mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu zo apr 28, 2024 8:44 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Filmtips
BerichtGeplaatst: wo feb 15, 2006 10:00 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Een terugkerend thema, dus misschien een eigen topic?

Net terug van een aanrader: Me and you and everyone we know.

))<>((

Afbeelding

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo feb 15, 2006 10:04 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
En, hoerahoera, er komt weer een Mongoolse film aan, zag ik in de voorfilmpjes. 22 maart premiere :~)
The Cave of the Yellow Dog.

"Nansal (6), the oldest daughter of a Mongolian nomad family finds a small dog one day while out in the fields. When she brings him home, her father is afraid he could bring bad luck and demands that she immediately get rid of him. Despite her father?s orders, she keeps the puppy and tries to hide him from her skeptical father. When the family uproots to move to another camp, the father leaves the puppy behind, tied up to a post. Only when the dog proves himself to the father by protecting the family?s baby boy from a flock of threatening vultures does the father accept him and welcome him into their family.

The Cave of the Yellow Dog tells the story of the age-old bond between man and dog, a bond which experiences a new twist through the eternal cycle of reincarnation in Mongolia.
"

Afbeelding

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do feb 16, 2006 8:47 am 
Offline
Reserve
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 07, 2003 8:03 am
Berichten: 98
Woonplaats: Son
Is inderdaad een fraaie film. Ik heb hem een paar weken geleden gezien in Eindhoven. Geen super snelle film of snel verhaal, maar fraaie beelden, leuk gefilmd en voor liefhebbers zeker de moeite waard :-)

Alsof je zo meekijkt in een Mongoolse familie ('t is geloof ik ook echt een familie).

Groetjes
Roland

_________________
--
http://www.inner-strength.nl/ World Folk from the Netherlands


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do feb 16, 2006 1:11 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
Naar 'You and me and every...' ben ik van het weekend ook geweest. Maar om nou te zeggen dat ik er dol enthousiast over ben, nee... Hij was zeker niet vervelend, maar persoonlijk zou ik hem niet zo gauw echt aanraden. Ik vond het eigenlijk teveel losse ideetjes die aan elkaar waren geplakt tot 1 film. (Om dit in een kader te plaatsen, ik ga nooit naar reguliere films, alleen maar naar het filmhuis. En heb daar een hoop moois gezien, maar deze hoort er helaas niet bij)

Die 'Cave of the yellow dog' wil ik inderdaad ook graag zien. Alleen al voor de landschappen...

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do feb 16, 2006 1:33 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Louise schreef:
Naar 'You and me and every...' ben ik van het weekend ook geweest. Maar om nou te zeggen dat ik er dol enthousiast over ben, nee... Hij was zeker niet vervelend, maar persoonlijk zou ik hem niet zo gauw echt aanraden. .

Smaken verschillen :~)

Ik vond het thema "how people struggle to connect with one antoher in an isolating and contemporary world" erg mooi aangepakt. :love:
FilmFestivalRotterdam schreef:
Filmmaakster heeft zelf de hoofdrol in een relatieschets met een surrealsitisch randje. Een soort Desperate Housewife speelt ze, maar dan echt merkwaardig en echt geestig. Fijnzinnig heet dat.

Voor wie er oog voor heeft en er gevoelig voor is, zit het eenvoudigste dagelijkse leven vol absurdistische voorvallen. Dat Miranda July zo'n soort oog en gevoeligheid heeft, is na het zien van deze film meer dan evident. Eigenlijk doet ze niets minder dan het uitvinden van een nieuw soort humor. Fijnzinnig, droog, surrealistisch en ver van de vette bulderlach. July speelt zelf een van de hoofdrollen als videokunstenares Christine Jesperson. De film speelt zich af in het heel wat minder kunstzinnige milieu van een slaperige buitenwijk. Om de touwtjes aan elkaar te knopen werkt Christine als chauffeur van een bejaardentaxi. Ze krijgt een wonderlijke en onwaarschijnlijke verhouding met de nog maar net gescheiden Richard, een wat droevige schoenenverkoper. Richard brengt met zijn twee zoontjes Robby en Peter twee zeer vermakelijke en voor hun leeftijd behoorlijk perverse hoofdpersonen in de film - die toch al geen gebrek heeft aan tamelijk merkwaardige types. Zoals de trendy eigenaresse van een opgeklopte galerie die zichzelf ruim overschat, maar het verschil tussen kunst en nep niet ziet. Kleine wraak van July op haar eigen kunstwereld. Steeds als het erop lijkt dat het bizarre en buitenissige de overhand begint te krijgen, brengt July de film weer terug in het ogenschijnlijk normale spoor. Zo blijft Me and You and Everyone We Know fraai balanceren tussen het bevreemdende en het ongelooflijke. Een bijzonder geestige balans. (GjZ)

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do feb 16, 2006 8:51 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 10, 2003 6:48 pm
Berichten: 965
Woonplaats: Twin Peaks
Ha films mijn grootste passie op muziek na.

Nou even kijken. Een must-see lijst.

Mulholland Drive (David Lynch)
Lost Highway (David Lynch)
Donnie Dark (Richard Kelly)
Requim for a Dream (Darren Aronofsky)

Dancer in the Dark (Lars von Trier) met geweldige acteerprestatie, en zang van Bjork(aanrader ze zingt veel!!!!!!!! en goed verhaal)

Tale of two Sisters (Ji-woon Kim) Je niet laten bedriegen door de hoes, de film is ijzersterk!!!!!!!!!

Persona (Ingar Bergman)

Meer nodig?, ik hoor het wel :biggrin:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do feb 16, 2006 8:52 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 10, 2003 6:48 pm
Berichten: 965
Woonplaats: Twin Peaks
Handig die edit funtie op die forums he MOTA,,,,,

Moet zijn Donnie Darko


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr feb 17, 2006 9:55 am 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 17, 2004 2:57 pm
Berichten: 563
Woonplaats: Lasbordes FR-11400
Ik zoek al TIJDEN naar lost Highway op DVD... (hint hint) Wrede film!

B/bster

_________________
"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr feb 17, 2006 4:00 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Gisteren naar "As it is in Heaven" geweest.

Erg mooie film over een wereldberoemd dirigent die door gezondheidsproblemen de optreedwereld vaarwel moet zeggen. Hij gaat terug naar zijn geboortedorp in Zweden en gaat het kerkkoor leiden. Zijn komst verandert alles in het dorp,...

muziek=communicatie ten top.

Ook nog een klein feest met trad muziek vlak voor de pauze :-)

W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za feb 18, 2006 4:56 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
Vrijdag heb ik Chocolat gezien. Mooie film, met een boodschap die de meesten van jullie niet zo nodig hebben, namelijk hoe belangrijk het genieten van het leven is. Ook de muziek vond ik erg mooi. (Kwam zoals al eerder gezegd ook een scottisch langs.) Vanmiddag even langs de cd winkel geweest, en naar de soundtrack geluisterd. Ik zou hem wel willen hebben, maar om er nou ruim 20 euro voor te betalen, dat vond ik wat veel.. Heeft iemand die cd toevallig? :battingeyelashes:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za feb 18, 2006 5:02 pm 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 28, 2003 11:50 am
Berichten: 645
Woonplaats: De Bilt
Louise schreef:
Vrijdag heb ik Chocolat gezien.


Dat is grappig! Wij zouden naar "Walk the line" gaan, maar hadden geen zin om de deur uit te gaan. Ik had al een poos de video van Chocolat liggen, gekregen omdat Juliette Binoche mijn favoriete actrice is. We besloten die nog maar eens te gaan kijken. Mooi, hedendaags sprookje inderdaad, met een goeie boodschap. De eerste keer, toen ik 'm in de bios zag, heb ik me ge?rgerd aan het feit dat er in een Franse (althans in Frankrijk spelende ?n met een Franse actrice) film Engels gesproken wordt. Nu had ik daar minder last van. De scottisch zal ik één dezer dagen eens opschrijven.

Gegroet,
Peter

_________________
T+


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo feb 19, 2006 11:50 am 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 10, 2003 6:48 pm
Berichten: 965
Woonplaats: Twin Peaks
bibster schreef:
Ik zoek al TIJDEN naar lost Highway op DVD... (hint hint) Wrede film!

B/bster


http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_ParametricSearch-Start;sid=z29FE83Qq9lFOY4ognZ7JC0IoawnKUn8n_Y=

Of we moeten elkaar ergens tegenkomen :-)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo feb 19, 2006 3:16 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 17, 2005 6:41 pm
Berichten: 1031
Woonplaats: Bakkeveen
m?chant schreef:
bibster schreef:
Ik zoek al TIJDEN naar lost Highway op DVD... (hint hint) Wrede film!

B/bster


http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_ParametricSearch-Start;sid=z29FE83Qq9lFOY4ognZ7JC0IoawnKUn8n_Y=

Of we moeten elkaar ergens tegenkomen :-)


hier is ie goedkoper :biggrin:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo feb 19, 2006 5:29 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 24, 2005 12:40 pm
Berichten: 1480
Woonplaats: Utrecht
één van mijn favoriete films blijft toch Amelie. Dat vind ik echt een geniale film en ook mooi muziek trouwens!

Verder heb ik een half jaar geleden de film Mar Adentro in het filmhuis gezien, dat vond ik ook echt een hele sterke film. De hoofdpersoon speelt de rol echt goed.

Mar Adentro:
Pitch: Ram?n ligt al bijna 30 jaar krachteloos in zijn bed. Zijn enige uitzicht in het leven is dat uit het raam van zijn kamer, vlakbij de zee waar hij het ongeluk kreeg dat een einde maakte aan zijn jeugd. Sindsdien is het zijn doel zijn leven op een waardige manier te mogen be?indigen. De komst van twee vrouwen verstoort zijn wereld: advocate Julia wil hem in zijn strijd helpen en buurvrouw Rosa wil hem ervan overtuigen dat leven opweegt tegen de pijn. Ram?ns persoonlijkheid boeit de vrouwen, en het brengt hen ertoe de principes die hun eigen leven bepalen te onderzoeken. Ram?n weet dat alleen zij die werkelijk van hem houdt degene kan zijn die hem wil helpen in de realisering van zijn ultieme reis.

Bijzonderheden: Gebaseerd op een waargebeurd verhaal. De jury van het Filmfestival van Veneti? koos de Spanjaard Javier Bardem (35) tot beste acteur voor zijn vertolking van de verlamde schrijver. De film kreeg ook de Grote Prijs van de Jury, de Zilveren Leeuw (2004).


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo feb 19, 2006 10:54 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Peter schreef:
Louise schreef:
Vrijdag heb ik Chocolat gezien.


Dat is grappig! Wij zouden naar "Walk the line" gaan, maar hadden geen zin om de deur uit te gaan. Ik had al een poos de video van Chocolat liggen, gekregen omdat Juliette Binoche mijn favoriete actrice is. We besloten die nog maar eens te gaan kijken. Mooi, hedendaags sprookje inderdaad, met een goeie boodschap. De eerste keer, toen ik 'm in de bios zag, heb ik me ge?rgerd aan het feit dat er in een Franse (althans in Frankrijk spelende ?n met een Franse actrice) film Engels gesproken wordt. Nu had ik daar minder last van. De scottisch zal ik één dezer dagen eens opschrijven.

Gegroet,
Peter


Chocolat dus... ook iets voor Gitana et moi denk ik. :luck:

Maar heeft er nu al iemand 'Walk the line' gezien. :raisedeyebrow:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 190 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling