mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu za apr 27, 2024 12:01 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 18, 2008 12:04 am 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 30, 2004 10:19 pm
Berichten: 846
Woonplaats: almere
campie schreef:
Een jongen uit Schaarbeek
Les mots d'amour
Courting too slow
Green fields of France
Irene Goodnight
Ballad of Lucy Jordan
Delia
't Maseurke
Vrienden, ik moet u verlaten
Allentown Jail

:luck:

Heb de 1e 5 nu opgezocht en geluisterd. Wat is youtube toch geweldig. Ik kende op voorhand alleen Green fields of France (ook in het Nederlands van Wolverlei en in het Duits van Hannes Wader) en dat is idd een errug mooi nummer. Van de 1e 5 boeit alleen Irene Goodnight me qua muziek eigenlijk helemaal niet. Les mots d'amour is voor mij onverstaanbaar en toch een prachtig lied.

Dat brengt me op de vraag of een lied nu mooi is vanwege de tekst, vanwege de muziek of vanwege een alomvattende totaalindruk, waarbij misschien ook klankkleur en uitvoering betrokken moeten worden?

Campie, respect voor jouw keuze. En research natuurlijk, want die moet vele lange jaren hebben gevergd :biggrin:
Maar wat boeit jou in Irene Goodnight?

(Morgen de andere 5 opzoeken)

:sleep:

_________________
Novo: nenhuma barbante uniram


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 18, 2008 12:24 am 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 30, 2004 10:19 pm
Berichten: 846
Woonplaats: almere
Fille schreef:
Ik ben een echte muziektheorie leek, maar ik heb me laten vertellen dat de algemeen bekende doedelzak mazurka hit "L'inconnu du Limoise" (overigens een compositie van François "Maxou" Heintzen, wat maar weinigen weten) technich gezien eigenlijk in majeur staat, ook al zou iedereen zweren dat het mineur is.

Natuurlijk weten we dat Maxou die deun schreef. Hij is zelfs voor hem gespeeld tijdens de sessie toen hij stage kwam geven bij D&D pak hem beet 2 jaar geleden.
De deun is majeur, en het is inderdaad zo dat het verwachtingspatroon van majeur laag is. Zo ook green fields of France, dat een zelfde idee achterlaat. Het heeft de diepe gelaagdheid van mineur en staat toch in majeur. Dat is wel interessant eigenlijk.

_________________
Novo: nenhuma barbante uniram


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 18, 2008 9:07 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
flimmie schreef:
Campie, respect voor jouw keuze. En research natuurlijk, want die moet vele lange jaren hebben gevergd :biggrin:

Smaak is de zaak die vele jaren van ontwikkeling vergt. Zo te lezen, begin jij wel goed op weg te raken. :biggrin: :biggrin: Je komt er wel. :luck:

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 18, 2008 11:15 am 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
flimmie schreef:
Fille schreef:
Ik ben een echte muziektheorie leek, maar ik heb me laten vertellen dat de algemeen bekende doedelzak mazurka hit "L'inconnu du Limoise" (overigens een compositie van François "Maxou" Heintzen, wat maar weinigen weten) technich gezien eigenlijk in majeur staat, ook al zou iedereen zweren dat het mineur is.

Natuurlijk weten we dat Maxou die deun schreef. Hij is zelfs voor hem gespeeld tijdens de sessie toen hij stage kwam geven bij D&D pak hem beet 2 jaar geleden.
De deun is majeur, en het is inderdaad zo dat het verwachtingspatroon van majeur laag is. Zo ook green fields of France, dat een zelfde idee achterlaat. Het heeft de diepe gelaagdheid van mineur en staat toch in majeur. Dat is wel interessant eigenlijk.

Cooper schreef:
...., maar er zijn toch ook een heel aantal nummers in majeur die prachtig zijn. Ik denk dan aan de stijl van Robins Waltz (Cutting) (die vaak veel gebruik maken van de 3e trap, die dan mineur is)


l'inconnu is precies zo'n deun idd. Veel gebruik maken van de 3e trap,
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 18, 2008 1:53 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 8:23 pm
Berichten: 1231
flimmie schreef:
Natuurlijk weten we dat Maxou die deun schreef. Hij is zelfs voor hem gespeeld tijdens de sessie toen hij stage kwam geven bij D&D pak hem beet 2 jaar geleden.


Mooi. Hier (België/Frankrijk) weten toch veel mensen het niet (ik weet het ook pas sinds een jaar of twee). Maar gelukkig hebben we in Nederland D&D die weet waar Abraham de mosterd haalt. Die hebben al geweldige docenten naar NL gehaald. :love: Jammer dat ik geen doedelzak of draailier speel...

_________________
"Elle les envoie autour du monde
Pour ramener la lune"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 26 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling