mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu do mei 09, 2024 11:39 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 26, 2008 11:38 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
:sad:: We dwalen weer af ....

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do nov 27, 2008 12:37 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 20, 2005 1:33 pm
Berichten: 2217
Woonplaats: Utrecht
Jij begon...

Voor de derde (en laatste) maal...aandacht terug naar Jet!!!

_________________
"I love playing guitar pieces on the harp: it combines the beauty of the guitar and the non-transportability of the harp." (Park Stickney)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do nov 27, 2008 10:59 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 18, 2005 11:00 pm
Berichten: 1372
Woonplaats: Noordeloos
Ok, even de vergelijking doortrekken naar de draailieren.. die zitten met hetzelfde probleem.. Toen Marcognac en ik begonnen met lessen waren we veruit de jongste.. (Nu zijn er wel ene paar jongeren bijgekomen misschien dacht ik).

Wat ik nu merk is dat als ik ergens optreed er altijd wel iemand is die zegt: goh wat'n leuk instrument, waar kun je dat leren? Als ik dan vertel dat er lessen zijn en hele woeste D&D-weekenden, en dat je het instrument ook nog kunt huren om het eerst te proberen, dan staan ze meestal te springen! Op dat moment zou ik eigenlijk een leuke folder moeten hebben, met een hip lettertype en met leuke plaatjes van jonge draailierspelers en woest dansende mensen. (Sorry :peace: de huidige folder is informatief, maar niet zo hip).

Wat ik dus merk is dat er wat scheelt aan de bekendheid/communicatie.. Hoe bereik je jongeren? Op het Omnia-forum wordt regelmatig de vraag gesteld waar je draailier kan leren spelen. "Maarja, welke serieuze muzikant wil daar nu heen?" En toch hebben zij de draailier wel op de kaart gezet bij veel jongeren! Misschien moeten er wat grenzen verlegt worden..?

Ik denk over het algemeen dat je je platform verbreedt door ook jonge mensen zelf in het bestuur te laten plaatsnemen. Die weten wat andere jongeren aanspreekt. Kijk bijvoorbeeld naar de Herfstweek XXL, door Renske en Mariette helemaal verhipt! Zet promotiemiddelen in zoals Hyves, Myspace, houdt sowieso je eigen pagina up-tp-date en maak leuke flyers/folders met leuke foto's..

Campie, jij zit op hyves! :hug: Is er al een leuke trekzakhyve eigenlijk? Met alle informatie over de leukset trekzakbands, lessen en workshops en leuke foto's en verslagen?

_________________
Als de nood hoog is, kun je best een vierkwartsmazurka dansen!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do nov 27, 2008 11:31 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Repelsteeltje schreef:
Campie, jij zit op hyves! :hug: Is er al een leuke trekzakhyve eigenlijk? Met alle informatie over de leukset trekzakbands, lessen en workshops en leuke foto's en verslagen?

Darren zijn vrijgesteld van werkzaamheden. :biggrin:

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do nov 27, 2008 1:41 pm 
Offline
Reserve
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 15, 2006 3:49 pm
Berichten: 64
Woonplaats: Opdorp, België
Repelsteeltje schreef:
Ok, even de vergelijking doortrekken naar de draailieren.. die zitten met hetzelfde probleem..


En ben jij met die goede ideeën en een portie bijbehorende "WERK -lust al eens- BIJ" René Meeuws van SDD langsgevlogen? Die zit volgens mij te springen om dit soort initiatieven.


Gompie...

_________________
I understand the inventor of the bagpipes was inspired when he saw a man carrying an indignant, asthmatic pig under his arm. Unfortunately, the man-made sound never equaled the purity of the sound achieved by the pig. (A. Hitchcock)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr nov 28, 2008 12:49 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 18, 2005 11:00 pm
Berichten: 1372
Woonplaats: Noordeloos
Haha, gompie daar zeg je wat.. Erm, nee... Maar voorlopig heb ik het wel druk genoeg met afstuderen, werken en in 5 bands spelen ;)

_________________
Als de nood hoog is, kun je best een vierkwartsmazurka dansen!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za nov 29, 2008 3:28 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
gompie schreef:
In België is zij een flinke publiekstrekker en ook als ze een beginnerscursus geeft zit deze stampvol deelnemers van uiteenlopende leeftijd.
En terecht want ze is een goede muzikante en een goede docente.

Gompie schreef:
Voor DT waren er veel te weinig inschrijvingen voor haar cursus.
Zijn er dan misschien bijna geen beginnende harmonicaspelers?

Ik ken ze niet, maar dat lijkt me toch niet. Volgens mij heeft Cooper kuddes beginnende harmonica-spelers in Nieuwegein. Had je wel reclame voor DT gemaakt, Cooper?

Gompie schreef:
Zijn alle jonge spelers in Nederland het beginnersstadium ontgroeid?

Zullen we voor jong maar even het criterium onder de 40 aanhouden? Bij harmonica-spelers ben je dan al jong ;~)
Er zijn volgens mij niet zoveel jonge harmonica-spelers in Nederland. Misschien heeft Cooper (als docent) er een beter beeld van, maar ik heb het idee dat het niet een heel populair instrument is bij jongere mensen.

Het is ook lastig om uit zo'n vicieuze cirkel te komen denk ik. Als er in een workshop alleen maar grijze mensen zitten, dan moet je best gemotiveerd zijn als "jongere" om daar heen te gaan. Er is helemaal niks mis met grijze mensen (ik zeg het nog maar even voor de zekerheid ;) ) maar het is wel anders.
Ik denk in elk geval dat jongere mensen over het algemeen meer gemotiveerd zijn, meer doelgericht, meer open staan voor nieuwe dingen en meer op samenspelen gericht zijn. (oei, zeg ik nu hele ongenuanceerde dingen?)

Gompie schreef:
Hoe krijg je het zo geregeld dat een publiekstrekker voornamelijk jonge mensen lokt?
Je moet in elk geval uit de vicieuze cirkel komen. Zoals Cooper geloof ik al schreef: jonge mensen trekken jonge mensen. Als ik vantevoren weet dat er een aantal mensen in een workshop zitten waar ik leuk mee kan spelen/sessieën, waar ik van kan leren (je leert veel meer als niet alleen de docent leerzaam is, maar ook je mede-cursisten), dan ben ik meer geneigd om te komen.

Voor TEEU en DT is dat echt een reden voor mij waarom ik minder snel kom. Een docent/workshop moet me heel erg aanspreken. Want dat moet compenseren voor het gebrek aan jonge mensen om leuk mee samen te spelen.
Ik generaliseer even heel erg, hoop dat jullie daar doorheen kunnen lezen. Er zijn zeker leuke 40+ harmonica-spelers maar ze zijn echt schaars.

Dus als de organisatie ook jonge mensen wil, moeten ze:
- een workshop aanbieden die die mensen aanspreekt. UItdagend w.b. niveau en dat niveau ook echt handhaven. Een muzikant met een aansprekende speelstijl.
- een aantal mensen persoonlijk aanspreken om ervoor te zorgen dat één schaap over de dam is. (hoeveel mensen heeft draakje wel niet persoonlijk gespamd om ze naar de Herfstweek te laten komen?)
- frisse PR hebben. De svn-site is vrij verschrikkelijk (sorry, op een gegeven moment lukt het me niet meer om subtiel te zijn over dit soort dingen). Daarom heb ik ook een aparte Herfstweek-site voor Renske en Mariëtte gemaakt. Als je nieuwe en jonge mensen naar de SVN-site stuurt is de kans groot dat ze afhaken.

gompie schreef:
En daar ligt volgens mij meteen de kans om al die folkies bij elkaar te brengen.
Het is leuk om samen muziek te maken, om je techniek te verbeteren, om naar elkaar te luisteren, ervaringen uit te wisslen.

Dergelijke gemeenschappelijke doelstellingen, waar iedere echte amateur-muzikant door gedreven wordt, kunnen er voor zorgen dat er in de toekomst bestaansrecht en bestaansreden is voor evenementen georganiseerd door verenigingen als het SVN of Stichting Draailier en Doedelzak etc.
Samen muziek maken is heerlijk :~) En ervaringen uitwisselen ook.
Ik denk alleen dat dat ook een groot verschil is tussen de jonge en de oude garde.
Hoe vaak ik al niet mensen van de oude garde heb horen zeggen dat het ze niet zoveel uitmaakt welke workshop ze doen en wat de inhoud is, dat "het vooral om de gezelligheid gaat".
Terwijl de jongere garde ook op gezelligheid let ;) maar ook erg op de inhoud van een workshop.

Tja...

En verder.. ik doe mijn best met bijvoorbeeld een Herfstweek-site en met de digitale FN en ik organiseer twee keer per jaar met Spanscel Noord een leuk bal met bijbehorende leerzame (hoop ik) workshops. Daarmee houdt het wel een beetje op, als ik ook nog zelf muziek wil maken...

Het zou erg tof en nuttig zijn als er wat verjonging in de organisatie van de SVN komt. Ik doe er al wat en Rooddraakje, dus kom maar op met die rest. Telenn for president! :dancing:

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za nov 29, 2008 4:29 pm 
Offline
Reserve
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 15, 2006 3:49 pm
Berichten: 64
Woonplaats: Opdorp, België
Beste Zeerover,

Uit je verhaal lees ik dat jonge mensen vooral op de gezelligheid van jonge mensen afkomen. Laat ik het ook even "ongenuanceerd" zeggen: de motivatie van de jonge mensch lijkt helemaal niet bepaald te worden door een aangeboden niveau, uitdaging etc. maar vooral door de aanwezigheid van meer jonge mensen.

Wat lees ik nog: je kunt alleen met jonge mensen leuk spelen/sessieën om daar vervolgens veel van te leren.

Wat lees ik daar nog? de jonge folkie komt vooral af op een leuke docent
of op een leuke site of als ze persoonlijk gesmeekt worden om alstublieft naar een workshop te komen.

Ik dacht dat een workshop er vooral was - bij gebrek aan regulier muziekonderwijs voor o.a. trekzak - omdat je een kans hebt iets te leren van een docent (of door sessieën met medecursisten maar dat lijkt me bij een beginnende speler niet evident).

De gezelligheid is ook belangrijk maar die maak je zelf en dat lukt vast niet alleen met jonge muzikanten. Dat vereist ook een open geest (van zowel oudere als jongere mensen).

Gompie...

_________________
I understand the inventor of the bagpipes was inspired when he saw a man carrying an indignant, asthmatic pig under his arm. Unfortunately, the man-made sound never equaled the purity of the sound achieved by the pig. (A. Hitchcock)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za nov 29, 2008 4:43 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Van verschillende mensen (Gompie, Zeerover bijvoorbeeld) een gloedvol betoog. Enkele hoofdzaken worden geconstateerd:
A. Er zijn te weinig jongere (trekzak)spelers (of ze houden zich verborgen). Ik zou de bovengrens qua leeftijd op 25 maximaal stellen.
B. De bestuursmassa is (te) grijs en niet gericht op verjonging. Dat geldt zowel voor SVN als D&D. Daarbij komt dat ze er ook niet echt voor lijken open te staan of bereid zijn zelf eens op te stappen.

Ik heb niks tegen grijs (:biggrin:) maar het heeft nog maar zo weinig toekomst over.
Deze besturen lezen onze discussies niet en het is ook niet heel zeker dat ze open staan voor kritiek vanuit de jongere leeftijdsegmenten.

Stichtingsbesturen hoeven geen verantwoording af te leggen, anders dan aan zich zelf. :sad::

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za nov 29, 2008 6:13 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
gompie schreef:
.. de motivatie van de jonge mensch lijkt helemaal niet bepaald te worden door een aangeboden niveau, uitdaging etc. maar vooral door de aanwezigheid van meer jonge mensen.

Nee, juist niet. Door beide.
Door het aangeboden niveau/de inhoud en door de gezelligheid. En ik denk dat het niveau/de inhoud zelfs belangrijker is.
Ik dacht dat ik dat ook schreef (dat het niveau voor jonge mensen belangrijker lijkt dan voor oude),
rover schreef:
Terwijl de jongere garde ook op gezelligheid let maar ook erg op de inhoud van een workshop.


Gompie schreef:
Wat lees ik nog: je kunt alleen met jonge mensen leuk spelen/sessieën om daar vervolgens veel van te leren.
Ik vind sessieën heel leuk, leerzaam en inspirerend. :~) En ik vind het vaker leuk, leerzaam en inspirerend met 40-min-ers. Maar let wel: ik zeg vaker. Niet alleen maar. Ik heb op de Herfstweek bijvoorbeeld de fijnste sessie gehad met een gitarist die volgens mij tegen de 50 liep.
Leeftijd hoeft niets te zeggen, maar de discussie gaat nu eenmaal over groepen, dus dan zijn we aan het generaliseren.
Het belangrijkste is trouwens met sessie spelen een open geest, aandacht en respect voor elkaar (denk ik) en dat is natuurlijk niet leeftijdsgebonden :~)

Gompie schreef:
Wat lees ik daar nog? de jonge folkie komt vooral af op een leuke docent
of op een leuke site of als ze persoonlijk gesmeekt worden om alstublieft naar een workshop te komen.
Als je een workshopweekend hebt waar amper jonge mensen komen, dan moet je inderdaad wat moeite doen om die trend te keren. Draakje heeft dat gedaan bij de Herfstweek. Dit was een week waar weinig jonge mensen kwamen. Zij heeft heel veel mensen persoonlijk gevraagd te komen en dat heeft gewerkt.
Dat is voor een eerste jaar mega-veel werk (respect voor Draakje :applause: ), maar werpt daarna zijn vruchten af. Nu zijn er meer jonge mensen geweest, die hebben het bijna allemaal erg naar hun zin gehad, komen volgend jaar weer en nemen vrienden mee.
Als er alleen oude mensen zijn, nemen die alleen hun vrienden mee en blijf je in een vaste situatie hangen.

En de jonge folkie komt niet vooral af op een leuke docent, maar vooral af op een docent die een workshop aanbiedt die op het juiste niveau is en de juiste inhoud heeft.

Gompie schreef:
Ik dacht dat een workshop er vooral was - bij gebrek aan regulier muziekonderwijs voor o.a. trekzak - omdat je een kans hebt iets te leren van een docent

Precies, dat lijkt mij ook.
zeerover schreef:
een workshop aanbieden die die mensen aanspreekt. UItdagend w.b. niveau en dat niveau ook echt handhaven. Een muzikant met een aansprekende speelstijl.

....

Terwijl de jongere garde ook op gezelligheid let maar ook erg op de inhoud van een workshop.


Gompie schreef:
De gezelligheid is ook belangrijk maar die maak je zelf en dat lukt vast niet alleen met jonge muzikanten. Dat vereist ook een open geest (van zowel oudere als jongere mensen).
Gezelligheid kan je hebben met mensen van alle leeftijden, maar ik word er af en toe wel moe van als ik de enige workshop-deelnemer ben van onder de 40. Zeker als het een workshop is van langer dan een dag.

Dat weerhoudt me niet hoor, ik wil nu eenmaal graag wat leren.

Nog een leuke anekdote: ik ben eens naar een workshop geweest met alleen maar vrouwen van rond de 50. In de pauze kwam toen een vrouw naar me toe die vroeg "waarom speel jij eigenlijk trekzak, je bent nog zo jong?"
Tja...
En ik klets dan met iedereen, maar vrouwen van rond de 50 hebben toch een andere belevingswereld dan ik, dus na een middag snak ik wel naar een leeftijdsgenoot of op een andere manier iemand met een andere belevingswereld.

Eigenlijk gaat het natuurlijk helemaal niet om grijs, maar om niveau. Er is in Nederland een gebrek aan harmonica-workshops op een wat hoger niveau. Waar mensen meedoen, die iets weten van akkoorden, hun instrument snappen (niet alleen van cijfers spelen), die actief bezig zijn met samenspelen en arrangeren en daar graag veel over willen leren.
En mijn indruk is dat vooral jongere mensen dat willen. Dat de grijze mensen dat niet zo nodig hoeven.
En dat geeft niks. Je kan op alle manieren mooie muziek maken en veel plezier beleven aan muziek.
Maar ik zou het fijn vinden als het niveau van de gemiddelde trekharmonica-speler in Nederland wat omhoog gaat. Zodat we meer van elkaar kunnen leren en zodat het makkelijker is om workshops te organiseren voor een wat hoger niveau.
Ik heb TEEU met wat verzoekjes gemaild en ze gaan erover denken, maar zijn bang dat er niet genoeg deelnemers voor zijn.
En dat vind ik jammer, want dan blijf je als "harmonica-gemeenschap" zo hangen. Terwijl je elkaar ook mee kunt trekken.

Toen ik twee jaar geleden in Gooik de stage deed bij Didier Laloy, was ik op één iemand na de oudste! En die jonge meiden speelden de sterren van de hemel. Dat zou toch super zijn, als we dat in Nederland ook krijgen? Niet eens zozeer omdat het jonge meiden zijn, maar vooral vanwege het niveau en de gedrevenheid en de spirit.

Pfff... lastige materie. Ik hoop dat het een beetje te volgen is, wat ik probeer te zeggen ;)

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za nov 29, 2008 6:41 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
zeerover schreef:
Pfff... lastige materie. Ik hoop dat het een beetje te volgen is, wat ik probeer te zeggen ;)
Het lastige is dat het zowel om een discussie over leeftijd gaat als om een discussie over niveau.
En dat zijn aan de ene kant twee verschillende discussies, maar het heeft toch ook veel met elkaar te maken, denk ik.

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo nov 30, 2008 1:14 am 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 30, 2004 10:19 pm
Berichten: 846
Woonplaats: almere
Repelsteeltje over D&D schreef:
Wat ik dus merk is dat er wat scheelt aan de bekendheid/communicatie.. Hoe bereik je jongeren? Op het Omnia-forum wordt regelmatig de vraag gesteld waar je draailier kan leren spelen. "Maarja, welke serieuze muzikant wil daar nu heen?" En toch hebben zij de draailier wel op de kaart gezet bij veel jongeren! Misschien moeten er wat grenzen verlegt worden..?

Alle serieuze muzikanten willen naar D&D. Continu een goed niveau van cursussen voor een zo laag mogelijke prijs, plus een lage instap. Juist daarom heeft D&D altijd redelijk 'gescoord' onder jongeren.
Dat sommige potentiële spelers D&D te weinig 'elfachtig' vinden en zich daardoor bij voorbaat af laten schrikken, is toch echt hun probleem. D&D houdt zich bezig met muziek maken op draailieren en doedelzakken en niet met lifestyle.
Als er grenzen verlegd moeten worden, is het dat D&D een glossy folder moet maken en dat de vleermeisjes en -jongens beseffen dat het hier niet gaat om iets wat alleen bij hen hoort, maar dat iedereen welkom is die deze instrumenten een warm hart toedraagt.
Hoe je het vervolgens inzet (esoterisch, new age, middeleeuws, op een elfenbankje, bal folk, jazz, terug-naar-de-natuur) is helemaal je eigen zaak en interpretatie.

_________________
Novo: nenhuma barbante uniram


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo nov 30, 2008 1:23 am 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 30, 2004 10:19 pm
Berichten: 846
Woonplaats: almere
zeerover schreef:
En ik klets dan met iedereen, maar vrouwen van rond de 50 hebben toch een andere belevingswereld dan ik, dus na een middag snak ik wel naar een leeftijdsgenoot of op een andere manier iemand met een andere belevingswereld.
(.................)
Toen ik twee jaar geleden in Gooik de stage deed bij Didier Laloy, was ik op één iemand na de oudste! En die jonge meiden speelden de sterren van de hemel. Dat zou toch super zijn, als we dat in Nederland ook krijgen? Niet eens zozeer omdat het jonge meiden zijn, maar vooral vanwege het niveau en de gedrevenheid en de spirit.

Zo te horen hebben die Belgische meiden een geheel andere belevingswereld :biggrin:

_________________
Novo: nenhuma barbante uniram


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo nov 30, 2008 1:10 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Iemand van onder de 25 jaar die trekzak speelt in Nederland is daar waarschijnlijk door zijn ouders toe gepusht. Zo iemand heeft dan waarschijnlijk toch les gehad en hoeft dientengevolge niet meer naar het DT-weekend om iets te leren.

Verder: wat ik mis in het hele verhaal is het kostenaspect:

Een trekharmonica is een duur instrument zeker als je het vergelijkt met populaire instrumenten als een gitaar of een keyboard. Een hohnertje is nog wel te betalen maar heeft niet de uitstraling die een jongere aanspreekt.

En dan de prijs die je betaald voor deelname aan een herfstweek of een willekeurig weekend georganiseerd door de SVN.....met alle respect: het is piekfijn voorelkaar, warme douches, mooie kamers, 2 warme maaltijden per dag zo ongeveer. Maar voor iemand die nog studeert, op school zit of die net begonnen is met een baan zijn het toch fikse bedragen die je neerlegt.

Ik zou zeggen: laat die SVN lekker hun eigen ding doen in de Glind maar als je jongeren wilt bereiken huur dan een leuke kampeerboerderij af, ga zelf koken, 2 of 3 jonge docenten erbij en je hebt voor 100,- euro per deelnemer een perfect weekend met veel meer de sfeer die past bij de belevingswereld van een jongmens. :hug:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo nov 30, 2008 1:18 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Tourdion schreef:
En dan de prijs die je betaald voor deelname aan een herfstweek of een willekeurig weekend georganiseerd door de SVN.....met alle respect: het is piekfijn voorelkaar, warme douches, mooie kamers, 2 warme maaltijden per dag zo ongeveer. Maar voor iemand die nog studeert, op school zit of die net begonnen is met een baan zijn het toch fikse bedragen die je neerlegt.

Hoe valt zo'n uitspraak te rijmen met de kosten van een weekend (Vlaams of Iers) op Texel? Dat is een stuk duurder (exclusief de reiskosten) dan de SVN en toch een goede mix aan jongeren.
Dit is gewoon het herhalen van reeds lang overwonnen standpunten. :cool:

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 136 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling