mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu zo apr 28, 2024 1:07 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 131 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Kom je dit jaar naar de Herfstweek
Tuurlijk, ik kom dit jaar WEER! 58%  58%  [ 7 ]
Ja, ik kan het dit jaar niet weer missen. 8%  8%  [ 1 ]
Nee, helaas... ik weet nu al dat ik niet kan. 33%  33%  [ 4 ]
Totaal aantal stemmen : 12
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo okt 25, 2009 5:41 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
campie schreef:
Nog een vraag: 'Mollen'schottish?
Kan ik die op mijn Bes/Es spelen?

Hij staat in Gm, dus dat kan vast ;~)

En inderdaad Aljosha, ik vind 'm ook heel swingend. Doe normaal alleen akkoord-begeleiding, omdat ie wat lastig ligt op m'n GC-harmonica, maar ik ga na de Herfstweek de uitdaging aan om te proberen toch de melodie ook te kunnen spelen :dancing:
(dan kan Rooddraakjes wat vaker ook akkoordjes raggen, wat ze ook zo leuk vindt ;~) )

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo okt 25, 2009 5:48 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
zeerover schreef:
campie schreef:
Nog een vraag: 'Mollen'schottish?
Kan ik die op mijn Bes/Es spelen?

Hij staat in Gm, dus dat kan vast ;~)


Weet ik niet zo zeker...
Volgens mij moet je dan een F/Bes hebben.
Die heb ik wel maar die zit al een kleine 10 jaar in een restauratieproces dat ik eindelijk eens zou moeten overdragen aan iemand die dat echt kan. :blush:

Vraag:
Staat die Mollenschottish ook in notenschrift of moet ik hem op het gehoor zien te bemachtigen?

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo okt 25, 2009 6:10 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Pffff..... wat is het een overgang zeg. Van de hele dag spelen en sessieën en leuteren over muziek (met veel slaappauze's ertussen, maar toch) naar het normale leven....

Ik snap nu best dat Draakje ooit het nummer "Heimwee naar de Herfstweek" heeft geschreven.

Maar ik zit wel bomvol inspiratie, dus alleen spelen heeft nu ook weer een extra boost gekregen :dancing: (maar met z'n allen spelen is toch een stuk leuker).

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo okt 25, 2009 6:39 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 24, 2005 12:40 pm
Berichten: 1480
Woonplaats: Utrecht
Ja, die overgang is echt bruut.. Met organiseren leef je ook echt heel erg naar het moment toe. Verder dan de Herfstweek heb ik gewoon niet gedacht.
Nu besef ik me pas goed dat ik eigenlijk niks te doen heb de komende tijd; zelfs geen werk :)

Dank jullie wel voor het enthousiasme over de Mollenschottish!
@Campie: er zit een Bes en een Es in.. Is dat te doen? Zeerover heeft de bladmuziek in haar computer staan als het goed is.
@Zeerover; zou jij die willen sturen naar Campie? (en misschien ook naar mij? Is wel handig eigenlijk ;) )


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo okt 25, 2009 8:25 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 24, 2005 12:40 pm
Berichten: 1480
Woonplaats: Utrecht
Zo, mijn verhaal over de Herfstweek..(niet volledig, want er gebeurt zoveel in zo'n week)

Waar te beginnen? Nou, misschien gewoon bij het begin.
Zondagmiddag leek het even mis te lopen, omdat we niet op tijd in de Parkzaal konden, waar de ontvangst zou zijn. Gelukkig is dit uiteindelijk goed gekomen. Omdat we de zaal nog niet konden inrichten van te voren, hebben we met Zeerover, Campie, Stuiter en Ton lekker van het zonnetje kunnen genieten; het laatste echte rustpunt voordat er continue 70 mensen waren.

Zondagavond, na de eerste lessen, werd er gelijk al leuk gesessied. Toen ik uiteindelijk wilde gaan slapen, kwam ik Eric tegen en zijn we toch nog maar lekker gaan spelen. Dat was erg leuk!

De ochtenden in de workshops waren leuk. We hadden een groep die lekker van aanpakken wist en we zijn veel bezig geweest met ritmes. We hebben ook vaak als een stelletje josties de ritmes zitten klappen, erg grappig.

's Middags waren er allemaal keuzeworkshops die wel druk bezocht waren. Ik heb er zelf geen gevolgd, omdat ik daar de rust en tijd niet voor had. Ik heb wel bij een paar workshops even gekeken en daar werden leuke dingen gedaan!
Vooral de workshop boventoonzang, waar de boventonen je om de oren vlogen, heeft indruk gemaakt.

Maandagavond was er een sessiesavond, waarbij ik in een sessie zat met allemaal zangnummers (vooral uit de jaren 80); erg lollig. Ook kwam ik tot de ontdekking hoe leuk het is 'het is een nacht' te zingen met swingende begeleiding op gitaar en harp. :cool: In ieder geval heel veel lol gehad! :D

Dinsdagavond speelde Parne Gadje. Super mooie muziek met erg goed muzikanten!
Daarna heb ik een erg leuk sessie gehad met o.a. 3 vijfsnarige violen :D (dat gebeurt niet vaak!) Verder was die sessie vooral erg leuk, omdat iedereen elkaar de ruimte liet. Daardoor ontstonden er mooie dingen.

Woensdagavond was er een open podium die geleid werd door 2 jongeren die dat erg leuk deden! Het duurde een uur en dat was precies goed. Veel verschillende dingen. Het leuke is toch vooral dat er mensen zijn die hun ding kunnen doen, waarbij ze in een sessie ondergesneeuwd zouden worden.
's avonds was er in een zaaltje een erg mooie sessie met Gilles, Jeroen en Job; super mooie muziek om naar te luisteren.
In de bar heb ik met i.i.g. kikker nog lekker gezaagd met een hoop dansende mensen.

Donderdagavond was het balfolk/volksdansavond (al was het vooral balfolk). Iedereen was aanwezig; vanwege de presentatie van 2 groepen en omdat de bar verplaatst was naar de Parkzaal. Dit gaf een erg leuke groepssfeer.
Het werkte kennelijk goed op de sfeer dat er geen mensen van buitenaf kwamen. Het programma was goed in elkaar gezet door Joris en duurde ook precies lang genoeg! (Toon heeft gedanst! ;)) Telenn gaf een goede balfolkinitiatie (wat best nog wel uitdagingen had, haha).
Na het bal is er nog flink door gesessied in de bar.

Vrijdagavond waren de presentaties van de overige groepen; improvisatie, zang en folktheater. De presentatie van improvisatie was behoorlijk experimenteel, maar dat was ook juist wel leuk. De zanggroep hadden mooie liederen van Hilde. De folktheatergroep heeft mij echt heel erg verrast (en samen met mij velen anderen). Het is sowieso heel leuk om muziek met theater te combineren en dat was voor de SVN ook wel uniek. Ik vond dat er echt leuke dingen uitgekomen waren; erg verrassend!
Vrijdagavond was er nog een erg leuke energieke sessie in de bar; iedereen ging er duidelijk nog even voor.

Zaterdagmorgen erg vroeg op (gezien de weinige uurtjes slaap), maar wel nog leuk met z'n allen aan het ontbijt. Bij het afscheid nemen hebben Zeerover en Joris nog lekker muziek gemaakt!

Minpuntje deze week was het wisselen van docenten; dat gaf wat onrust. Ook het eerder vertrekken van docenten gaf het effect dat sommige deelnemers ook eerder weggingen. We hadden expres dit jaar de presentaties weer op vrijdag gedaan, om met z'n allen af te sluiten. Alleen de balfolkgroepen waren donderdagavond al geweest, waardoor die mensen niet allemaal meer tot het einde wilde blijven (voor de zieken was het begrijpelijk natuurlijk)

We hadden nog een barman die uitviel (vanwege zeer goede redenen), maar dat is allemaal erg goed opgelost door alle hulp van anderen! Telenn; bedankt voor die hele nacht bardienst!

Wat ik echt superleuk vond was dat er 8 jongeren waren en veel meer mensen tussen de 20 en 30. Hopelijk blijft het groeien, zodat het mooi in evenwicht komt. Jong en oud samen muziek maken is toch wel echt bijzonder.
Het was echt heel leuk om te zien dat de jongeren zo goed mengden met de anderen; ik had het niet beter durven hopen!
Zelfs een jongetje van 11 die zich probleemloos overal in mengde.
Er is ook weer lekker vaak weerwolven gespeeld.

Het eten van de nieuwe kok was inderdaad een stuk beter; jammer dat hij er niet de hele week was :)

Er zijn deze week weer allemaal nieuwe mensen enthousiast geraakt, nieuwe samenspeel-combinaties ontstaan en zelfs een jongere die bij Hilde op haar cd mag mee gaan zingen. Dit soort dingen maken het nog specialer!

Ik wil iedereen sowieso heel erg bedanken voor al het enthousiasme en de gezelligheid!!
In het bijzonder nog even Stuiter voor de superfijne samenwerking, Zeerover voor de website e.d., Campie voor de foto's, Kikker en Ton voor hun leuke middagworkshop, Ton ook nog voor alle hulp met de zaal en het geluid, Telenn voor de dansinitiatie en verder al die anderen die geholpen hebben die ik vergeet of niet op het forum zitten!!

Pff, dat organiseren is echt leuk! Jammer dat het vrijwilligerswerk is..


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo okt 25, 2009 10:08 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
:~) 'k kreeg helemaal kippevel toen ik je verslag las, draakje.
't was echt een speciale week.
Misschien wel extra speciaal omdat ik zoveel muziek heb moeten missen, de afgelopen maanden.

'k heb echt genoten van het samenspelen met allerlei verschillende mensen. :love: :dancing: Veel inspiratie opgedaan :~)

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 26, 2009 11:33 am 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 13, 2007 1:50 pm
Berichten: 982
Woonplaats: Kost Ar' Wageningen
Vanmorgen hoorde ik de wekker niet. De Haaiende Kranenscottisch (van Toon van Mierlo) klonk gewoon te luid in mijn hoofd...

Wat een week! Ben er helemaal vol van. Als ik de post-HW09 leegte voel, denk ik aan die fijne sessies met ZRS, draakje, kikker en 'die leuke nieuwe contrabassiste'. HW09 heeft HW08 overtroffen!

_________________
Stoomwals en IJsschottisch


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 26, 2009 12:37 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
'k heb al wat stukjes van de film van Draakje gezien, dat was erg leuk :~)

Wat hoogtepunten in willekeurige volgorde:

Sessies, veel sessie. O.a. die van Jeroen, Gilles en Job (eentje van het niveau dat je denkt, laat ik maar stoppen met spelen ;) ) De zang-sessie met melige nummers die niet helemaal mijn ding was, maar waarbij het wel erg leuk was om te zien hoeveel lol iedereen had.

De aankondigingen van draakje en stuiter.

De dansinitiatie van Telenn (die doorliep tijdens de presentatie van onze workshop, over multi-tasking gesproken... :cool: ) en de optredens daar omheen.

De presentatie van de Folk-theater-groep.

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr okt 30, 2009 11:44 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 20, 2005 1:33 pm
Berichten: 2217
Woonplaats: Utrecht
Mijn foto´s staan op facebook...voor liefhebbers kunnen ze ook nog op hyves...laat maar weten. ;)

_________________
"I love playing guitar pieces on the harp: it combines the beauty of the guitar and the non-transportability of the harp." (Park Stickney)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr okt 30, 2009 12:15 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
telenn gwad schreef:
Mijn foto´s staan op facebook...voor liefhebbers kunnen ze ook nog op hyves...laat maar weten. ;)

Hyves vind ik genoeg.
Om te kijken op faceboek moet je geloof ik je eerst aansluiten en ik verrek het om maar overal lid van te worden.
Kan je niet gewoon een link geven! :raisedeyebrow:

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr okt 30, 2009 12:16 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 20, 2005 1:33 pm
Berichten: 2217
Woonplaats: Utrecht
helaas ben ik mijn codes van picasa vergeten... :blush:
Maar ik zet ze ook wel even op hyves, goed?

Edit: ze staan op mijn hyves, Campie...wegens tijdsdruk even zonder de reuze leuke commentaren, maar die kan je er vast wel bij bedenken. ;)

_________________
"I love playing guitar pieces on the harp: it combines the beauty of the guitar and the non-transportability of the harp." (Park Stickney)


Laatst bijgewerkt door telenn gwad op vr okt 30, 2009 12:27 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr okt 30, 2009 12:21 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
is goed.
Maar de picasa-codes moet je toch kunnen terugvinden of nieuw vragen?

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 11, 2009 9:14 pm 
Offline
Trainee

Geregistreerd: wo nov 11, 2009 2:33 pm
Berichten: 35
Woonplaats: Rotterdam
mijn allereerste berichtje op het forum natuurlijk in het allerleukste deel :biggrin:
het was zooooooooooo leuk!
werd weer helemaal vrolijk en heimweeërig na het lezen van het verslag.
de muziek, de workshop, de vreemde bezoeker op het toilet, het dansen, de gezelligheid, de sessies, het weerwolven enz enz
:biggrin: :biggrin:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 11, 2009 9:22 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Welkom Annee ! :applause: :hug:

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 11, 2009 9:26 pm 
Offline
Trainee

Geregistreerd: wo nov 11, 2009 2:33 pm
Berichten: 35
Woonplaats: Rotterdam
dankjee :)
*oei dit is natuurlijk off topic, mag niet he?*


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 131 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 45 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling