mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu za apr 27, 2024 7:29 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 115 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo okt 30, 2011 12:20 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Scordatura schreef:
campie schreef:
tourdion schreef:
Als je het volgende filmpje beluistert http://youtu.be/qdjuUa47CuQ dan snap je wat ik bedoel. :biggrin:

Wat mij betreft toch geschikt voor deze rubriek: 'gratis af te halen!'.

Maar deze is een stuk leuker dan die wedstrijditaliaan: http://www.youtube.com/watch?v=hdRux6Dr ... re=related


Wordt die Napoleon hoed er bij geleverd?

Scordatura


Die hoed van 'old Nap' is fenomenaal. De man heeft er een prachtige act van gemaakt. Een act die hij zo te zien al vele jaren met een analoge trekharmonica heeft opgevoerd.

Maar als er 1 ding is wat dit filmpje pijnlijk duidelijk maakt dan is het wel dat de Roland FR18 eerst en vooral een afgrijselijk kitscherige gimmick
is. Leuk voor verwende kleuters maar ik hoef het niet te horen :sick: .

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo okt 30, 2011 9:05 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
wauw, een trekzak die klinkt als een panfluit, geweldig.

In dit kader: een paar jaar geleden was ik bij een optreden van Natascha Atlas in Utrecht. Haar band bleek voornamelijk te bestaan uit een syntesizer speler. Deze man haalde ongelofelijk mooie geluiden uit zijn toestenbord, alles instrumenten klonken zoals ze origineel waren.
Ik moest het eerlijk bekennen, dit was klasse. :peace:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 31, 2011 9:07 am 
Offline
Pro

Geregistreerd: za sep 01, 2007 6:03 pm
Berichten: 430
Woonplaats: Den Bosch
Ik vind het maar een eng ding die Roland... Vind het een beetje een omgekeerde van een keytar... waar een keytar is voor wqannabe pianisten die twee handen te lastig vinden is dit ding voor toetsenisten die graag mobieler willen zijn en wat meer uitdaging willen door nog een beetje met een balg te spelen.

zou het fijner vinden als ze dat trekzakgeluid eens zouden digitaliseren voor keyboard of syntheziserprogramma's. Ben het harmoniumgeluid een beetje zat op m'n keyboard. En met Magix Music Maker zou het ook fijner componeren zijn als er trekzakgeluid bij zat... maar daar moet sowieso eens een categorie wereldmuziek bij.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 01, 2011 12:15 am 
Offline
Pilot

Geregistreerd: di jul 01, 2008 11:41 pm
Berichten: 369
Misschien wat verder kijken dan MMM. Ik kan me niet voorstellen dat er geen goed programma danwel met bijbehorende plugin te vinden is waar je een trekzak kunt inladen.

Zelf ben ik toch wel benieuwd naar het Roland-device. Zie er ook echt wel de voordelen van in. Snap dan ook de link met een keytar niet. Het is bijvoorbeeld ook erg handig als je veel verschillende toonsoorten of uberhaubt soorten trekzak wilt spelen en klaar bent met al het gesjouw.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 01, 2011 1:06 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Bart schreef:
Misschien wat verder kijken dan MMM. Ik kan me niet voorstellen dat er geen goed programma danwel met bijbehorende plugin te vinden is waar je een trekzak kunt inladen.

Zelf ben ik toch wel benieuwd naar het Roland-device. Zie er ook echt wel de voordelen van in. Snap dan ook de link met een keytar niet. Het is bijvoorbeeld ook erg handig als je veel verschillende toonsoorten of uberhaubt soorten trekzak wilt spelen en klaar bent met al het gesjouw.


Voor een sessie zul je je eigen versterking mee moeten sjouwen. Voor een podium optreden zul je bandleden en publiek moeten vinden die het geluid van dit apparaat accepteren.

Je maakt de meeste kans op een piratenfestijn! :devilish:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 01, 2011 1:10 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
tourdion schreef:
Bart schreef:
Misschien wat verder kijken dan MMM. Ik kan me niet voorstellen dat er geen goed programma danwel met bijbehorende plugin te vinden is waar je een trekzak kunt inladen.

Zelf ben ik toch wel benieuwd naar het Roland-device. Zie er ook echt wel de voordelen van in. Snap dan ook de link met een keytar niet. Het is bijvoorbeeld ook erg handig als je veel verschillende toonsoorten of uberhaubt soorten trekzak wilt spelen en klaar bent met al het gesjouw.


Voor een sessie zul je je eigen versterking mee moeten sjouwen. Voor een podium optreden zul je bandleden en publiek moeten vinden die het geluid van dit apparaat accepteren.

Je maakt de meeste kans op een piratenfestijn! :devilish:

Doe je best maar.
Alleen in je eentje red je het niet hoor.
Zoek er eens een behulpzame Sancho bij. :devilish:

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 01, 2011 1:44 pm 
Offline
Pilot

Geregistreerd: di jul 01, 2008 11:41 pm
Berichten: 369
Ik denk dat wanneer je voor minder die-hard-folk-liefhebbers speelt, niemand het verschil hoort :)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 01, 2011 1:51 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Bart schreef:
Ik denk dat wanneer je voor minder die-hard-folk-liefhebbers speelt, niemand het verschil hoort :)


Klopt, die mensen hebben geen enkel referentiekader. Maar op de plekken waar ik tot nu toe trekharmonica's tegenkom: balfolk, workshops, festivals hoort men het drommels goed. En wat voor plekken houd je dan eigenlijk over?

Shanty-festivals? Volksdansavonden? Texmex optredens? Cabaret? :raisedeyebrow:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 01, 2011 2:06 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Bart schreef:
Ik denk dat wanneer je voor minder die-hard-folk-liefhebbers speelt, niemand het verschil hoort :)


Toch is het geluid een cruciaal punt.
Mensen (vaak mooie en gevoelige vrouwen) die nog nooit een trekharmonica hebben gehoord komen wel eens op me af en zeggen:'wat klinkt dat instrument prachtig! wat is het?' :love:

Dat genoegen zal je met een Roland nooit smaken. Hooguit trek je een paar nerds aan die een beetje over 'midi' beginnen te kwaken. :sick:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 01, 2011 2:10 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
campie schreef:
tourdion schreef:
Bart schreef:
Zelf ben ik toch wel benieuwd naar het Roland-device. Zie er ook echt wel de voordelen van in. Snap dan ook de link met een keytar niet. Het is bijvoorbeeld ook erg handig als je veel verschillende toonsoorten of uberhaubt soorten trekzak wilt spelen en klaar bent met al het gesjouw.


Voor een sessie zul je je eigen versterking mee moeten sjouwen. Voor een podium optreden zul je bandleden en publiek moeten vinden die het geluid van dit apparaat accepteren.

Je maakt de meeste kans op een piratenfestijn! :devilish:

Doe je best maar.
Alleen in je eentje red je het niet hoor.
Zoek er eens een behulpzame Sancho bij. :devilish:


Hoezo? voordat de electronische trekzakken overal als windturbines uit de grond schieten zal er nog heel wat smaakverwatering moeten plaatsvinden. :biggrin:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 01, 2011 2:28 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
tourdion schreef:
Bart schreef:
Ik denk dat wanneer je voor minder die-hard-folk-liefhebbers speelt, niemand het verschil hoort :)


Toch is het geluid een cruciaal punt.
Mensen (vaak mooie en gevoelige vrouwen) die nog nooit een trekharmonica hebben gehoord komen wel eens op me af en zeggen:'wat klinkt dat instrument prachtig! wat is het?' :love:

Dat genoegen zal je met een Roland nooit smaken. Hooguit trek je een paar nerds aan die een beetje over 'midi' beginnen te kwaken. :sick:

Hij denkt nog steeds dat ze op zijn instrument afkomen. Als je op een kazoo speelt
zeggen ze precies het zelfde hoor. :biggrin:

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 01, 2011 2:56 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 27, 2006 11:14 am
Berichten: 856
Woonplaats: Nijmegen
Mag je er op attenderen dat zelfs met een doedelzak men groupies aan de haak slaat? Ik vrees dat dit een sterke aanwijzing is dat het dus meer aan de wil van het betreffende persoon ligt dan aan het instrument. Wat dat betreft kan je dus prima een roland aanschaffen.

Alleen waarom zou je een roland aanschaffen als je ook een electrische kazoo kan spelen?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 01, 2011 4:32 pm 
Offline
Pilot

Geregistreerd: di jul 01, 2008 11:41 pm
Berichten: 369
tourdion schreef:
Bart schreef:
Ik denk dat wanneer je voor minder die-hard-folk-liefhebbers speelt, niemand het verschil hoort :)


Klopt, die mensen hebben geen enkel referentiekader. Maar op de plekken waar ik tot nu toe trekharmonica's tegenkom: balfolk, workshops, festivals hoort men het drommels goed. En wat voor plekken houd je dan eigenlijk over?

Shanty-festivals? Volksdansavonden? Texmex optredens? Cabaret? :raisedeyebrow:


Nou, de Roland biedt genoeg mogelijkheden om de trekzak veel breder in te gaan zetten. Legio mogelijkheden dus, lijkt mij.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 01, 2011 9:08 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Bart schreef:
tourdion schreef:
Bart schreef:
Ik denk dat wanneer je voor minder die-hard-folk-liefhebbers speelt, niemand het verschil hoort :)


Shanty-festivals? Volksdansavonden? Texmex optredens? Cabaret? :raisedeyebrow:


Nou, de Roland biedt genoeg mogelijkheden om de trekzak veel breder in te gaan zetten. Legio mogelijkheden dus, lijkt mij.


Een goede speler kan op een 3-rijer alle muziek spelen die hij maar zou willen. En ook op een twee rijer kan je veel meer spelen dan wat vaak gedacht wordt. Niet voor niets is de trekharmonika ingeburgerd in bijna alle volksmuziekstijlen ter wereld.

Voor de Roland zie ik wel een rol weggelegd in stijlen als Cumbia en Texmex. Daar nemen ze het al niet zo nauw met de goede smaak. Een makkelijk versterkbaar instrument waar flink wat kitscherige geluiden inzitten zal daar zeker carrière kunnen maken.

Verder is het een prettig stuk speelgoed voor licht autistische kerels die van knopjes en lampjes en snoertjes houden. En die zijn er genoeg in trekzakland. :devilish:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 01, 2011 9:33 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
Menno schreef:
Mag je er op attenderen dat zelfs met een doedelzak men groupies aan de haak slaat? Ik vrees dat dit een sterke aanwijzing is dat het dus meer aan de wil van het betreffende persoon ligt dan aan het instrument.


Ik krijg nooit mooie gevoelige vrouwen aan mijn doedelzak. Alleen maar kalende mannen die verlekkerd naar al die pijpen kijken. In het ergste geval hebben ze ook nog een kilt aan :sick: Daarentegen als ik sax speel..... :love:

Dat neemt niet weg dat ik niet per se tegen electronische instrumenten ben. Ik vind het in zekere zin interessant, je kunt er weer hele andere dingen mee doen dan met acoustische instrumenten. Er bestaat ook een electrische doedelzak die ik voor het eerst zag bij Kadril en dat zag er zeer futuristisch uit. En dan hadden we later nog de Cyber Piper. http://www.cyberpiper.com wat weer een hele andere wereld is.

Uiteindelijk heeft het mechanische van een trekzak, draailier, doedelzak of orgel, toch wel mijn voorkeur. Dus ik sluit me wat dat betreft bij Tourdion aan.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 115 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 51 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling