mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu wo mei 08, 2024 11:39 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Balfolk Amsterdam
BerichtGeplaatst: wo maart 01, 2006 9:20 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jan 21, 2005 2:48 pm
Berichten: 113
Woonplaats: Utrecht
Nu we op de helft zijn van de balfolk cursus, vind ik het tijd worden voor een verslagje:
We hebben nu drie lessen gehad waarin de scottish, bourree en mazurka werden behandeld. Elke keer spelen we een andere dans, waarbij Frans en Wouter iets vertellen over de accenten, tempo en variaties. Natuurlijk worden ook de dansen erbij geleerd en mocht ik met Wouter de scottish en bourree voor doen :love: Normaal dans ik een soort van schaatsbeweging bij de bourre, was dus even schrikken toen Wouter vertelde dat je er soms tien jaar over doet om de bourree te kunnen dansen :sick:
Ook word de groep verdeeld, zodat er meteen 'folkbands' ontstaan. Gelukkig is er balans in de instrumenten samenstelling en zijn er heel wat verschillende instrumenten, zoals concertina, contrabas, harpen, tuba, fluiten, accordeon en trekzakken, een doedelzak en een instrument waar ik de naam niet van weet (bas klarinet?), en word je niet weggeblazen door doedels en draaiers. Frans en Wouter doen het erg goed :applause: en zorgen ervoor dat de cursus voor iedereen interessant is. En ik kreeg te horen dat de cursus waarschijnlijk een vervolg zal krijgen :applause:
(de rest mag de harpmafia vertellen :biggrin: )

_________________
Er is een tijd om te huilen en een tijd om te lachen, een tijd om te rouwen en een tijd om te dansen. (Prediker 3:4)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do maart 02, 2006 11:48 am 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
'k ben benieuwd naar het resultaat :~)
Jullie gaan toch op een bal spelen als de cursus afgerond is?

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do maart 02, 2006 12:36 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
Op 21 mei staat er een bal in Amsterdam op de agenda. Dat zal wel naar aanleiding van de cursus zijn?

Poeh, er staan al wel erg veel bals in mijn agenda, zeg... Tot Gooik (7 juli) heb ik nog 6 balvrije weekenden, waaronder pasen en pinksteren...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Groot Mokums Folkorkest
BerichtGeplaatst: ma maart 06, 2006 10:21 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 29, 2005 9:56 am
Berichten: 129
Woonplaats: Amstelveen
Bedankt Xeer, voor je verslag. :hug: Ik heb er zelf een halve avond bij mogen zitten, en begrijp nu ook waarom iedereen zo enthousiast is. Een leuke club mensen, hele goede muzikanten, een keur aan instrumenten. Wouter en Frans natuurlijk, docenten die totaal verschillend zijn, maar beiden helemaal thuis in dans en dansbegeleiding en die de rollen onderling goed verdelen. De opzet is ook goed: een leuke mix van dansen en spelen, samenspelen in steeds andere groepjes. Ben net als Zeerover erg benieuwd naar het (voorlopige, want het orkest gaat waarschijnlijk nog wel even door!) resultaat van dit alles!

Inderdaad, op [color=blue]zondag 21 mei a.s.[/color] kunnen we in het Ribbeautheater getuige zijn van een van de eerste optredens van het Groot Mokums Folkorkest (moeten we eigenlijk een naam voor bedenken, iemand suggesties?). Orkestleden en docenten vullen een groot muzikaal deel van dit bal in. Het wordt wat kleiner van opzet dan het tosti-bal in februari (we blijven in de 'kleine' danszaal) en een perfecte opwarmer voor het Mokumse Bal der Bals 2006: dat van [color=blue]zaterdag 23 september[/color]. Flimmie heeft beloofd iedereen hier t.z.t. alles van te vertellen... :rose:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 07, 2006 1:55 am 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 30, 2004 10:19 pm
Berichten: 846
Woonplaats: almere
:sleep:

_________________
Novo: nenhuma barbante uniram


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di maart 07, 2006 2:24 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Skizzo schreef:
Inderdaad, op zondag 21 mei a.s. kunnen we in het Ribbeautheater getuige zijn van een van de eerste optredens van het Groot Mokums Folkorkest (moeten we eigenlijk een naam voor bedenken, iemand suggesties?). Orkestleden en docenten vullen een groot muzikaal deel van dit bal in. Het wordt wat kleiner van opzet dan het tosti-bal in februari (we blijven in de 'kleine' danszaal) en een perfecte opwarmer voor het Mokumse Bal der Bals 2006: dat van zaterdag 23 september. Flimmie heeft beloofd iedereen hier t.z.t. alles van te vertellen... :rose:


Het Zottenfestival is natuurlijk ook een goede oefenwei (zie topic: http://mota.xs4all.nl/forum/viewtopic.php?t=924). :dancing: :dancing: :dancing:

En de naam is mijns inziens prima. Hoef je van mij niet meer te veranderen. :applause:

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do apr 27, 2006 9:32 am 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 29, 2005 9:56 am
Berichten: 129
Woonplaats: Amstelveen
Ik had beloofd jullie op de hoogte te houden van het reilen en zeilen van het Groot Mokums Folkorkest. Het was hard werken, maar deze ruim twintig muzikanten hebben de techniek en het repertoire in huis om bal te spelen!

Delegaties van het orkest gaan zich - onder leiding van Wouter Kuijper en Frans Tromp - laten zien en horen op:
- zondag 7 mei vanaf 14.00 uur in de Dromedaris, Parktuinen 1, nkhuizen
- zondag 21 mei vanaf 13.00 uur bij AVC (Ribeau), JamesWattstraat 58c,
Amsterdam
- zaterdag 10 juni vanaf 19.30 uur bij V420, Vleutenseweg 420, Utrecht
Het belooft een spectaculair optreden te worden, met een bijzondere combinatie van fijne instrumenten (cello, contrabas, viool, saxofoon, accordeon, bes- en basklarinet, harp, fluit etc.)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do mei 11, 2006 10:10 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 29, 2005 9:56 am
Berichten: 129
Woonplaats: Amstelveen
Afgelopen zondag heeft het eerste deel van de cursusgroep op het bal in Enkhuizen gespeeld. De opkomst was, vanwege het mooie weer, wat magertjes, maar het was een superleuke middag. En het kleine Groot Mokums Folkorkest heeft een heerlijk dansbaar programma gebracht, met leuke improvisaties van Janny op de electrische gitaar, van Mariette op haar basklarinet, Van Anneguus op de doedelzak, van Paul op de contrabas en van Ton op zijn accordeon. :applause: Cooper kan trots zijn op dit resultaat en zo zag hij er ook uit zondag (wel jammer trouwens dat je zo snel weg moest, Wouter, we hebben nog heel gezellig gegeten en gesessied en zo)..

Na de zomer gaat de groep inderdaad gewoon verder met een vervolgcursus, met Frans en Wouter gaan ze zich nog verder bekwamen in het spelen voor dansers. En gelukkig is er binnen de groep veel animo om ook daarna - als autonoom balorkest - verder te gaan.

Helemaal leuk dus.. straks! En voor nu zijn er nog maar 2 kansen om deze runner up in het bal folk spel te bewonderen:
- 21 mei vanaf 13.00 uur in Amsterdam
- 10 juni vanaf 19.30 in Utrecht
Zorg dat je :raisedeyebrow: zonder te jokken kunt zeggen dat je erbij was!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 17, 2006 8:59 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma maart 14, 2005 8:55 am
Berichten: 1169
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
*bump*
Even dit topic weer omhoog hijsen.. ;)

Geen idee of er nog wat te melden is... zoals al hieronder geschreven is... 13:00uur aanvang.. dan meen ik dat er een dansinstructie volgt? Vergeet niet te reserveren... want het loopt natuurlijk storm! :biggrin:

_________________
¡Hell Yeah!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 17, 2006 11:01 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 18, 2005 11:00 pm
Berichten: 1372
Woonplaats: Noordeloos
GoofusInsanius schreef:
*bump*
Even dit topic weer omhoog hijsen.. ;)

Geen idee of er nog wat te melden is... zoals al hieronder geschreven is...


Nou, dan zal ik maar even wat zeggen.. We hebben vanavond weer geoefend en besloten dat we ook gaan improviseren :cool: Als dat maar goed gaat :raisedeyebrow: Maar: we hebben er zin in :love: Wordt vast een Heel Leuk Bal! :dancing:

_________________
Als de nood hoog is, kun je best een vierkwartsmazurka dansen!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 17, 2006 11:02 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 18, 2005 11:00 pm
Berichten: 1372
Woonplaats: Noordeloos
GoofusInsanius schreef:
*bump*
Even dit topic weer omhoog hijsen.. ;)

Geen idee of er nog wat te melden is... zoals al hieronder geschreven is...


Nou, dan zal ik maar even wat zeggen.. We hebben vanavond weer geoefend en besloten dat we ook gaan improviseren :cool: Als dat maar goed gaat :raisedeyebrow: Maar: we hebben er zin in :love: Wordt vast een Heel Leuk Bal! :dancing: ;)

_________________
Als de nood hoog is, kun je best een vierkwartsmazurka dansen!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo mei 17, 2006 11:14 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 29, 2005 9:56 am
Berichten: 129
Woonplaats: Amstelveen
Oeps.. verkeerde topic omhoog gehesen. Maar dan doen we net of het over ons folkbal gaat in plaats van over de cursus balfolk (je wordt ook stapeldol van al die Mokumse folk-activiteiten :biggrin: )

Die smiley achter 'loopt natuurlijk storm' was echt niet nodig, Goofus! Want inderdaad stroomt mijn mailbox gestaag vol met aanmeldingen voor het bal. Dat vind jij pas :biggrin: ! En ik ook.. :hug:

En er is nieuws! Een fijn gelegenheidstrio, bestaande uit THA-docenten, heeft - net als op het kerstbal in Groningen- de balgen bij elkaar gestoken, en verrast deze aanmelders met wat diatonisch geweld. Twee van deze spelers behoren tot het neusje van de zalm: Wouter Kuyper en Frans Tromp. En Skizzo mag de luchtknopjes bedienen.. :cool:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 258 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling