mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu za apr 27, 2024 8:31 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di mei 04, 2010 4:30 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
dan wordt het voetbalfolk...

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di mei 04, 2010 9:37 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Kikker schreef:
Maar Tour, uit welke hoek zou de aanwas van balfolkdansers dan moeten komen die al wel voor de balfolk in aanraking zijn gekomen met de trekharmonica?? :raisedeyebrow:

Bovendien lijkt me dat eigenlijk ook niet zo relevant. Op bals komen er genoeg balfolkgroepen langs met trekharmonicabespelers die dansers kunnen inspireren met de harmonica te beginnen. :peace: :luck:


Dat vind ik dus het idiote: Louise (o.a.) haalt de ene na de andere geile trekzakband naar Utrecht maar die jongens hebben qua harmonicaspel nog nooit zodanig indruk kunnen maken dat er 1 trekzak meer verkocht is. (Ik weet het: het zijn dure krengen, en trouwens: het is helemaal geen makkelijk instrument).

Overigens vind ik het wel een goede zaak dat bands als Orfeo en Kelten z. Grenzen de harp en de draailier alsmede den Theremin in de picture weten te krijgen, dat is ook hard nodig.

Maar ik verwacht van dansers/muziekliefhebbers die bijvoorbeeld van Naragonia of Zef houden dat er op een gegeven wel iemand bijzit die helemaal enthousiast wordt van het idee dat je zelf ook op zo'n knoppenkast zou kunnen gaan spelen. Waar is het vuur gebleven om een instrument te gaan spelen dees dagen?

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di mei 04, 2010 10:48 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
Je moet zo'n trekzak in je handen hebben gehad voor het gaat leven als instrument dat je ook zelf kan spelen. (En daar gaan we dus voor zorgen... Kom je ook helpen?)

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 05, 2010 12:11 am 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 27, 2006 11:14 am
Berichten: 856
Woonplaats: Nijmegen
tourdion schreef:
Waar is het vuur gebleven om een instrument te gaan spelen dees dagen?


Ik denk dat dit een stukje evolutie is :cool:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 05, 2010 8:40 am 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Louise schreef:
Ik hoor het al! 4 juni richten we een harmonica-uitprobeer-hoek in op t bal in de musketon. ....
Wie willen er (eventueel in ploegen) helpen deze stand te bemannen en mensen begeleiden in hun eerste kennismaking met de trekharmonica? (Vooral tijdens de soundchecks en dansuitleg en bandwissels enzo, en een beetje overlap met het bal.)

Ik ga komende zondag voor het eerst in tien maanden ofzo weer naar een bal :love: Als het allemaal goed gaat, dan zal ik kijken of ik 4 juni kan en dan wil ik wel trekharmonica-promotie-team zijn ;~)

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 06, 2010 7:46 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
Citaat:
tourdion schreef:
Ik vind het een heel goed idee. In de beginjaren van het spansen was het vrij normaal dat je werd uitgenodigd door een medemuzikant om zijn of haar trekzak, doedelzak of zelfs saxofoon eens te proberen. Je kreeg er dan meteen wat beginnende speeladviezen bij (je moet hem dieper in je mond steken!). :biggrin:


:laughing: ja, toen was er ook meer sax in the folk... :battingeyelashes:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 08, 2010 4:32 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 07, 2003 11:43 am
Berichten: 1079
Rooddraakje schreef:

[tourke schrijft iets]

... subtieler ...


Hahahahahahahahahahahahaha :laughing:

Ach en verder is't een redelijk accurate omnia omschrijving toch?

_________________
humpa humpa humpapa humpa humpa


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 10, 2010 1:15 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Ik heb afgelopen zondag nog een halfuur bal gespeeld op een afgeplakt Hohnertje GC (zie topic nieuwe trekzak, geloof ik). Lekker rustig tempo aangehouden. Halverwege kwam er gitaarondersteuning. Maar toen wilden ze ook nog een Engelse wals. Weet ik veel !?
Iemand zong even het ritme en gelukkig had ik een melodie die daarop paste, dus konder we weer verder.
Leuk om te doen en ik heb mijn hoed opgehouden zodat mijn haarkleur onzichtbaar bleef. :biggrin:

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di mei 11, 2010 1:31 am 
Offline
Trainee
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 27, 2010 1:26 pm
Berichten: 37
Woonplaats: Gouda
Louise schreef:
Ik hoor het al! 4 juni richten we een harmonica-uitprobeer-hoek in op t bal in de musketon. ....

Nog een reden om te gaan!

_________________
Don't procrastinate, be happy!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jun 11, 2010 4:55 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: za sep 01, 2007 6:03 pm
Berichten: 430
Woonplaats: Den Bosch
Is het vorige week nog wat geworden met het trekzak-promo gebeuren in Musketon?

Ik heb afgelopen weekend de tweerijer en de accordeon van Jannes eens mogen proberen. Wat betreft de tweerijer heb ik al weer veel meer inzicht gekregen in hoe het grootste deel van de balfolk muziek is opgebouwd. Zo zijn bepaalde combinaties qua vingerzettingen op een trekzak veeeel makkelijker dan op een dwarsfluit :angry:, en merk je ook heel duidelijk dat het ene deel van de muzikale zin is gebaseerd op duwen en het tweede deel op trekken (of andersom) en dat je daar dan vaak dezelfde knopjes voor gebruikt. Wat dat betreft was het wel weer makkelijk om een stuk van de net aangeleerde bourree Mary Lou op trekzak te produceren. Toch gaat het voor mij geen trekzak worden, zit al met een lading mondharmonica's en vind één soort diatonische instrumenten al onhandig genoeg. Dus vandaar ook maar even de accordeon geprobeerd :D Geweldig instrument om 'Je t'aime, moi non plus' op te spelen :cool:, daarnaast heeft ie gewoon een klavier wat het leven al weer een stuk makkelijker maakt + dat ik er ook veel makkelijker arabisch mee kan spelen (accordeon klinkt echt supervet in arabische muziek), al hoewel ik dan ook weer zit te denken aan zo'n harmonium... Ben echter wel vergeten om de bassen van de acoordeon te proberen :crying:
Het wordt dus een accordeon, alleen helaas pas als ik 30+ ben (heb nog genoeg andere instrumenten liggen die ik eerst wil beheersen) en misschien ben ik dan alsnog al grijs ;-)
Maar... trekzakjes zijn wel lief! :love:
En trekzakjes zijn handzamer...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 50 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling