mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu wo mei 08, 2024 8:54 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Zweedse muziek en dans
BerichtGeplaatst: zo jun 27, 2004 9:27 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: vr feb 13, 2004 10:36 am
Berichten: 1110
Vanuit een aantal kanten heb ik de laatste tijd interesse gehoord in de Zweedse dans en muziek.
Bij deze: aankondiging van een Zweedse spelmansst?mma op zondag 5 september, van 1400 tot 20.00 uur in de Vrije School in De Bilt.
Voor meer gedetailleerde informatie: stuur mij een pm, dan stuur ik de mij bekende informatie door.

_________________
ik dans dus ik besta


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jun 27, 2004 9:33 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 8:23 pm
Berichten: 1231
Zit ik al in Belgie.

_________________
"Elle les envoie autour du monde
Pour ramener la lune"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jun 27, 2004 10:41 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Fille schreef:
Zit ik al in Belgie.


Goed om te weten :devilish:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za aug 28, 2004 9:16 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 16, 2004 8:03 pm
Berichten: 2209
Woonplaats: Den Haag
h?risson schreef:
Het is een erg druk weekend: Pier gaat op stap naar zeeland, en ik kan niet mee :crying:

Ik heb een dag met mijn werk, een lange dag waar ik niet met goed fatsoen onderuit kan.
En op zondag Zweeds dansen. :dancing: (Nog mensen ge?nteresseerd?)


Ja, heb nog steeds het plan om te komen. Moet ik me nog ergens opgeven? Dat kon ik niet opmaken uit de informatie die ik van je kreeg.

H.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo aug 29, 2004 3:56 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: vr feb 13, 2004 10:36 am
Berichten: 1110
Kikker schreef:
Ja, heb nog steeds het plan om te komen. Moet ik me nog ergens opgeven? Dat kon ik niet opmaken uit de informatie die ik van je kreeg.

H.


Nee dus, opgeven is niet nodig. Leuk dat je komt!

_________________
ik dans dus ik besta


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 06, 2004 10:46 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 16, 2004 8:03 pm
Berichten: 2209
Woonplaats: Den Haag
Na lang wikken en wegen (er was zoveel leuks te doen zondag) ben ik toch naar de Zweedse Spelmansst?mma in De Bilt gegaan. Dat was zeker geen verkeerde beslissing! Bij aankomst kon ik me direct aansluiten bij een groep van zo'n 15 violisten die een aantal dansen speelden ter opening van de dag. Een beetje verscholen achter een paar goede violisten lukte het me om de meeste melodi?n op te pikken. Dat Zweeds was weer een compleet nieuwe stijl voor me, maar ik vond 't leuk! Lekkere vioolmelodi?n. Daarna speelde ik buiten met wat mensen mee (het was heerlijk weer) en vond een violist die me twee polska's leerde en me van alles uitlegde over accenten op de 1e en 3e tel, het strijken van liggende ?-tekens om de accenten goed te krijgen, het binden van de eerste twee 16en bij groepjes van 4 16e noten, het te vroeg spelen van de 1e tel en het expres vals spelen van de leidtoon. Het begon me een beetje te duizelen, maar interessant was het zeker! Na het eten (iedereen had allemaal lekkere dingen meegenomen) begon het dansen eigenlijk pas. Daarvoor hadden slechts weinigen zich op de vloer gewaagd. H?risson legde me de basispassen van de Bingsje polska (dat is de 'basis' versie) uit en Thomas wou 'm wel proberen te dansen met me. Ik snap nu wat jullie bedoelden met dat de man andere passen doet dan de vrouw. Ik weet eigenlijk niet precies wat Thomas nou voor passen deed, maar de combinatie van onze passen zorgden ervoor dat we heerlijk ronddraaiden! :) Zo'n polska is echt een leuke dans! Vervolgens nog een Zweedse Scottisch gedanst, dat is een Scottisch in dansrichting. Was ook erg leuk. Wat is dansen toch fijn! :biggrin:
Ik heb me prima vermaakt, maar vond zo'n Zweeds bal toch wat 'stijver' dan een Frans bal. Iedereen deed heel erg z'n best om alle polska variaties goed te dansen en waagde zich niet op de vloer als hij/zij zich daar niet zeker over voelde. Het was een wat serieuzer gebeuren, wat minder een feest. Maar de muziek was mooi! :dancing:
Oh ja, thuisgekomen meteen wat polska's gespeeld om ze te onthouden, dus binnenkort meer Zweeds in het Averechtstheater. :biggrin: Toch jammer dat je zo'n polska niet kunt spelen en dansen tegelijk. :wink: :rose:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 30, 2005 1:19 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 20, 2003 8:28 pm
Berichten: 115
Woonplaats: Zoelen
Hallo allemaal! :dancing: Beter laat dan nooit: even een aankondiging! :dancing:

Zondag 11 december 2005 in Ijsbrechtum (bij Sneek) in dorpshuis "it Nije Formidden" een DANSDAG ZWEEDS met 's avonds aansluitend ZWEEDS DANSHUIS (alles uiteraard met levende muziek (door duo NoordWest)). Zakelijke leiding Hanneke Luit 058 - 2800508.

Deze dansdag en avond zijn geschikt voor ieder die over enige danservaring beschikt en niet bang is om te draaien. De avond ook voor wie vooral lekker naar Zweedse muziek wil luisteren in afwisselende combinaties van traditionele instrumenten.
Schoenen met gladde zolen zijn voor deze danssoort het meest geschikt.

13:00u - 17:00u: Workshop Svenskt dans med levande musik - Zweedse dans met levende muziek. In dorpshuis It Nije Formidden, Ijsbrechtum (op enkele kilometers van Sneek).
Organisatie FFS en Keunstwurk, opgave bij Keunstwurk 058 - 2343434, kosten 14 euro.

18:30u - ? 22:00u: Bal na, oftewel Zweeds Danshuis
Zelfde locatie: kosten 2? euro; gratis voor de deelnemers aan de middagles.

Voor dit bal hoef je je niet apart aan te melden! Wie om een uur of zes een broodje met soep e.d. wil eten in het dorpshuis, moet dit graag wel even opgeven; liefst minimaal een week van te voren bij Duo NoordWest op 058-2139614 (Noord) of 071-5235582 (West). Wij geven het dan door aan de organisatie van het dorpshuis.

:raisedeyebrow: Duo NoordWest ? zie http://home.hetnet.nl/~noordwest/

_________________
I just love deadlines. I like the wooshing sound they make as they fly by....


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 30, 2005 10:04 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo mei 04, 2003 10:37 pm
Berichten: 345
Ik kan helaas niet! Gaan jullie dit na januari ook nog eens doen, dan kan Pajonneke ook mee! We hebben vlak voor de zomervakantie 1 avond polska gedanst en dat was erg leuk, dus graag in het voorjaar nog eens???? :dancing:

_________________
Niet zeuren, maar dansen!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling