal morgen?

Ik ben nog op zoek naar mensen die een half uurtje achter de kassa willen zitten. Melden graag bij mij tijdens het bal.

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo sep 30, 2007 7:12 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Louise schreef:
Jullie komen toch wel allemaal naar mijn bal morgen?

Sorry Lou, ik was er toch niet :blush:
Was wel heel benieuwd naar die Italiaanse band, heb vast iets leuks gemist...

Maar ik heb vandaag ?n heel lekker uitgerust ?n me aardig nuttig gemaakt. :~)

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 01, 2007 9:55 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 20, 2005 1:33 pm
Berichten: 2217
Woonplaats: Utrecht
Het was een lekkere dag. De workshop zag er leuk uit en ik heb veel positieve geluiden gehoord onder de deelnemers.

Het bal begon iets later dan geplanned, watn de Italianen waren de weg kwijt. Maar toen ze er waren besprongen ze het podium en voor we "soundcheck" konden zeggen, waren ze al begonnen. Wat zijn ze leuk!!! Ik ben in al mijn enthousiasme helemaal vergeten een cd te kopen...Kan iemand me helpen?

Na nog wat italiaanse dansjes te hebben geleerd, volgde Melusien en UU. Voor ik het wist was het alweer tien uur en tijd om naar huis te gaan.

Lou, Wen: dank je wel! :hug:

De Spanskas is met succes ingewijd...hij staat glimmend van trots op een krukje midden in de kamer. :love:

_________________
"I love playing guitar pieces on the harp: it combines the beauty of the guitar and the non-transportability of the harp." (Park Stickney)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 01, 2007 10:40 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
telenn gwad schreef:
Ik ben in al mijn enthousiasme helemaal vergeten een cd te kopen...

Die was van Abnoba, een andere band, waar zij ook in zitten. Wel een stukje heftiger/jazzy-er

Ik vond het ook een zeer geslaagde avond. Bijzonder geschikte lokatie (had ik nog niet gezien). Met vers gewaxte dansvloer! :)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 01, 2007 10:48 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 20, 2005 1:33 pm
Berichten: 2217
Woonplaats: Utrecht
Jazzy is niet erg, dat vind ik juist erg leuk! Hebben ze geen eigen cd? Is er een opname gemaakt van het optreden?

_________________
"I love playing guitar pieces on the harp: it combines the beauty of the guitar and the non-transportability of the harp." (Park Stickney)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 01, 2007 11:01 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 18, 2005 11:00 pm
Berichten: 1372
Woonplaats: Noordeloos
Jammer dat ik niet kon komen!

ik heb wel de cd van Abnoba! (kopietje? :biggrin: )

Ik heb ook filmpjes van ze uit kalmthout, misschien kan ik die wel een keer online zetten (?)

_________________
Als de nood hoog is, kun je best een vierkwartsmazurka dansen!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 01, 2007 11:46 am 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 29, 2005 9:56 am
Berichten: 129
Woonplaats: Amstelveen
Wauw, wat een vol bal! Een gewaxte vloer vol nieuwe dansers, aangetrokken door het enthousiasme van Lou en Wen, de uitgebreide dansinstructie, getriggered door de leuke lokatie? Misschien wil je daar in het topic 'Groeiend balfolk' je licht eens over laten schijnen, Louise...

Helaas heb ik er zelf niet veel van kunnen meemaken. (Ja, de volgende beginnersinstructie staat al in mijn agenda, Wen. Goed initiatief voor mensen zoals ik :raisedeyebrow: !) Maar ik zag zowel de nieuwelingen als de oude garde rondlopen met blije en dankbare gezichtjes. De Italiaantjes werden geprezen van alle kanten. De Melusientjes vonden het super om hier te spelen. En ook de UU-tjes hadden ook hoorbaar dikke pret op het podium.

Bedankt dus allemaal voor alles!
:rose:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 01, 2007 9:24 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
Ja, leuk feestje was het he? Vond ik ook :happy:

En de Italianen waren leuk. Als band en als logees. Al met al wel een erg vermoeiend weekend (en tot slot tas met sleutels en portemonee en cd van de italianen laten stelen).

Melusien en UU, ook heel erg bedankt voor het spelen, en alle mensen die kassa hebben gedraaid ook erg bedankt...

Nu slapen, als ik wat minder moe ben zal ik eens mijn licht laten schijnen in 'groeiend balfolk'. :sleep:

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 01, 2007 11:27 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Bij deze wil ik ook even mijn reactie geven.
Vantevoren wil ik even duidelijk maken dat de kritiekpuntjes die ik ga leveren niet bedoeld zijn om de boel af te kraken (want ik vind balfolk veel te leuk daarvoor), maar om ze mee te nemen in het organiseren van de volgende bals en workshops.

Het was voor mij in vele opzichten de eerste keer:
- de eerste keer boven de grote rivieren (voor de 'noorderlingen' boven de riolen)
- de eerste keer naar een balworkshop
- de eerste keer naar een band van echt buitenlands kaliber (voor het gemak reken ik de Belgen even niet tot het buitenland).

Louise, bedankt voor de organisatie.
Ik heb erg genoten, en het toppunt was natuurlijk Stygiens. Jemig, wat was die goed zeg!
Ik wilde vandaag de workshopgegevens nog natrekken, maar wen was erg snel met het updaten van de site.
Wat mij verbaasde was de prijs van de workshop t.o.v. de prijs voor het bal. Daar zat naar mijn verhouding een scheve verhouding in, maar misschien is die goed te verklaren.
Daarnaast dacht ik dat het een mazurka- en walsworkshop zou worden, maar misschien was ik in de war met de volgende workshop. Het was een uitgebreide dansinstructie, waarbij de mazurka een voorname plaats innam.
De oefening van het leiden en de ogen dicht was trouwens een leuke eye-opener. Ook de suggestie voor de draai in de tovercirkel vond ik erg leuk, vooral omdat je dan beduidend meer vaart kan maken.

Alleen heb ik tijdens het bal gemerkt dat ik aan 1 workshop zeker nog niet genoeg heb. Op het bal ging mijn mazurka nog volledig de mist in.

Enne, o ja, misschien was het handig geweest om met een fiets naar de lui van Stygiens te rijden, in hun auto te stappen en hen naar de lokatie te loodsen. Een Nederlander raakt in een doolhof van een oude binnenstad de weg al kwijt met een auto, laat staan dan een Italiaan in een Nederlandse stad, waar bepaalde straten dan ook nog eens opgebroken zijn.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 04, 2007 11:51 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
Kees schreef:
Wat mij verbaasde was de prijs van de workshop t.o.v. de prijs voor het bal. Daar zat naar mijn verhouding een scheve verhouding in, maar misschien is die goed te verklaren.


Ik vond de lessen economie die ik ooit heb gehad altijd verschrikkelijk, maar heb wel iets meegekregen over vraag en aanbod. En dat de prijs daar ook een rol in speelt. En ik weet hoeveel geld ik nodig heb om zo'n feestje te organiseren.

De hoeveelheid mensen die op het bal waren was prima. Gezellig druk, maar nog wel ruimte om te dansen. Iets meer mensen zou ik overigens helemaal niet erg vinden, en ik denk niet dat dat het effect zal zijn als ik de entreeprijs omhoog gooi. :cow: Dus daar zal ik niet veel extra inkomsten uit halen.

Voor de workshop heb ik zelfs mensen af moeten zeggen, zoveel vraag is er. En ik denk ook dat ik volgende keer wat minder mensen ga toelaten, want vooral in de tovercirkel en de jig was er eigenlijk te weinig ruimte. Voor een workshop wil men blijkbaar best iets meer betalen, dat is voor mij een mooie manier om aan genoeg geld te komen om de muziek en de zaal van te betalen...

Kees schreef:
Daarnaast dacht ik dat het een mazurka- en walsworkshop zou worden, maar misschien was ik in de war met de volgende workshop. Het was een uitgebreide dansinstructie, waarbij de mazurka een voorname plaats innam.


Het was naar mijn weten aangekondigd als een balfolk workshop met nadruk op de mazurka. Voorlopig wil ik dit format aanhouden, speciaal bedoelt voor beginnende balfolkies, met de ene keer de scottisch en de andere keer de mazurka (en altijd daarbij ook wat minder lang, maar wel langer dan in een gewone dansinstructie, stil staan bij een paar andere veel voorkomende balfolkdansen). Dat is naar mijn idee waar behoefte aan is.

Daarnaast ga ik ook rustig door met workshops organiseren, bedoelt voor de wat ervarener dansers. Zo is er 20 oktober een workshop scottisch en mazurka variaties, en heb ik ideeen voor een workshop Luisteren naar muziek voor dansers, en een workshop bourree, een workshop walsen, en een workshop onregelmatige walsen (5-8-11). En een heel weekend dansen, zoals vorig jaar in de refter sluit ik ook echt niet uit... Maar deze workshops ga ik dus niet inplannen voor het zondagmiddag bal in Utrecht, zolang er nog behoefte is aan de beginnersworkshops. (En ik geloof niet dat er al een eind in zicht is wat betreft die behoeftes. :dancing: )

Maar als iemand dus een bal organiseert, en daar een leuke workshop bij wil? Ik regel het met plezier :peace:

Kees schreef:
Alleen heb ik tijdens het bal gemerkt dat ik aan 1 workshop zeker nog niet genoeg heb. Op het bal ging mijn mazurka nog volledig de mist in.


Heel veel oefenen, dan kom je er vanzelf :hug: Schroom niet om gewoon in je eentje te oefenen om die mazurkapas erin te laten slijten.. Thuis op een cd-tje, of gewoon langs de kant tijdens een bal. Als je zelf niet meer hoeft te denken over wat je voeten moeten doen, is het veel makkelijker om het samen met iemand te dansen.

Kees schreef:
Enne, o ja, misschien was het handig geweest om met een fiets naar de lui van Stygiens te rijden, in hun auto te stappen en hen naar de lokatie te loodsen. Een Nederlander raakt in een doolhof van een oude binnenstad de weg al kwijt met een auto, laat staan dan een Italiaan in een Nederlandse stad, waar bepaalde straten dan ook nog eens opgebroken zijn.


Dat heb ik inderdaad uiteindelijk gedaan. Maar daarvoor moest ik wel eerst weten waar ze waren :biggrin: De volgende band die komt spelen stuur ik naar het griftpark, dan pik ik ze daar wel weer op. (Dat is namelijk 3 minuten fietsen en goed te vinden.) Of, zoals 20 oktober met parasol, ik zoek uit waar ze de avond daarvoor spelen, ga daar dansen en stap bij ze in de auto en loods ze naar mijn huis, en vervolgens naar het bal...

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 04, 2007 12:13 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 15, 2007 8:46 pm
Berichten: 147
Woonplaats: Den Haag & Charente Limousine
Louise schreef:
Daarnaast ga ik ook rustig door met workshops organiseren, bedoelt voor de wat ervarener dansers. Zo is er 20 oktober een workshop scottisch en mazurka variaties, en heb ik ideeen voor een workshop Luisteren naar muziek voor dansers, en een workshop bourree, een workshop walsen, en een workshop onregelmatige walsen (5-8-11). En een heel weekend dansen, zoals vorig jaar in de refter sluit ik ook echt niet uit... Maar deze workshops ga ik dus niet inplannen voor het zondagmiddag bal in Utrecht, zolang er nog behoefte is aan de beginnersworkshops. (En ik geloof niet dat er al een eind in zicht is wat betreft die behoeftes. :dancing: )

Voor bourr?es ken ik een Fransman die een workshop bourr?es uit de Limousin kan doen.
Met zijn vrouw geeft hij al jaren dansworkshop in Frankrijk. Ze zijn begeleid door een trekharmonika speler.
Alle drie kan ik (vrij makkelijk denk ik) naar Nederland halen.

_________________
Òc, lenga oficiala!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr okt 05, 2007 12:06 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Bedankt voor je uitleg, Louise.
Je hebt het hartstikke goed georganiseerd. :applause:

Zo lang ik kan, wil ik zo vaak mogelijk naar een workshop, want ik kan best nog de nodige oefening gebruiken. :dancing:

En wat betreft je ideeen ben ik het meest geinteresseerd in luisteren naar muziek voor dansers en een bourree-workshop. Ik begin me uberhaupt af te vragen hoeveel bourree-variaties er zijn. Afgelopen donderdag in Eindhoven weer eentje geleerd (door Travak aangekondigd als 'le grand potterie' ofzo.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 484 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 136 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling