mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu za apr 27, 2024 1:52 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Nieuw liedje
BerichtGeplaatst: do maart 12, 2009 10:46 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 20, 2005 1:33 pm
Berichten: 2217
Woonplaats: Utrecht
Ik heb een nieuw liedje geschreven en ik vind het zo leuk geworden dat ik het nu aan mensen wil laten horen. Ik merk dat ik het echt vreselijk eng vind, want het is iets dat ik heb gemaakt en smaken in muziek kunnen zo verschillen...dus ik probeer het nu maar meteen aan veel mensen te laten horen, dan kan ik het allemaal in een keer eng vinden.

Ik heb even een snelle opname gemaakt met een mp3 speler die niet zo veel liefde voelt voor mijn bassen ('s avonds te laat) en het op een myspace gezet. Willen jullie luisteren en laten weten wat je er van vindt? Maar wel op een liefdevolle manier? Want ik vind het wel echt eng...enenenen...genoeg gezeur

www.myspace.com/cocaroman

En natuurlijk: hoe is het voor jullie, als je iets hebt gemaakt dat je zelf leuk vindt: zijn jullie dan ook bang om het te laten horen?

_________________
"I love playing guitar pieces on the harp: it combines the beauty of the guitar and the non-transportability of the harp." (Park Stickney)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do maart 12, 2009 11:06 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Afgezien van de titel is het goed te pruimen :applause:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do maart 12, 2009 11:12 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 20, 2005 1:33 pm
Berichten: 2217
Woonplaats: Utrecht
Ha ha ha, het is geïnspireerd door een project van twee vriendinnetjes van me en dat heet levensdans...vandaar.

_________________
"I love playing guitar pieces on the harp: it combines the beauty of the guitar and the non-transportability of the harp." (Park Stickney)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Nieuw liedje
BerichtGeplaatst: vr maart 13, 2009 9:01 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
telenn gwad schreef:
Ik heb een nieuw liedje geschreven en ik vind het zo leuk geworden dat ik het nu aan mensen wil laten horen. Ik merk dat ik het echt vreselijk eng vind, want het is iets dat ik heb gemaakt en smaken in muziek kunnen zo verschillen...dus ik probeer het nu maar meteen aan veel mensen te laten horen, dan kan ik het allemaal in een keer eng vinden.

Ik heb even een snelle opname gemaakt met een mp3 speler die niet zo veel liefde voelt voor mijn bassen ('s avonds te laat) en het op een myspace gezet. Willen jullie luisteren en laten weten wat je er van vindt? Maar wel op een liefdevolle manier? Want ik vind het wel echt eng...enenenen...genoeg gezeur

www.myspace.com/cocaroman

En natuurlijk: hoe is het voor jullie, als je iets hebt gemaakt dat je zelf leuk vindt: zijn jullie dan ook bang om het te laten horen?


Ik vind wel dat je wat meer respect moet hebben voor jouw eigen muziek. Dus ik wacht maar liever op een betere registratie :cool: .
Niet gek overigens maar met alles is het even wennen en de matige kwaliteit van het geluid leidt erg af tijdens het luisteren.

Ik ben niet bang om iets van mijzelf te laten horen. Alleen vertel ik er niet bij dat het van mij is. Dat doe ik pas als de luisteraars belangstelling tonen. :biggrin:

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr maart 13, 2009 9:14 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
telenn gwad schreef:
Ha ha ha, het is geïnspireerd door een project van twee vriendinnetjes van me en dat heet levensdans...vandaar.


tsja, 'levensdans' met twee keer die ...ns... klank en dan bevestigt het ook nog het stigma van zweverigheid die de harp enigszins aankleeft. :blush: Waarom niet Lebensraum of andere minder compromiterende titels? :biggrin:

Maar het is een mooie, lange compositie en geregistreerd met een sfeervol levendig ruisje.

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr maart 13, 2009 11:41 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 20, 2005 1:33 pm
Berichten: 2217
Woonplaats: Utrecht
Ik wilde het liedje onemen om aan iemand te laten horen en ik was zelf eigenlijk verrast dat het zo uitpakte. Compositie...dat is een groot woord. Het is meer een lange improvisatie. Op het moment zit ik zo slecht in de vrije tijd dat ik niet wanneer ik weer eens tijd heb om er voor te gaan zitten...(ik was nu anderhalve dag ziek daarom had ik tijd om weer eens 'voor de lol' te spelen). Maar als het mei is...dan zal ik me er vol overgave op storten om hier eens een echte opname van te maken.

De naam blijft, vrees ik, Tour. Maar voor jou mag ie wel het 'levendige ruisje' heten, als je dat fijn vindt? ;)

_________________
"I love playing guitar pieces on the harp: it combines the beauty of the guitar and the non-transportability of the harp." (Park Stickney)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr maart 13, 2009 3:51 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Ik vind 'm supermooi :applause:
Ben benieuwd of ie op andere instrumenten ook zo mooi klinkt.

De naam vind ik ook niks. Zullen wij Noorderlingen wel te nuchter voor zijn ;)

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr maart 13, 2009 11:32 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 30, 2004 10:19 pm
Berichten: 846
Woonplaats: almere
Ja, ik vind hem ook mooi.
Bij een 'officiële' registratie zou je hem misschien iets kunnen comprimeren, want harp alleen heeft snel de neiging te gaan kabbelen. Of misschien is het iets voor Violet, zodat je meer mogelijkheden voor een arrangement hebt.

_________________
Novo: nenhuma barbante uniram


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za apr 04, 2009 10:51 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
Ik zit er nu naar te luisteren, en ik vind het een rustig kabbelende melodie, meer een wiegeliedje dan een levensdans. Het begin van de melodie doet me denken aan iets bekends, ik weet niet wat, waarschijnlijk Iers? Er zitten een paar interessante wendingen in, en dat mag van mij wel wat vaker. Anders kabbelt het voort zonder een duidelijke spanningsboog. Er mag ook wel wat meer energie in. Dat heeft ook te maken met mijn voorkeur voor melodieen met vaart. Meer polka of bourree zullen we maar zeggen. Mazurka achtige stukken zoals deze vind ik na enige tijd saai worden (maar dit is een persoonlijke voorkeur en geen kritiek op jou). Het nummer dat na deze levensdans komt is ook zo'n soort melodie, dus kennelijk is dat jullie voorkeur en stijl, en dat is prima.

Ik heb overigens nog nooit iets zelf gecomponeerd. Heb er ook geen neiging toe. Ik ben meer van het vertolken van melodieen van anderen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo apr 05, 2009 11:46 am 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo apr 02, 2003 11:10 am
Berichten: 681
Woonplaats: Utrecht
Leuke sfeervolle melodie, strak gespeeld (geen versnelling of vertraging te bemerken). Verder is de Als dansmelodie zeker geslaagd, maar als luistermelodie mist het variatie. Er zijn wel aanzetten tot variatie; in plaats van alleen de basnoot hoor ik op een gegeven moment gebroken akkoorden, maar door het accent op de basnoot verandert er toch te weinig.


Je zou bijvoorbeeld een octaaf lager kunnen spelen of het geheel transponeren naar een andere toonsoort, of de melodie in majeur kunnen spelen. Verder kun je de melodie nog opleuken door verschillende baslijnen toe te voegen; nu volgt de baslijn de melodie heel keurig, maar je zou de bas ook een tegenmelodie kunnen laten spelen. Of je zou een deel alleen met de begeleidende akkoorden te spelen.

Tal van mogelijkheden om het verder uit te werken, want je hebt als basis een goede melodie.

Scordatura

_________________
Wer tanzt hat bloss kein Geld zum Saufen - oud Schwaebisch spreekwoord


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 29, 2009 1:29 pm 
Offline
Rookie

Geregistreerd: zo nov 02, 2008 10:03 pm
Berichten: 152
Woonplaats: Venlo - Limburg
Wat is het hier toch rustig bij het muzikantenforum. Iemand nog een nieuw liedje? Of deun? Of een mop?

_________________
ik spans, jij spanst...wij spansen!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 29, 2009 1:45 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Een deel van de muzikanten is stil door een combi van verkoudheid en inspiratie door de Herfstweek ;)
Leuteren komt wel weer.

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 29, 2009 4:45 pm 
Offline
Reserve
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jul 08, 2009 10:59 am
Berichten: 79
Woonplaats: Wageningen
Net geluisterd en vind hem zelf erg mooi en rustig. Wel een typisch harp liedje (wat mij betreft dan). Ik ga dus wat dat betreft ook mee met mijn voorgangers over het kabbellende geluid van de harp. Ik denk dat een fluit erbij erg mooi zou zijn. (dus inderdaad misschien iets voor violet). De basis vind ik zeker lekker voor een rustige mazurka!

Wat betreft de eigen composities laten luisteren aan anderen. De twee nummers die ik heb geschreven en verder heb uitgewerkt (en die we nu ook met Andoorn spelen) heb ik beide voor het eerst aan andere mensen laten horen tijdens de sessie in de Zaaijer. Toen was beide keren de reactie positief, waarna ik pas vertelde dat het een eigen compositie was. Maar beide keren vond ik het ook wel spannend om te doen.

Groetjes,
Tim

_________________
Een dag zonder muziek
is een dag niet geleefd


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 22, 2010 4:38 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: za sep 01, 2007 6:03 pm
Berichten: 430
Woonplaats: Den Bosch
Iets heel anders dan het lieve deuntje van Coca....

Wilde net braaf balfolkdeunen oefenen, maar tijdens de warming up met "Mon Pére avait un gars lonla" (hanter dro) bleek ik iets te veel energie te hebben. Gelukkig heb ik nog snel een opname kunnen maken van deze adrenaline kick, want daarna kreeg ik het niet meer voor elkaar... Het is in feite dezelfde melodie (nou ja, de noten zijn vooral hetzelfde) alleen ritme en aanzet zijn dus iets anders.

http://iertje.eu/jazzy%20hanterdro.mp3

Ik vind het zelf erg leuk klinken en na terugluisteren kwam ik erachter dat het een bourree geworden is. Alleen klopt het na dat 'c'-deel niet meer, maar op het moment van improvisatie was ik daar dan ook helemaal niet mee bezig. Na dat 'c' stuk was ik de draad uiteindelijk helemaal kwijt en gaat het dus bergafwaarts. :-(
Maar ik wilde hem toch even publiceren met de vraag of dat dit de moeite waard is voor mij om verder uit te diepen?

mocht het qua geluid slecht klinken.. ik speel pas sinds juni fluit, en volgens Erica was m'n fluit ook niet echt in orde, dus die moet nog even naar de dokter vóór het svn weekend.

*voor de geïntereseerden in de technische details*
het is opgenomen in wav. met de opnamebalk in 'Notities' op de Xperia.
- 1411kbps; 16bits; stereo; 44kHz; pcm
- vervolgens omgezet in mp3 met Wave Mp3 Editor

grmbll... door het omzetten in mp3 zitten er allerlei extra tikken in en klinkt het scheller...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 01, 2010 11:41 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Iertje schreef:
http://iertje.eu/jazzy%20hanterdro.mp3

Ik vind het zelf erg leuk klinken en na terugluisteren kwam ik erachter dat het een bourree geworden is. Alleen klopt het na dat 'c'-deel niet meer, maar op het moment van improvisatie was ik daar dan ook helemaal niet mee bezig. Na dat 'c' stuk was ik de draad uiteindelijk helemaal kwijt en gaat het dus bergafwaarts. :-(
Maar ik wilde hem toch even publiceren met de vraag of dat dit de moeite waard is voor mij om verder uit te diepen?


Niemand reageert?
Ik heb er naar geluisterd met plezier. Mij kan het niet zo schelen of het op iets anders lijkt. 't Is leuk en het geeft mij (:devilish:) wel een bourree-gevoel.
Ga er gerust mee verder en dat C-deel komt vast wel in orde.

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 34 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling