mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu za apr 27, 2024 8:28 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 117 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Een workshop bij het Lage Landenweekend?
Nee, ik houd meer van de bergen... 18%  18%  [ 3 ]
Ben je besodemieterd! Dan ga ik natuurlijk spansen in Grön! 35%  35%  [ 6 ]
Die workshops lijken me wel wat, ik ga me inschrijven 29%  29%  [ 5 ]
Is het eten er wel lekker? ... 18%  18%  [ 3 ]
Totaal aantal stemmen : 17
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do maart 08, 2007 4:07 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
:blush: :hug:

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do maart 08, 2007 7:22 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Cooper schreef:
tourdion schreef:
campie schreef:
Scordatura schreef:
Gromit en ik hebben er in ieder geval geen zin in en hebben ons bij Harold afgemeld. Dat brengt de groepsgrootte terug naar 18.(nog steeds belachelijk groot).


Scordatura

Correctie: 17.
Ik heb mij laten overschrijven naar de Nederlandse Wouter.


Aha! nou wordt die workshop bij de vlaamse Wouter toch weer steeds aantrekkelijker! :devilish:


Correctie, met de overschrijving van Campie naar mijn groep wordt MIJN groep steeds aantrekkelijker
:-)
W


Wil je zeggen dat Campie de gemiddelde snelheid van de melodiemensen in jouw groep weer wat omhoog haalt?? :sick: :wink:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do maart 08, 2007 7:24 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
In één beweging verbeter ik het niveau van twee groepen. Doe dat maar eens na. :cool:

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma maart 12, 2007 9:53 am 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Ik heb een heel leuk weekend gehad.
Ondanks dat ik de vrijdagavond gemist had en tussen de workshops door veel moest slapen, heb ik veel geleerd en veel plezier gehad :~)
We hebben een aantal verschillende deunen gedaan, met verschillende sferen. Scottish, jig, mazurka.
Ook al was de groep groot en was er niveauverschil, ik had het idee dat Wouter er aardig in geslaagd is om iedereen die dat wilde, aan z'n trekken te laten komen.

Zo'n weekend is wel erg kort voor een samenspelgroep. Een lang weekend (vanaf donderdagavond) was al veel beter geweest. Misschien een idee voor de volgende keer.

Voor wie het leuk vind, op http://members.home.nl/zeerover/ staat een geluidsopname van de presentatie. Het is wel 17 MB.

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 12, 2007 10:02 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 20, 2003 9:39 pm
Berichten: 1232
Woonplaats: Wageningen
Wouter was er de eerste avond niet, dus we kregen vrijdagavond workshop van twee charmante assistentes. Omdat zij er zaterdagochtend ook nog waren konden we de groep naar niveau splitsen, waar ik erg blij mee was. Ik neem daarom mijn (bij nader inzien inderdaad te harde) woorden over de groepsgrootte terug. Het viel me reuze mee en het is met name door het splitsen op zaterdagochtend goed ondervangen. Het was een erg inspirerende workshop, ik heb er een hoop van geleerd.

_________________
"Guess you only get one chance in life to play a song that goes like... (insert silly noises)" (Frank Zappa)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 12, 2007 11:05 am 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo apr 02, 2003 11:10 am
Berichten: 681
Woonplaats: Utrecht
folkie schreef:
.Het viel me reuze mee en het is met name door het splitsen op zaterdagochtend goed ondervangen. Het was een erg inspirerende workshop, ik heb er een hoop van geleerd.


Nou, gelukkig maar.

Gromit en ik hebben de keuken nu bijna klaar; samen laminaat leggen is goed voor je relatie.

Scordatura

_________________
Wer tanzt hat bloss kein Geld zum Saufen - oud Schwaebisch spreekwoord


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 13, 2007 12:41 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 24, 2005 12:40 pm
Berichten: 1480
Woonplaats: Utrecht
Ik vond het weekend ook geslaagd. Het was een grote groep en sommige dingen hadden van mij nog wel wat sneller gemogen, maar ik heb het leuk gehad.
Verder heb ik er eigenlijk niet veel bijzonders over te melden :)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo maart 14, 2007 8:27 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
zeerover schreef:
Ik heb een heel leuk weekend gehad.
Ondanks dat ik de vrijdagavond gemist had en tussen de workshops door veel moest slapen, heb ik veel geleerd en veel plezier gehad :~)
We hebben een aantal verschillende deunen gedaan, met verschillende sferen. Scottish, jig, mazurka.
Ook al was de groep groot en was er niveauverschil, ik had het idee dat Wouter er aardig in geslaagd is om iedereen die dat wilde, aan z'n trekken te laten komen.

Zo'n weekend is wel erg kort voor een samenspelgroep. Een lang weekend (vanaf donderdagavond) was al veel beter geweest. Misschien een idee voor de volgende keer.

Voor wie het leuk vind, op http://members.home.nl/zeerover/ staat een geluidsopname van de presentatie. Het is wel 17 MB.

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo maart 14, 2007 8:28 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
tourdion schreef:
zeerover schreef:
Ik heb een heel leuk weekend gehad.
Ondanks dat ik de vrijdagavond gemist had en tussen de workshops door veel moest slapen, heb ik veel geleerd en veel plezier gehad :~)
We hebben een aantal verschillende deunen gedaan, met verschillende sferen. Scottish, jig, mazurka.
Ook al was de groep groot en was er niveauverschil, ik had het idee dat Wouter er aardig in geslaagd is om iedereen die dat wilde, aan z'n trekken te laten komen.

Zo'n weekend is wel erg kort voor een samenspelgroep. Een lang weekend (vanaf donderdagavond) was al veel beter geweest. Misschien een idee voor de volgende keer.

Voor wie het leuk vind, op http://members.home.nl/zeerover/ staat een geluidsopname van de presentatie. Het is wel 17 MB.


Ik was sprakeloos door die presentatie opname.

Het klonk echt alsof er zinnige dingen gedaan zijn in dat weekend. Hierbij neem ik mijn eerdere balorige opmerkingen aangaande het niveau van deze workshop terug :peace: .

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do maart 22, 2007 10:52 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Voor de mensen die nog een even willen terugkijken naar dit weekend zijn hier de foto's die door Eeke Bosma zijn gemaakt. Als er reakties zijn, zal ik die wel naar haar doormelden.

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 02, 2009 2:14 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Dit jaar gaan Rooddraakje en ik naar het Lage Landen-weekend.
Naar de workshop van Maarten Decombel :dancing:
website SVN schreef:
In deze cursus pluizen we samen alle mogelijkheden uit waarmee je folk en traditionele muziek kunt aanpakken. We vertrekken vanuit de pure melodie en we keren die binnenstebuiten, ondersteboven en achterstevoren en onderzoeken wat je allemaal met zo'n deuntje kunt doen. We bekijken versieringen, variaties, hoe je akkoorden kunt zetten, hoe een goeie groove werkt en hoe je uit de melodie kunt breken door eenvoudige improvisatie. Kortom, met deze cursus ga je je muziek-vocabularium enorm uitbreiden en zeker een pak ideeën opdoen waarmee je zelf aan de slag kunt. Deze cursus is bedoeld voor muzikanten die al een tijdje spelen en hun instrument goed beheersen. De partituren worden op voorhand bezorgd en zijn verondersteld gekend bij het begin van de cursus. Zo kunnen we heel relax concentreren op het arrangeren en doorspelen. Zowel melodiespelers als begeleiders zijn welkom. Neem gerust opname-materiaal mee (cassette/mp3/...), (muziek)papier en schrijfgerief. Pupiter kan handig zijn.


Klinkt als een super-workshop, of niet? :~)
't is over twee weken, dus misschien zijn er nog meer mensen die willen mee doen. Toon geeft er ook een workshop die vast weer zeer de moeite waard zal zijn.

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 02, 2009 2:24 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 18, 2005 11:00 pm
Berichten: 1372
Woonplaats: Noordeloos
Inderdaad leuk zeg! Jammergenoeg kunnen Telenn en ik niet, we zijn dan op Phantasium... (ook leuk)

_________________
Als de nood hoog is, kun je best een vierkwartsmazurka dansen!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 02, 2009 2:59 pm 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 24, 2005 2:02 pm
Berichten: 485
Woonplaats: wageningen
ik heb me opgegeven voor de workshop van Toon.
vind t wel een beetje spannend nog


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 02, 2009 3:09 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
willowtree schreef:
ik heb me opgegeven voor de workshop van Toon.
vind t wel een beetje spannend nog
:applause: Heel goed!
En als er iemand goed is in mensen-die-het-spannend-vinden op hun gemak te stellen dan is het Toon :hug: Dus dat komt helemaal goed :~)

En ik hoorde dat Joris de boswachter en Findus ook komen, dus dat wordt leuk :~)

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 09, 2009 10:31 am 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 24, 2005 2:02 pm
Berichten: 485
Woonplaats: wageningen
Weet iemand wanneer ik een bevestiging van aanmelding kan verwachten? Ik heb net dit topic nog eens doorgelezen en begin me af te vragen of ik wel op tijd was :worried: terwijl ik juist deze week weer heel veel aan t spelen ben en helemaal zin krijg in t weekend :dancing:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 117 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 33 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling