mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu za apr 27, 2024 3:41 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: antwoorden
BerichtGeplaatst: do jul 16, 2009 9:31 pm 
Offline
Rookie

Geregistreerd: zo nov 02, 2008 10:03 pm
Berichten: 152
Woonplaats: Venlo - Limburg
Kijk, aan daar heb ik nog eens wat aan!
Super, wat een fijne aanwijzingen.
Ik ga in de vakantie eens flink werken, want het is een hele klus. Ik geloof dat we een paar duizend woordjes moeten gaan opnemen en het moet wel fatsoenlijk gebeuren, vandaar dat ik me goed voorbereid.
Op zich heb ik nog het idee om de komende zomer richting Enschede te reizen, dus als ik er niet uitkom, kan gitaargonnagle me misschien alles nog eens in Jip en Janneketaal uitleggen en voordoen... :blush:

L


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: gelukt
BerichtGeplaatst: wo jul 29, 2009 9:31 am 
Offline
Rookie

Geregistreerd: zo nov 02, 2008 10:03 pm
Berichten: 152
Woonplaats: Venlo - Limburg
Aan de zijkant van het vh apparaat heb ik de input gain op L gezet en de mic gain op H. Het apparaat ongeveer op 1 meter afstand op een tafel neergelegd en toen was het gewenste resultaat bereikt.

_________________
ik spans, jij spanst...wij spansen!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 15, 2009 8:59 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 16, 2004 8:03 pm
Berichten: 2209
Woonplaats: Den Haag
Kan iemand mij vertellen of ik met Audacity ook meerdere tracks kan opnemen? Ik ken het programma nog niet, maar heb de naam vaak horen vallen. Tot nu toe gebruikte ik Goldwave voor het simpele opnemen en knip- en plakwerk.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 16, 2009 8:14 am 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Ja, dat kan.

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 16, 2009 8:25 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 16, 2004 8:03 pm
Berichten: 2209
Woonplaats: Den Haag
zeerover schreef:
Ja, dat kan.

Dank je! Ga ik dat eens proberen. :)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do apr 01, 2010 7:45 pm 
Offline
Rookie

Geregistreerd: di jun 27, 2006 10:13 pm
Berichten: 116
Woonplaats: Leiden
De feedback heeft een mooi speeltje in de aanbieding: kleine mixer met een usb-out, die 10 afzonderlijke kanalen naar een computer kan sturen.

http://www.feedback.nl/computer-audio/phonic/helixboard-12-plus

voor de prijs (199 euri) kan het dingetje heel veel: 4 kanalen met phantoom, setje digitale effecten erin, mogelijkheid voor monitor etc, alles wat een kleine mixer hoort te kunnen, plus de usb-functie! Deze stuurt 8 inputs + een zelf te kiezen stereomix naar een DAW zoals Cubase waar je de sporen afzonderlijk kunt bewerken, van effecten kunt voorzien etc.

Ik heb 'm sinds gisteren in huis. beetje experimenteren nog want het opnemen en alle techniek die daarbij komt kijken is vrij nieuw voor me, maar het lijkt allemaal te werken! :applause: :dancing:

Overigens is bij Feedback zijn broertje ook te koop die over zowel usb als firewire beschikt, voor 50 euro meer.

_________________
---


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo apr 14, 2010 2:25 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: za sep 01, 2007 6:03 pm
Berichten: 430
Woonplaats: Den Bosch
Audacity is een brilliant programma voor de eenzame mens die zomaar op een woensdagmiddag muziek wil maken maar geen muzikale vriendjes in de buurt heeft :biggrin:

Oftewel... Stap 1: akkoorden uitzoeken op de mondharmonica voor de An Dro (@ tourdion: die Seydel Zirkular is echt briljant voor die standaard Am, F, G, Em, C, Dm akkoorden), oefenen met ritmes en handeffecten en daarna inspelen met behulp van click track.
Stap 2: Fluitmelodie op click track oefenen en inspelen
Stap 3: nog wat leuks verzinnen voor de gitaar (bijvoorbeeld alleen stukjes melodie uit de oneven maten en een lange noot aanhouden in de even maten) en op het 3de audiospoor inspelen

En dan terugluisteren en erachter komen dat het ondanks de click track eigenlijk helemaal niet zo synchroon loopt met elkaar.... !!!! :sad:

Wat blijkt... Zowel met de fluit als de mh speel ik noten niet altijd even snel of langzaam genoeg. Zeker met de fluit gaat het nogal eens mis omdat ik niet het juiste moment van ademhalen kan vinden, en het ene stukje noten te langzaam gaat waardoor ik die halve noot ineens moet inkorten...
Zou het misschien een oplossing kunnen zijn om 1 instrument met click track in te spelen en alle volgende instrumenten op basis van het eerste instrument én zonder click track? Ik speelde nu elk instrument afzonderlijk in met alleen click track.

Anyway... een leerzaam uurtje over wat ik allemaal aan techniek en timing moet verbeteren, maar ook een heerlijk ontspannen uurtje lekker jammen met mezelf :D (Alhoewel samen muziekmaken met anderen nog altijd leuker blijft!! :hug: )

Sowieso kan ik het aanraden om jezelf op te nemen met bijvoorbeeld alleen akkoorden of grondtonen. Ideale manier om te oefenen op de combi melodie + improvisatiestukken. Je opname loopt gewoon door (repeat) en je kan zoveel aanklooien als je wilt! :D


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo apr 14, 2010 3:05 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 16, 2004 8:03 pm
Berichten: 2209
Woonplaats: Den Haag
Ja, leuk speelgoed is Audacity hè!
Ik heb hetzelfde truckje laatst ook uitgehaald en zo in m'n eentje een driestemmige mazurka ingespeeld op viool, altviool en cello. Ik heb alleen nog niet kunnen ontdekken waar de clicktrack in Audacity zit. :cow: Dus ik heb m'n opnames op m'n Zoom met clicktrack gemaakt en daarna de tracks in Audacity zo heen en weer geschoven dat ze samenvielen. Dat kan vast professioneler, maar het was snel gedaan en gaf een leuk resultaat! :biggrin: Het was bovendien mijn allereerste keer dat ik Audacity gebruikte, dus ik vond het al heel wat dat dit lukte. Is inderdaad ook heel nuttig om je ritmische onhandigheden op te lossen, maar ook om tweede stemmen uit te proberen etc.
Leuk dat je dit met ons deelde en voor iedereen die het probeert: veel plezier! :luck: :dancing:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo apr 14, 2010 10:53 pm 
Offline
Rookie

Geregistreerd: di jun 27, 2006 10:13 pm
Berichten: 116
Woonplaats: Leiden
@kikker: click track zit (in de nederlandse versie) onder "Genereren" > "Click track".

@ iertje dat het niet synchroon loop kan ook heel goed komen door latency: opname start een fractie later dan het afspelen van de vorige take (of click track). is vooral een probleem van goedkope interne geluidskaarten. een audio-interface met juiste driver heeft daar al veel minder last van. zie bv. ook http://www.associatedcontent.com/article/393116/dealing_with_sound_latency_in_home.html

_________________
---


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 42 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling