mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu za apr 27, 2024 8:34 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 94 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo aug 23, 2009 4:48 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Sieht gut aus! ;~)

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma aug 24, 2009 8:41 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
zeerover schreef:
Sieht gut aus! ;~)


ja, goed he. we zijn maar drie seconden in beeld maar dat zijn dan ook wereldseconden :cool:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: leuke film
BerichtGeplaatst: ma aug 24, 2009 9:32 pm 
Offline
Rookie

Geregistreerd: zo nov 02, 2008 10:03 pm
Berichten: 152
Woonplaats: Venlo - Limburg
Wellicht had zeerover het over het totaalbeeld van de zomerbordunale :devilish:
Hee, maar wel leuk dit fillumpie.
(Al komt er weer dezelfde dame in beeld die op zaterdagmiddag een dansworkshop gaf en mij schreeuwend de tent uitgooide omdat ik aan de kant stond te kletsen :cow: )

_________________
ik spans, jij spanst...wij spansen!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Osterbordunale 2011
BerichtGeplaatst: zo apr 03, 2011 9:00 am 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Ik keek net op de site van Anne Niepold, omdat ik gisteren op TradIt extra gemotiveerd werd om te zoeken naar een stevige leer-impuls op harmonica-gebied ;~)

"k heb de laatste jaren vooral samenspel-workshops gedaan (Jeroen Geerinck, Maarten Decombel). Veel van geleerd, maar het begint weer te kriebelen naar een instrument-specifieke workshop.

Toen zag ik dat in de week van pasen een stage is op het Osternbordunale. Gekeken op de site en zag dat er een harmonica-workshop is van Stephane Milleret en Anne Niepold samen... Dat kan ik niet laten liggen.

Dus ook al ken ik er misschien/waarschijnlijk geen hond, spreek ik geen Frans (bij Stephane), is het niveau misschien wel te hoog (daar was geen duidelijke omschrijving van) en ga ik een week lang op een slaapzaaltje gestouwd worden met vier vreemden, ik heb me ingeschreven.
:sick: :dancing:

Gaan er misschien nog meer Nederlanders of kan ik bij deze mensen overhalen? :hug:
http://nl.blankenheim-bordunale.de/index.php
Er is o.a. een draailier-stage van Gilles Chabenat en doedelzak van Boniface.

Ik heb me trouwens ingeschreven zonder overleg met m'n werk, dus dat moet ik maandag nog even regelen...

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo apr 03, 2011 10:26 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
Hee Zeerover, leuk dat je je hebt ingeschreven voor de Osterbordunale! :applause: Wij zijn regelmatig te gast bij onze oosterburen en wees gerust, je hoeft echt geen perfect Frans te kunnen. Er zijn genoeg Duitsers die dat voor je doen :idea: En een zaaltje delen met vier onbekenden is altijd leuk (behalve als ze snurken, vraag Campie maar naar zijn ervaringen :cow: )

Blankenheim is ook erg leuk, zie ook het ander topic, waarin Scorda nog even apart reclame maakt voor Gilles Chabenat. Dit jaar gaan we niet omdat het programma hetzelfde is als vorig jaar. Wij gaan met Quattro-Sol in die week naar de Ardennen, oefenen, nieuwe stukken uitzoeken en werken aan onze optredens in Lautenbach (Elzas, pinksteren) en Sommerbordunale (bij Venlo over de grens, september). Dat laatste is een heel klein festival, zeer ongedwongen en makkelijk toegankelijk voor Nederlanders. Ze organiseren dat bewust vlak bij de grens zodat er meer Hollanders kunnen komen.

Zo dat is wel weer genoeg Werbung :wink:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo apr 03, 2011 10:50 am 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo apr 02, 2003 11:10 am
Berichten: 681
Woonplaats: Utrecht
Gromit schreef:
Blankenheim is ook erg leuk, zie ook het ander topic, waarin Scorda nog even apart reclame maakt voor Gilles Chabenat. Dit jaar gaan we niet omdat het programma hetzelfde is als vorig jaar. Wij gaan met Quattro-Sol in die week naar de Ardennen, oefenen, nieuwe stukken uitzoeken en werken aan onze optredens in Lautenbach (Elzas, pinksteren) en Sommerbordunale (bij Venlo over de grens, september). Dat laatste is een heel klein festival, zeer ongedwongen en makkelijk toegankelijk voor Nederlanders. Ze organiseren dat bewust vlak bij de grens zodat er meer Hollanders kunnen komen.

Zo dat is wel weer genoeg Werbung :wink:


Maar als jij of iemand anders meer informatie wil over stages in Duitsland: stuur mij of Gromit een PB !

Scordatura

_________________
Wer tanzt hat bloss kein Geld zum Saufen - oud Schwaebisch spreekwoord


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo apr 03, 2011 10:51 am 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Dank voor de support en geruststelling :hug:

Jullie verhalen van "Duitsland-dingen" klonken altijd goed, dus dat hielp wel bij m'n "niet-piepen-gewoon-inschrijven". 'k ben heel benieuwd hoe het gaat zijn. 't is al heel snel! Grappig, hoe je het ene moment even naar de site van Anne Niepold gaat om te kijken of ze nog ergens een workshop geeft en je het volgende moment hebt ingeschreven voor een midweek stage in Duitsland en al drie mailtjes hebt gewisseld met de organisatie (heel aardig en behulpzaam, dus da's ook geruststellend ;) )

Was het internationaal bij de workshops waar jullie waren? Of toch hoofdzakelijk Duitse deelnemers?

Ik zal oordoppen meenemen tegen snurkers (en een kitspuit).

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo apr 03, 2011 11:00 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Gromit schreef:
... En een zaaltje delen met vier onbekenden is altijd leuk (behalve als ze snurken, vraag Campie maar naar zijn ervaringen :cow: ) ... en Sommerbordunale (bij Venlo over de grens, september). Dat laatste is een heel klein festival, zeer ongedwongen en makkelijk toegankelijk voor Nederlanders. Ze organiseren dat bewust vlak bij de grens zodat er meer Hollanders kunnen komen.


Het waren slechts drie onbekenden maar wel van grote klasse. Toen ik de laatste nacht op een andere kamer mocht slapen, bleek ook ik een snurker te zijn. :biggrin:
Nu zal ik niet meer klagen maar mijn op maat gemaakte oordopjes dragen. :cool:

De Sommerbordunale kan ik van harte aanbevelen. Zeer relaxed/t.
Je bent niet eens verplicht je instrument te gebruiken. :laughing:

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo apr 03, 2011 11:27 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
zeerover schreef:
Dank voor de support en geruststelling :hug:

Jullie verhalen van "Duitsland-dingen" klonken altijd goed, dus dat hielp wel bij m'n "niet-piepen-gewoon-inschrijven". 'k ben heel benieuwd hoe het gaat zijn. 't is al heel snel! Grappig, hoe je het ene moment even naar de site van Anne Niepold gaat om te kijken of ze nog ergens een workshop geeft en je het volgende moment hebt ingeschreven voor een midweek stage in Duitsland en al drie mailtjes hebt gewisseld met de organisatie (heel aardig en behulpzaam, dus da's ook geruststellend ;) )

Was het internationaal bij de workshops waar jullie waren? Of toch hoofdzakelijk Duitse deelnemers?

Ik zal oordoppen meenemen tegen snurkers (en een kitspuit).


Het zijn voornamelijk Duitsers, een handvol Nederlanders en een enkele internationale gast. De sfeer is altijd goed, ze zijn hartelijk en behulpzaam en itt ons losgeslagen Hollanders, zeer georganiseerd. Maar ze vinden op hun beurt dat wij zo lekker los en ontspannen spelen. Men is verder gewend alles van blad te spelen en dat ruim vantevoren voor te bereiden. Daar moet je tegen kunnen (als ex-folkguerilla :wink: ) maar het is aan de andere kant ook erg makkelijk.

En als je twee woorden Duits kunt vinden ze je al geweldig :hug:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo apr 03, 2011 11:28 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
campie schreef:
Je bent niet eens verplicht je instrument te gebruiken. :laughing:


welk instrument? :devilish:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo apr 03, 2011 1:09 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Dankjewel, Gromit! :hug:

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo apr 20, 2011 6:16 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Ik blijk toch iemand te kennen die er heen gaat: onze eigenste Groningse dansjuf gaat ook heen :~)

'k krijg er steeds meer zin in.
Nog vijf nachtjes slapen en ik ga les krijgen van Anne en Stéphane en allerlei aardige Duitse muzikanten leren kennen :dancing:

Ze hebben geen wifi daar, dus ik kan jullie niet live op de hoogte houden ;)

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo apr 20, 2011 8:17 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
zeerover schreef:
Ik blijk toch iemand te kennen die er heen gaat: onze eigenste Groningse dansjuf gaat ook heen :~)

'k krijg er steeds meer zin in.
Nog vijf nachtjes slapen en ik ga les krijgen van Anne en Stéphane en allerlei aardige Duitse muzikanten leren kennen :dancing:

Ze hebben geen wifi daar, dus ik kan jullie niet live op de hoogte houden ;)


Doe ze de groeten van ons! Leuk dat Ineke ook weer gaat. En ga op woensdagmiddag lekker naar het dorp wandelen. Bijv. voor een bezoekje aan de ijssalon :idea:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo apr 20, 2011 10:22 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 10, 2010 4:14 pm
Berichten: 168
Woonplaats: Tilburg
Dacht ik net dat ik aan het inburgeren was door juist m'n bladmuziek thuis te laten, blijkt er toch een dorpje moedig weerstand te bieden. Grappig om op deze manier toch weer een andere kant van het (bal)folkgebeuren te leren kennen.

Veel plezier gewenst aan de Oostgangers.

_________________
"If music be the food of love, play on; give me excess of it..."
-Opening Shakespeares Twelfth Night


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo mei 01, 2011 11:02 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
En, hoe was het?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 94 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 31 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling