mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu za apr 27, 2024 6:34 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 01, 2010 2:15 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: za sep 01, 2007 6:03 pm
Berichten: 430
Woonplaats: Den Bosch
campie schreef:
Ik heb er naar geluisterd met plezier. Mij kan het niet zo schelen of het op iets anders lijkt. 't Is leuk en het geeft mij (:devilish:) wel een bourree-gevoel.
Ga er gerust mee verder en dat C-deel komt vast wel in orde.


Dank je wel!
Fluit is inmiddels terug van de dokter en ik blijk het ritme nog te kunnen reproduceren, dus hopelijk kan ik er deze of volgende week nog een betere versie van maken.

Het probleem nu is dat ik een heel ander 'c' stuk wil, maar dat ik het huidige niet meer uit m'n kop kan krijgen....


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 01, 2010 2:30 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Iertje schreef:
Het probleem nu is dat ik een heel ander 'c' stuk wil, maar dat ik het huidige niet meer uit m'n kop kan krijgen....

Dat hele C-stuk gewoon vergeten. Niet meer aan denken. Concentreer je op de vervolmaking van A en B. Beter geen dan een C-stuk dat je niet wil. En misschien komt er wel weer nieuwe inspiratie. Je kunt dat niet dwingen. En zelfs een AB-melodietje heeft nog behoorlijk tijd nodig om te rijpen.
Succes er mee.

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za maart 06, 2010 5:45 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Ik vind het een leuke deun. Wel een beetje 'schokkerig' gespeeld voor een bourrée maar dat is te veranderen denk ik. :rose:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za maart 06, 2010 6:20 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
'k heb er nu pas naar geluisterd.
'k vind 'm erg leuk, mooi gemaakt.
Beetje te snel en schokkerig naar mijn smaak, 'k zou er iets meer rust en sleep in brengen.

Maar leuke melodie, zeker verder mee gaan :~)

En leuk dat je 'm hier geplaatst hebt voor feed-back.
'k hoop dat je nog wat krijgt van anderen.

Maak je nog een opname met bas? :luck:

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo apr 14, 2010 1:07 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: za sep 01, 2007 6:03 pm
Berichten: 430
Woonplaats: Den Bosch
(hmm... zoveel weken later...)

Nog bedankt voor alle respons! Helaas is door alle adrenaline van het SVN weekend deze deun een beetje op de achtergrond geraakt... Ik probeerde hem net nog te spelen maar krijg het ritme al niet meer uit mezelf te pakken, altijd fijn als er dus nog opnames van zijn :D

De SVN workshop van Wouter en Sander heeft me geleerd dat je voor een c-deel eigenlijk niet zoveel moeilijks of anders hoeft te doen. Kan gewoon een kwestie zijn van de melodie door een ander instrument laten spelen en dat je zelf grondtonen aanhoudt of zoiets, dus dat heb ik inmiddels los kunnen laten :-)

Dat schokkerige is denk ik een combinatie van een gebrek aan techniek (vanaf volgende week ga ik eindelijk echt lessen volgen :blush: ), maar is deels ook weer de bedoeling ivm met het geven van een jazzy/jethro tull achtige sfeer. Maar inderdaad, als ie wat rustiger wordt gespeeld is het struikelgevaar (zowel op de fluit als op de dansvloer ;-) ) een stuk minder aanwezig. Daarnaast zorgt de manier van aanzet toch wel voor een belangrijk verschil in het B-deel. Als ik hem daar niet zo staccato of schokkerig aanzet lijkt het teveel op de oorspronkelijke hanterdro, en mis je dat 'draaigevoel' wat bij een b-deel van een bourree zo belangrijk is.

@ zeerover: Er komt vast nog wel een bas bij, alleen loop ik momenteel een beetje over van de muzikale creativiteit dus grote kans dat ik hem zelf inspeel ipv Goofus ;-)

Ik ga hem nog eens goed oefenen en dan neem ik hem mee naar ons persoonlijke workshop weekend met Wouter in juni, misschien dat we er met de hele groep wat leuks en swingends van kunnen maken :cool:

Zal misschien zo nog even de originele hanterdro plaatsen ter vergelijking. Bij deze dus: http://iertje.eu/muziek/hanterdree.mp3 Ik heb eerst de originele hanterdro ingespeeld en daar achteraan mijn bourree versie. Sorry voor de ruis, maar ik weet nog niet hoe ik dat kan weghalen in Audacity.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di mei 31, 2011 2:00 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: za sep 01, 2007 6:03 pm
Berichten: 430
Woonplaats: Den Bosch
whoehoe... een helemaal zelf in elkaar gepuzzelde Rondeau en couple in Techno/Trance! (breakbeat volgens het programma) :D:D:D http://iertje.eu/muziek/rondeaubreakbeat.MP3

Hij was eigenlijk bedoeld als gewone vlaamsche rondeau maar deze muziekstijl is denk ik meer geschikt voor 'en couple' + plus dat ik nog niet weet hoe ik vertragingen en versnellingen kan toevoegen.

Ik kan ook altijd nog alle geluiden vervangen door 'echte' instrumenten ;), helaas alleen nog geen accordeon- of harmonicaknop gevonden :(

Nog niet alle overgangen zijn even goed gevonden, en de afsluitende noot mist eigenlijk nog (zo'n lange van 4 a 8 tellen) maar voor een eerste keer puzzelen met deze software al best aardig resultaat toch? En eigenlijk wel een leuke opzet om met echte instrumenten en personen mee verder te klooien.

Is ie een beetje te dansen?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za okt 22, 2011 2:46 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: za sep 01, 2007 6:03 pm
Berichten: 430
Woonplaats: Den Bosch
Vorige week in de sessie in de Musketon mijn bewerking van de Bourrée Auvergne er tussen gegooit, maar heb daarna geen kans meer gezien om aan anderen te vragen wat ze ervan vonden.
Wouter, Martijn, Moes en Frank: jullie hebben hem meegespeeld, wat vonden jullie ervan? IS het de moeite waard om hem verder uit te werken (ik heb geen band, dus moet het met dit forum doen qua feedback :p)

dit is mijn versie http://iertje.eu/muziek/Auvergne%20bour ... mps140.mid en dit is de 3tijden versie zoals ik hem ken: http://bladmuziek.dennisreidsma.nl/gonn ... single/271

Dit was mijn allereerste keer met Sibelius en midi. Ben al blij dat ik het überhaupt op papier gekregen heb: als in dat ik dus niet alleen muziek van blad kan spelen, maar dat ik het nu ook weer terug op blad kan zetten :D Als ik hem op de dwarsfluit speel wordt er hier en daar een nootje wat swingender (oa staccato) aangezet.

Hoofdmelodie is bedoeld voor trompet, dus vandaar dat ik hem tijdens de sessie erin knalde, want zo vaak heb ik geen trompettist in m'n buurt. Ik hoorde Cooper ook spelen met bas en ritme, lukte dat een beetje? Ik heb namelijk verschillende ritmes in m'n kop qua begeleiding en vindt het lastig kiezen. Voor het gemak houd ik me aan de akkoorden in het sessieboekje, want als ik daarvan ga afwijken wordt ik helemaal gek van de keuzes... ritme kiezen is al moeilijk genoeg.
Is er trouwens iemand die misschien zin heeft om de bladmuziek met mijn fluitversie te vergelijken? Ben benieuwd of dat ik niet met een opmaatje ofzoiets had moeten werken, en ook heb ik in de 'bridge' niet alles in mijn hoofd op papier kunnen uitwerken ritmisch gezien.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo okt 23, 2011 9:20 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
[quote="Iertje"] (ik heb geen band, dus ... /quote] Doe daar 's iets aan...
;-)

Als ik tijd heb zal ik uigebreider reageren,
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 02, 2011 2:58 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: za sep 01, 2007 6:03 pm
Berichten: 430
Woonplaats: Den Bosch
Is er een markt voor meditatieve mazura's in klassiek chinese stijl?

Zit er al ruim een jaar aan te denken en vandaag ontsproot ineens dit uit mijn handen http://www.iertje.eu/muziek/chinese%20mazurka.MP3

Tis ter plekke bedacht dus hier en daar hapert er nog wat , maar dan moet je maar gewoon meehaperen als je hem probeert te dansen.
Mijn huisbaas kwam thuis dus toen durfde ik niet meer ongeneerd te spelen, anders had ik nog wel een nbetere opname gemaakt.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo dec 18, 2011 1:25 pm 
Offline
Ballgirl

Geregistreerd: zo okt 17, 2010 9:11 am
Berichten: 12
Ok, het is geen nieuw liedje en ook geen volksliedje.
Dit is een kerstliedje wat ik zelf gearrangeerd heb.
Het afgelopen jaar heb ik veel bijgeleerd over muziek van Lies.
Dus ben ik gewoon eens aan de slag gegaan met dit liedje en vanalles uitgeprobeerd en dit is het resultaat. En heel eerlijk gezegd ben ik er best een beetje trots op. :blush:

http://youtu.be/PdRnQ1O2nsA

Oh ja, die kaarsen en dat jurkje dat is omdat het kersterig moest zijn. Vorig jaar had ik een kerstliedje opgestuurd als muzikale kerstkaart naar mijn ouders en mijn vader had gevraagd of ik dat dit jaar weer ging doen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo dec 18, 2011 1:42 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Leuk en mooi! :~)

En leuk idee van die muzikale kerstkaart, ga ik onthouden...

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma dec 19, 2011 4:53 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 18, 2005 11:00 pm
Berichten: 1372
Woonplaats: Noordeloos
Ik had het al gezegd, maar heel mooi Muisje!! :applause: Ik heb je het afgelopen jaar erg zien groeien in je spel en dat is voor een docent de mooiste beloning! :love:

_________________
Als de nood hoog is, kun je best een vierkwartsmazurka dansen!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 35 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling