mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu za apr 27, 2024 12:17 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 94 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo mei 01, 2011 12:19 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Het was geweldig...
Heel veel geleerd.
De workshop was echt pittig (eerste dag ging rustig van start, maar daarna was het hoppekee).
Bij elk nieuw onderdeel werd de groep steeds opnieuw in tweeën opgedeeld naar niveau. Vond dat heel goed, dat Anne en Stéphane steeds weer een inschatting maakten voor een onderdeel.
Ik zat in het begin van de week vooral in de langzamere groep en in de tweede helft in de groep die meer pittige dingen deed. Was hard werken, maar 'k heb precies geleerd waar ik voor kwam en waar ik op hoopte.

M'n muzikale idioom en horizon is enorm verbreed.
Bezig geweest met ritmes, improvisatie, akkoorden aan de rechterhand (en dan niet op de luie manier zoals wij harmonica-spelers toch vooral gewend zijn), prachtige stukken (vooral Take 5 en "13 dwergen" - een jazzy stuk van Anne).

En het was heel leuk om eens alleen naar zoiets te gaan. Heb nu veel meer mensen ontmoet en "intensiever" ontmoet. Vooral opgetrokken met de Vlamingen uit onze groep (we waren met vijf Vlamingen, twee Fransen, vier Duitsers en een Nederlandse).

Verder vond ik in het algemeen de sfeer heerlijk rustig. Beetje bedeesd en bedaard misschien, maar ik vond dat wel prettig. 'k denk dat veel mensen hier het misschien suf gevonden hadden, maar voor mij heel ok ;)

Het docentenconcert was ook erg indrukwekkend, inspirerend en mooi. Voor het eerst Gilles Chabernat (of hoe spel je dat :blush:) zien en horen spelen... Vier nummers geloof ik en ik heb steeds met m'n mond open gezeten. Wauw, wat kan die man spelen en ik wist niet dat dat ook allemaal kan met een draailier.

De eerste twee dagen was ik ziekig (zwaar verkouden/hooikoortsaanval) dus heb ik van het avondprogramma niks meegekregen, maar lag om negen uur in bed.

Later in de week ging het beter en heb ik 's ochtends fijne ochtenwandelingetjes voor het ontbijt gemaakt. Prachtig daar, die bossen.

Ben heel blij dat ik gegaan ben. Het was precies het goede op het juiste moment. Hard oefenen nu om het geleerde meer in m'n vingers en systeem te krijgen :luck:

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo mei 01, 2011 5:13 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 10, 2010 4:14 pm
Berichten: 168
Woonplaats: Tilburg
Tof om te horen Zeerover! Kom je het een keer doorgeven op een Nederlandse stage ;)

_________________
"If music be the food of love, play on; give me excess of it..."
-Opening Shakespeares Twelfth Night


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo mei 01, 2011 5:16 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Windwijs schreef:
Kom je het een keer doorgeven op een Nederlandse stage ;)
Moet ik nog even stug dooroefenen ;)
Net een boswandeling gemaakt waarbij ik ondertussen "Treize nains" in gedachten zong en met m'n vingers telde of ik goed in de maat zat ;~)
En nu de stukken weer aan het doorploeteren, voordat ik vergeet hoe het ook alweer zat.

Ze zijn erg pittig...

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 02, 2011 1:22 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
Dat klinkt goed. Fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad!
Ik kom graag bij onze oosterburen, juist vanwege hun beleefde en rustige houding. Hollanders zijn over het algemeen meer op de voorgrond en denken altijd meteen dat ze het kunnen, terwijl Duisters eerst hard gaan oefenen.

Als je zin hebt: eerste weekend van september is de Sommerbordunale (bij Venlo over de grens). Dan zijn er veel mensen die ook in Blankenheim komen.
Wij spelen in elk geval met Quattro-Sol bal en zeer waarschijnlijk gaan Scorda en ik een cursus Nederlandse Folk geven. Maar daar zijn we nu nog over in onderhandeling :idea:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 94 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 39 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling