mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu za apr 27, 2024 9:34 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 07, 2011 1:30 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 20, 2010 6:19 am
Berichten: 235
En voor wie van Ierland (en vooral Ierse geschiedenis en literatuur) houdt:
The secret of Kells


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 07, 2011 2:54 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 18, 2005 11:00 pm
Berichten: 1372
Woonplaats: Noordeloos
Ron schreef:
En voor wie van Ierland (en vooral Ierse geschiedenis en literatuur) houdt:
The secret of Kells


welke is dat ook al weer? een speelfilm of animatie? Klinkt interessant!

_________________
Als de nood hoog is, kun je best een vierkwartsmazurka dansen!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 07, 2011 3:42 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 20, 2010 6:19 am
Berichten: 235
Repelsteeltje schreef:
Ron schreef:
En voor wie van Ierland (en vooral Ierse geschiedenis en literatuur) houdt:
The secret of Kells


welke is dat ook al weer? een speelfilm of animatie? Klinkt interessant!


Animatiefilm :-)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 08, 2011 9:06 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 20, 2005 1:33 pm
Berichten: 2217
Woonplaats: Utrecht
Ron schreef:
Repelsteeltje schreef:
Ron schreef:
En voor wie van Ierland (en vooral Ierse geschiedenis en literatuur) houdt:
The secret of Kells


welke is dat ook al weer? een speelfilm of animatie? Klinkt interessant!


Animatiefilm :-)


Dat is die, die wij altijd nog eens willen zien, maar waar het nooit van komt...
;)

_________________
"I love playing guitar pieces on the harp: it combines the beauty of the guitar and the non-transportability of the harp." (Park Stickney)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 08, 2011 10:00 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 09, 2009 11:06 pm
Berichten: 280
Dit topic had ik ook nog niet eerder gezien, leuk :D

Ik heb gister Koyaanisqatsi gezien met muziek van Philip Glass

Als grote Philip Glass fan moest ik deze film echt zien van een vriendin van mij die ook Philip Glass fan is :D Shame on me dat ik `m nog niet kende.

Echt een prachtige film. Nee het is geen film, het is eerder... tja...
Prachtige beelden, hele bijzondere beelden zitten er tussen (grappig, indrukwekkend, emotioneel, gekte), en de muziek is werkelijk fenomenaal. Het is ook een ideale film voor met een space cakeje! Het neemt je helemaal mee, en het verhaal zonder enkel woord wat er in zit is prachtig.

[spoiler (selecteer om te lezen)]
Het begint met het mooiste van de aarde: de ongerepte natuur. Mooie beelden van allerlei aspecten van de aarde.
Vervolgens zie je hoe de mens gebruik (lees: voornamelijk misbruik) maakt van deze natuur. Het schuift het zonder pardon opzij voor beton, gebouwen, auto`s en drukte. Het laat de gekte zien van de mens als groep, de drukte op de straten, het gekkewerk in fabrieken. En als contra laat het het pracht van de mens als individu zien met prachtige close-ups en mooie straatbeelden vanuit kikvors perspectief.
Het laat zien wat de mens kan (gigantische machines, automatisering, chips, de ruimte in) maar ook hoe de mens daarmee de natuur laat verdwijnen.

[/spoiler]
Er zit veel in! Maar verwacht geen snelle actie/speelfilm. Misschien een cliché/vaak uitgewerkt concept, maar deze uitvoering is zó mooi..

Ik geef `m een 8.5


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 08, 2011 1:19 pm 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 29, 2008 9:35 am
Berichten: 416
Woonplaats: Delft
Koyaanisqatsi is inderdaad een bijzondere film. Ik heb m gezien na een nacht met weinig slaap en voldoende alcohol en we waren dus dromerig en relaxt genoeg hiervoor.

_________________
Music is my favourite drug.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do feb 24, 2011 9:50 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 21, 2010 2:47 pm
Berichten: 228
Woonplaats: Huizen
Ik heb gisterenavond met een paar collega's de film The King's Speech gezien, een werkelijk schitterende film over een historisch onderwerp, namelijk het stotterprobleem van de latere Engelse koning George VI, de vader van de huidige koningin van Engeland, Elizabeth II. Onderstaand de korte inhoud van de film, overgenomen uit de website van het Filmtheater.
Citaat:
De Engelse koning George VI (gespeeld door Colin Firth), de vader van de huidige koningin, was een stotteraar. Over zijn strijd tegen deze kwaal gaat 'The king's speech'. Zijn vrouw Elizabeth (de latere Queen-Mother die 102 jaar oud zou worden, hier gespeeld door Helena Bonham Carter) zoekt heel Londen af naar een therapeut die haar man kan helpen. Uiteindelijk belandt ze in het schamele onderkomen van Lionel Logue, een excentrieke Australische acteur die tijdens de Eerste Wereldoorlog had ontdekt dat hij in staat was om soldaten met 'shell shock' weer te leren praten. Logue is bereid de prins als klant te nemen, maar op zijn voorwaarden: bij hem thuis en op basis van "jij en jou". Hij noemt de prins, die slechts met grote tegenzin Logue een kans wil geven, Bertie. Maar eigenlijk heeft hij geen keus, want het ergste wat kon gebeuren wordt waar. Na de dood van hun vader komt Alberts oudere broer Edward (Guy Pearce) op de troon. Maar deze heeft zijn hart verloren aan de gescheiden Amerikaanse mrs Simpson. Na een jaar treedt hij af om met haar te kunnen trouwen. In december 1936 moet Albert hem opvolgen. In Duitsland doet Hitler steeds meer van zich spreken: "I don't know what he's saying, but he seems to be saying it rather well". De oorlog breekt uit. De koning moet het volk een hart onder de riem steken. Zijn toespraak zal via de radio niet alleen in Groot-Brittanië te horen zijn, maar in het gehele British Empire.

Dat de film erg in trek was bleek wel uit het feit dat hij helemaal uitverkocht was. De collega die een keer in de maand de films uitzoekt had zelfs een extra mail gestuurd om ons op het hart te drukken om toch vooral te reserveren als we de film wilden zien!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do feb 24, 2011 10:11 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Rob schreef:
Ik heb gisterenavond met een paar collega's de film The King's Speech gezien, een werkelijk schitterende film over een historisch onderwerp, ...

Welke dansen komen er in voor?

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do feb 24, 2011 10:35 am 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Ron schreef:
En voor wie van Ierland (en vooral Ierse geschiedenis en literatuur) houdt:
The secret of Kells


Over Ierse geschiedenis is nog een andere interessante film uit 1996 te melden:
Michael Collins.

Deze film speelt zich af van 1916 (Ierse opstand) tot 1922 (de dood van Michael Collins). Michael Collins is 1 van de 2 onderhandelaars die de Ierse staat uit het onderhandelingsvuur heeft gesleept. Maar omdat bij die onderhandelingen Ulster (het huidige Noord-Ierland) is afgestaan, ontstond een burgeroorlog. In een hinderlaag is Collins toen gedood.

Hoewel omwille van het drama op enkele puntjes is afgeweken van de werkelijke geschiedenis, geeft de film een goed beeld van de toenmalige situatie op het Ierse eiland, dat eigenlijk als een Europese kolonie van Engeland werd beschouwd.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo apr 22, 2012 10:34 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Cooper schreef:
Gisteren naar "As it is in Heaven" geweest.

Erg mooie film over een wereldberoemd dirigent die door gezondheidsproblemen de optreedwereld vaarwel moet zeggen. Hij gaat terug naar zijn geboortedorp in Zweden en gaat het kerkkoor leiden. Zijn komst verandert alles in het dorp,...

muziek=communicatie ten top.

Ook nog een klein feest met trad muziek vlak voor de pauze :-)

W

Gister weer eens gekeken. Er zijn maar weinig films die ik een tweede keer wil kijken, laat staan een derde keer. Deze hoort in de laatste categorie,

:-)
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 84 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling