mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu do mei 09, 2024 2:35 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 13 berichten ] 

Vind jij een goede dansvloer belangrijk?
Nee, ik zit eigenlijk liever 0%  0%  [ 0 ]
Nee, als ik maar ruimte is om te springen! 6%  6%  [ 1 ]
Mja, da's mooi meegenomen, maar gaat mij vooral om de muziek 53%  53%  [ 9 ]
Ja, ik wil fijn kunnen draaien 41%  41%  [ 7 ]
Ja, anders kan ik mijn creativiteit niet kwijt 0%  0%  [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 17
Auteur Bericht
 Berichttitel: Dansvloer oplossingen
BerichtGeplaatst: do apr 20, 2006 10:20 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
...uit het Boschbal topic gelicht..

Een goede dansvloer lijkt een belangrijke randvoorwaarde voor een geslaagd bal en ook in Nederland worden we steeds kritischer. Maar lang niet alle lokaties hebben een mooi gelakte houtenvloertje. Wat nu als de vloer van stroef beton, gymzaal rubber, straatklinkers of gras is? Wat voor betaalbare oplossingen zijn er dan? Idee-en, ervaringen?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Hardboard
BerichtGeplaatst: do apr 20, 2006 10:49 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Hardboard:

Met het grote buitenbal in Enschede van sep 2004 moest er iets gebeuren, want de markt was welliswaar net nieuw bestraat, maar dat waren wel klinkers. Zandstrooien is overwogen, maar er bleek budget voor van die 3.5 mm hardboaardplaten (2,44x1,44) die je ook achterin je Ikea kasten vindt en dat bleek uitstekend te voldoen met de lakzijde naar boven). Het danst fantastisch, was zo gelegd (met zo'n dozentape roller aan elkaar geplakt) en 's nachts bleken ze nog herbruikbaar voor de afterparty in de kerk (waar vloerbedekking lag). Het kost ook niet veel, voor iets van 5,50 Euro per plaat kwam de houthandel ze afleveren, wat wel nodig was, want zo'n stapel platen is loodzwaar. Enige aandachtspunt was dat ze iets krom trokken, waarschijnlijk door de koude vochtige ondergrond en het zonnetje aan de bovenkant, maar dat was niet storend (landbouwplastic eronder?). Er is trouwens ook kwaliteitsverschil tussen dozentapes..

Het bal van sep 2005 was binnen in het pop-centrum waar een grove en beschadigde betonnen vloer lag. Daar zijn dus ook weer hardboard platen voor besteld. Het leggen was iets meer werk door de rare hoekjes en palen, maar prima te doen met een decoupeerzaag. Alleen bleek de laklaag van 2 platen in het midden voor het podium niet bestand tegen 6 uur dansen. Was het de hogere dansersconcentratie? Teveel bourree's? Meer goede dansers? (schuiven en draaien ipv springen). Het resultaat was dat de beschadigde platen aardig wat stof verspreidden aan het eind van de avond..


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do apr 20, 2006 10:56 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 18, 2005 11:00 pm
Berichten: 1372
Woonplaats: Noordeloos
Ik vind een goede dansvloer wel heel fijn, maar het is voor mij toch ondergeschikt aan de muziek. Ik laat me er niet door weerhouden om te komen ofzo. En bijvoorbeeld op sommige lokatie's maakt het me helemaal niet uit, zoals bijvoorbeeld in Heukelum (openlucht bal) omdat ik die locatie zo mooi vindt! (terwijl graspollen niet echt fijn dansen!)

_________________
Als de nood hoog is, kun je best een vierkwartsmazurka dansen!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do apr 20, 2006 11:01 am 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 24, 2005 2:02 pm
Berichten: 485
Woonplaats: wageningen
Volgens mij zijn er twee dingen belangrijk voor een goede dansvloer: t moet glad zijn en een beetje meeveren. Dat maakt hout de ideale combinatie. Maar ik geloof dat ik allang blij ben als aan een van de twee voorwaarden is voldaan.
Gymzaalrubber is dan nog best ok want dat is op te lossen met gladde schoenen en t veert wel. Omgekeerd kan een gladde harde vloer opgelost worden met stroevere verende schoenen.... Gras vind ik ook geen probleem: niet glad maar wel verend en t voelt zo lekker op blote voeten (aangenomen dat er geen kuilen, glas, sigarettenpeuken etc tussen verstopt liggen). Bij dit soort locaties kunnen de dansers dus zelf voor een oplossing zorgen.
Maar beton of straatstenen zijn gewoon vervelend.... daar zou ik wel graag een oplossing voor zien. En ik geloof dat ik als het budget een echte dansvloer (zoals bij t middeleeuwenbal, die was mooi!) niet toelaat ik een beetje stofhappen door zo'n laklaag wel voor lief neem.... al lost dat dus maar de helft van t probleem op.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do apr 20, 2006 11:57 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Gras is voor mij alleen een optie als het kwaliteitje golf-green is, want het gevaar op een zware enkelverzwikking is het me niet waard (ga niet een heel dansseizoen te grabbel gooien).

Btw. het stof leek me niet van de laklaag (die is heel dun), maar van het opgeruwde hardboard (soort geperst papier/fijne houtpulp)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do apr 20, 2006 12:14 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Zit er in Den Bosch niet een linoleum dealer die wil sponsoren? ;)

(lekker glad.. stink wel behoorlijk als het nieuw is)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do apr 20, 2006 12:30 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma maart 14, 2005 8:55 am
Berichten: 1169
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Linoleum is toch van dat (grijze) spul wat ze vooral veel in scholen gebruiken? Zeil achtig.... Makkelijk in onderhoud, maar zou het niet te stroef zijn? Veel vering zal het niet geven...
En natuurlijk de prijs inderdaad, want zonder sponsor of flinke buidel wordt het lastig met een grote oppervlakte.
Over het algemeen vind ik de kwaliteit van de vloeren goed, al ben ik niet de meest kieskeurige danser..

_________________
¡Hell Yeah!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do apr 20, 2006 2:37 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 04, 2004 9:20 pm
Berichten: 1214
Woonplaats: Nijmegen
Ik zou geld eerder uitgeven aan muziek dan aan een vloer. Ik geef toe dat een houten, verende vloer mijn voorkeur heeft boven klinkers, maar bij een bal met bijv. de Slomobabes (:tongues:) in wageningen en een bal met Goze op het marktplein in enschede zonder platen kies ik voor het laatste. Desnoods bergschoenen aan! :hug:

De oplossing in eindhoven vond ik ook ideaal: een houten vloer die ze in/onder tenten gebruiken. Ik geloof dat ze daar iets van 350,- voor kwijt waren. Voordeel is dat het veert en enigsinds glad is! :hug:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do apr 20, 2006 8:10 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: vr feb 13, 2004 10:36 am
Berichten: 1110
Ja, een fijne vloer is wel heel veel prettiger. En fijn betekend: verend en glad.
Maar uiteindelijk geeft de muziek voor mij toch de doorslag.
De houten vloer in Eindhoven is een erg fijne oplossing. hardboard werkt redelijk goed, het stof neem ik op de koop toe.
Blijft het budgettaire probleem, dus desnoods ruw beton....

_________________
ik dans dus ik besta


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do apr 20, 2006 8:40 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 10, 2003 6:48 pm
Berichten: 965
Woonplaats: Twin Peaks
Gewoon net als in Gennetines, de goedkoopste ondervloerdelen, laken en klaar. Veert lekker :love:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do apr 20, 2006 8:42 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 10, 2003 6:48 pm
Berichten: 965
Woonplaats: Twin Peaks
Volgens mij blijft hardboard erg hard, vooral als het op beton ligt. Dit maakt dus niet veel uit, ja behalve de schadelijke vezels die je inademt natuurlijk...... :peace:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do apr 20, 2006 8:53 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 17, 2005 6:41 pm
Berichten: 1031
Woonplaats: Bakkeveen
Als ik kan kiezen tussen een houten en een betonnen vloer, kies ik voor hout.
Als ik kan kiezen tussen hardboardbovenlaagstofhappen en dansen op beton,
dan kies ik absoluut voor dansen op beton.
Dan maar wat meer springen, al kun je op glad beton trouwens ook prima draaien.
En improviseren houd je scherp!

De kwaliteit van de dansvloer is voor mij zeker ondergeschikt aan de kwaliteit van de muziek en het geluid.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di mei 09, 2006 9:43 pm 
Offline
Pilot

Geregistreerd: di apr 12, 2005 2:57 pm
Berichten: 384
Woonplaats: Rotterdam
Fijne vloer is fijn. En voor dansen wat mij betreft ook wel essentieel. Nou ja hoeft geen geweldige vloer, liever inderdaad goede muziek en een vloer die oke is dan een matige band en een topvloer.
Zolang t maar niet zo'n dansvloer is als op Na Fir Bolg vorig jaar.... wat een ramp. In zo'n geval vind ik toch wel dat er echt wat aandacht besteed mag worden aan de dansvloer.
Een dansvloer die uit vastgeniete planken bestaat, waarvan de nietjes niet
ver genoeg zijn weggetimmerd.... zodat je je voeten er aan openhaalt, :sick: :crying: en EHBOmensen die zeggen 'ja mevrouw, we weten t, er komt hier elke 10 minuten een nieuw iemand met bloedende tenen of open voeten'...
Zolang de balfolkvloeren maar beter zijn dan dat, ben ik tevreden!

_________________
Balfolkjunkie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 264 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling