Terwijl een deel van de folkies van Nederland nog op TEEU is (jammer dat Nijmegen zo ver van Groningen ligt anders was ik vanavond even langs gekomen
) hebben wij hier in Beijum een geslaagd muziekweekend afgesloten.
Omdat het iets is wat aan te raden is om ook eens te organiseren, hier een kort verslagje :~)
Met Coca en Rooddraakje had ik al een tijdje het voornemen om eens een dagje bij elkaar te komen om muziek te maken. We spelen wel eens samen op sessie en dat is altijd leuk, dus het leek ons wat om daar eens wat meer tijd voor uit te trekken.
Toen bleek dat TEEU dit jaar niet echt iets zou worden voor ons, leek dat een mooi tijdstip (Hemelvaart) om het plan uit te voeren. We hebben het plan wat uitgebreid door er een soort ZelfRegulerendeSamenspelWorkshop van te maken. Samen met Stuiter en Kikker (vijf leek ons een mooi aantal voor zoiets) hadden we van tevoren een paar nummers uitgekozen (Rooddraakje zelfs zelf één geschreven) om die van tevoren wat voor te bereiden.
We hadden uiteindelijk een scottish, bourr?e en wals. Die hebben we vandaag en gisteren doorgenomen. Vooral akkoordenschema's erbij bedacht (af en toe felle discussies
) en arrangementjes bedacht. Twee dagen was natuurlijk kort voor drie nummers, dus we hebben nu geen volledig uitgewerkte nummers, maar we zijn heel lekker aan de slag geweest en hebben aardig wat van elkaar geleerd. Veel met ritme bezig geweest bijvoorbeeld.
Superleuk was het echt :~) Het heeft me vooral ook veel nieuwe inspiratie en energie gegeven (op de eerste plaats lol trouwens :~) )
Leuk om met "nieuwe" mensen te spelen (mensen waar ik niet geregeld mee speel).
We vonden het allemaal erg voor herhaling vatbaar :~) 't is ook makkelijk te organiseren, je moet alleen een weekend vinden waarin de mensen die het willen kunnen, je hebt een plek nodig met wat ruimte (studentenkamer is niet heel fijn, denk ik ;~) ) en waar je herrie kunt maken. Eten maak je zelf en is dus heel lekker
(groot voordeel).
Vijf bleek trouwens echt een heel goed aantal. Van te voren hadden we gedacht dat we af en toe zouden opsplitsen om bijvoorbeeld akkoordbegeleidingen en rimtes te verzinne, maar dat bleek met vijf heel goed "centraal" te kunnen, waardoor er veel verschillende input was, maar niet te veel
Een aanrader voor iedereen