mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu za apr 27, 2024 6:26 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Experiment
BerichtGeplaatst: ma maart 09, 2009 12:19 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Hallo allemaal,

De balfolk in Nederland ontwikkelt zich. Er zijn steeds meer bals, meer workshops en meer mensen die naar bals komen. Dat is heel mooi, maar wat jammer is (vind ik) is dat de verhouding dansers-muzikanten nogal is verschoven. "Vroeger" waren denk ik zo'n 2/3 van de bezoekers zelf ook muzikant. Nu is misschien 10-20% muzikant.

Op de bals is dat nog tot daar aan toe, maar op het forum vind ik het jammer dat het tegenwoordig zoveel over dansen, taarten, reisplannen, etc. gaat en weinig over muziek maken.
Daarnaast ken ik heel veel mensen op het forum niet meer persoonlijk, waardoor ik niet zo snel iets persoonlijks zeg.
En muziek maken is persoonlijk.

Ik wil kijken of het leuk/nuttig is om een besloten (niet leesbaar voor anderen) muzikanten-forum te hebben. Zodat het forum weer de sfeer krijgt van een verjaardagsfeestje waar je iedereen wel ongeveeer kent en dus ook dingen vertelt die je op een verjaardagsfeestje vertelt. (maar niet zo snel in het openbaar op het internet gooit, naar een berg vreemden)

Als het niet werkt, sluit ik 'm wel weer. Als je dingen op beide forums wilt melden, is CTRL-C CTRL-V niet heel veel moeite hoop ik.

Goed, een experiment dus :~)

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Laatst bijgewerkt door zeerover op wo feb 24, 2010 9:59 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 09, 2009 12:21 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 20, 2005 1:33 pm
Berichten: 2217
Woonplaats: Utrecht
Ik vind het een goed experiment! Joepie!!! :applause:

_________________
"I love playing guitar pieces on the harp: it combines the beauty of the guitar and the non-transportability of the harp." (Park Stickney)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Experiment
BerichtGeplaatst: ma maart 09, 2009 8:31 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
zeerover schreef:

Ik wil kijken of het leuk/nuttig is om een besloten (niet leesbaar voor anderen) muzikanten-forum te hebben.
[............]

Goed, een experiment dus :~)

Goh, Zeerover, dat heb je snel voor elkaar. Ik ben er blij mee.
Maar hoe houd je het besloten, want dit forum zie ik gewoon in de lijst staan.
Maar hoe dan ook, ik ga zo af en toe lekker deelnemen met het gevoel uitverkoren te zijn. :blush:

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 09, 2009 8:51 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 16, 2004 8:03 pm
Berichten: 2209
Woonplaats: Den Haag
Campie, ik denk dat zeerover het forum alleen zichtbaar heeft gemaakt voor een select gezelschap. Ik zie nu bijvoorbeeld 3 fora staan: het bekende motaforum, het Violet forum en het muzikantenforum. Ik denk dat jij het Violet forum niet ziet omdat je daar niet voor bent aangemeld. Ik ben wel benieuwd wie Zeerover allemaal bevoorrecht heeft. :) :peace:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 09, 2009 8:52 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 16, 2004 8:03 pm
Berichten: 2209
Woonplaats: Den Haag
Oh ja, je kunt het testen door uit te loggen. Dan zie je denk ik het muzikantenforum niet meer staan, alleen nog het motaforum. :luck:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 09, 2009 11:35 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 30, 2004 10:19 pm
Berichten: 846
Woonplaats: almere
Kikker schreef:
Campie, ik denk dat zeerover het forum alleen zichtbaar heeft gemaakt voor een select gezelschap. Ik zie nu bijvoorbeeld 3 fora staan: het bekende motaforum, het Violet forum en het muzikantenforum. Ik denk dat jij het Violet forum niet ziet omdat je daar niet voor bent aangemeld. Ik ben wel benieuwd wie Zeerover allemaal bevoorrecht heeft. :) :peace:

Mij :love:

Maar helaas niet voor het violetforum :angry:

_________________
Novo: nenhuma barbante uniram


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 09, 2009 11:57 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Na mijn eerste verbazing en verwondering over de techniek ben ik nu zover dat een en ander is geculmineerd in bewondering voor de inventiviteit van onze moderator(en?).
Geen moeizame verdeling van het oude forum over verschillende subonderwerpen. Hopla, zomaar een geheime kamer voor de uitverkorenen.

@Flimmie:
Niet zeuren hoor. Als je heel braaf bent, krijg je misschien wel een eigen Flimmieforum om in stilte en afzondering te kunnen mopperen. En als je dan verklapt dat er een Flimmieforum is, is iedereen weer jalours op jou. :devilish:

@Uitverkorenen:
En in dit forum zal ik proberen verder alleen redelijk serieus te zijn. :biggrin:

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 10, 2009 1:25 am 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 30, 2004 10:19 pm
Berichten: 846
Woonplaats: almere
campie schreef:
@Flimmie:
Niet zeuren hoor. Als je heel braaf bent, krijg je misschien wel een eigen Flimmieforum om in stilte en afzondering te kunnen mopperen. En als je dan verklapt dat er een Flimmieforum is, is iedereen weer jalours op jou. :devilish:


Hee Campie, wat leuk je hier te treffen. Ik beloof ook plechtig: ik ga niet zeuren of mopperen, want dat doe ik wel op jouw Claegmuur. Zodra het flimmieforum er is, stuur ik je een uitnodiging :dancing:
Wel een tip voor jou: neem op het volgende Mokumbal je trekzak mee en speel een deuntje. Anders loop je misschien het risico hier geblokt te worden omdat je geen muzikant zou zijn (je weet nooit welke onverlaat zoiets zou durven opperen, maar er komen gasten uit Bretagne en zelfs Harlingen, dus je weet maar nooit) en dan moet ZRS weer zoiets als een balfolkfotografenforum voor jou oprichten. Ik weet niet of je daarmee iemand "jalours" kunt maken :tongues:

_________________
Novo: nenhuma barbante uniram


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 10, 2009 3:21 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 18, 2005 11:00 pm
Berichten: 1372
Woonplaats: Noordeloos
jep ik ben er ook! :hug: Dank voor het uitnodigen zeerover! Ik vind het eigenlijk wel een beetje elitair overkomen zo'n subforum.. maar misschien is het juist wel gezellig? ik ben benieuwd..

_________________
Als de nood hoog is, kun je best een vierkwartsmazurka dansen!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 10, 2009 5:31 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 16, 2004 8:03 pm
Berichten: 2209
Woonplaats: Den Haag
Natuurlijk is het gezellig en anders maken we het wel gezellig!!! :angry: :angry: :wink:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 10, 2009 6:10 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 18, 2005 11:00 pm
Berichten: 1372
Woonplaats: Noordeloos
Haha, ok Kikker, natuurlijk hebben we het vast gezellig! :hug: Maaru.. is het alleen voor muzikanten? Krijgt iedereen toegang als die erom vraagt?

_________________
Als de nood hoog is, kun je best een vierkwartsmazurka dansen!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 10, 2009 6:15 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Repelsteeltje schreef:
Haha, ok Kikker, natuurlijk hebben we het vast gezellig! :hug: Maaru.. is het alleen voor muzikanten? Krijgt iedereen toegang als die erom vraagt?
Gelukkig ligt de ballotage bij moderator Zeerover.
Ze kan er iemand ook weer vrolijk afknikkeren bij misdragen. :biggrin:

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 10, 2009 6:38 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 07, 2003 11:43 am
Berichten: 1079
campie schreef:
Gelukkig ligt de ballotage bij moderator Zeerover.
Ze kan er iemand ook weer vrolijk afknikkeren bij misdragen. :biggrin:

Ha. Het enige wat leuker is dan muziekmaken is erover leuteren tenslotte.

_________________
humpa humpa humpapa humpa humpa


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 10, 2009 7:13 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
martijnv schreef:
Ha. Het enige wat leuker is dan muziekmaken is erover leuteren tenslotte.

Ja :biggrin: En live leuteren is leuker dan op het forum, maar dat kan niet altijd.
Ik leuter met best veel mensen apart over muziek (Telenn, Draakje, Cooper, bijv.) en vind dat erg leuk, leerzaam, inspirerend en gezellig (forum-bier kan dat ook?).

Op het mota-forum gaat het de laatste tijd zoveel over dansen en hoe komen we op welk bal en wie gaat er heen en welke taarten nemen we mee... Ik lees bijna geen topics meer, want ik vind het eerlijk gezegd grotendeels saai...

En dat komt denk ik door de verschoven verhouding dansers-muzikanten. Vandaar dit experiment ;) Ik heb redelijk lukraak wat mensen toegevoegd. Mensen met wie ik wel eens leuke muziek-discussies heb gehad, vooral. Als er iemand mist, kan ie erbij.
Maar het moet wel een muzikant zijn, inderdaad :~)

En het is besloten, omdat het me prettig leek om het wat kleiner te houden en niet de hele wereld te laten meelezen over persoonlijke dingen als zenuwen/onzekerheid, band-perikelen, persoonlijke muzikale doelen, etc.

Zoiets :~)

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 10, 2009 7:15 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
En ik heb niet systematisch het mota-gebruikers-lijstje afgelopen op wie-muzikant is, omdat ik het in elk geval eerst graag wat klein wil houden en wil kijken of dit in een behoefte voorziet ;)

Eerst maar eens kijken hoe het gaat.

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 33 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling