mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu ma apr 29, 2024 12:24 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 05, 2007 12:38 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 19, 2006 1:04 pm
Berichten: 255
collega schreef:
En? Hoe was het filmfestivalgangers? Of zitten jullie nog in de zaal?

Hele gave films gezien maar ook eentje waar ik zowat bij in slaap viel.
"Eagle vs Shark" vond ik geweldig en "Dixie Chicks shut up and sing" vond ik eveneens erg goed.
Er waren er nog zoveel meer die ik graag had willen zien :crying:
Erg leuke dag gehad. :cool:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 05, 2007 3:04 pm 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo apr 02, 2003 11:10 am
Berichten: 681
Woonplaats: Utrecht
De Volkskrantdag voor het Rotterdamse Filmfestival is voor herhaling vatbaar ? dit was voor mij de eerste keer en zo verschrikkelijk vaak ga ik niet naar de film, maar door de opzet van deze dag is het prima vol te houden en blijft het de hele dag door interessant.


Onze dag begon overigens op een stampvol Utrecht Centraal waar de NS een te kleine trein naar Rotterdam had ingezet, zodat we 1e klas moesten/konden zitten, met in het gangpad 16-jarige Feyenoord supporters die met bier en flessen whiskey zich moed aan het indrinken waren voor de wedstrijd tegen Ajax die middag. (die Feyenoord kansloos verloor met 4-1 zoals ik vanochtend in de krant las.


Het programma bestaat uit vijf films uit de lijst van publieksfavorieten. Er zijn ruim 30 routes met ieder dus 5 films, maar niet dezelfde vijf Je pakt een speciale filmdag-editie van de Volkskrant, kijkt naar het nummer van de route op je entreekaart, zoekt in het schema de films en bijgehorende zalen en begint met je filmroute. De eerste film begon om 10:00 en de laatste om 20:30 uur. Tussen de films is een pauze van circa een uur, dus je hebt genoeg tijd om naar de volgende bioscoop te wandelen (allemaal in de binnenstad van Rotterdam) en onderweg iets te eten of te drinken. In de bioscopen en filmhuizen was ook nog een ruim aanbod van eten en drinken.


Onze eerste film was een Japanse animatiefilm Paprika; over de dunne lijn tussen de droomwereld en de werkelijkheid tegen een achtergrond van misdadigers en wetenschappers. Het is een schitterend getekend, maar moeilijk te volgen mad-scientist-verhaal met veel symboliek, betekenislagen en plot-ontwikkelingen en ook vanwege de slecht te lezen ondertiteling (witte letters op een witte achtergrond) Voor de manga-fiefhebbers een aanrader, begreep ik van verschillende mensen.


De tweede film was Dixie Chicks: Shut up & Play, wat mij betreft de beste film van de dag. Eigenlijk een documentaire over de Texaanse vrouwengroep Dixie Chicks die zich de woede van veel Amerikanen op de hals haalde door vlak voor de Amerikaanse inval in Irak tijdens een optreden in Londen te zeggen dat ze zich schaamden voor het feit dat Bush ook uit Texas kwam. Dit leidde tot veel ophef, dalende platen verkoop, scheldkannonades, een radio-boycot en zelfs tot een doodsbedreiging. Hoe de dames hier zakelijk en prive mee omgingen en hoe ze het Amerikaanse publiek uiteindelijk weer een beetje voor zich wisten te winnen is het onderwerp van deze film, die doorspekt is met goede muziek, grappige uitspraken en pittige one-liners. Het is vooral schrijnend om te zien hoe de hele muziekindustrie de band voolledig laat vallen uit angst het stempel 'unpatriotic' te krijgen. Binnenkort komt de film op DVD uit !!


De Vietnamese film Living in Fear duurt 104 minuten en had wel een kwartier korter gekund. Het handelt van een ex-soldaat uit het Zuidvietnamese leger die na de overwinnen van de Noordvietnamezen de draad van het leven weer prpbeert op te pakken; hij wordt als verrader uitgesloten van normaal werk en probeert zijn twee gezinnen te onderhouden door schroot te verkopen. Dat schroot ligt meestal in een mijnenveld en door de omstandigheden gedwongen ontwikkelt hij zich tot een ervaren mijnen-opruimer. De diepgang van de film ontging mij een beetje, maar gelukkig voorkwamen de ontploffingen in de film het in slaap vallen. Behalve nogal slap spel veel 5 seconden/overgangsshots die voor mijn gevoel weinig met het verhaal hadden te maken en de zaak nogal ophielden (?man starend in de verte?, boom bij ondergaande zon? - maar misschien moet ik vaker naar de film)


De film My mother is a bellydancer uit Hongkong is vooral leuk en onderhoudend vanwege het spel van de verschillende huisvrouwen die uit hun dagelijks sleur proberen te ontsnappen. Dit doen ze door lessen traditionele dansen te volgen. Wanneer op een dag een docente buikdansen verschijnt gaat een klein groepje hier vol overgave mee aan de slag ? de rest van de vrouwen en de echtgenoten keuren het af als ongeschikt en laag-bij-de-gronds Een typische feel-good movie, die opvalt vanwege het acteren, de locaties en de nogal rauwe sfeertekening van een hoogbouwwijk in Hongkong.


In verband met de drukke week die voor ons ligt besloten Gromit en ik om de laatste film te laten schieten; dat zou anders Parents zijn geworden.


Scordatura

_________________
Wer tanzt hat bloss kein Geld zum Saufen - oud Schwaebisch spreekwoord


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do apr 05, 2007 10:56 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Gisteren een erg goede en mooie film gezien met een zeer gedegen duits verhaal: Das leben der Anderen. Over de bizarre controle praktijken van de Stasi in de DDR.

En laat ik hier nog maar eens zeggen dat Alexandra Beaujard van Nadara te zien en te horen is in de Film TranSylvania van de zelfde maker als de film Gadjo Dilo: Tony Gatlif.

De film is nogal woest en rauw, een groter contrast met Das leben der Anderen is nauwelijks denkbaar. Maar vanwege Alexandra en de mooie muziek en de fraaie beelden toch ook wel een aanrader.

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo apr 08, 2007 11:31 am 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 17, 2005 6:41 pm
Berichten: 1031
Woonplaats: Bakkeveen
Deze week op Belgi? 2: Mulholland Drive (woensdag) en Lost Highway (vrijdag). Beide van Davind Lynch. Aanraders voor liefhebbers van het genre!
Ik ben trouwens ook erg benieuwd naar z'n nieuweling: Inland Empire


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo apr 08, 2007 3:15 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 10, 2003 6:48 pm
Berichten: 965
Woonplaats: Twin Peaks
collega schreef:
Deze week op Belgi? 2: Mulholland Drive (woensdag) en Lost Highway (vrijdag). Beide van Davind Lynch. Aanraders voor liefhebbers van het genre!
Ik ben trouwens ook erg benieuwd naar z'n nieuweling: Inland Empire

:biggrin: Zeer grote Lynch fan hier. Kheb de beide al minstens 5 keer gezien. Echt top films.... Zijn serie Twin Peaks is ook echt een aanrader natuurlijk....


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 10, 2007 10:00 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
tourdion schreef:
En laat ik hier nog maar eens zeggen dat Alexandra Beaujard van Nadara te zien en te horen is in de Film TranSylvania van de zelfde maker als de film Gadjo Dilo: Tony Gatlif... En voor fans van Alexandra natuurlijk helemaal, rnie :wink: .. Wanneer kunnen we Nadara weer eens bewonderen in Nederland?


Sorry Tour had je eerdere post gemist (heb geen tijd meer om alle topics bij te houden). Maar alsnog een reaktie dan: Alexandra (ook van de legendarische Croque Mule), komt met Nadara regelmatig naar NL: 24 - 30 mei 2007, 24 augustus - 9 september 2007 en 13 - 22 maart 2008

Boekingen en info bij de Speelman


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: gatliff
BerichtGeplaatst: za apr 28, 2007 3:56 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Transylvania is net als Gadjo Dilo, Vengo, Swing en Exils (de andere Gatlif-films die ik gezien heb en waarvan de meeste hoog in m'n favoriete films-lijstje staan) prachtig.
Transylvania is inderdaad rauw en intens. Supermooi.
Misschien ga ik 'm nog wel een tweede keer kijken.

Maar morgen eerst naar Curse of the golden flower (Man cheng jin dai huang jin jia). Kijken of die net als Crouching Tiger - Hidden Dragon en House of Flying Daggers ook ergens hoog in m'n favorieten komt te staan :~)

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za apr 28, 2007 4:02 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Trouwens laatst ook op dvd weer Der Himmel ?ber Berlin van Wim Wenders gezien, die ik voor het laatst tien jaar geleden in de RKZ-bios zag. Als je die nog nooit gezien hebt.. aanrader.

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 30, 2007 10:46 am 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 27, 2006 11:14 am
Berichten: 856
Woonplaats: Nijmegen
laatst op dvd El S?ptimo d?a gekeken. Zekers een tip, verhaal is van de hand van Ray Loriga, een briljante spaanse schrijver en gaat over een dorp waar een familievete heerst die nogal apart eindigt. Later bleek dat het gebasseerd is op een tragedie die plaatsvond in de jaren negentig, vandaar dat het apart was.

Vrijdag in images met Huathe naar El Labyrinto del Fauno geweest Mooi sprookje over een meisje dat in de laatste fase van de Spaanse burgeroorlog (1944) vlucht in de fantasieen. Erg mooi (en erg zielig)

AfbeeldingAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: gatliff
BerichtGeplaatst: ma apr 30, 2007 11:01 am 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
zeerover schreef:

:sick: Ben op 2/3 weg gelopen. Heel bloederig en zelfs als je je handen voor je ogen doet, hoor je de splesj-glush-geluiden...
Geen film voor mij. De twee vriendinnen met wie ik er was, vonden 'm wel mooi.
Het begin van de film is heel beklemmend en claustrofobisch door de gespannen familiebanden en de strakke paleis-etiquette en vanaf de helft ongeveer begint het bloederige gedeelte.

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 30, 2007 8:20 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 17, 2005 6:41 pm
Berichten: 1031
Woonplaats: Bakkeveen
Menno schreef:
El Labyrinto del Fauno geweest Mooi sprookje over een meisje dat in de laatste fase van de Spaanse burgeroorlog (1944) vlucht in de fantasieen. Erg mooi (en erg zielig)


Ook bekend als Pan's Labyrinth; lijkt mij zeer de moeite waard.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr mei 11, 2007 11:41 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 19, 2006 1:04 pm
Berichten: 255
collega schreef:
Menno schreef:
El Labyrinto del Fauno geweest Mooi sprookje over een meisje dat in de laatste fase van de Spaanse burgeroorlog (1944) vlucht in de fantasieen. Erg mooi (en erg zielig)


Ook bekend als Pan's Labyrinth; lijkt mij zeer de moeite waard.


Ik vond het een erg mooie film, zeker de moeite waard om te gaan kijken


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: gatliff
BerichtGeplaatst: do mei 31, 2007 3:19 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 11, 2005 8:25 pm
Berichten: 196
zeerover schreef:
Curse of the golden flower....

Gister gezien omdat ik er nieuwsgierig naar was geworden. Ik hoorde er zulke verschillende dingen over. Ik vond het een mooie film. Een echt klassiek koningsdrama, met alle ingredienten die erin horen te zitten. Wreedheid, macht, liefde, eenzaamheid, incest, vergiftiging etc en aan het eind is iedereen dood of ongelukkig.
En alles is groots aangepakt. Niet een bosje bloemen voor de keizer, maar een heel plein vol. Niet een bediende maar honderd. En wat een kleuren!!! Je zou er bijna pijn aan je ogen van krijgen.
Prachtige film voor wie ook van Hamlet en Elizabeth (met Cate Blanchett) houdt.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 01, 2011 7:12 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Hey, dit topic had ik nog niet eerder ontdekt.
Ik zie een heleboel films langskomen,die ik heb gezien cq. kan waarderen.
Vanavond weer eens naar 'de sneak' in de Verkadefabriek.
Kijken wat we voorgeschoteld krijgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: gatliff
BerichtGeplaatst: ma feb 07, 2011 1:25 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 20, 2010 6:19 am
Berichten: 235
zeerover schreef:
Curse of the golden flower (Man cheng jin dai huang jin jia). Kijken of die net als Crouching Tiger - Hidden Dragon en House of Flying Daggers ook ergens hoog in m'n favorieten komt te staan :~)


Misschien dat je Hero (英雄) dan ook leuk vindt. Niet echt historisch correct, maar wel erg artistiek.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 179 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling