mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu za apr 27, 2024 10:54 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 117 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8

Een workshop bij het Lage Landenweekend?
Nee, ik houd meer van de bergen... 18%  18%  [ 3 ]
Ben je besodemieterd! Dan ga ik natuurlijk spansen in Grön! 35%  35%  [ 6 ]
Die workshops lijken me wel wat, ik ga me inschrijven 29%  29%  [ 5 ]
Is het eten er wel lekker? ... 18%  18%  [ 3 ]
Totaal aantal stemmen : 17
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 09, 2009 7:02 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 06, 2003 1:26 pm
Berichten: 344
Woonplaats: Hilversum
willowtree schreef:
Weet iemand wanneer ik een bevestiging van aanmelding kan verwachten? Ik heb net dit topic nog eens doorgelezen en begin me af te vragen of ik wel op tijd was :worried: terwijl ik juist deze week weer heel veel aan t spelen ben en helemaal zin krijg in t weekend :dancing:

dat duurt meestal wel lang... je kan natuurlijk altijd een mailtje naar de organisaasie sturen ..
ik heb me opgegeven voor de workshop van Toon..
ben zeer benieuwd!

_________________
.... ben dr weer ...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr maart 20, 2009 9:34 am 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Zo... vandaag vrij, dus nog snel proberen die vier nummers erin te rammen die Maarten ons te voorbereiding stuurde... (druk gehad...)

Twee nummers had ik al een beetje tussen de bedrijven door gedaan, nu de andere twee.

Ze staan niet echt in trekharmonica-toonsoorten en ik moest me ter voorbereiding alleen met de melodie bezig houden (had nog om akkoorden gemaild ;~) ) dus het is nogal ploeteren.
Stuk in Gm, stuk in D... M'n vingers maken onwennige loopjes en patronen en het gaat heel sloom...

Maar 'k heb er zin in :dancing:
Ben heel benieuwd wat we gaan doen en hoe Maarten als docent is.
Vind het een supergoede muzikant.

En waarschijnlijk 's avonds lekker sessie in de bar en Toon weer zien :dancing:
Rooddraakje en ik gaan eind van de middag grijnzen en zingend richting A'foort, schat ik zo in :~)

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr maart 20, 2009 10:23 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 16, 2004 8:03 pm
Berichten: 2209
Woonplaats: Den Haag
Heel veel plezier!!! :luck: :dancing:
Ik ga vanavond naar een toneelstuk, morgen lekker wandelen en zondag fijn zelf viool spelen. :rose: Nog genoeg te oefenen voordat ik nieuwe input nodig heb van een workshop... :luck:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr maart 20, 2009 12:38 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 24, 2005 12:40 pm
Berichten: 1480
Woonplaats: Utrecht
Ik heb er ook heel veel zin in! :dancing:

Lekker vandaag vrij; dus de grote voorjaarsschoonmaak is gedaan en de deunen voorbereid; ik ben er helemaal klaar voor!

Zo nog even genieten van het prachtige weer.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo maart 22, 2009 12:19 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 20, 2006 12:15 pm
Berichten: 203
Veel plezier allemaal! Ik ben er helaas niet bij -- maar ik ga lekker naar Dublin!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo maart 22, 2009 7:39 pm 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 24, 2005 2:02 pm
Berichten: 485
Woonplaats: wageningen
Ik ben weer thuis.
Ondanks de enorme tegenvaller aan het begin van het weekend: Toon was ziek :crying: hebben we er iets leuks van weten te maken.
Ik vond dat Maarten erg goed les gaf. Knap hoe hij op een leuke manier met de zo diverse groep om kon gaan. Hij heeft heel veel verteld en voorgedaan, behoorlijk theoretisch allemaal en daardoor niet wat ik me van het weekend had voorgesteld, maar zeker leerzaam.
Voor een groot deel ging het over dingen waar ik nog lang niet aan toe ben om toe te passen, dus of ik er beter van ga spelen weet ik niet. Maar ik ben er in ieder geval een betere luisteraar van geworden: ik heb de cd van Snaar maar waar opstaan :love: en ben me veel meer bewust van wat voor variaties en gekke fratsen ze allemaal toepassen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 23, 2009 9:30 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 12, 2006 8:06 am
Berichten: 1195
Woonplaats: Utrecht
Ja arme Toon, alwéér keelontsteking... Hij heeft het veel te druk met z'n kindjes ('s ochtends vroeg) en alle muziek ('s avonds laat...)!

Maar fijn dat Maarten het een beetje heeft kunnen opvangen! Ik ben benieuwd wat jullie van de nummers gemaakt hebben; ik heb ze ook gespeeld vorige week om Joris een beetje te helpen voorbereiden.

Ennehm.. ik geniet ook al van de cd van Snaarmaarwaar... Mmmm! Vooral Noir et blanc vind ik erg mooi, en Dance to your daddy, en Waterman's, en Architek. En Montserrat, en Muller's. En Vappu. Nou ja, hihi zo ongeveer de hele cd dus!

Komen er nog foto's van het weekend..? Ik ben benieuwd!

_________________
don't hurry, be hippie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 23, 2009 9:46 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 24, 2005 12:40 pm
Berichten: 1480
Woonplaats: Utrecht
Het was inderdaad errrg jammer dat Toon er niet was.

De groep was groot. De mensen van de groep van Toon hadden de partituren niet gekregen en daardoor was het nodig om toch de melodietjes aan te gaan leren (terwijl bij Maarten's workshopomschrijving juist stond dat je geacht werd die te kennen).

Maarten is een erg goede docent en heeft het ontzettend goed opgelost.
Zeerover, Joris en ik hebben apart nog allerlei ritme-uitleg gekregen dat erg interessant was. Genoeg om weer een tijd mee vooruit te kunnen. :applause:

Harold, de organisator, kondigde aan dat hij het volgend jaar niet meer wil doen en dat ze nieuwe mensen zoeken.

Lijntje; is dat misschien iets wat jij leuk zou vinden? (en zeker goed kan) Joris stond er niet afwijzend tegenover.. maar het is natuurlijk wel zo leuk om dat samen met iemand te doen.

Het zou toch geweldig zijn als er een 'frisse wind' doorheen gaat. Heel veel dingen zijn standaard al geregeld voor het weekend, dus het gaat met name over het regelen van de docenten (je kan zelf dan dus allemaal toffe docenten regelen! :-) ) en over de PR voor het weekend. Ik heb er naast de Herfstweek helaas echt geen tijd voor.

De cd van Snaarmaarwaar heb ik ook opstaan; wat een goede muzikanten!!

Ik heb niemand foto's zien nemen, dus die zijn er denk ik niet...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 23, 2009 10:16 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 12, 2006 8:06 am
Berichten: 1195
Woonplaats: Utrecht
Hmmm ja het lijkt me best leuk om te organiseren, maar.. ik heb eigenlijk helemaal niet zoveel verstand van muziek! Dus ook niet van muziekdocenten... En al helemaal niet van "De lage landen"... Maar ik zal Joris eens uithoren, misschien kunnen we het inderdaad als team doen. Of zo... En als jullie dan via het forum aangeven van wie jullie allemaal les willen hebben, dan komt het vast goed :)

Heeft Harold ook een mailadres of zo? Dan kan ik eens informeren!

(Oja, ik moet wel bedenken dat ik volgend jaar mn masterscriptie moet schrijven en zo... En ook weer een dansstageweekend wil organiseren... Maar met Telenn en Repel als voorbeeld weet ik dat je naast je scriptie nog van aaaaaaaaaaalles kunt doen, toch?!)

_________________
don't hurry, be hippie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 23, 2009 10:20 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 24, 2005 12:40 pm
Berichten: 1480
Woonplaats: Utrecht
Leuk dat het je best leuk lijkt! :dancing:
Ja, als team moeten jullie daar goed uit kunnen komen hoor!
En muziekdocenten; er zijn genoeg mensen die daarover willen meedenken. (ik doe dat zelfs graag, haha:) )

Je kan bij vragen ook eerst wel bij mij terecht; veel dingen weet ik wel en anders communiceer ik dat wel verder. [size=9](het bestuur reageert nl niet altijd even vlot)[/size]


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 23, 2009 3:50 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
willowtree schreef:
Ondanks de enorme tegenvaller aan het begin van het weekend: Toon was ziek :crying: ..

Ja, dat was wel even slikken :crying:
Rooddraakje en ik hadden ons erg verheugd op workshop bij Maarten en 's avonds kletsen en sessieën met beide.
Toen werd opeens de groep mega-groot en moesten we ook nog de gezelligheid van Toon missen :crying:

Maar Maarten heeft zich er goed doorheen geslagen: grote groep en aardig niveauverschil. Draakje, Joris en ik hebben wel in de loop van de zaterdag aangegeven dat we graag wat meer de diepte in wilden en hebben ons toen af en toe afgesplitst. Zaterdag de hele middag apart bezig geweest met improvisatie-oefeningen. Noeste arbeid!
We hebben vooral de pentatonische toonladder als houvast gebruikt en verschillende dingen uitgeprobeerd. Improviseren in majeur en in mineur. Improviseren over één akkoord (non-stop Gm), twee akkoorden (I en V) en drie akkoorden (I, IV, V) Heel leerzaam.
En ik heb aardig wat huiswerk te doen, wil ik makkelijker worden in improviseren: van de belangrijkste (meest gebruikte) toonsoorten, de pentatonische toonladders vlot in m'n vingers krijgen op dat fijne instrument van me...

Maarten had het goed voorbereid, we hebben een dubbel A4-tje gekregen met verschillende onderwerpen (en dat weer uitgesplitst in verschillende punten) waar je mee bezig kunt als je een melodie wilt arrangeren.
Superhandig om te hebben, omdat je (is in elk geval mijn ervaring) toch vaak blijft hangen in dezelfde dingen.

De zondag zijn we nog als subgroepje wat intensiever met ritmes bezig geweest, ook erg leerzaam (en leuk.. ik word altijd heel enthousiast van bezig zijn met ritme). :dancing:

Maarten is een hele goede docent, een aanrader voor workshop-organisatoren!


willow schreef:
...hebben we er iets leuks van weten te maken.

Vrijdagavond lekker gesessied met o.a. Joris en Maarten. En zaterdagavond een leuk spelletje gedaan dat Willow mee had genomen :hug:

En respect voor Willow, die (als ik het goed heb) haar eerste workshop had en heel goed mee kon komen :applause: En Willow had bij de eindpresentatie het begin van het stuk, een half improviserende solo. Respect! :cool:

Zucht... jammer dat het weer voorbij is...

Het zou super zijn als Joris en Lijntje de organisatie van LL overnemen! Ik heb dan ook allerlei suggesties voor docenten, onderwerpen en niveau's :biggrin: :hug:

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do apr 09, 2009 7:52 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 06, 2003 1:26 pm
Berichten: 344
Woonplaats: Hilversum
:angry: ja ja... leuk dat kaarten... maar dat betekende dus geen sessie op de zaterdagavond.. :angry:
voor het eerst in jaren eens op tijd naar bed gegaan tijdens een SVN weekend... en dat was niet echt zelf gekozen moet ik bekennen. de zaterdagavond is nog nooit zo saai geweest tijdens een lage landen weekend :sad:: gelukkig was de sessie vrijdgavond laat wel ok ....

Maar goed.. deze keer was de cursus zeer interessant, veel geleerd, handvatten voor het makkelijk omgaan met akkoorden en improviseren ..
Maarten is een uitstekende leraar gebleken :applause:
Overigens was het wel fijn dat er een groepje weg ging, daardoor bleef er een fijne kleinere groep over en konden we lekker geconcentreerd aan het werk met Maarten.

Joris en Lijntje: succes met organiseren volgend jaar.

_________________
.... ben dr weer ...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 117 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 33 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling